Mooie buikfoto hoor Niki! Je hebt trouwens een snelle banner als je zo kijkt lijkt het alsof je 32 weken ben en daaronder staat 29 wk haha!
En verder mag en wil ik niet klagen hoor, die moeheid hoort zowieso al bij mij ivm schildklier en mn ijzergedoe. Ik geef me er gewoon lekker aan over, s avonds op tijd makkelijke kleren aan en op tijd naar bed, t is nu even niet anders. Ben wel benieuwd of tijn een broertje of een zusje krijgt.
Spannend Rins! Je krijgt dus echt een kleine verrassing! Hopelijk gaat het deze weken wat makkelijker voor je! Buddy's zijn er nog niet, maar wel goed dat je zegt! Dus bij deze wie is wiens buddy?
Oh ja het is wel makkelijk als jullie due dates niet zo dicht bij elkaar liggen voor het geval dat (het is nooit te zeggen maar toch!)!
bevallingslijst: 31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis 02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie) 03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie) 04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk 05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk 07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk 08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie) 09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis 11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling 11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk 11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk 12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk 13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk 13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk 14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk 16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk 17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk 17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis 18-02-11: Jojogirl88 - 22 - 1e kindje - BV - zk 18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie) 20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk 20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis 21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk 22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie) 25-02-11: Debstertjuh - 28 - 1ste kindje - BV - zk 26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis 28-02-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk 02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?) Afsprakenlijst december 15: Debby82: groeiecho en controle gyn 15: Sjalleke: controle VK 15: Blondie: gesprek gyn 15: Blondie: controle VK 16: Tassie221: intake kraamzorg 16: Champy: Controle vk 17: Trishka: Controle vk 20: Niki86: controle vk 20: Debstertjuh: echo lokalisatie placenta+groeiecho 21: Lavendel82: controle vk 22: michele25: controle vk 22: Nathenhuug: Controle vk 23: Jojogirl88: 32 weken echo! 28: siep81: controle vk. 28: chrizzy: 33 weken echo 29: michele25:liggingsecho 35wk Januari: 3: Niki86: 32 weken echo vk centrum 4: Tassie221: controle vk 5: Nathenhuug: Controle vk 6: Champy: Controle vk 12 meisjes, 12 jongens, 10 geheim * 10 lieve vlindertjes in onze gedachten * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel
Nou dit is ook mooi zeg; Naast mijn wasmachine, is nu ook mijn stofzuiger stuk... Leuke maand dit zo haha!!
@Michelle, ik was het die het had over te vroeg indalen van de kleine. Ze heeft vandaag gevoeld en het hoofdje lag naar beneden, maar dat was geen verklaring voor die pijn die ik had ervaren. Indalen is als het hoofdje vast komt te zitten in je bekken en dat was nu nog te vroeg en geen verklaring voor de pijn. Daar had ze geen verklaring voor.
@Niki, mooie buik hoor. Hier had mijn buik een groeispurt doorgemaakt zei de vk, nu 33 cm maar de kleine was mooi op schema gebleven. @buddy's, goeie die hebben we inderdaad nog niet. Misschien een idee dat iemand van begin feb. buddy is met iemand van eind feb. Hoe gaan we dit handig aanpakken meiden????
@Ananas & Jojogirl Wat leuk! Ik wist neit dat jullie rond dezelfde leeftijd waren. Het is idd lastig om aansluiting te vinden bij leeftijdsgenoten, in Amerika helemaal omdat de meeste 'jonge' moeders hier dus echt tieners zijn, vaak in een niet zo stabiele situatie dus daar heb ik niet zoveel mee. Ik vind het ook jammer dat sommige vrienden in NL het allemaal niet begrijpen, maar dat zag ik dan ook wel aankomen. Het is toch een hele sprong vooruit op je volwassenheidsmeter om zo maar te zeggen, om op je 21e altijd rekening te houden met iemand anders i.p.v altijd maar te kunnen doen wat je wilt. Op een dag begrijpen ze het wel denk ik maar! Ik woon ook wel afgelegen hoor, letterlijk op een eiland! Het is nogal een rare plek, de meeste mensen zijn heel erg hippie (willen zo natuurlijk mogelijk leven) hier, en ook al is daar niks op tegen is het moeilijk mensen te vinden waarmee ik dingen gemeen heb. In Seattle zijn dan wel 'mommy meetings' maar dan moet ik dus helemaal met de veerboot naar de stad en dan vaak nog 1 uur rijden omdat alles zo groot is hier, veel te lastig. @ Michele, ik kwam er een week na m'n 21e verjaardag achter dat ik zwanger was. Ik vind het wel lekker om nog zo jong te zijn, het heeft fysiek toch wel wat voordelen. Man en ik reizen bijvoorbeeld graag en ik heb het gevoel dat ik nog genoeg energie heb om ons kindje lekker overal mee naar toe te nemen! Als we ook een tweede krijgen (en dat gebeurt waarschijnlijk wel) willen we er ongeveer 2 jaar tussen houden en ben ik 'klaar' met zwanger zijn voor m'n 30e dat vind ik ook wel fijn. @ Perfect Day, ik heb dat ook hoor! Na 30 weken voel ik haar minder echt schoppen, nu voel ik haar meer gewoon omdraaien en bewegen in m'n buik.
