Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Bevallingslijst:

31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis (buddy Veronique 2005)
    02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie)
    03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (buddy Jojogirl)
    04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk
    05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk (buddy Champy)
    07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk (buddy Debby82)
    08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie)
    09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis
    11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling(buddy Niki86)
    11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk (buddy Sjalleke)
    11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk
    12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk (buddy Patje20)
    13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk
    13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk (buddy trishka)
    14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk

14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk
    16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk (Buddy michele25)
    17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk
    17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis
    18-02-11: Jojogirl88 - 22 - 1e kindje - BV - zk (buddy Ananas)
    18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie)
    20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk
    20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis
    21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk (buddy Marjolein25)
    22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) (buddy smartie1980)
    22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie) (buddy Iosola)
    25-02-11: Debstertjuh - 28 - 1ste kindje - BV - zk
    26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie)
    27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis (buddy siep81)
    28-02-11: Niki86- 24- 1e kindje- bv- zk (buddy Ray)
    02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?)(Buddy Tassie221)

Afsprakenlijst

december

17: Trishka: Controle vk
    20: Niki86: controle vk
    20: Debstertjuh: echo lokalisatie placenta+groeiecho
    21: Patje20: intake kraamzorg
    21: Lavendel82: controle vk
    22: Smartie1980: groeiecho en controle door gynaecoloog
    22: michele25: controle vk
    22: Nathenhuug: Controle vk
    23: Jojogirl88: 32 weken echo!
    23: Ananas89: Controle vk
    27: Sjalleke: rhesus-D
    28: siep81: controle vk.
    28: Patje20: Controle vk.
    28: chrizzy: 33 weken echo
    29: michele25:liggingsecho 35wk

Januari:
    3: Niki86: 32 weken echo vk centrum
    4: Tassie221: controle vk
    5: Nathenhuug: Controle vk
    6: Champy: Controle vk
    6: Debby82: Controle gyn

12 meisjes, 12 jongens, 10 geheim

* 10 lieve vlindertjes in onze gedachten
    * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joël

Start zwangerschapsverlof:

december:
    20: michele25
    28: Smartie1980
    31: Tassie221

januari:
    3: siep81 (maar vakantie vanaf 18 december)
    7: Patje20

Iosola en ik zijn buddy's geworden.. dus ff toegevoegd.. :D
    Verder heb ik niet veel te vertellen.. vind die sneeuw maar niets, ben veelste bang uit te glijden

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    goeiemorgen meiden,

Jessey weer aan de scheit grrr, die heeft op t kdv toch weer wat van lactose gekregen denk ik.. Vandaag dus een rustig dagje wat eten betrefd :) .

Straks komt een vriendin van me ff langs, die gaat ook mee naar de vk :) .

Voor de rest weinig gepland vandaag, ff een rustig dagje is ook wel fijn!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lavendel: geen idee, ik schrijf de enveloppen gewoon met de hand...

ananas: wat goed een hoofdligging! Je had er toch best veel vertrouwen in he!

sneeuw: ik zag het vanmorgen, heb er echt geen zin in...

thriska: balen van jessie, hopelijk is het snel over!

4. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Ananas@ gelukkig ligt de kleine nu goed, ik ben ook eens benieuwd woensdag.

sneeuw@ heel vele gevallen hier in het puntje bah.

lavendel@ ik heb ook geen idee hoe dat werkt, zou dat ook wel fijn vinden. is wel veel om alles met de hand te doen.

EGO@ Vanmorgen zoontje naar school gebracht,en buiten is het dan min 5, ik loop de school naar binnen en jee wat word het mijn duizelig voor mijn gevoel was het daar +30 ofzo..
    Ik ben blij dat die naar vandaag ook 2 weken vakantie heeft.

