Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Pff wat een geklets hier alweer op de vroege ochtend, haha.

@Onderbroeken, hier ook nog gewoon strings hoor, of hipsters. Vind het allebei lekker zitten.

@Mannen, mijn man aait mij af en toe wel over mijn buik en heeft het ook regelmatig over 'zijn' kind ;) Maar merk toch dat het allemaal nog een beetje onwerkelijk voor hem is. Kan het hem ook niet kwalijk nemen, wij voelen alles en zijn er continue mee bezig en voor hun gaat in zekere zin het leven nog gewoon door, alsof er niets is veranderd. (Behalve dat ie een groot deel van het huishouden moet overnemen, ivm mijn bekken :p)

@Trishka, wat balen dat je vrijdag pas de uitslag krijgt van je zoontjes ontlasting. Hoop voor jullie dat ie toch snel gaat opknappen, het heeft onderhand wel lang genoeg geduurd nu!

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    manlief legt hier standaard zn hand op mn buik als we gaan slapen, dan wordt die kleine frum vaak actief :) . Voor de rest wil ie wel dingen doen zoals schuren enzo maar vaak ben ik m voor hahaha, ja hij werkt de hele dag en sorry als hier een ventje ligt te slapen die niet helemaal lekker is mag ie van mij echt niet gaan schuren ofzo hoor ;) .

Vaak in t weekend doen we wat voorbereidingen voor de beeb samen, zoals dingetjes halen of klussen.

Voor de rest praat mijn man ook niet echt tegen mn buik hoor, wordt idd voor hem oolk pas echt als ie eruit is ;) .

Pfff net geschuurd, nu weer een fijn pijntje aan de zijkant van mn buik, eigen schuld natuurlijk 8) , maar ben wel blij dat t schuren klaar is, ff wachten tot t stof is gaan liggen en dan ff stofzuigen, kan ik misschien morgen al gaan verven!

3. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ennuh Truus, ja t heeft idd al lang genoeg geduurd nu.. arme jongen wordt er een beetje chago van.. wat ik me heel goed kan voorstellen :) .

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    daphne waarom wil je eigelijk een keizersnee?
    Heb je dat bij estelle ook gehad?
    Ik heb wel een keizersnee gehad en ik zou het zooooo graag zelf doen nu... ik hoop echt niet op weer een keizersnee :(

5. Juul

Juul Actief lid

6 jun 2010
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is vriendje erg met de beeb bezig. Houdt ook voortdurend mijn buik vast.

Zere rug: zijn er meer meiden die zoveel last van hun rug hebben? De zwangerschap begon zo goed. Nooit 1 kwaal gehad maar sinds afgelopen zondag heb ik PIJN...... Vanaf de middag tot het slapen gaan. Echt zo vervelend. Misschien toch baar de fysio?

6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik ga ook echt dood van de rugpijn...vandaag heb ik een rustig dagje en dan gaat het goed..maar bijvoorbeeld zaterdag ging ik in de tuin werken en toen kon ik daarna niet meer lopen..ook snachts niet...

7. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    @daphneenestelle, wat fijn dat de keizersnede er door is.....kon me zo even niet herinneren wat de reden van je wensis???

grappig is dat....hoe verschillend dat gevoelkan zijn......
    ikheb de vorige keer ook ks gehad....aangezien ik gewoon geen ontsluiting kreeg, na de hele dag aan het infuus te hebben gelegen.....en weet je??? ik had gehoopt dat het zo zou gaan.....ben als de dood.......zie mezelf ECHT NIET vaginaal bevallen.....en waaromniet??? heb genoeg gezien in mijn loopbaan als kraamverz.....

ik heb het toevallig vandaag nog bij de verlosk besproken....hoe ik erover dacht....maar goed dat moet ik toch bij de gyn bespreken aangezien ik daar heen moet vanaf 36 wkivbm de keizersnede van de vorige keer...
    ik heb dus ABSOLUUT niet de wens om het zelf te proberen.....toch zal het wel moeten.....

en ik vind het dus zo grappig te lezen dat er genoeg vrouwen zijn , die het JUIST GRAAG zelf zouden willen doen.....
    hoe verschillend je gevoel kan zijn....geeft niks,zoveel mensen zoveel wensen he.....

8. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    hier ook eentje die het weer heel graag vaginaal zonder pijnbestrijding wil doen. Vond het bij luca een hel maar achteraf kan ik me weinig van de pijn herinneren.
    Vind een keizersnee eng aagezien ze je dan een ruggeprik geven, ben bang voor de ruggeprik! Wat als ze mis prikken ofzo?
    Gaat het mij niet lukken om wat voor omstandigheden zal ik er toch aan moeten geloven maar liever niet!

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @daphneenEstelle Gelukkig maar. :)

@Kz Ik had bij Kyra een romantisch idee van de bevalling. Ik zou het thuis doen zonder pijnbestrijding en ze zou fijn zelf naar boven kruipen om de borst te pakken. Zo ver de fantasie. De realitiet was net even wat anders en eindigde op de OK. Nu heb ik zoiets van een kz is de veiligste optie voor mijn kind, de garantie dat het dit keer wel goed gaat kan niemand me geven en waarom zou ik het nog proberen als het ook zo kan. Het geeft mij zoveel rust dat ik naar alle waarschijnlijkheid niet meer hoef te stressen over de bevalling. Heerlijk gewoon.

10. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    zijn jullie dan niet bang voor die ruggeprik? En doet die geen pijn?
    Vind het zo eng...
    Kijk het belangrijkste is natuurlijk dat alles goed komt met de baby en onszelf maar zolang het kan geen enge ruggeprik voor mij!

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Bij Kyra voelde ik er niets van. Ik had al zoveel uren persweeën en gewone weeën dat ik het volgens mij niet eens zou voelen als ze een aambeeld op mijn voeten gegooid zouden hebben. En bij Flupke zal het ook allemaal wel meevallen, je krijgt toch eerst een verdovingsprik.

12. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    ik ga ZEKER voor een ruggeprik! en vroeg ook! ik hoef gelukkig niet te wachten opde verloskundige tot zij egt dat ik voldoende ontsluiting heb en mag gaan....dat is dan weer een voordeel van bij de gyn lopen.......

ik vind het altijd erg jammer als je graag pijn bestrijding wilt en je te laat word ingestuurd en je niet meer word geholpen voor een ruggeprik.....

morfine/phethidine/remifantinil wil ik absoluut niet.....wil perse BIJ blijven.....ik heb snel aanleg tot paniek/hyperventilatie.....

en wat betreft de ruggeprik,ik was er erg bang voor,maar het is me 100% meegevallen,het zetten en verwijderen heb ik niks van gemerkt, goed werk van het ziekenhuispersoneel!!!

en aangezien ik vorige keer geen ontsluiting kreeg, na een hele dag,ben ik niet van plan zonder pijnbestrijding weer te proberen en dan HELEMAAL gesloopt te zijn en er achter te komen dat het weer niet gaat lukken.....

13. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    krijg jij nu weer een ks devy??? op eigen verzoek????

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    je kunt nooit weten of je zeker een ruggenprik wilt en of het kan..ik denk dat je van te voren wel kan aangeven of je eventueel pijnbestrijding wilt enzo maar bij sommige bevallingen is het al te laat ofzo voor de ruggenprik..dus je weet maar nooit hoe het gaat lopen. Ik wil als het nodig is wel pijnbestrijding en voor de rest kijk ik gewoon hoe het dan verloopt...

15. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    tuurlijk weet je niets zeker....maar als je te lang wacht,weet je zeker dat je een kans hebt dat je niet meergeholpen word voor een ruggeprik....
    ik heb een ervaring bij mijn vorige kindje en daar zijn mijn wensen opgebaseerd.....we zullen wel zien hoe het loopt,maar je kan altijd je wensen kenbaar maken.....

16. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ik ben 2 keer vaginaal bevallen. en heb een keizessnede bij mn vriendin mogen meemaken. nou ik kies toch echt dan voor vaginaal. maar ja ben de 1e keer in 8u bevallen en de 2e keer in 4u. snap best als je 30uur bezig bent en dus totaal op bent t liefst alles wilt. en sowieso als je een slechte ervaring hebt. elk lichaam is anders. en elke wee bij iemand voelt anders aan.

pijnbestrijding, nee voor mij niet. vind t doodeng. ik zie mezelf niet stil zitten of liggen tussen de weeen door voor die prik.
    mijn ervaring is met de ergste pijn vd weeen ben je dr bijna.

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @kadootje Ik krijg inderdaad op eigen verzoek weer een keizersnede. Ik geloof dat het een van de eerste dingen was die ik vroeg toen ik nog bij de verloskundige onder controle was en gelukkig was de gyn het er mee eens. Bovendien vindt hij het geloof ik nogal leuk om te proberen nog iets van mijn litteken te maken. (is nogal scheef en groot en loopt van bikinilijn tot boven navel ivm een eerdere operatie en die chrirurg was niet echt bezig met esthetiek om het zo maar even te zeggen).

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik wil ook graag de optie hebben, voor pijnbestrijding. Zie echt enorm op tegen de bevalling. Ook omdat ik natuurlijk niet weet wat mij te wachten staat maar ik ben echt een watje op het gebied van pijn.

19. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    grappig dat dat per persoon zo kan verschillen he, als ik jullie verhalen lees snap ik van iedereen hun beredenering en ik hoop dat iedereen gewoon krijgt wat ie wilt!

Ik persoonlijk ga weer voor een thuisbevalling en dan natuurlijk zonder pijnbestrijding.. Ik heb bij mn eerste een weeenztorm gehad en uiteindelijk moest ik alsnog naar t ziekenuis omdat de kleine ademnood kreeg(te korte navelstreng en kon dus niet naar buiten) ... maar dat heeft me niet angst gegeven om thuis te bevallen eigenlijk.. t is toen ook gewoon goed gegaan, en ja t was zwaar en ik was kapotttttt als je uren achter elkaar een weenstorm hebt.. maar op de een of andere manier hoort t erbij, bij mij dan... Ik zie ook absoluut niet op tegen de pijn.

( Kan stiekem niet wachten tot t zover is hihihi, eerst maar gauw de kamers afmaken en alles in huis halen natuurlijk ;) :) )

20. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ik ook triska, heb in het zh mogen bevallen de 1e keer. en de 2e keer thuis. en wil niks anders meer dan thuis. dan ben je in je eigen omgeving en mij hielp het veel te lopen. en douchen etc. op den duur lijkt het alsof je lijf aan de pijn went.maar idd aan t einde ben je kapot.

truus, niet teveel horrorverhalen lezen meid. en ontspannen de bevalling ''proberen'' in te gaan. ik zie er ook weer een beetje tegenop. maar ben al wel aan het aftellen lichtjes.

Deel Deze Pagina