@smartie, je hebt grote en kleine kindjes he? Zolang het allemaal goed gaat, wat maakt het dan uit of je bevalt van eentje van 2800gr of 4000 gr? @ananas, zie dat je online bent, hoe ging het vandaag?
Bij inscheuren volgt jouw huid de natuurlijke lijnen en de lijn van minste weerstand. Deze herstelt dus ook het snelst. Bij inknippen houden ze daar geen rekening mee, is gewoon een rechte lijn die schuin richting bil loopt. De huid heeft dan meer moeite om weer aan elkaar te groeien. Een vriendin van mij is kraam en zei al dat ik rekening moest houden met scheuren of knippen. Bijna iedereen scheurt (een klein beetje tot veel). Gebeurt bijna nooit dat je niet scheurt. Knippen wat minder vaak. Maar knippen doen ze als je kindje vastzit, en snel moet komen, bijv. door zakkende hartslag, benauwd, etc etc.
Ja, een klein kindje is niet perse erg. Het meot er toch een keer uit he. Maar bij ons maken ze zich dus wel zorgen over de groei. Ik moet daarom ook bij de gynaecoloog ipv verloskundige. En ik heb te weinig vruchtwater. Toch signalen dat het kan zijn dat het niet goed is met je kindje.
@Smartie: Over de lengte en het gewicht hoef je je waarschijnlijk inderdaad nog geen zorgen te maken maar natuurlijk kan het tekort aan vruchtwater wel voor extra problemen zorgen. Maar je word erg goed opgevolgd dus ze zullen er wel snel bij zijn als het minder goed gaat met de baby. En kan natuurlijk ook zijn dat onze baby toen net een groeispurt had Ga donderdag bij de 3D echo nog eens vragen of ze zijn gewicht nog eens kunnen schatten. @All: Hebben jullie de laatste tijd ook zoveel honger? Zou echt kunnen blijven eten! Let natuurlijk wel op wat ik eet en neem altijd gezonde tussendoortjes (fruit, groente, soep, ..) maar heb het gevoel dat dit allemaal niet vult.
ja jullie hebben gelijk, deze keer zal het waarschijnlijk allemaal goed gaan! honger: ja heel erg, niet dat ik veel eet, maar meer veel kleine beetjes... ziekenhuis: na mijn ks vorige keer een week moeten blijven. Nou dat vond ik echt niet fijn... De hulp was wel fijn met de borstvoeding enzo maar ik had veel liever thuis bij mijn man geweest. Lijkt me ook niet leuk voor hem om je vrouw en kind achter te laten... maar goed hier heb je natuurlijk kraamhulp dus daar zal het wel door komen? scheuren/knippen: mijn beste vriendin is niet gescheurd/geknipt 3x, een andere vriendin van mij laatst ook niet en mijn moeder ook nooit... dus ik ga maar van het positieve uit... als je goed luistert naar je gyn/vk heb je de minste kans op inscheuren...
Jojogirl: anders vertaal ik wel voor je woon vlak bij de grens en heb nogal wat belgen in mijn familie dus ik versta het redelijk. Ik wist dat wel van het inknippen. Mijn schoonzus had dat mij verteld. Dat ze voornamelijk in het ziekenhuis vaak (te snel) inknippen. Zij doet dat maar zelden (bij een thuisbevalling dus) Maar ik had bij de eerste ook een knip en vooraf gezegd dat ik dat niet wilde, maar na ruim een uur persen en bekaf te zijn was ik maar wat blij met die knip. Zonder scheuren lijkt me niet helemaal kloppen en zonder knip zal ook niet zomaar gaan, maar er wordt wel vaak te snel voor de makkelijkste weg gekozen. Michele: ben vanmiddag toch nog naar de HA geweest. Hij wilde niet slapen en bleef maar huilen. Zelfs krijsen af en toe. De HA kon niks raars ontdekken behalve dan dat zijn tandvlees helemaal opgezet is. Daar hebben we nu iets voor gekregen. Ik hoop dat het helpt want zelf op mijn schoot zat hij nog steeds te snikken. Zal wel weer een lange nacht worden vrees ik. Debby: daar heb je gelijk in, als je zo goed mogelijk luistert naar de instructies (persen/zuchten) dan kun je een hoop schade voorkomen.
