Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Brrr... gaan we weer afspraak 2 in Groningen...
    Gisteravond heel de weg afgesloten hier, we waren "ingeijzeld".
    We proberen het gewoon en zien wel. Gaat het niet dan keren we weer om.

Tot horens meiden!
    Zal laten weten hoe het is gegaan!

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Michele: Het gaat nog steeds niet zo goed met Rodey.
    Vandaag leek het mee te vallen maar nu is het avond en is hij weer alleen maar aan het huilen en jammeren.
    Ga sowieso morgen maar weer ff met de HA bellen
    (had dit gisteravond al geschreven en opgeslagen, voor een update zie onderin dit bericht ;) )

Ananas: aaarg wat een ellende zo. Dat ze niet eens voor je dat kussen wilde pakken.
    Wel fijn dat alles goed was, ben benieuwd naar de uitslag.
    Succes op de weg en uitkijken he.

Trishka: sterkte met deze moeilijke momenten en een dikke knuffel voor jullie

Nathenhuug: Dan zou ik lekker met die flesjes beginnen.
    Maar met flesjes en spenen is het toch altijd even zoeken.
    De ene baby vind nu eenmaal niet alles even fijn als de andere baby.

Jojogirl: ik snap wel hoe je je bedoelt.
    Mijn vader had vroeger ook vaak opmerkingen over dingen die niet goed waren, maar de dingen die ik wel had gedaan daar hoorde je hem niet over.
    Erg frustrerend is dat.
    Ik snap ook dat de intimiteit verder te zoeken is maar je moet wel proberen om in ieder geval die knuffelmomenten te houden.
    Als de baby er straks is zijn er die nog minder en je moet wel uitkijken dat je niet uit elkaar groeit.
    Ook een dikke knuffel voor jou.

Debby: aaaargh, dat was echt een foute opmerking van je man.
    Ik zou woest zijn.
    Wel een lieve opmerking van je man aan jullie bezoek.

Sex: hier ook minder. En dat terwijl ik de vorige zwschappen juist meer zin had.

Hier vannacht de 4e slapeloze nacht op rij gehad.
    Rodey is ziek en blijft ziek.
    Geen koorts, nog steeds dik tandvlees en hij wordt iedere 15 tot 30 minuten wakker en huilt dan. Is ook niet te troosten. Roept steeds om mama en trappelt met zijn beentjes maar als ik mijn arm om hem heen leg blijft hij huilen en jammeren.
    Knuffelen helpt dus niet, streng zijn ook niet.
    Vannacht hebben we hem streng toegesproken nadat hij had gezegd dat hij geen auw had dat hij moest stoppen met huilen, maar ook toen bleef hij doorgaan met snikken.
    Ga nu de HA maar weer bellen.

3. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    wat een ellende blondiefu... hier ook n ziek kindje, en meestal in de nachtdienst van mij man huilt hij ook om de havenklap. nu gelukkig enkeld om half 11 en kon ik ook niks goed doen.
    maar wel doorgeslapen en deze hele week verders.
    echt zo balen voor je en zo ontzettend vermoeiend aangezien je overdag ook nergens geen tijd hebt om bij te slapen waarschijnlijk! herken t.. en je hebt nog 2 vrij jonge kids. probeer rustig aan te doen meis!!

debby wat een opmerking zeg. las m gister voor hier aan manlief. die lachtte erom maar zei nadien '' kan ie echt niet maken''
    schijnt mannenhumor te zijn denk... maar wel beetje ongepast.

voel me hier dus ook echt niet meer aantrekkelijk. kan me niet meer echt leuk kleden, heb n dikke kop en voel me dus verschrikkelijk soms. soms voel ik me nog ok en mooi met buik. maar t word echt minder en hier richting de 33wk beginnen echt de laatste loodjes te tellen.

nu ze totaal is ingedaald doet t best zeer soms. tegen mn stuitje aan en mn schaambot. zodra ze maar iets beweegt van onder lijkt t wel of mn bekken uit elkaar breken. met zitten of lopen.. dat vind ik dan weer echt minder...

gelukkig als iedereen de n8 stil is hier '' hond'' en '' kids'' en ''snurk van manlief'' dan slaap ik goed een hele n8 door. heb deze week zo goed geslapen maar komt denk ook dat manlief is werken snachts haha. dan irriteer ik me ook niet aan het gekork.
    maar of het helpt het slapen... voel me nog net zo brak sochtends.

