Mammamia, veel plezier bij gym! Zal vast wel leuk worden en er zal ook vast wel 1 iemand bij zitten waar je het mee kan vinden! Enne ja ik heb wel last van maagzuur, vandaag zelfs gevraagd naar sterker middel dan rennie bij de drogist maar helaas... Net ook al maagzuurbrandend mijn eten naar binnen gewerkt, het voorover zitten is echt funest zeg, maar het zuur is wel weg nu Vandaag hoorde ik het trouwens borrelen in mijn keel, jak!
Komt wel goed op de gym Ik kreeg trouwens nog een email van die vrouw waar wij de gym van hebben en daar stond ook iets in over zuurbranden: Zuurbranden ...Voor de maag kun je Iberogast (van Steigerwald) adviseren. 20 druppels per keer in een beetje water (3x) of in acute situaties vaker. De drogist op Chopinplein heeft het op voorraad. Het helpt ook goed tegen zwangerschapsmisselijkheid. Wanneer je misselijk wakker wordt, direct de druppels nemen en nog even blijven liggen tot de maag rustiger wordt. Dus op het nachtkastje bewaren. Iberogast geef ik ook bij baby´s met darmkrampjes. (5 druppels in een bodempje water met een pipetje.) Het is dus een goede investering. Op internet kwam ik onderstaande stukje tegen op een site tegen van iemand die veel zinnige zaken weet te vermelden over voeding, supplementen en zwangerschap: http://www.bodymindspirit.nl/flyaway/zwangerschap.htm#4 Zuurbranden De maag wordt steeds verder door de baarmoeder omhoog geduwd en sluit de ingang van de slokdarm naar de maag minder goed af. Zuurbranden is een gevolg van oprispingen van de maaginhoud in de slokdarm. Veel vrouwen hebben hier last van. Neem de volgende maatregelen: *Beste optie: Zet het bed met het hoofdeinde 10 cm omhoog. Hetzij met verstelbare bodem, hetzij ( iets beter voor de rug) met onder de poten aan het hoofdeinde blokken of plankjes hout op elkaar die totaal het bed zon 10 cm verhogen. Kan dit niet, slaap dan met een extra kussen onder je hoofd, dit kan echter wel eens tot nek- en/of rugklachten leiden. Je kunt ook een kussen onder het hoofdeinde van het matras leggen. *Gebruik kleine maaltijden verdeeld over de dag, eet niet te grote maaltijden en kauw goed. *Vermijd teveel vet, koffie, gewone thee, zure spijzen (citroen, augurk), citrusfruit en vruchtensappen (!!), chocolade, pepermunt en koolsoorten. *Vermijd scherpe kruiden en specerijen *Vermijd spijzen die oprispingen geven, zoals: komkommer, meloen en koolzuurhoudende drank *Neem regelmatig (eventueel ook s nachts) een hapje vanillevla of eventueel een slokje melk. *Draag geen knellende kleding *Til niet en buk niet met het hoofd voorover, zeker niet na het eten. *Eet s nachts, als je even wakker wordt, een droog crackertje of wafeltje Kga nu tandjes poetsen en haren doen... fijne avond allemaal! X
Mammamia dank je wel voor de info! Ohhh en wat staat er veel op wat niet mag... Ik vind zoveel lekker van wat erop staat hahahaha! Nou goed ik zal er rekening mee houden!
aan het duimen. Ik heb ook nog een filmpje dat ie aan het gapen is. Ninja Van den broek Profiel - hyves.nl
veel plezier bij zw.gym mammamia!! ninja wat een een geweldig filmpje zeg!! hihi! echt schattig! foto's zijn ook best duidelijk! vind ze er alleen altijd zo eng uit zien... morgen heb ik mijn eerst zwangerschapsgym! heb er wel zin in! k weet al 3 bij wie ik in de groep zit en ga samen met 2 anderen er naar toe. die wonen hier bij mij in het dorp. maar er zit nog iemand bij, maar ik hoord elaatst dat ze nog niet o heel lang zwanger is.. en dat het niet eens bekend was nog.. dus vind het wel beetje vreemd. is kleine gemeenschap hier op zo'n eiland maar dan zou het wel heeeeeeeeeel ver uit elkaar liggen qua zwnagerschappen enzo.. naja k zie het morgen wel.
ja klopt dat de foto,s er soms wat en uitzien ik heb nog vele vreemdere foto,s op me pc staan haha. Komt om dat hij tegen me placenta aan lag en de navelstrek er soms voor lag dan vertekend het beeld zo erg he. ik ga vrijdag op de kindjes van mijn vriend zijn nichtje passen die zijn 1 en 2 weken oud haha kan ik vast oefenen. Vind het wel een beetje spannend hoor. Vooral z,n kleintje
Ninja, wat een mooie foto's en lief filmpje zeg! En vind je hem al op iemand lijken? Mini, misschien zijn er niet zo heel veel aanmeldingen dus doen ze meerdere termijnen bij elkaar?
