Ohhh hou op schei uit!! Maar oke, ik zal het vertellen: We hebben 3 slaapkamers en wij slapen in de kleinste. Hier kan geen baby bij in de kamer dus we moeten of de kinderen en onszelf verhuizen qua kamer. Wat ik niet zo zie zitten omdat Marcus niet zo heel erg goed tegen veranderingen kan. Of we moeten een slaapbank kopen zodat de kleine onze kamer kan krijgen. Wat ik ook niet zie zitten omdat ik dan helemaal geen rust meer heb omdat we dan in de woonkamer slapen. We willen natuurlijk wel gaan verhuizen, maar dit gaat niet gebeuren op zeer korte termijn dus we moeten nu gaan kiezen tussen 2 vervelende opties. Maar die keuze komt maar niet... Nou ja we moeten ook nog een 2e naam bedenken omdat we anders in de war raken hier! We moeten ook nog een geboortekaartje regelen. En we moeten onze auto laten maken, of een nieuwe auto kopen zodat we met het HELE gezin vervoerd kunnen worden... Dus een hoop projectjes in een korte tijd. Vooral die kamers zit ik heel erg mee, ik kom er gewoon niet uit. Lisette slaapt in een lange kamer, hier kunnen we ons bed en de baby makkelijk kwijt. Marcus zijn kamer kunnen we ons bed en de baby ook wel kwijt maar met iets minder ruimte. Maar ja feit blijft dat of alleen Marcus dan verhuisd moet worden, of Marcus en Lisette en dat is een hele klus...
@ Troeltje... oh oh... da's idd heel erg heftig... mijn hemel. succes met beslissingen en zow nemen. Bleegh! @ Manlief komt mij halen... ik moet mee naar bed... Welterusten lieverds!
Even een snelle hallo Nog helemaal niet bijgelezen, hopelijk komt dat 1 deze dagen. Wel een lekker weekend achter de rug. Vanmiddag even bij me schoonouders geweest, uiteindelijk blijven eten omdat ze zo aandrongen. Die schrokken van me buik hihi, terwijl het een week geleden is dat ze me hebben gezien. Naja het is erg leuk om te horen, want zelf zie ik het niet heel erg goed. Kan iig me voeten niet meer zien als ik sta hahaha. Hier momenteel erg moe, terwijl ik echt als een blok in slaap val. Kleine uk is druk bezig momenteel. Ik merk echt dat hij al een ritme heeft qua slapen en wakker worden. vlak voor ik naar bed ga wordt hij wakker. Wel grappig, kan ik nog even lekker buikvoelen als ik in bed lig. Ik ga nu mijn bedje opzoeken want geloof dat ik hem hoor roepen hihi. Slaap lekker allemaal en een dikke knuff.