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Ananas, wat fijn die goede berichten, en mooi dat die 3d nu gelukt is! Kan me goed voorstellen dat je in jouw situatie toch liever in het ziekenhuis gaat bevallen.
    @ Jojo, het enige waar ik achter ben is dat je in ieder geval een adressenlijst in excel moet maken. Die kun je daarna via verzendlijsten weer in word krijgen en dan kunnen er etiketten gemaakt worden. Ben gisteravond begonnen met de adressen in excel zetten. Dus begin is er…:)
    @ Deb, hoe kan dat nou…jij weet altijd zo veel;). Normaal schrijf ik ook alles met de hand. Maar ik dacht nu doe ik het een keer makkelijk. Alleen moet ik wel weten hoe het gaat.;)
    @ Thriska, vervelend van je zoontje. hopelijk gaat het snel over.
    @ Sneeuw, hier ligt ook wel sneeuw, maar vandaag blijf ik lekker thuis. Heb vakantie, en hoef er niet uit. Ga vanmiddag boodschappen doen met manlief. En heb die glibberige paden nu ff gehad. Gistermorgen ook een ongeluk gezien. Auto door gladheid in de sloot…gelukkig hebben ze de bestuurder eruit kunnen krijgen. Maar mensen, doe allemaal voorzichtig!

6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden, wat fijn dat er al velen kids vakantie hebben bij jullie zeg.. hier dus nog niet en mogen ze gewoon nog n week naar school tot grote ergenis van mama. de 24e einde schooldag 10jan pas weer naar school.. volgende week dus ammel kerstdineetjes...

wat fijn dat er al velen buddy's zijn joh..

hier bijna 34wk. t begint nu ammel beetje zwaarder te worden wel.. maar k zeur niet en elke week is dr weer eentje hihi.

verders weer keer buikfoto laten maken. is alweer 7wk geleden...

7. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    he dames, Even een vraagje, bij de Makro zijn nu pampers in de aanbieding, komt omgerekend uit op 7,24 euro per pak, is dat nou echt heel erg voordelig? Even geen overzicht op de normale prijzen van pampers. Gaat over baby dry, active fit, easyfit, new baby newborn en mini/midi.

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Michele, jouw kids kunnen na oud&nieuw wel lekker nog een weekje rustig aandoen. De meesten moeten 2 januari alweer naar school, das ook niet alles!

@ Suzannes, geen idee. Weet wel dat de luiers laatste 2 weken op veel plaatsen in de aanbieiding zijn.

@ Hik, heeft jullie kleine ook regelmatig de hik? Die van mij wel.

@ Billendoekjes, hebben jullie voorkeur voor soort? Zwitsal, pampers, eigen merk? Zag dat ze in aanbieding waren bij etos/kruidvat

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    suzannes normaal kost een pak 10 euro.
    Volgende week bij de etos 4 voor 30 euro dus 7,50 per stuk.
    Heel vaak bij de kruidvat 3 pakken voor 25 euro dus 8,33 per stuk.
    Af en toe is er overal de 3=2 aktie dus 3 pakken voor 20 euro dus 6,66 per stuk.
    En dan heb je ook nog de lekker in het leven bonnen, 10 euro korting per 3 pakken maar die kan je bij sommige winkels in combinatie met de aktie inleveren, op zijn voordeligst dus 3 pakken voor 10 euro. Dus 3,33 per stuk.

Al met al, de aktie is niet heel duur, maar er zijn betere akties.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lavendel ik vind de zwitsal doekjes het fijnst. Ze zijn niet goedkoop, ik heb van alles geprobeerd maar koop dan toch maar weer de zwitsal doekjes. Kruidvat doekjes vind ik stinken. Die van pampers die gaan wel, maar die vindt mijn man niet lekker. Bij de action heb je hele goedkope maar die zijn dan weer heel dun.