hi meiden ben te moe om alles te lezen is zoveel met mij gaat het gelukkig wat beter maar ging vandaag me zelf dus toch maar weer forseren dus ga het nu echt rustig aan doen niet te veel op hooi op men vork zou ik maar zeggen. hoe is het hier met jullie ladies
Soms hoor je wel eens dat mensen bij de 3d echo al zagen op wie het leek, maar misschien is dat achteraf?! Maar wel leuk dat je zo van binnen kunt koekeloeren! Ikzelf heb nooit een 3d echo laten maken, eerste duurde wel heel lang voor ze kwam dus daar heb ik er wel over zitten denken. Maar de 2e ging zo snel dat ik er niet eens over na kon denken, en nu gaat het helemaal als een speer! Nog 9 weken en ik krijg een keizersnede!!
Nee inderdaad, alles een beetje verspreiden door de week. Misschien kan je voor jezelf een lijstje maken wanneer je wat wil doen. Geeft misschien ook wat rust. Hier helpt het wel tenminste!
@ mammamia Pff geen flauw idee. Neem aan dat het uwv dat regelt als je werk te zwaar voor je wordt. Vind het zel ook wel eens lastig dat ik niet weet hoe dingen geregeld zijn. Net zoals dit. @ muurtje Lekker laten kletsen hoor meid, dan zijn ze maar teleurgesteld in je. Jij denkt aan jezelf en je kindje, en daar heb je groot gelijk in. Ik heb last van me ribben, niet echt leuk. Oh en dan die maagzuur, jakkes. Lig nu wel lekker onderuit op de bank, hopelijk helpt dat een beetje mijn ribben te ontlasten.
haha ik moet echt even heel hard lachen. kan er niks aan doen jaa klopt ze doen meerdere termijnen bij elkaar.. ik ben de eerste die uitgerekend is en de volgende is zowiezo pas een maand na mij en dan nog 1 in maart en dan eind april en dan dus nog 1 die nog veel verder in het jaar zit.. naja we zien het morgen wel wie dat is
Hihi ninja wat LIEF!!! Ah dat handje... heel cute als wij geluk hebben wordt bij ons de 3D ook aangezet nadat ik die echo voor dat onderzoek heb gehad. Maar het kan er altijd een beetje raar uitzien idd. Bellie, vervelend dat maagzuur. Er is een nieuwe Rennie die ik heel goor vind, maar die wel helpt, een met dubbele werking zeg maar. Zilver pakje. Ik draag het heel hoog, maar ik moet zeggen dat mijn ribben nog gespaard zijn. Misschien ook omdat de baby erg naar voren komt? Ik hoop het maar, t klinkt heel onplezierig. @ zwgym, ben gestopt vanwege mijn enkel. Tegen de tijd dat ik die weer volledig mag belasten is het kerst. Ik vond er niet zo veel aan, ben nu weer lekker wat capoeira aan het doen (nou ja, muziek maken die daarbij hoort). Hopelijk nog wat yoga de komende weken. God wat gaat het snel. Ik ben over 10 weken uitgerekend @ auto wij gaan hem zaterdag ophalen!! Jeeee!! Ik voel me een groot mensch nu! Onze eerste auto... we krijgen een Opel Corsa 5 deurs hatchback, ruim genoeg en toch heel compact, zuinig en niet zwaar.
Bij mij was het normaal om met 16 weken te beginnen met die gym. Ik ben met 18 begonnen, de meesten taaien af rond 34 weken, dus het is mss niet zo vreemd dat je nu eh 'de oudste' bent?
Ik weet (denk ik) precies waarom jij heel hard moet lachen hahaha... ik had het zelf namelijk net ook Wilde er bijna iets neerzetten, maar nee laat ik mijn mond maar houden, lijkt me verstandiger Kga nu ff een lekker warm (niet te warm natuurlijk) bad nemen. Kom morgen wel terug om verder te kletsen en te vertellen hoe de gym was! Weltrusten alvast! XxX
zo daar ben ik weer even, ben net terug van de zwangerschapsgym twas weer erg gezellie. maar we zijn ook allemaal een beetje rond dezelfde leeftijd en dat voegt gewoon goed. mamamia geef je groot gelijk dat je heerlijk heb genoten van de WHISKYsaus ga ik in deze dagen ook doen hmmmm heb er nu al zin in hahaha. ninja hele mooie echo foto`s hoor. ik denk ook wel te weten waarom jullie moeten lachen nou meiden ik duik zo lekker mijn bedje in. iedereen een goede nacht toegewenst. en troeltje ik hoop dat marcus ook lekker doorslaapt.