Hoi, ik val zo maar even in en zie jouw berichtje staan over de kamers etc. Vandaag hebben we onze twee kinderen bij elkaar op de kamer gelegd. We willen de kleinste kamer deze week opnieuw verven en klaarmaken voor 'de derde'. We hebben een stapelbed gekocht in de hoop dat ze het goed gaan doen samen op één kamer (4 bij 4m2), dit bed is ook weer makkelijk te veranderen in twee lossen bedden. We hebben op zolder nog twee grote kamers, maar ze zijn nog zo jong om daar te gaan liggen (5 en 3 jaar). Zo kan onze jongste spruit straks rustig slapen, hoop ik. Het liefste had ik haar een paar maanden bij mij op de kamer laten slapen, maar mijn zoontje is altijd zo vroeg wakker en dan komt hij meteen naar ons toe. Wat voor een auto rijden jullie en kunnen jullie ons een tip geven welke auto geschikt is voor drie autostoeltjes? We hebben al wat auto's bekeken, maar het worden al snel hele grote auto's (Espace, Ford S-max), momenteel denken we aan een Renault Scienic grande. Ik rij nu in een Opel Zafira, maar denk niet dat het haalbaar is met z'n 3en op de achterbank. Groetjes van Jeanne
Goedemorgen Ben gister maar vroeg naar bed gegaan. Heeft wel geholpen denk ik. Werd alleen wel paar keer wakker met idee dat ik ging bevallen, heel vaag! En mijn dochter was ook ineens klaar wakker om half 5 dus flesje pap gegeven en weer in bed gelegd, ze slaapt nu nog. Merk wel dat je nu sneller reageert als je iets voelt in je buik etc. Wil echt nog niet bevallen hoor!! @ Evenstar mijn ouders komen vanmiddag, en morgen is me vader vrij dus neemt dan Jaylinn even mee, zodat ik even kan rusten. En woensdag is mijn moeder vrij dus die komt dan ook. Het valt dan ineens zwaar tegen als je zelf niet helemaal fit bent. En zeker ook na bedrust en ineens mag je naar huis. Ja ze weten dat ik alleen ben en een dreumes heb, dus denk dat ze het bed gewoon nodig hadden... Hou het heel goed in de gaten en bel de vk als ik hardde buiken blijf houden. Mijn lichaam reageert heel snel met harde buiken, zodra ik me ergens druk om maak komen ze weer opspelen...
hey meiden, Mini: geen zorgen maken. knuf! Troeltje: het rare is dat die gene alles al weet ect en nu ineens zo doet door iets wat een ander heeft gezegd...beetje vaag uit te leggen maar goed
veel plezier met de echo maken!! hier vannacht weer niet geslapen had het zo warm heb zelfs dekbed afgegooid zo warm ik het had voordat k ging slapen was ik giga duizelig en toen ik in bed lag leek het wel net dat de wereld om me heen draaide niet een echt prettig gevoel voel me nu ook net weer een half mens bah sorry van al dat geklaag maar kan niet slapen alles wat ik eet of drink last van maagzuur doet echt heel erg zeer pijn bij lopen zitten liggen kortom hoop dat die laatste 10 weken lekker snel gaan
@ Mir, succes er mee? Gebruik je wat tegen het maag zuur? Ik zit gewoon aan de Rennie's. Heb er baat bij. En klagen mag hoor. @ Bsb, ah... jij binnenkort ook nieuwe bh? @ Mama, fijn om te horen dat het al iets beter gaat dan gister. rustig aan doen, he? @ zit me tijd te voldoen op mijn werk.... Mag dit eigenlijk niet maar, wat meot ik anders? Vanmorgen vroeg weer de hele klas afwezig. Dus zo nog 2 lesuren drama en dan kan ik weer naar huis hobbelen. lekker. Is trouwens lekker koud buiten he? Sta met een onwijs lange dikke jas heerlijk af en toe buiten lucht te happen
he dames, ben net op controle geweest. het was allemaal goed. en kindje is goed gegroeid zei ze. bloeddruk was 100/60 en hartje was goed. urine ook goed dus. verder zei ze dat het waarschijnlijk kwam door het vele in en uit stappen steeds. heb er nu ook gee last meer van. dus we gaan vrolijk verder over 2 weken weer controle.
Ha dames, Weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Ik merk dat iedereen wel klachten heeft. Hier ook: mijn bekken werkt niet helemaal mee. Ik heb er veel pijn aan gehad en ben gisteren naar huis gestuurd vanaf het werk. Ik ga vanaf morgen halve dagen werken. Vind het wel balen maar kan me er steeds beter bij neerleggen. Waarom mezelf en de kleine iedere keer pijnigen? Het heeft wel even geduurd voordat ik eraan toe kon geven maar ik ben nu wel blij dat het zo is. Al onze projectjes zijn gelukkig bijna klaar. We hebben de woonkamer aangepakt en hier moeten alleen de laatste dingen nog en dan de babykamer nog poetsen en opnieuw inladen. Alles staat nu op een andere kamer. Maar eerst rustig aan aan mezelf denken. Ach ja. Nog 5 weken werken en dan zwangerschapsverlof. Heb daar wel zin in hoor!!