tassie ok dan is jou kleintje idd nog niet gedaald. hier ligt ze al vast namelijk. en kan de kleine geen kant meer uit. vind het wel een zielig idee...maar ja t hoort erbij. maar het kan wel degelijk hoor rond jou termijn.. wist t ook niet maar ja ondervonden al voelt t niet fijn.
@michelle, vervelend dat je het met pijn heb moeten ondervinden. Lijkt me ook wel fijn om te weten dat de kleine al goed ligt en niet meer kan gaan draaien. Misschien daalt een 2e of 3e kind eerder in als de eerste??????
@wasmachine, ik vind het belachelijk dat de fabriek aangeeft dat de wasmachine na 5 jaar al op is... komop daar ga je toch niet van uit als je een wasmachine koopt... @bed op klossen: wij hebben een bed van 70 cm en ze doen het er maar mee nee hoor maar het hoofdeinde en voeteneinde kunnen electrisch omhoog dus het moet goed zijn volgens mij. @geboortekaartjes: vandaag besteld, begin januari krijgen we een proefdruk. @ray, kinderen en reizen... wij zijn ook reisgek of beter gezegd waren dat. Ik zag ons al met een baby in een rugzak de wereld in trekken. En toch doen we dat niet... er zijn toch meer beren op de weg als de baby er eenmaal is. Vliegen met een baby lijkt me al helemaal niet fijn als het ver is en de hygiene in sommige landen... je prioriteiten verschuiven als je kinderen hebt. Ik denk meestal, die kinderen hebben er zo jong ook niet veel aan. Zo, ik ben net terug van zwangerschapsgym. Al weer 4 lessen gehad. Morgen ben ik alweer 30 weken. Het begint nu echt wel op te schieten in mijn hoofd. Van de week gaan we echt de kast schilderen en het kamertje voor mijn dochter afmaken. Kan ik ook dat weer afvinken op mijn lijstje... En dan kan ik beginnen aan de laatste dingetjes. Tasje inpakken voor het ziekenhuis, alles wassen enz. komt nu dichtbij...
Triska, wat een lief kamertje! Hoe was het met de pannenkoeken gegaan? Kerstboom: wij hebben hem vanavond geplaatst en staat hier nu gezellig in de kamer. Ik ben nog niet echt in kerststemming, misschien dat het nu wel gaat komen... Wat bedoelen jullie precies met buddy's? Jojogirl, fijn dat je nu aan de kamer kan gaan beginnen. Zal wel een opluchting zijn. Michelle, aan de ene kant niet fijn die voorweeen. Aan de andere kant moet je maar denken dat het voorwerk (het verweken) bij jou waarschijnlijk dan al lekker een stukje gedaan is.... Marjolein, welkom terug!!! Lavendel. Bij mij zegt de kraam minimaal 70 cm. Idd verschillende verhalen. Hou gewoon aan wat jouw kraam zegt. Zij hebben bepaalde bedrijfsafsrpaken (ivm arbo). En doe je wel voorzichtig aan?
@bed op klossen, ik heb begrepen dat verloskundige "strenger" zijn en voor een thuisbevalling het bed op 80 cm hoogte willen. Ze staan bij een bevalling natuurlijk ook een tijd gebukt. Kraamzorg zou makkelijker zijn. @iosola, als ik kramp heb in mijn scheenbeen (of in mijn scheenbeen en kuit tegelijk) helpt het beste om er over heen te wrijven. Of nog beter, als mijn vriend dat even doet. @hier, er is vervanging voor mij! Eindelijk, nu nog 3 dagen werken.
