Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Marjolein, bedankt voor je info! Ik ga ermee aan de slag, kijken of het lukt.
    Ik heb ook zwangerschapscursus gehad, maar dat stukje info gemist of niet gehad. Grappig, zal eens gaan kijken en dan ben ik benieuwd wat VK volgende week zegt. Kan ik kijken of ik het goed had en de theorie goed is.
    Hoe is het verder met je? Ga je dinsdag op de begrafenis nog iets doen?
    Lastig trouwens met je kleine, weet zo ff niet wat je kunt doen.
    @ Luiers, heb een paar pakken van de kruidvat luiers die je gratis kon halen. Dat is het enige wat ik in huis heb. Heb mij er verder niet in verdiepd maar je hoort zo veel verschillende verhalen of goede en geen goede. Heb ook echt geen idee waar je eigenlijk op moet letten bij aankoop luiers. Tja, maat is inderdaad ook wel belangrijk!;):D
    @ Voelen, durf ook niet hard te voelen. Vind dat de VK soms al erg hard drukken! En doet soms ook wel zeer moet ik zeggen.
    @ Tas, doe je rustig aan?!

2. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Ff snel gelezen en las wat over billendoekjes:

Bij de action hebben/hadden ze een doos met 9 pakken van pampers sensitive voor 10 euro.
    Das een hele goede deal maar schijnt per action verschillend te zijn hoe snel dat gaat.
    HEb laatst al 3 dozen gehaald haha en van de week zag ik ze ook nog staan.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Buddienieuws van smartie:

Net controle vk ivm geen leven. Wel hartslag maar onregelmatig. Nu naar het ziekenhuis voor ctg en echo.
    groetjes smartie

4. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @patje (buddy ;)) tel.nr. opgeslagen hoor!!!

@debby, nu al buddynieuws :$ Hoop dat het goed gaat met smartie!!!

Verder op dit moment niet veel te melden, vanmorgen bloed laten prikken en urine ingeleverd, vanmiddag waarschijnlijk de uitlag.

Ga nu verder met koken, de pasta staat nl al op!
    KOm later wel weer even langs

5. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Ojee hoop dat alles goed is met de kleine van smartie.
    Krijg er de kriebels van.

Luiers@ ik heb de pampers gekocht.. bij me eerste kindje had ik die ook..

6. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ff snel
    @Marjolein gecondoleerd meid,ik wens jou en je familie heel veel sterkte.
    @Nieuws Smartie,he wat naar zeg,hoop dat allemaal mee valt!

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    das schrikken, hoop dat het goed gaat met smartie en de kleine!

@ Luiers, die van pampers moeten wel goed zijn als daar zoveel mensen voorgaan! Volgens mij zijn ze nu ook in de aanbieding bij Etos. 4 pakken voor 30 euro, of die actie begint volgende week...weet het ff niet meer.

@ Billendoekjes van zwitsal zijn nu wel in de aanbieding bij etos.

Voor wie het nog niet wist...effe ter info:)

Nou zie ik op buienradar dat er weer sneeuw aangaat komen...

8. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ow ja etos vind ik ook goede..

smartie... jeetje hoop dat alles ok is met jullie kleintje.. we horen graag van je en houd je rustig..

9. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Jeetje Smartie, heel veel sterkte!! Duim voor je!

@ Lavendel, das volgende week bij Etos van die pampers.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier sneeuwt het al de hele dag... Er ligt wel meer dan 10 cm.

die billendoekjes gaan altijd hard dus ik heb nu zowieso 2 pakken gehaald. Misschien haal ik later nog een pak.

niks meer gehoord van smartie, hopelijk is alles goed.

11. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Smartie: Pff.. Schrikken zeg! Hopelijk is alles goed met de baby!

@Billendoekjes: Ik ga de pampers sensitive doekjes halen denk ik, moet nog altijd eens naar sluis om grote inkopen te doen; mustella, pampers, billendoekjes, ...

@Hik: Weet niet meer wie het vroeg maar hier ook een baby'tje die geregeld de hik heeft:)

@Voelen baby: Zou ook helemaal niet weten hoe de baby ligt, ik vermoed nog altijd met zijn hoofdje naar beneden. Voel hier ook altjd een bolletje onder mijn borst en meer aan de rechterzijde ook dus vermoed dat dat het poepje en de voetjes zijn.
    Zou je dat nu echt goed voelen moesten ze nog draaien?

@Sneeuw: Hier deze nacht behoorlijk wat gevallen! Ligt toch ook wel zo'n 5-8cm denk ik, ze voorspellen nog sneeuw.. Voor mij mag het zo wel stoppen hoor!
    Vind het heel erg mooi maar helemaal niet prettig wanneer je erdoor moet met de wagen!

@Marjolein: Veel sterkte dinsdag! Zal nog een zware dag worden!

@All: Volgende week woensdag naar concert van Clouseau, maak me toch wel een beetje zorgen of het vele lawaai geen kwaad zou kunnen voor de baby.. Weet dat ik dit al eens gevraagd heb hoor maar hoe verder ik ben hoe meer de kleine reageerd op prikkels van buitenaf..
    Verder, niet veel te doen vandaag mannetje is na het werk nog gaan voetballen dus verwacht hem maar tegen 17u.. Vind het de laatste tijd behoorlijk vervelend om alleen thuis te zitten, loop echt de muren op van verveling!
    Hoop dat het weer morgen wat meezit dan kunnen we er mischien samen eens opuit, zou zo graag naar de kerstmarkt gaan, hou zo van die gezellige sfeer!

12. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden,

Even snelle reactie, ben echt kapot...

@ Smartie: Hoop dat alles goed is met jullie kleintje!! Laat je weten hoe het is gegaan???
    Pfff... krijg idd ook de kriebels dat we nu al buddynieuws hebben:(

@ Jojo: Uuhm, bedoel je draaien van hoofdligging naar stuitligging en andersom?? Want vk vertelde me dat dat eigenlijk nu alleen nog 's nachts zou gebeuren, omdat je buik dan het meest ontspannen is. En ja, dat voel je wel haha. Heb nog steeds zere ribben aan de rechterkant van die ene draai van hier;)

13. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    jeetje, schrik hiervan... hoop dat alles goed gaat...

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier ligt kleine trouwens gewoon netjes met t hoofdje naar beneden.. maar eigenlijk doet dat nu ff niet terzake na t nieuws van smartie.. hoop dat we snel goed nieuws horen!

15. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Billendoekjes, net gehaald bij etos van zwitsal. Heb helaas nog geen kleine billetjes om schoon te maken
    @ Sneeuw, nou tis hier al 1,5 uur aan de gang en er zit nog geen stop op. Je kunt in ieder geval mooie plaatjes maken met je camera!
    @ Hik….jojo, dat was ik.
    @ Voelen, tis alleen de bobbel die ik voel. Verder voel ik nergens wat. Bij mij zit de kleine vooral aan de linkerkant…en als je voor mij staat aan de rechterkant.
    Jojo, voel jij het poepje?? Bedoel je daarmee de billetjes?

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Ananas: Ja ik bedoelde van hoofdligging naar stuitligging. Dan is hij vast nog niet gedraaid want heb nog geen echte pijn gevoeld;)

@Lavendel: Met poepje bedoel ik inderdaad de billetjes;) Denk toch althans dat het dat is wat ik voel, is ook best vreemd want lijkt wel alsof de billetjes links onder mijn borst ergens zitten en dan de voetjes rechts meer naar mijn zij.
    Voel soms ook gewoon overal wat hoor, heb echt een heel beweeglijke baby die ligt echt geen minuut stil:D

@Debby: Nog geen update van Smartie? Maak me wel wat zorgen...

17. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hallo, daar ben ik dan! Laat ik even beginnen met het belangrijkste: alles lijkt goed te zijn.

Duurde lang in het ziekenhuis. Ik voel Frummel eigenlijk altijd wel heel duidelijk en vooral veel bewegen.
    Normaal ook als ik opsta, meteen begint ze dan, alsof ze 'goedemorgen' wil zeggen. Vandaag niet.

Ik heb het anderhalve week geleden ook al een keer gehad en had de vk mij ook doorgestuurd. Toen was alles goed, dus dacht nu, ik wacht het toch nog even af. Was al gaan proberen om contact te leggen, had al gedouched, gegeten, keertje porren, niks. Uiteindelijk toch maar de vk gebeld. Omdat ons kindje groei achterstand heeft en ik te weinig vruchtwater heb, heeft de gynaecoloog gezegd dat ik wel het aantal bewegingen goed in de gaten moet houden. Ik loop dus bij de gyn en de vk.
    De gyn doet alle echte controles, de gewone controles bij de vk mogen ook gewoon doorgaan, zodat ik eventueel nog terugverwezen kan worden als alles goed komt.

De vk was geweest met de doptone, en hoorde (Gelukkig!) een hartslag. Maar de hartslag was ietsjes onregelmatig. Maar het kon ook zijn dat het doptone precies tegen het hartje aan zat en dan kan je kennelijk de hartkamers soms horen opengaan en sluiten.
    Maar de vk zei ook dat de hartslag niks zegt over de conditie van het kindje (ze kan daarmee alleen kijken of ze nog leeft), dus toch maar naar het ziekenhuis.
    Was heel druk in het ziekenhuis. Alle kraamkamers en onderzoekskamers waren bezet. Dus moest 20 min wachten.

Daarna was ik aan de beurt en had ze me van die banden om gedaan. Ik had geen harde buiken of weeen (dat klopt, anders zou ik het voelen). Hartje van frummel moest tussen 120 en 160 zijn. Meestal zat ze wel rond de 140, maar er waren ook uitschieters naar 170, en soms viel de hartslag weg. Ze weten niet waarom, maar was heel kort. Later had ze nog de hik, en dan viel het ook weg. Het is niet zo dat haar hart niet meer klopt, maar dat kan je dan niet zien op de grafiek.Er heeft nog wel iemand naar gekeken, maar ik mocht toch naar huis. Wel heb ik veel langer aan CTG gelegen dan de vorige keer. De vorige keer 30 min, en nu echt heel lang. Weet niet hoe lang.
    Verder hebben ze nog een echo gehad. Goed nieuws: ik heb wel weer mee vruchtwater! Netjes he. Ze ligt wel nog steeds in stuit.
    Woensdag heb ik een afspraak met de gyn.

18. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ohh smartie wat fijn dat je weer terug bent en dat alles ok is met jullie kleintje.. wat een stress weer... hoop dat ze nog draait. ben zo blij dat alles ok is. en dat t ammel goed in de gaten word gehouden.. toch ff aan je ged8 de afg uren..

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aaah smartie heeft zelf al bericht geplaatst zie ik.
    Ik lag even een uurtje op bed dus had het berichtje gemist.
    Gelukkig is alles ok smartie.

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Smartie; Gelukkig is alles ok! Wat laat jullie kleine meisje jullie schrikken zeg!

Deel Deze Pagina