blondie wat een stoere foto! Echt cool als je dat kan! michele vaseline weet ik ook niet waar het goed voor zou zijn...
Maagzuur: volgens mij kan het ook kopen van appelsap en jus 'd orange. vaseline: ik weet het ook niet, ik heb het altijd in huis voor kapotte lippen, en op het etiket staat ook iets van babyverzorging, maar niet hoe en wat. Blokjes: is het nog gelukt? Dorst: ik ben ook heel dorstig, maar vooral als ik veel heb gespuugd. Dan geeft mijn lijf vanzelf aan dat ik dat vocht weer moet aanvullen. Kan dan zo in een half uur een liter wegdrinken. Nou normaal echt niet hoor. Kan ook suiker zijn, maar ben je daar niet op getest? Ik heb het niet. Duizelig: is het ook een signaal bij hoge bloeddruk? Dat wist ik niet. Juist bij lage bloeddruk idd vaak ook draaierig. Kan geen kwaad, maar is lastig. En idd wat ook al genoemd was, op je rug liggen.
hey meiden, Vaseline: misschien vaseline lanette? das witte vaseline en lijkt qua werling een beetje op sudocreme, alleen dan iets vetter. Jes heeft vandaag een beetje moeite met eten.. maar goed t is natuurlijk ook wennen dat ie niet alles meer mag. Vanaaf ga ik pannenkoeken op soja basis maken voor m, ben benieuwd! Verder gelukt met de kerstspullen, moeten alleen nog wat lampjes en een slnger erbij hebben en wat versiering voor de keuken, dus dat gaan we zo ff halen.
ow, behalve de lamp die manlief zou ophangen(wat ie dus niet gedaan heeft tot nu toe )is de beebkamer helemaal klaar!
ik ben er wel blij mee . Heeeeeeeeel anders als jes zn kamer, die was met beige en licht bruin.. vind t altijd wel grappig wat een likkie verf kan doen .
Mooi kamertje Trishka! Vaseline: Hebben wij toen gebruikt om heel licht zijn gezichtje in te smeren tegen het krabben als hij te wild was met zijn handjes. En volgens mij ook nadat het navelstrengetje los had gelaten, maar dat weet ik niet zeker. We hebben het iig wel gebruikt. Blondiedfu: Stoere truckersvrouw! Leuke foto en wat leuk dat ze ook aan je kinders hebben gedacht! Ray: Graag gedaan hoor meid! Ik was 20 toen ik zwanger werd van F. en 21 toen ik beviel. Nu ben ik 23 (als ik beval 24) dus zo oud voel ik me ook nog niet haha! En het is altijd fijn om gewoon even tegen iemand te kunnen zeggen hoe je je voelt toch?
Maagzuur: Gelukkig niet zoveel last van, maar vla wil wel helpen! Duizelig: Te snel opstaan , veel bukken enzo... En als je lage bloeddruk of juist hele hoge hebt kan je ook sterretjes zien. Je lichaam heeft nu eenmaal iets meer tijd nodig om zich aan te passen als je druk bent.
@trishka, wat een leuk kamertje! @blondiedfu, wat een stoere foto! @lavendel, bedankt! @hier, ik heb net de kerstboom neergezet, de lampjes zitten er al in. Nu even pauze en met warme chocolademelk op de bank. Zo raar, vorig jaar had ik pfeiffer en heb ik er 2 hele dagen over gedaan om de kerstboom te versieren. Nu ben ik 7 maanden zwanger en voel ik me zoooooooooo veel beter (gelukkig)
Hey meiden! Alweer eventjes geleden dat ik wat gepost heb, heb wel meegelezen maar vond geen tijd om goed te reageren! Nu maar proberen om zo veel mogelijk te onthouden en op zoveel mogelijk te reageren @Ray & Ananas: Ik was 21 toen ik zwanger werd, ben vorige week net 22 geworden. Vind hetzelf ook niet zo jong al krijg ik vaak de opmerking dat we wel heel erg vroeg aan kinderen begonnen zijn. Ik was hier al zo lang klaar voor en mijn vriend eigenlijk ook dus maak me ook niet zo'n zorgen over wat anderen denken Wel vind ik het soms moeilijk om er met leeftijdsgenoten over te praten, hebben ook eigenlijk een "oudere" vriendengroep. De meiden waar ik vroeger mee in de klas heb gezeten die zijn echt nog heel onvolwassen en kan daar dus ook niet zo goed mee om, zij verstaan ook helemaal niet wat we nu doormaken @Trishka: Prachtig kamertje is het geworden! Heel erg leuk! @Duizelig: Hier ook wel eens, maar heb de laatste tijd veel meer last van hartkloppingen en dat vind ik wel behoorlijk vervelend! @Maagzuur: Heb dit echt heeeeel erg!!! Sta ermee op, ga ermee slapen, word er zelfs 's nachts wakker van! Hier helpt het allemaal niet meer om hoger te gaan liggen in bed, melk te drinken of andere trucjes. Het enige dat mij nog een beetje helpt is gaviscon en zelfs dat helpt nog maar voor heel even. Denk dat het tijd word om eens over te stappen op een ander geneesmiddel zoals rennie's want gyn vertelde mij dat je maag na een tijdje de gaviscon heel erg goed gewoon word en het dus niks meer uithaald. Wel heel erg vervelend dit! @Krampen: Heb deze morgen de eerste keer in mijn leven een kramp gehad! Pijnlijk zeg! Heb altijd gehoord dat het helpt om je tenen naar je toe te trekken als je kramp hebt of om uit je bed te gaan en op je tenen te gaan staan. @hmmm... Wat was er nog... @Blondiedfu: Stoer zeg! Zou me er alleen helemaal niet veilig in voelen, ben niet zo'n held op vlak van autorijden