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hier eindelijk een kuur gehad, blijk een voorhoofd/bijholte ontsteking te hebben.. De kuur kon geen kwaad tijdens de zwangerschap zei ze, dus ik hoop dat hij snel aanslaat!

Blondiefu: Wat zielig! Ik hoop echt dat het snel over gaat bij hem!

Nathenhuug: Ik heb die flessen 2,5 jaar geleden geprobeerd, maar hielpen toen niet, F. wilde er ook niet lekker uit drinken. Ik ben toen echt op Avent overgestapt en daar dronk hij het beste uit met de minste buikkrampjes.
    Maar zoals al werd gezegd, elk kindje heeft zijn eigen voorkeur. Bij mijn vrienden zie ik alleen maar de Difrax fles en die vind ik juist verschrikkelijk!

Michelle: Ze zeggen niet voor niet niets de laatste loodjes wegen het zwaarst... Sterkte meid! Ik hoop dat je je rust nog een beetje kan vinden!

5. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!

Hier weer terug uit Groningen!!
    Friesland was het ergst op de weg, daarna richting Groningen werd het steeds beter:)
    Echo was helemaal goed! Kleintje is goed gegroeid.
    Zit nu op 1998 gram geschat, dus om en nabij de 2 kilo:)
    Hoofdje liep qua omtrek 2 weken voor (vond ik erg veel, gyn vond het wel meevallen volgens mij). buikje week voor en beentjes ook kleine week voor. Kleine ligt nog steeds in stuit en zoals het erbij lag had de gyn er een hard hoofd in dat hij/zij nog om zou draaien. Maar ik blijf hopen;) Nog tijd genoeg eigenlijks:) (maar beetje weinig ruimte dat wel hahaha)

Verder zijn we nog wezen shoppen in Groningen voor het (voor mij wel belangrijke;)) 1e setje. Na 4 winkels niet geslaagd. Toen in nabijgelegen stadje hier nog gekeken: had ik zo 4 setjes voor me liggen :D Sjah:p toen moest ik kiezen:D Maar is uiteindelijk helemaal gelukt!!

@ Michelle: wat balen dat je zoontje nog steeds niet fit is. En dat je niet zo heel goed slaapt. De laatste loodjes wegen dan inderdaad het zwaarste hea! Succes meid! En probeer je rust te pakken waar het kan meid. :)

@ Blondiefu: Arme Rodey... Hoop echt dat de ha nog wat heeft kunnen doen! Want dit is niets... :S Succes daar!

@ Champy: Hoop dat je kuur snel aanslaat! En dat je weer lekker lucht hebt straks??

@ Ray: Tsjah... hormonen, zo'n grote mond heb ik op dat moment zelf dan niet :) Maar heb het wel aangekaart bij de cardio later hoor:) en die vond het ook onbeschoft en zei ook al dat die vrouw niet had gehandeld volgens de regels van het ziekenhuis. Ik had namelijk nooit hoeven wachten op die mensen die te laat waren:) Dus dat heeft veel goedgemaakt;)

@ Sex: Had laatst een tijdje onwijze zin. Zelfs manlief zei op een gegeven moment: Waar haal je de zin vandaan! :) Sjah, das nu weer weg hihi. Int koppie toch nu met andere dingen bezig. En de laatste keer hield die kleine zich ook niet stil, dus toen was de zin snel verdwenen eigenlijks;) Verder nog wel lekker veel knuffelen en we gaan de laatste tijd lekker veel samen in bad:D

@ Debby: ik vertelde het dus ook aan manlief. Die lag helemaal blauw... Dat zou dus ook zo een opmerking van die vent van mij kunnen zijn... Hij zei zelfs: Ik vind hem wel stijlvol:$ Nou, toen heb ik hem dus maar even goed duidelijk gemaakt dat hij dat dus bij mij echt niet hoeft te flikken zo'n opmerking:p

@ Verder weet ik niet wie ik vergeten ben... Hoop niemand:)
    Fijne dag!