Hey meiden! Even snel een reactie van mij; Pff.. heb echt een slechte dag vandaag! Heb nog maar eens verschrikkelijk slecht geslapen deze nacht! Denk dat het Rins was die het ook vertelde, zit hier gewoon op van half 1 tot mijn man opstaat om te gaan werken; dit is om 5u! Had deze nacht ook weer zo'n rugpijn! Deze middag bij de kinesiste geweest en volgens haar komt de pijn echt doordat mijn kindje ineens te snel groeit en hierdoor mijn ribben te snel uitzetten, mijn lichaam heeft niet voldoende tijd gekregen om zich aan te passen. Ze gaf me ook niet zo'n goeie vooruitzichten want zou er helemaal niet op verbeteren Genoeg geklaagd nu, ga nu proberen op zoveel mogelijk te reageren @Champy: Wat een pech zeg! Word zo een hele dure maand voor jullie! @Perfect day: Hier ook niet echt schopjes meer maar echt draaien en duwen tegen de buik. @Kamertje: Vandaag met mijn mama om vliesbehang geweest, ze komt het woensdag normaal kleven dus dan kan voor mij het echte werk beginnen; Schilderen @Bed op klossen: Pff.. wat een gedoe zeg Gelukkig voor ons geen voorbereidingen aan het bed, beval gewoon lekker in het ziekenhuis @Siep: Wat goed zeg dat er vervanging is gevonden, is toch waarschijnlijk een grote last die van je schouders afvalt! @Buddy's: Leuk idee, ben wel benieuwd hoe we het gaan oplossen want lijkt me wel moeilijk omdat we allemaal zo dicht bij elkaar aanleunen. Het idee dat hier al werd voorgesteld is mischien wel het beste al is het nog geen garantie. Eerste met laatste uit de lijst combineren. @All: ga naar men bedje, hoop dat ik deze nacht eens ononderbroken door kan slapen, maar vrees ervoor aangezien ik nog steeds rugpijn heb... Mannetje heeft mij al massage gegeven en heb het ook al proberen verzachten met kersepitkussentje maar niks dat helpt... We zien wel hoe de nacht verloopt en anders ga ik morgen maar een dagje op de bank doorbrengen. Slaapwel meiden! Tot morgen!
Goeiemorgen allemaal, wens jullie allemaal alvast een fijne dag toe! Hoop dat jullie betere nacht hebben gehad dan dat ik heb @ bed op klossen. Deb, daar zeg je wat. Ons bed is dus ook tegen de 70cm hoog, voeten en hoofdeind kan omhoog. Als het goed is komt er nog binnenkort iemand van de kraam, zou zij het bed ook nog gaan checken? Dan horen we vast wel of het goed is of niet. @ geboortekaartje, Leuk proefdruk! Duurt dat trouwens altijd zo lang? Bij ons een paar dagen maar Ik ga nu vrijdag naar de drukker om de teksten door te geven en ben benieuwd. @ Smartie, uhm ik doe mijn best om rustig aan te doen. Maar denk dat ik pas echt rust krijg als ik over 3 dagen vakantie krijg. De energie is beduidend minder, kan niet meer zo veel tegelijk. Eerst ff dingen op school afronden en dan ga ik lekker de laatste dingen thuis op orde brengen. Ben trouwens benieuwd, wie van ons gaat eerder bevallen? Jij of ik! @ Siep, wat heerlijk dat dit nu geregeld is! Kun jij straks lekker genieten van je verlof. Heb je al kennisgemaakt? Denk je dat het een goed persoon is? @ jojo, dat is even wat minder zeg, en klagen gewoon doen hoor. Dan heb je het eruit gegooid en wie weet helpt het! Als je echt zon rugpijn hebt zou paracetemol dan niet helpen? Alleen al om misschien beter te kunnen slapen? @ Buddys, volgens mij begrijp ik dit niet helemaal wie/wat/waar is dit? @ namen, zijn jullie er al uit? Wij wel. Maar nu heel stom heb ik sinds het weekend een beetje twijfel. Zal wel door hormonen komen en ik heb het niet uitgesproken naar manlief toe, zal ik ook maar niet doen want dan jaag ik hem alleen maar op de kast.
@ lavendel, jij ook zo slecht geslapen? Ik ook, zit hier echt met kleine oogjes. Sliep pas rond 1 uur (lag wel op tijd in bed, maar ja....) en 4x wezen plassen. (lang leve blaasontsteking). Toen om 5 uur echt helemaal eruit gegaan, omdat ik niet meer kon slapen. Heb de boterhammen van mijn man gesmeerd, de was aangezet, een betaling gedaan, de vaatwasser leeggemaakt, en nog effe gelezen. Nu begint de slaap weer te komen, en ik denk dat ik toch nog effe terug ga. Zit te twijfelen: vandaag wel of niet naar werk. (voor degenen die het niet weten: ik werk 15 uur per week over 4 dagen, met name tussen de middag. Zit gedeeltelijk in de ziektewet, dus werk er nu 10. Hoef alleen naar locatie als ik me goed genoeg voel.) Wat zouden jullie doen? Als ik misselijk ben en moet spugen ga ik niet. Ik ben niet misselijk nu en ook (nog) niet hoeven spugen, dus wil ik gaan. Maar ben zooooooo moe.... Moet er dan nog heen autorijden en heb ME-CVS, dus over grenzen heen gaan kan, maar dan ben ik morgen kei en kei ziek. Dat kan dan wel weer effe aanhouden. Maar ja, naar werk toegaan is gewoon hartstikke leuk... En belangrijk voor mjn werkgever natuurlijk.