Zeg meiden nu mischien een beetje een rare vraag maar hoe weet je nu echt of je harde buiken hebt??? Heb al de hele avond een harde buik denk ik maar de baby beweegt ook heel erg veel dus soms weet ik niet goed of het de baby is die ik voel of dat dit echt harde buiken zijn... Vind het best moeilijk te zeggen wat nu echt een harde buik is...
Dat voel je echt. Mijn buik is wel eens hard, omdat er de baby dan net op een bepaalde manier inligt. Als je met je vinger prikt, voelt het hard aan. Maar dit is geen harde buik. Een harde buik begint met een gespannen gevoel. Dat gevoel voel je in je buik. En vervolgens staat in een keer heel je buik strak als een voetbal. Als je op je rug ligt, zie je ook dat ie meer in een punt komt te staan. Een harde buik is ook een vervelend en raar gevoel. Dat kan neit missen. Ik denk als je twijfelt, dat je nog geen harde buik hebt gehad. Ik heb het gelukkig ook niet vaak. Het kan geen kwaad, maar wel als je het vaak hebt. Soms als ik en mijn man aan het winkelen zijn en hij loopt te snel krijg ik het. Of bij seks. Veel vrouwen ook, als ze te druk zijn. het is een teken dat je rustiger aan moet doen.
tjonge meiden wat kun je elkaar toch bang maken over knippen of scheuren. het is echt niet zo dat bijna iedereen geknipt word of scheurt. ik ben 2x bevallen en nooit gescheurt. of geknipt of whatever. vriendinnen van mij ook niet. enkele wel. maar die zeggen ook duidelijk hoe t komt. gewoon doorpersen en niet ophouden als er gezegt word zuchten. of als n kindje dus veels te snel komt. dan heeft t geen kans om te rekken. een knip word gezet als het echt niet lukt. maar scheuren zelf komt lang niet zoveel voor. zo ik heb gesproken blondii hoop dat je een betere nacht hebt gehad.. hoe gaat t met hem? jojo een harde buik is een kramperig gevoel in je buik. alsof er vanbinnen iets samentrekt. beetje irritant gevoel. een normale harde buik doet geen pijn. is enkeld wat irri. doet t wel pijn en kramperig dan voorwee. hier gister naar vk geweest. onze meid is dus al totaal ingedaald. en ligt vast in mn bekken. kan dus niet meer bewegen. draaien dus ook niet meer. krijg nog wel mn liggingsecho over 3wk. maar in feite puur voor zekerheid. maar ze ligt al erg diep. ook loopt ze wat voor met grote. ben volgens voelen 33wk en 6dg schreef ze op. maar ja dat zien we over 3wk wel weer hoe zwaar ze dan is. gaat ammel zo snel hier..
bevallingslijst: 31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis 02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie) 03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie) 04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk 05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk 07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk 08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie) 09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis 11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling 11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk 11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk 12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk 13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk 13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk 14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk 16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk 17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk 17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis 18-02-11: Jojogirl88 - 21 - 1e kindje - BV - zk 18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie) 20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk 20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis 21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk 22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie) 25-02-11: Debstertjuh - 28 - 1ste kindje - BV - zk 26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis 28-02-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk 02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?) Afsprakenlijst december 08: siep81: controle vk en resusspuit 09: Ananas89: 32 weken echo bij de gyn in het UMCG 09: Jojogirl88: 3D echo 09: Truus21: controle vk 13: DaphneenEstelle: groeiecho 2 13: Debstertjuh: controle vk 15: Debby82: groeiecho en controle gyn 15: Tassie221: controle vk 15: Sjalleke: controle VK 15: Blondie: gesprek gyn 15: Blondie: controle VK 16: Champy: Controle vk 17: Trishka: Controle vk 20: niki86: controle vk 20: Debstertjuh: echo lokalisatie placenta+groeiecho 22: michele25: controle vk 22: Nathenhuug: Controle vk 23: Jojogirl88: 32 weken echo! 28: chrizzy: 33 weken echo 29: michele25:liggingsecho 35wk Januari: 3: niki86: 32 weken echo vk centrum 5: Nathenhuug: Controle vk 6: Champy: Controle vk 12 meisjes, 12 jongens, 10 geheim * 10 lieve vlindertjes in onze gedachten * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel
heb ff de lijst wat korter gemaakt als niemand t erg vind, dankzij trishka kunnen vinden op pagina 196 haha. mama1 hoe was de rhesusspuit? en hoe zijn de afspraken gegaan van degenen de afg week,.