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ananas wat fijn dat alles goed is met de kleine, en ook nog eens geslaagd voor t eerste pakje!

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Even een ego reactie :)
    Net de 3D echo gehad!
    Hij begon heel erg mooi, kindje lag perfect dus hadden al snel een mooi beeld van het gezichtje.
    Maar vanaf dat de kleine man wist dat we naar hem keken heeft hij hem gedraaid!
    De gyn heeft vanalles geprobeerd om hem nog even te draaien en soms lukte het wel maar meestal zaten zijn handjes of zelfs zijn voetjes dan in de weg!
    Lekker opstandig kereltje:D
    Hebben nu dus een hele dvd waar toch wel wat mooie beelden op staan, hebben ook 4 foto'tjes die wel heel erg mooi zijn.
    Zal er zo de 2 mooiste eens uithalen.
    Moet ze deze avond wel eens inscannen voor een wat beter resultaat want zo zijn ze nogal wazig maar kan niet wachten om ons knappe kerel even te delen met jullie;)

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Nog eentje van het gezichtje maar hier lag er al een handje voor:D

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    En dan de laatste, vind ikzelf een hele schattige :)
    Armpje met handje en het beentje en voetjes

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    bevallingslijst:

31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis

02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie)
    03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie)
    04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk
    05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk
    07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk
    08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie)
    09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis
    11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling
    11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk
    11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk
    12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk
    13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk
    13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk
    14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk
    16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk
    17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk
    17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis
    18-02-11: Jojogirl88 - 22 - 1e kindje - BV - zk
    18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie)
    20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk
    20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis
    21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk
    22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie)
    22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie)
    25-02-11: Debstertjuh - 28 - 1ste kindje - BV - zk
    26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie)
    27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis
    28-02-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk
    02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?)

Afsprakenlijst

december

08: siep81: controle vk en resusspuit
    09: Ananas89: 32 weken echo bij de gyn in het UMCG
    09: Truus21: controle vk
    10: Niki86: 3D echo poging 3!!
    13: DaphneenEstelle: groeiecho 2
    13: Debstertjuh: controle vk
    15: Debby82: groeiecho en controle gyn
    15: Tassie221: controle vk
    15: Sjalleke: controle VK
    15: Blondie: gesprek gyn
    15: Blondie: controle VK
    16: Champy: Controle vk
    17: Trishka: Controle vk
    20: Niki86: controle vk
    20: Debstertjuh: echo lokalisatie placenta+groeiecho
    22: michele25: controle vk
    22: Nathenhuug: Controle vk
    23: Jojogirl88: 32 weken echo!
    28: chrizzy: 33 weken echo
    29: michele25:liggingsecho 35wk

Januari:

3: Niki86: 32 weken echo vk centrum
    5: Nathenhuug: Controle vk
    6: Champy: Controle vk

12 meisjes, 12 jongens, 10 geheim

* 10 lieve vlindertjes in onze gedachten
    * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel

Even lijst aangepast + mijn leeftijd eens gewijzigd ben ondertussen alweer jaartje ouder;)

11. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Pff even een ego berichtje hier hoor! Zullen de hormonen wel zijn maar heb echt een jankbui gehad net...

Man komt gisteren thuis, en was heel erg gefrustreerd omdat 2 van zijn vrienden hem hadden uitgenodigd om vandaag te gaan snowboarden (dat deed hij vroeger heel veel en is er ook erg goed in, we wonen vlakbij een berg en ja in Bali kon hij dat natuurlijk niet doen de afgelopen 4 jaar) als 'mannen-dagje', maar hij moest kiezen tussen een werkdag zonder geld te verdienen maar met een kans belangrijke mensen te ontmoeten, OF dus met z'n vrienden gaan boarden. Nou gun ik het hem echt hoor, hij werkt zo hard en ziet z'n vrienden zo weinig, maar ik had het even niet meer.
    Ik kan namelijk nooit wat leuks doen met vriendinnen! Ze wonen allemaal in Nederland, en ik zit de afgelopen maanden maar een beetje in huis hier te wachten op m'n Green Card. Ik barstte echt in tranen uit, ik wou dat ik de kans had om wat leuks te doen met vrienden! Maar ik moet daar 12 uur voor vliegen...Hij voelde zich meteen schuldig natuurlijk, maar ik zei dat ik wil dat hij een leuke dag heeft en dat hij moest gaan anders voel ik me alleen maar rotter. Maarja daar zit ik weer vandaag tegen 4 muren aan te kijken...voel me echt klote, ik mis Nederland zo! En ik had ook zoiets van, boehoe ja rot he, dat je moet kiezen tussen werk en plezier? Dat heet volwassen zijn! Niet om te vergelijken tussen mij en hem, want hij heeft ook wat moeten opgeven en werkt nu veel meer en ziet z'n vrienden erg weinig, maar voor mij is echt alles in m'n leven veranderd, inclusief m'n lichaam! Onbekend land en alles derop en deran. En de afgelopen tijd werkt hij bijna elke week wel 7 dagen, ik wil ook wel eens wat leuks doen samen met hem!