Goedemiddag! Ik was er weer. Vanochtend lekker gewerkt (weer een dagje minder voor het verlof!) en nu lekker even rustig bijkomen. Vanmiddag gaan we nog kraamschudden bij iemand van de zwangerschapsgym van Jasmijn, gezellig! Mamastarlight, welkom hier! Muur, vuilniszak in de auto is ook handig voor als je vliezen mochten breken terwijl je in de auto zit... En ben benieuwd naar de website, heb je een linkje? Troel, mooie foto van Marcus! En wat een mooie foto van Lisette, echt héél erg lief. Succes met beslissen wie er moet verhuizen, lastig! Mama25, vervelend dat je toch een paar keer wakker bent geweest en Jaylinn ook zo vroeg. Blijkbaar ben je er nog mee bezig in je hoofd. Maar hoop dat beeb nog mooi ff blijft zitten! Minimouse, gelukkig goede controle gehad. Kan me voorstellen dat je schrok van het rozeverlies, maar niks aan de hand dus. Loontje, doe jij het ook rustig aan? Hopen dat het zo beter gaat met halve dagen werken.
Verder wbt zwangerschap gaat alles prima. Het is een beweeglijke beeb, voel hem/haar regelmatig heen en weer schuiven in de buik.. veel meer als Jasmijn destijds (toen lag de placenta ook aan de voorkant en dat dempte, nu ligt die aan de achterkant). Brandend maagzuur is met melk aardig onder controle te houden en moeheid, tja, dat blijft wel een beetje. Gelukkig slaap ik wel beter als bij Jasmijn, toen moest ik elke nacht vanaf 6 maanden weer plassen... Verder is geboortekaartje uitgezocht, kamer bijna af (nog 1 muursticker komt binnen, rolgordijn kopen en overgordijnen inkorten). Ook hebben we opties voor de namen, maar voor de jongensnaam komen nog geregeld nieuwe voorstellen langs.. Ach, de beeb is er ook nog niet.
Mijn meisje ligt nu met haar koppie naar beneden, lekker op mijn blaas. Vannacht echt ieder uur weer naar de toilet zoals vorige week. Baal dat ik niet meer mag werken maar ben na dit soort nachten wel blij hoor! Ik niet alleen maar de hondjes en poezen vinden het geloof ik ook wel gezellig dat ik de hele dag thuis ben Vanmiddag nog even weer fysio voor mijn bekken en hoofdpijnen. Morgen komt het cadeautje voor mijn man al binnen, die is ook nog ergens jarig. (kerstmis..) wel wat te vroeg maarja, vind hij niet erg. Ik heb een camera gekocht van mijn kerstbonus, beetje extra erbij gedaan kunnen we wel 10 jaar mee verder hoop ik. Rib uit mijn lijf maar de eerste levensjaar beelden zijn onbetaalbaar Mama25, wanneer je nu je moeder vraagt om 1 keer per week je huis een goede beurt te geven. Je vader voor de grotere klussen zoals de ramen, meubels van de plek om daar achter te schoonmaken en je broertje voor de boodschappen, dan vallen die zaken al weg. Ook al is weg gaan lekker en zeker goed voor de geest, het is niet goed voor de bloed druk. De eerste week na mijn waarschuwing van rust nemen of opname heb ik echt niets mogen doen, vreselijk ik weet het maar een week later was het wel gezakt en de harde buiken waren afgenomen, hierna rustig weer opgebouwt. Een uitje was bv mee naar de supermarkt...Nu doe ik iets en neem daarna rust. Lekker met Yailinn op de bank, boekjes lezen of een dvdtje. Voor de onrust in je hoofd kan je aanraden om bach resceu te kopen. Dit is homeopatisch en haalt de scherpe randjes weg van emoties zonder te versuffen oid. Je merkt niet eens dat het werkt tot je meer rust hebt. (werkt bv ook super bij spanningshoofdpijn) gewoon een druppie, mag je gewoon hebben hoor. Kinderen mogen dit ook hebben, zelfs heeeeeeeeeel klein.