Wel erg leuk dat je geschenkjes hebt gehad voor de kindjes! @Vaseline: Zou niet weten waarvoor je dit moet gebruiken, heb het nog nooit gehoord. @Niki: Wat spijtig dat je meisje er weer niet goed voorlag! Nog heel eventjes en dan zie je ze in het echt! En zoals Debby ookal zei, je gaat vast niet de laatste zijn die bevalt @Kamertje: Ben zo blij!!!! Gisteren hebben ze eindelijk het raam geplaatst!!! Kan dus deze week met mijn moeder de kamer behangen met vlies en dan daarna beginnen schilderen! Nu komt er eindelijk schot in de zaak! Wanneer alles dan geschilderd is gaat mijn mannetje nog de houten vloer erin plaatsen en de omkadering van het raam en de plinten in orde brengen. En dan kunnen we eindelijk de babykamer ophalen!!!! @All: Hier gaat alles zijn gangetje, moet zeggen dat ik meer en meer behoefte heb aan slaap. Ben gisteren gaan slapen rond 1u (moesten gaan babysitten dus was redelijk laat) en werd deze 'morgen' maar wakker om half 12, was toen zelfs nog moe zou zo opnieuw kunnen slapen... Gelukkig gaan de nachten wel weer wat beter en word ik niet meer zo vaak wakker. Ga vandaag proberen de kerstboom te zetten, al mijn kerstspullen liggen nog op de zolder bij mijn schoonouders, hadden deze daar gezet toen we aan het verhuizen waren. Hebben trouwens ook een mooi geschenk gekregen van mijn schoonouders voor onze kerst en nieuwjaar, een nieuwe droger! Hebben hem nu al gekregen omdat ik binnekort de babykleertjes ga beginnen wassen en dan zijn ze lekker zacht door de droger Zo meiden, ga het nog een beetje rustig aan doen vandaag.
hey meiden, trishka wat een mooi kamertje..echt super leuk!!! hier gisterenochtend en avond n8 voorweeen gehad om de 3 a 5min. en best lang en pijnlijker. maar verders niet gebeld ofzo. voelde wel dat t voorweeen waren maar toch ff tijd bijgehouden. ben in slaap gevallen en vanmorgen was het weer weg. enkeld iedere keer als ik lig of zit komt het terug best irri.. meisje in ander topic waar ik schrijf bij het zwanger worden is bevallen vann8 met 36wk en 4dg. alles gaat goed. echt wel spannend hoor. zij liep 2wk gelee met n bovenbreuk in dr vliezen. totdat ze echt braken. alles gaat goed zoals we nu horen. zoiets kan dus ook zomaar..
Trishka; WOW! Wat een mooie babykamer hebben jullie. Daar zal de kleine echt wel blij mee zijn. Jojo: Veel schilderplezier Fijn dat je een nieuwe droger hebt gekregen Michele: He bah, nu al voorweeen. Da's ook niet prettig. Ik hoop dat het een eenmalige actie was en dat je nu nog een paar weekjes rust krijgt.
Vanmorgen babyborrel gehad van mijn neefje Daan. Wel grappig, want omdat mijn schoonzus ook verloskundige is waren al haar collega's daar ook. Erg raar om met je verloskundigen op een feestje te zitten
ik moet eigenlijk aankomende week nog werken. dus mn laatste week gaat in. maar zou hierna nog een week werken tot mn 35wk dus. maar ga vandaag melden dat ik dr toch mee stop na deze week. stukje lopen word al te zwaar. net ff naar winkelcentrum geweest. maar heb constant harde buiken. en vandaag weer veel voorweeen gehad. denk toch dat k dr een stop op moet zetten nu. lijkt me ook wel raar om op feestje te zitten waar je vk er ook zijn.. haha. zijn toch vaak mensen die je na de bevalling eigenlijk nooit meer ziet bijna..
michele die kleine van jou is er wel snel bij... nu al ingedaald en voorweeen... misschien komt ze over 4 weken al!
@michelle, ik denk dat je een wijs besluit neemt. Je lichaam geeft nog toch duidelijke signalen dat je rustiger aan moet gaan doen. Je kleintje heeft inderdaad haast, wie weet hoef je geen 7 weken meer te wachten. Hier vandaag echt een slechte dag, gisteren een zware dag gehad en vandaag ben ik zo moe en heb zo'n rugpijn dat ik eigenlijk heel de dag op bed of bank heb gelegen. Bah, ik hoop dat het morgen beter gaat. Hier nog 3 weken werken en dan verlof, ik kijk er erg naar uit.
Hoi meiden Hier weer even een berichtje van mij Ik ben sinds woensdag uit het ziekenhuis en het gaat redelijk met mij. Heb wel nog pijn en moet alles rustig aan doen maar het is wel vol te houden. Lopen is momenteel een ramp heb echt het idee dat ik met bakstenen in mijn buik loop. Ik mag in iedergeval niet meer werken dus zit nu volledig ziek thuis totaan mijn verlof. Moet nog wel even nagaan wanneer die nu precies in gaat maar dat komt wel goed. Met de kleine gaat het naar mijn idee ook goed, lekker aan het bewegen, wel wat minder dan in het ziekenhuis maar ik denk dat ze nu even rust zoekt. Al die ctgs en die mri scan vond ze niks en heb haar nog nooit zo druk meegemaakt als toen. dus ze moet vast even bijkomen Volgende week maandag moet ik weer voor controlle terug en kan ik alles op mijn gemakkie is gaan vragen ivm placenta, wond etc. Ik heb dat helemaal niet meer kunnen doen dus vind het wel even prettig. Nou ik hoop weer een beetje mee te gaan kletsen Liefs