Pfff sorry hoor lekker egoistisch maar moest er even uit, de hormonen maken het natuurlijk alleen maar erger. Maar ik mis m'n vader en m'n vrienden echt ontzettend hoor (vooral met alle feestdagen en zwangerschap), kan niet wachten tot we in april naar NL gaan. Het is ook zo raar dat als we heengaan ik ineens aankom met een man+kind terwijl niemand me zwanger heeft kunnen zien, en ik heb juist het gevoel dat ik dat zo hard nodig heb omdat het zo'n belangrijk ding is in je leven dat je wilt delen met vrienden en familie!

Pff wat een rotdag :(

12. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Rodey heeft SPRUW.
    Zelf dus helemaal niet aan gedacht :oops: .
    Daktarin gehaald en het lijkt al iets beter nu.

De kids zijn vandaag mee geweest naar de tandarts.
    Had tegen Reese gezegd dat als hij lief liet kijken hij een klein kadootje mocht uitzoeken.
    (Hij wilde een groot kado :) )
    Maar warempel, het werkte.
    En Rodey heeft met zijn zielige zere spruw mondje ook laten kijken, wat ik echt mega knap van hem vond.
    De tandarts verschoot er ook van, heel zijn gehemelte zit vol met zweren :cry: .

Jojogirl:mooie foto's

Ananas: leuk dat je het eerste setje hebt gekocht

Ray: dikke knuffel voor jou meid

13. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ananas, fijn dat je een goede echo hebt gehad!

@jojo, mooi mannetje hoor!

@blondiedfu, spruw? Wat zielig voor je ventje zeg! Gelukkig dat hij er nu iets voor kan innemen en hopen dat het zsm over is. Hoe heeft hij het opgelopen? Enig idee?

@Ray, begrijp je heel goed hoor meid!! Kan je zeggen dat als wanneer de beeb er is , je je soms nog moeilijker gaat voelen, althans ik dan.
    Bv met luca, zijn ouders zien hem elke week, mijn ouders 1x in de paar maanden. Hij krijgt hier de hele italiaanse cultuur mee en ik moet in m'n eentje hard mijn best doen hem de NL'se cultuur meetegeven. Hoe dan ook, begrijp je heel goed..Af en toe horen die down daagjes er gewoon bij.

14. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Zo ff weer hier.Paar drukke dagen achter de rug gehad.Zaterdag en zondag bij ons sinterklaas gevierd en gisteren was onze kleine man alweer 4 jaar geworden.Nou Ik kan wel merken dat je dat niet zomaar ff doet,ben gesloopt vandaag...Maar goed,we hebben het weer gehad!
    @Zieke kinderen heel veel beterschap gewenst.
    @Mannen ja die kunnen er wat mee..Manlief wil hier elke dag sex,ik kan het niet meer.Behoefte is behoorlijk gedaald.Hij vind wel moeilijk..Zucht
    @3d mooi zeg,toch nog best mooie fotos gescoord!
    Morgen hebben we intake met kraamzorg,komt steeds dichterbij!

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Ray: Kan me heel goed voorstellen dat het voor jou verschrikkelijk moeilijk is! Zo ver weg van je familie en vrienden en zeker nu in deze toestand...
    Hopelijk kan je snel weer naar Nederland al zal het inderdaad wel vreemd zijn om daar dan ineens met baby toe te komen.
    Denk dat Iosola haar raad wel heel erg toepasselijk is voor jou en dat zij je wss ook het beste verstaat aangezien ze toch ook wat in die situatie zit:)

Dikke knuf meisje!