hey allemaal, hier is het aftellen echt begonnen nog 4 dagen werken en dan begint mijn verlof. ben trouwens net terug van de huisarts heb net de 2de mexicaanse prik gehaald. dat zal vannacht wel weer slecht slapen worden vanwegen een stijve arm. en nog een tepel flits- bericht vanuit mijn kant gister voor het eerst gelig spul uit mijn tepel zien komen muurtje fijn dat je het geboorte kaartje heb gevonden naar jullie zin. mama25 rustig aan blijven doen he. ook al is het moeilijk. dikke knuf minnimouse fijn dat jij en je kleintje weer zijn goedgekeurd.
OooOOOOooooOooOOOoooOOHHHH!! Is inderdaad een mooie foto! En die van Marcus met z'n papa ook! En hier....ja hoor, nesteldrang! Ik heb dat zo erg!!!! Vorige week dus alle rompertjes, boxpakjes, sokjes, hydrofielluiers en lakentjes gewassen (met NEUTRAL natuurlijk...ha!) en gestreken. Ik, die een hekel heeft aan strijken en dat soort huishoudelijke onzinnigheden, was me toch aan het genieten! Zooooo, alle labeltjes in het rompertje plat strijken want ons kind mag daar natuurlijk geen jeuk van in zijn nekje krijgen! Alle hydrofielluiers extreem plat op elkaar geperst in de commode, de vers gestoomde boxpakjes aan een houten hangertje en de spuugdoekjes op een mooi klein vierkant stapeltje in de lade. Sta ik daarna natuurlijk nog een kwartier (of langer?) om me heen te kijken in die bijna-af babykamer. 'Hier gaat ie straks slapen, zal ik nog een mooie mobile kopen/ maken voor boven het bedje?-Die gordijnen, moet ik die nog eens wassen eigenlijk?- We moeten nog een luieremmer aanschaffen.' Ik begin het op mijn heupen te krijgen van rondvliegende hondenharen (echt... bha) en betrapte mezelf er zelfs op dat ik met een hygiënisch doekje wat vlekjes van de verwarming aan het poetsen was. Dat gaat ver! Waah! De laatste 10 weken zijn in zicht, jippie! Whi! Aah! Kan niet wachten tot ik dat hompje mens in mijn favoriete babypakje kan stoppen! @ mama: rustig aan, knuff!!! @ evenstar en alle andere met grote borsten: ook ik moest aan nieuwe BH's... ben van c naar d! En ook hier en daar wat drupjes melk, erg leuk! @ geboortekaartje en namen: Nog niets hier zo!!!We komen er maar niet uit..........
hallo mama's heb wel bijgelezen mar het was zoveel! waarom kletsen jullie zoveel in het weekend? moet smaandags altijd bergen bijlezen! hier ook last van nesteldrang. vind mannetje helemaal niks want loop hem ook op te jagen en als hij dan (expres) tegen me in gaat komt er weer vulkanische uitbarsting. nu lekker alles aan het wassen, misschien dat ik het nog strijk maar mn rug en bekken willen niet echt. toch maar niet meer bergwandelingen maken komende weken denk. vanavond mannetje weer opjagen datie ECHT de wieg in elkaar moet zetten en laaste stukje verven, dan kan ik em morgen bekleden! nog ff vraagje, is het normaal dat je de baby steeds minder ga voelen? ik mis die keiharde trappen toch wel. voel het wel bewegen maar niet meer zo vaak en hard. normaal of moe k toch maar even aan de telefoon hangen? wat overigens ook niet veel nut zal hebben want zitten in duitslans/bijna luxemburg...