He meiden ik ben er weer..even druk geweest.hier gaat alles goed..begint ietsje zwaarder te worden maar heb verder niks te klagen denk ik.
bevallingslijst: 31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis 02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie) 03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie) 04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk 05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk 07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk 08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie) 09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis 11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling 11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk 11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk 12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk 13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk 13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk 14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk 16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk 17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk 17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis 18-02-11: Jojogirl88 - 21 - 1e kindje - BV - zk 18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie) 20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk 20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis 21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk 22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie) 25-02-11: Debstertjuh - 28 - 1ste kindje - BV - zk 26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis 28-02-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk 02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?) Afsprakenlijst december 08: siep81: controle vk en resusspuit 09: Ananas89: 32 weken echo bij de gyn in het UMCG 09: Jojogirl88: 3D echo 09: Truus21: controle vk 10: Niki86: 3D echo poging 3!! 13: DaphneenEstelle: groeiecho 2 13: Debstertjuh: controle vk 15: Debby82: groeiecho en controle gyn 15: Tassie221: controle vk 15: Sjalleke: controle VK 15: Blondie: gesprek gyn 15: Blondie: controle VK 16: Champy: Controle vk 17: Trishka: Controle vk 20: Niki86: controle vk 20: Debstertjuh: echo lokalisatie placenta+groeiecho 22: michele25: controle vk 22: Nathenhuug: Controle vk 23: Jojogirl88: 32 weken echo! 28: chrizzy: 33 weken echo 29: michele25:liggingsecho 35wk Januari: 3: Niki86: 32 weken echo vk centrum 5: Nathenhuug: Controle vk 6: Champy: Controle vk 12 meisjes, 12 jongens, 10 geheim * 10 lieve vlindertjes in onze gedachten * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel as vrijdag hebben we poging 3 voor de 3d echo!! ze ligt er telkens verkeerd voor en dr papa kan er helemaal niks mee dan..pfff
Goeiemorgen meiden!! Sorry dat ik gisteren niks meer had laten horen. Was tijdens het bijlezen in slaap gevallen achter de laptop Was helemaal gesloopt! Op de weg ging het best redelijk! Heb er bijna 2.5 uur over gedaan (normaal een uur en 15 minuten) maar toen was ik dr helemaal heelhuids hihi Vervolgens hadden ze me ruim een uur in de wachtkamer laten zitten Waren allemaal mensen te laat die voor mij kwamen en die hebben ze toen geholpen terwijl ik al lang in de wachtkamer zat... Echt raar... Maarja, dat wist ik dus niet, dus durfde niet te gaan lopen ofzo, met als gevolg dat ik niet meer omhoog kwam toen ik mocht komen, ging echt door de grond van de pijn! Vervolgens had ik bij de echo ook echt een hork... wat een raar mens. Heel de tijd domme opmerkingen maken over de baby en mijn buik. En dat ik best wat sneller mocht lopen omdat het met de pijn allemaal wel mee zal vallen. Nou, toen had ik het echt helemaal gehad. Had ineen keer de grootste zin om mijn moeder/man te bellen en een grote huilbui te hebben... Moest op mijn linkerzij eerst liggen, en ik weet dat die echo's ruim een half uur duren dus zeker een kwartier op linkerzij liggen. Nou mijn bekken houdt dat niet zonder kussen tussen de benen. Dus vroeg ik of ze heel misschien een kussen voor me had en waarom. Kreeg