Dus ik koop maar die zwitsal doekjes als het 6 pakken voor een tientje is...
    pfoe als ik het zo lees kan een kind maar beter zindelijk zijn... ;)

11. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    misschien even een stomme vraag, maar ik ben zo nieuwsgierig hoe die kleine van ons ligt. Volgende week bij de vk zal ik het wel horen. Maar als ik mijn hand onder mijn linkerborst leg, zie en voel ik daar een harde bobbel. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? hoofdje? billetjes? Ik zit nu al 5 minuten naar mijn buik te kijken, en de bobbel gaat van links naar rechts. Dit is sinds 1,5 week ook de enige plek waar ik wat voel en zie bewegen.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lavendel dat had ik bij mijn dochter en die lag in een stuit. Maar ik heb nu wel af en toe een bobbel boven en dat zijn dan de billetjes...

Als je met je handen iets boven je schaambot voelt (kan ook iets rechts of links zijn) dan zou daar het hoofdje moeten liggen, maar goed, ik voel dat ook nooit hoor...

13. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Deb, had je dat niet eerder kunnen zeggen van die kruidvatdoekjes? Heb ik laatste met die mamabonnen een aantal van die pakken gehaald!! Maar een vriendin van mij zei dat laatst ook al, dat ze die vond stinken. Zelf ben ik al wel fan van zwitsel, gebruik zelf zwitsel zeep omdat ik een zeer gevoelige huid heb. En de zwitsal zeep is het enige wat goed gaat. Mwah, als ik vanmiddag in het dorp ben haal ik denk ik die zwitsal doekjes. Ik heb zin om wat te kopen.
    En welke luiers gebruik jij dan? Heb je daar ook nog voorkeur in?
    Tja het is allemaal veel geld, daarom aanbiedingen in gaten houden. of katoen luiers gebruiken...

14. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    en hoe weet je nou dat de billetjes zijn? ik voel wel eens, maar het enige wat ik voel is gewoon die harde bobbel.
    Een stuit, als dat zo is mag ie van mij nog ff gaan draaien.
    En dat voelen bij mijn schaambot, ik voel niets :) nouja vet dan ;)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha lavendel ja ik voel het ook niet zo goed... volgende week moet je het maar aan je vk vragen...

ik gebruik gewoon pampers als ze in de aanbieding zijn.
    Ik hoor ook goede verhalen van de luiers van de aldi.

16. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Hoi meiden

Bedankt voor alle lieve reacties . Dinsdag is de begrafenis en dan moeten we haar echt weg gaan geven. Ze komt vandaag eindelijk weer thuis waar ze een paar dagen zal blijven>

@lavendel Wat ik heb vernomen op mijn zwangerschapsgym is dat je het kan voelen. Als je namelijk op de plek duwt waar je die bobbel vind en het blijft liggen dan horen het de billetjes te zijn. Duw je erop en het veert een beetje heen en weer dan is het het hoofdje. Maarja kan het natuurlijk nooit met zekerheid zeggen

etiketten:
    Allereerst gaan de etiketten maken in Microsoft Word: dat doen we alsvolgt.
    <UL>Start Microsoft Word
    Klik op open een 'Nieuw document'.
    Kies in het menu (bij een engelstalige versie: Tools) en daarna enveloppen en etiketten en klik vervolgens op het tabblad etiket, daarna op opties en selecteer dan de type etiketten die je wilt gaan maken waarna je op 'OK' klikt.
    Uiteraard heb je een label printer nodig om de etiketten uit te printen, maar om de etiket te maken, heb je de sjabloon nodig die je op de website van de label printer kunt downloaden (en vaak meegeleverd wordt). Het is niet vereist om een label printer te hebben, je kunt het ook met een gewone printer doen. Alleen heb je dan niet dezelfde kwaliteit (en is de etiket niet plakbaar).
    De sjabloon laadt zich en je kunt de sjabloon naar eigen wens invullen. Je kunt zoveel etiketten maken en ontwerpen als je zelf wilt en uiteindelijk klik je gewoonweg op printen en ben je zo klaar!
    </UL>
    Sneeuw: Ontzettend veel hier, het is echt helemaal wit, wel mooi om te zien hier

