HCG waarde van 36

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lotteke82, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Goeie avond allemaal

ik heb gisteren morgen positief getest en savonds een bloedtest gedaan. De HCG waarde is 36.
    is dat goed ??

eerste dag van mijn laatste menstruatie is 21 jan.
    bloed geprikt op dag 28 dus.

de huisarts klonk niet enthousiast. ze zei dat het positief was, maar heel pril.
    ik maak me nu lijk zorgen door haar reactie..

bedankt voor de reactie

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Waarom kreeg je een bloedtest? Het is zoals je ha zei, je bent zwanger maar echt mega pril. Waarschijnlijk klonk ze niet zo enthousiast omdat de kans dat het misgaat gewoon nog relatief groot is, je bent nog net niet/net wel 4 weken denk ik?
    Maar voor nu zou ik ervan genieten, kans dat het goed gaat is zoveel groter!

3. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Lotteke,
    Dan zijn we even lang zwanger zo ongeveer denk ik. Ik tesste alleen maandag al positief. Lichtjes, en had denk ik cyclus van 26 dagen, woensdag was die heel positief.
    Tja, weet niet wat de normale waarde is. Heb het me huisarts ook al gemeld, maar die reageerde ook nog beetje koel hoor.
    Gewoon genieten voor nu, en als je meer over reactie van ha wil weten, misschien even bellen wat zij van de waarde vind?

4. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    denk dat ik vandaag inderdaad nog eens naar dokterskabinet ga bellen voor meer info
    en naar de gyn voor een eerste afspraak

ik ben blij, maar vooral ongerust door haar melding.
    het overheerst mijn blijdschap een beetje..

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Waarom nog een bloedtest als je positief getest heb, dat snap ik niet helemaal? Ik lees het zo vaak, dat mensen een bloedtest laten doen..je kan vlgs mij beter na een aantal dagen zelf nog een zw.test doen en zien of deze donkerder wordt.

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bij HCG onder de 100 zijn artsen vaak (nog) niet zo enthousiast, de kans dat het goed is is het grootst als het boven de 100 zit. Maar: 36 lijkt me voor jouw termijn normaal. En het moet eerst een aantal dagen onder de 100 zitten voordat het erboven komt natuurlijk, dat is bij iedereen zo en als er net in dat prille stadium geprikt is...
    Hierbij een tabel met hoe de waarden kunnen varieren:
    Early Pregnancy HCG Levels and Ultrasound Pictures
    Ik hoop dat alles gewoon helemaal goed is! Zou je maandag weer een bloedtest kunnen krijgen? Dan moet het boven de 100 zitten.

7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Volgens mij is 30 de minimale waarde om positief te zijn, staat me vaag bij van de eerste. Dan ben je idd nog heel pril. Als je over een paar dagen bloed laat prikken zal het wss een heel stuk hoger zijn.

8. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Thanks allemaal voor de reactie
    Ik heb ondertussen een afspraak bij de gyn en daar ook even gepolst. Het is zeker positief maar inderdaad heel pril. net 4 weken waarschlk.
    dus duimen dat het allemaal verder goed verloopt.

maandag ga ik opnieuw bloed laten prikken, hebben ze bij de gyn ook aangeraden. om me gerust te stellen, zodat we mooi de groei van de waarden kunnen vaststellen.

Deel Deze Pagina