ik gewoon als reactie: "Ja, hallo, moet ik óók nog voor jou naar een andere kamer lopen?!" Ja, je moet inderdaad, als het niet teveel moeite is, even voor mij naar een andere kamer lopen... Tsjongejonge... is dat nou teveel gevraagd?! En deze was ook fijn: ""Kan die baby niet even stoppen met slaan of schoppen tegen mijn arm aan? Zo kan ik me niet concentreren." Nou mevrouw, dat zul je dan echt zelf heel lief moeten vragen en dan zal de baby misschien wel even luisteren, maar niet naar horken zoals jij! Waarbij ik dacht: Lekker blijven slaan kleintje Echo hebben ze verder niets raars op gevonden Daarna hartfilmpje: Ook goed! Daarna gesprek met de cardioloog (zelf net vader geworden hihi, dus helemaal hyperactief) was heel leuk, goed gesprek! Mijn bloeddruk was ook heel goed, dus ik ben echt helemaal blij (liggend 122/68 en zittend 124/74) Daarna holterkastje om, voor 24 uur hartritmeregistratie. Dus ik ben weer behangen met electroden En ik ben allergisch voor die siliconenpleisters die ze daarvoor gebruiken. Jeetje, dat jeukt!! M'n hele borst en buik zijn rood van de uitslag... Nog een uurtje Daarna 12 buisjes bloed geven!! Hebben ze in ieder geval genoeg En daarna urine inleveren en toen was ik eindelijk klaar haha. Volgende week dinsdag/woensdag krijg ik de uitslagen verder allemaal Zo, heel verhaal zal in een nieuwe reactie even op iedereen reageren
@ Uitscheuren of inknippen: Hmm...Daar kijk ik dus best tegenop maar schijn je niet te voelen. Ach, ik zie het wel. Heb dr verder nog niet echt een mening over, heb geen ervaring @ Stuitbevalling: Kleine ligt hier nog steeds in stuit, natuurlijk nog tijd om te draaien, maar mocht hij/zij zo blijven liggen dan gaan we niet laten draaien (kleine ligt heel de zwangerschap al zo en dan is er vast een reden voor). En stuitbevalling zie ik écht niet zitten. Dus dan wordt het een keizersnee. Maar dan is voor later hihi. Eerst maar lekker afwachten, want het is zo'n eigenwijsje Die zou nog wel eens op het Allerlaatste moment kunnen draaien hihi! En manlief heeft van de week gedroomd over de kleine: Is gewoon normaal geboren en was een heeeel mooie baby, hij zei dat ie helemaal verliefd was in zijn dromen hihi Dat vond ik zo lief hoe hij dat zei van het weekend!! Dus we zullen zien hahaha. @ Jojo: Goeie vertaling haha, ik dacht eerst ook: Valies?! huh? Wel heel grappig die andere woorden hoor! Leren wij hier allemaal ook weer van @ Ziekenhuistas: Manlief vroeg al: wanneer ga je hem klaarzetten? Is als de dood dat hij het moet doen Maar ik ga dat nu nog niet doen... Voel me dr nu nog niet "klaar" genoeg voor ofzo... @ Honger: Uuhm, ja gigantisch!! Maar alleen maar in slechte dingen... En ik ben dan zo'n een die ook al die slechte dingen dan gaat eten zegmaar... Hoe slecht het ook is. In mijn gewicht zie je het in ieder geval niet: Nu + 4 KG... Dus t houdt echt niet over! @ Debby: Voor jou heel begrijpelijk dat je dr angst/spanning en dergelijke voor hebt! Ik bedoel: bij Emma is alles zó anders gegaan! Denk ook net zoals de meiden hier dat je de 37 weken wel kan halen hoor sowieso!! @ Autoreacties: thanks meiden! Enne, geen idee wie zoiets doet... Waarschijnlijk bang voor de stijging van zijn no-claim ofzo... Nu heeft ie proces verbaal en een boete aan zijn kont hangen ook niet echt slim. @ Iosola: Wat fijn dat de nieuwe auto bevalt!! Echt heel leuk! en wat fijn dat jullie met kerst en oud&nieuw naar Nederland komen!! @ Zieke kindjes: Beterschap! En succes meiden! Nu wordt de zwangerschap ook weer tikje zwaarder... Komt weer veel meer op jullie schouders terrecht! @ Blondiefu: Wat naar voor je zoontje zeg! En wat fijn dat je toch nog even bij de ha langs kon. Hoe ging het vannacht met hem?? @ Niki: Hihi, vrijdag weer, jullie kleine meid is een echte deugniet Hopen dat ze er vrijdag wel goed voor ligt @ Michelle: Jeetje, jullie meid is er echt snel bij!! Nu al helemaal ingedaald! Ze heeft dr zin in @ Trishka: Hoe gaat het met Jessey: Reageert ie al goed op de Soja?? En vind hij het nog steeds niet erg? @ Aftellen tot verlof: Leuk hoor meiden Nog maar eventjes!!