kleine man: Heeft er iemand tips voor mij? Onze kleine man huilt sinds ik in het ziekenhuis heb gelegen heel erg veel. Als ik hem naar bed breng klampt hij aan mij vast en als ik weg loop huilt hij hysterisch en roept alleen maar op me. Ik zit nu dus al 2 dagen vlak bij hem totdat hij in slaap valt. Hij kijkt ook dan telkens even op of ik er nog wel ben. Vanmorgen naar het kdv gebracht en zelfde verhaal, helemaal overstuur mama mama mama :(. Het is dan echt gewoon kl... om weg te gaan. Dit breekt echt mijn hart maar ik merk ook dat ik er geirriteerd van wordt. Maar ik wil niet boos op hem worden hij kan er natuurlijk niets aan doen. Maar heeft 1 van jullie een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Ego: Zometeen komt mijn leidinggevende langs voor functioneringsgesprek. Ik zit natuurlijk ziek thuis dus komen ze me opzoeken, beter neemt hij mijn kerstpakket mee :p

Nou meiden ik ga even afsluiten, denk dat meneer elk moment kan komen

fijne dag

17. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @luiers, wist tot gisteren niet wat ik nou moest doen, maar las hier ergens een topic over maten enzo, ga gewoon pampers in de aanbieding halen.. ze zijn bij elke drogist wel een keer in de aanbieding. Kopen jullie ook new baby, en wat voor maat?
    @doekjes, die van zwitsal wil ik halen, ze hebben vaak zat een actie van die grote dozen voor 18 euro. Heb ze ook een tijd lang gehad voor manlief.. had n geiriteerde kont zegmaar..
    @voelen, de vk heeft me de laatste keer laten voelen hoe die ligt, heb dus echt het hoofdje gevoeld en een beentje. Was best bijzonder. Zelf durf ik niet zo hard te drukken als zij doet hoor..
    @sneeuw, opzich valt het wel mee, maar vind het wel eng.. ben erg bang om te vallen.
    @verlof ben nu echt heel hard aan het aftellen, nog 3 weken :D

18. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @marjolein, veel sterkte dinsdag. Volgens mij heeft je zoontje verlatingsangst... ik denk dat ie heel bang is dat je weer weggaat.. Verder weet ik het niet hoor

19. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @luiers, ik heb in de aanbieding 3 pakken new born gekocht van pampers. 2 stuks maat 1 en 1 stuk maat 2.

@doekjes, ik ben hier voor de pamper doekjes gegaan, simpelweg omdat deze in de aanbieding waren en ik kreeg met een bon een bedrag teruggestort op de rekening.

@ligging, mijn vk voelde afgelopen maandag duidelijk de rug en diep van binnen het hoofdje. Ze kon het ruggetje volgen en kwam toen uit bij de billetjes en daar beweegt het ook veel en hard dus de beentjes. Armpjes en schouders voel je ook bewegen maar minder hard. Maar goed, ik zelf durf niet hard te duwen maar voel wel vaak het ruggetje, ene moment links en dan weer rechts.

@sneeuw, hier heeft het heel de ochtend gesneeuwd. Het is nu voor even gestopt dus ik heel fanatiek buiten met de sneeuwschuiver en zout aan de gang. Voortuin en bij de garage mooi schoon maar ik ben kapot en dan moet ik nog gaan werken vanmiddag, dat word wat.

Mensen nog plannen voor het weekend, morgen rustig aan hier maar zondag de verjaardag van manlief. Gelukkig hebben we het klein gehouden maar er komt toch een 14 volwassenen (allemaal naaste familie) en nog 5 kids van 6 maand tot 11 jaar. Vind ik op dit moment toch wel druk.

20. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    tassie rustig aan met de verjaardag.. maar lekker gezellig idd.

hier al druk met kerst van hop naar her.

pampers uit ervaring vond ik de pampers van lidl en aldi niks. maar toen waren ze al wel ietsje ouder. ze plasten steeds erlangsaf.
    ik heb ze nu in combi. pampers,kruitvat. die van ah zijn ook goede. dit zijn degene die ik ook met de oudsten heb gebruikt en me goed bevallen zijn..

Deel Deze Pagina