@Blondiedfu: Wat zielig zeg! Moet hij wel erg veel pijn van gehad hebben! Wel erg goed dat de daktarin al lijkt aan te slaan, hopelijk is hij snel weer de oude!

@Ananas: Fijn dat alles goed was in het ziekenhuis en dat jullie ook het eerste pakje gevonden hebben! Is toch een speciaal gevoel om dit in huis te hebben hé;) Lijkt het toch weer wat echter!

@Reacties 3D echo: Bedankt meiden! Ja ben er toch nog heel erg tevreden mee ondanks dat de kleine man helemaal niet van plan was om mee te werken:D Helemaal het karakter van papa, wanneer die kan ligt die ook dwars:D
    Op de dvd staan er wel erg leuke beelden; staat ook een beeld op waarbij hij geeuwt en horen de hartslag daar ook op:D

@All: Zo denk dat ik op iedereen gereageerd heb.
    Hier vandaag een luier dagje! Hang al de hele dag op de bank, heb ik wel verdiend vind ik want heb gisteren het hele huis gepoetst;)

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    opmerking van manlief: o die van mij heeft altijd dat soort dingen en ik weet dat hij het niet meent... hij vindt
    zichzelf nogal grappig...

ananas: fijn dat je geslaagd bent!

jojogirl: toch nog mooie fotos hoor!

ray: oooh dat klinkt niet leuk die heimwee... is het geen optie
    om in nederland te gaan wonen?

17. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    @Iosola thanks! Ik denk daar ook vaak over na (Nederlandse cultuur bijbrengen), ik wil sowieso alleen Nederlands praten tegen haar en m'n man Engels zodat ze in elk geval de talen leert, maar ik wil echt niet dat ze typisch 'Amerikaans' opgroeid. Het zou ideaal zijn als we per jaar de helft in NL konden wonen en de helft in USA (aangezien ik het hier zelf ook niet echt leuk vind), in elk geval voor ze naar school moet.

@Debby ik zou het heeeel graag willen maar zo makkelijk gaat het helaas niet :( Man heeft hier werk en al zijn familie+vrienden, in NL zouden we eerst door de hele visum molen heenmoeten voor hij mag werken, en dan moeten we nog een woonplek vinden. Ik ben erg jong, en ik heb weinig tot geen punten opgebouwd voor een huurhuisje, dat zou m'n grootse zorg zijn denk ik met de woonmarkt nu. Daarbij ben ik huismama, en tot we ons huwelijk officieel maken in NL ook nog eens 'single' dus ik zou mijn god niet weten hoe we aan geld komen tot hij zou mogen werken. Uitkering ofzo? Ik weet niet eens of ik daar recht op zou hebben. Zucht...

18. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ray: Lastig zeg hoor en zeker inderdaad als je familie zo ver weg woont.
    Zou je zo willen helpen maar dat kan helaas niet.

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @All: Heb de laatste dagen zo'n last van hartkloppingen... Heel erg vervelend! Zit nu gewoon voor de pc en heb er weer last van, hoef niet eens een inspanning te doen hiervoor...
    Is normaal dat weet ik wel maar hoe kom je hier vanaf?

20. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Blondiedfu dat is erg lief van je! Bedankt voor de support...toch lekker om hier even alles van me af te kunnen schrijven.

EEN VRAAG VOOR ALLE DAMES HIER:
    Zoals jullie weten woon ik in het buitenland, en is dit mijn eerste zwangerschap. Omdat ik niet in NL ben geweest heb ik geen flauw idee hoe dingen daar gaan. Wat ik mij afvraag is: Wat is de normale procedure bij zwangerschap in Nederland? Kan iemand mij een stappenplan geven van wat er gebeurd? Wat gebeurd er bijvoorbeeld eerst, geef je je zwangerschap aan? Hoe en bij wie? Wat gebeurd er daarna? Hoe zit het met erkennen van de vader, geboorte registratie, eventuele uitkeringen etc. etc?
    Ik zou dit heel graag willen weten!

Deel Deze Pagina