goeiemorgen meiden! Ananas, wat een hork zeg, jeetje kan me voorstellen dat je je kapot ergerde! Gelukkig heeft de cardioloog t weer een beetje goed gemaakt met zn goede bui . Fijn dat alles er zo goed uit ziet! Ik heb t gevoel dat kleine hier eindelijk een beetje begint in te dalen, tot nu toe lag ie echt heel hoog en lekker dwars, maar gister kon ik heel mooi voelen dat ie wat meer beneden lag en niet meer overdwars, geen idee of ik de voetjes daar benee voelde of zn hoofdje, ik hoop natuurlijk zn hoofdje . Jessey doet t goed op de soya, gister bij de dietiste nog wat tips gehad ivm koekjes zonder lactose en wat andere kleine dingen. Ik moet wel lachen, hij vind t helemaal geweldig dat ie zn eigen melk krijgt hier en op t kdv, hij voelt zich er speciaal door ofzo hahaha. Gelukkig maar dat ie t zo goed oppikt. Langzaam aan begint jessey weer de oude te worden, en das echt een pak van mn hart . Zo ff laatste dingetjes verven (was de binennkant van de deurtjes vergeten en een speelgoedkist ) en dan hier in huis beginnen met de grote opruimactie.. overal ligt er van alles, tijd dat t weer een beetje komt te liggen wara t hoort .
Had net een heel bericht geschreven, druk ik het weg! @ananas, gelukkig gingen de onderzoeken goed. Maar 12 buisjes bloed?? Waarvoor? En wat een stom mens zeg! @inknippen/scheuren, ik denk niet dat we elkaar bang aan het maken zijn, maar gewoon realistisch zijn. Ik ken maar heel (echt heel) weinig vrouwen die niet geknipt of gescheurd zijn. Dus voor degene, wees blij! En tuurlijk moet je goed de instr. opvolgen maar ieder hoofdje en vagina is anders! Ik was echt blij dat na een uur persen ze een knip hebben gezet! @trishka, wat goed dat het beter gaat met jessey! En sojamelk is ook harstikke lekker! @michele, wow dat ze al helemaal ingedaald is! Wie weet komt ze misschien wel iets eerder? Never know! @niki, hopen dat jullie meid deze vrijdag zich laat bewonderen! @zieke kindjes, hoop dat het beter gaat met de kleintjes. Ik durf niets te zeggen maar tot nu toe gaat het hier goed... Hier is het vandaag een nationale feestdag en gaan we zo weer uiteten.. Verder nog steeds slecht weer
12 buisjes voor allerlei onderzoeken... ze doen uitgebreid bloedonderzoek. Maar ook DNA-onderzoek naar eventuele receptoren voor bepaalde aangeboren afwijkingen die in het bloed van de moeder zichtbaar kunnen zijn. En hij heeft gisteren een hele rits dingen opgenoemd waar nog meer op getest wordt, maar dat heb ik niet echt opgeslagen zegmaar Heel veel plezier vandaag met de nationale feestdag! En balen dat het niet fijn weer is. @ Trishka: Wat fijn dat Jessey langzaamaan weer de oude wordt! En goed dat hij zijn dieet zo goed oppikt Enne, hij is ook heel speciaal toch