Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    ik heb er bij luca 5 uur over gedaan (weeenstorm omdat ik was ingeleid).
    Mij is er verteld dat als ze in het ziekenhuis zien dat ik het echt niet meer dan, ze dan zelf een ruggeprik aanbieden dus ik vertrouw op het ziekenhuis en bovenal mijn lichaam. Maar zoals michelle zegt, iedereen is anders en gaat anders met pijn om. Ik kan bv net zoals haar niet stil zitten of liggen tijdens de weeen.

Zijn jullie trouwens ook zo lui? Heb de afgelopen dagen echt nergens zin in, alleen om lekker op de bank te hangen....
    En weet niet wie het zei, maar ook ik slaap heel goed de laatste tijd

2. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    ik wilde ook thuis bevallen,maar werd met 36 wk overgedragenaan de gyn ivbm hoge bloeddruk....haddus geen keus meer......enmaar goedook , als ik niet in het ziekenhuis was geweest en geen keizersnede had gehad, waren we er waarschijnlijkniet meer geweest....gelukkig leef ik niet in afrika......

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Truus De meeste bevallingen gaan gewoon vrij volgens het boekje. En als het je troost geeft, heel veel vrouwen willen nog een tweede/derde/vierde keer en als het echt een ongelooflijke hel was zou het bij iedereen bij maxiaal één kindje blijven. Ik doe ook liever een dagje Efteling in plaats van een bevalling, maar het resultaat is het meeeeeeeeeer dan waard.

Sta er gewoon voor open en probeer zo relaxt mogelijk de bevalling in te gaan. (makkelijk gezegd, weet ik!)

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nee dat doe ik ook niet hoor. In mijn omgeving zijn ze ook eigenlijk alleen maar positief over een natuurlijke bevalling en vinden ze het 'raar' dat ik sowieso in het ziekenhuis wil bevallen en de optie pijnbestrijding wil. Probleem met mij is gewoon dat ik bang ben voor het onbekende, qua pijn dan..

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Haha het lijkt wel of ik mijn moeder hoor spreken :D Maar je hebt gelijk hoor, het is natuurlijk ook zo. Ach wie weet doet de 'puf' cursus mij goed en kan ik uiteindelijk ook ontspannen de bevalling in gaan.

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Als dat in een ziekenhuis is en je je veiliger voelt als je de optie hebt voor een ruggenprik of iets dergelijks is dat voor jou de beste oplossing. Jij bent degene die bevalt dus het is jouw 'feestje'.

7. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    hoe is jouw bevalling verlopen de vorige keer devy??? dat je gyn zo accoord gaat......normaal gaat dat vaak niet zo toch???

de mijne werd ook een ks, maar ben bang dat "ze" toch willen dat ik het weer probeer.......

8. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    idd ben t eens met devy. op dat moment is het het mooiste wat er is. als de kleine op je borst ligt. daar kan geen dag efteling tegenop. de pijn is niet fijn. maar er zijn erg veel vrouwen die het kunnen. ook jij! liefsx

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Van mij mag het net zo gaan als bij de 1ste, ik kijk er ook totaal niet tegen op eigenlijk...
    Ben met 41 weken ingeleid en na een 4 uur durende weeënstorm ben ik bevallen.
    Van te voren had ik al aangegeven geen pijnbestrijding te willen en daar hebben we ons aangehouden haha!
    Ik vind het idee van een ruggeprik of narcose erger... Houd er totaal niet van om de controle kwijt te raken.

Maar we zien wel, kan toch niks met zekerheid zeggen he?!

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @bevalling: Ik kijk eigenlijk uit naar de bevalling, moet zeggen dat ik (tot nu toe) echt geen schrik heb om te bevallen. Het liefst van al zou ik ook zonder enige pijnbestrijding bevallen maar dat ligt er natuurlijk aan hoe lang het duurt en hoeveel pijn ik heb, heb wel enorm schrik voor de epidurale ookal heb ik hier nog niet zoveel horrorverhalen rond gehoord.
    Iedereen heeft ook een ander beeld over bevallen zo zou ik dus absoluut niet met een keizersnede willen bevallen en dan zie je dat andere meiden dit juist wel graag willen.

Ego: Mijn schoonzus is deze avond haar (voorlopig) jongste zoontje hier komen afzetten, ze moet morgenochtend naar het ziekenhuis want haar 3de zoontje word dan geboren met een keizersnede!
    Best wel spannend en heel erg moeilijk om aan een jongetje van 2jaar uit te leggen dat hij er morgen een broertje bij heeft.
    Nu is hij toch wel wat ziek zeker de arme knul!
    Heeft 38° en wil niks eten.. Hij klaagt ook wat over zijn oortje dus hoop dat hij geen oorontsteking krijgt..
    Heb hier enkel perdolan suppo's 200mg in huis en deze zijn normaal maar vanaf 10 kilo, nu weegt hij nog maar 8,5kg (is heel erg klein en mager voor zijn leeftijd, is 2maand te vroeg geboren met een open buikje) zou ik hem alsnog voor hij naar bed gaat een suppo mogen geven van 200mg?
    Hij hoest ook heel erg en heeft last van zijn neusje,
    Hoop dat hij morgen wat beter is zodat hij toch op bezoek kan bij zijn babybroer...

11. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Bevallingslijst:

31-01-11: Michele25 - 25 - 3e kindje - KV - thuis
    03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie)
    04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk
    05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk
    07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk
    08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie)
    09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis
    11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling
    11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk
    11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk
    12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk
    13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk
    13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk
    14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk
    16-02-11: Veronique2005 - 22 - 2e kindje - BV - zk
    17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk
    17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis
    18-02-11: Jojogirl88 - 21 - 1e kindje - BV - zk
    18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk
    20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk
    21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk
    22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk
    22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie)
    26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk
    27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis
    02-03-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk
    02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis

Afsprakenlijst:

Oktober:
    12: DaphneenEstelle: gesprek gyn ivm verzoek geplande ks
    13: Nathenhuug: Controle vk
    14: Sjalleke: 20 weken echo
    14: Niki86: 20 weken echo vk
    14: Champy: Controle vk urine/bloeddruk
    14: Laura81: Controle vk
    19: Truus21: controle vk
    20: Lavendel82: intake kraamzorg
    21: Dani84: Controle vk
    21: Patje: Controle vk
    21: Ananas89: controle vk
    21: Blondiedfu: controle vk
    23: Iosola: groeiecho
    25: Lavendel82: Controle vk
    25: Niki86: Controle vk
    25: Kirrebir: Controle vk
    26: DaphneenEstelle: controle vk
    27: Veronique2005: Controle vk
    27: Sjalleke: controle vk
    27: Jojogirl88: 24 weken echo!
    28: Champy: controle vk
    28: Siep81: controle vk
    29: Trishka: controle vk

November:
    01: Tassie221: controle vk
    03: Debby82: afspraak gyn
    03: Michele25: controle vk
    04: Juul: Controle vk
    06: Tassie221: 3D echo Echobaby Breda
    08: Marjolein25: Groeiecho + Controlle gyn
    09: Patje: 3D Echo Dr Papa
    05: Devy: 3d echo
    08: Ananas89: 3d echo bij 3D4U
    12: Niki86: 3d echo Dr.papa
    16: Michele25: 3/4d echo babyview
    25: Veronique: 3d echo
    26: Champy: 3d echo

December:
    03: Trishka: groeiecho
    07: Ananas89: Hartecho, hartfilmpje en holteronderzoek bij de cardioloog
    09: Ananas89: 32 weken echo bij de gyn in het UMCG
    09: Jojogirl88: 3D echo
    28: Chrizzy: 33 weken echo

9 meisjes, 11 jongens, 7 geheim

* 10 lieve vlindertjes in onze gedachten
    * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel

afspraak weer erbij gezet

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @rugpijn: Heel erg veel last van sinds zondag! Vandaag ook enorm veel pijn.. Vooral in de namiddag komt het op en heb ook veel last wanneer ik neerlig..
    Is soms in mijn onderrug maar vandaag heb ik het vooral meer naar boven in mijn rug. Heel vreemd...
    Hoop dat het snel wat beter word

Ben trouwens ook heel lui en kan de hele dag slapen!

13. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    jojo, nou lui kun je t niet noemen. tis meer erg shit haha. vertelde vanmiddag aan manlief dat t net is dat ik een pil heb gehad voordat ik een narcose inga. zo lam ik me voel. heb gewoon nergens geen zin in en wil t liefst enkeld maar liggen..

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Thanks voor jullie bemoedigende woorden. Ach het komt ook allemaal vast goed en mezelf kennende zeg ik na de bevalling, dat viel reuze mee, ik wil er nog wel 6 (grapje) ;)

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Kadootje Mijn bevalling in een snelle vogelvlucht:

@Rest: Dit is absoluut geen standaard bevalling dus niet gaan stressen. :)

Vanaf het begin al persweeën, ontsluiting vordert voor geen meter, conditie van Kyra gaat achteruit, overdracht naar het ziekenhuis, weeënremmers en pijnbestrijding helpen niet om de persweeën te onderdrukken en de ontsluiting te bevorderen, na 10 uur wordt besloten tot een spoedkeizersnede omdat Kyra toen echt hard achteruit ging.

Er is geen oorzaak voor de vroege persweeën gevonden en dat in combinatie met dat ik het heel erg moeilijk heb gehad met het feit dat de bevalling zo moeilijk was voor Kyra hebben ervoor gezorgd dat ik weer een kz krijg. Ik was nogal 'bot' tegen de gyn en zei 'ik wil deze keer niet terugkijken op mijn bevalling en het gevoel hebben dat ik mijn kind weer bijna vermoord heb'.

16. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kirrebir, welkom!
    @dahneenesttelle welkom terug. Wat fijn dat de ks is goedgekeurd.
    @jojogirl, dus morgen ben je weer tante. Spannend!!!!

@uitzet, ik heb inderdaad ook het idee dat zodra er "baby" voor staat, de prijs wordt verdubbeld. Ik word daar een beetje opstandig van. Ik wil niet meer voor een babybedje betalen, dan dat mijn eigen bed gekost heeft. We hebben nu een commode en ledikant voor 500 euro. Daar kon ik nog wel mee leven en ik vond het ook nog mooi.

@man, die van mij leeft erg mee. Legt regelmatig zijn hand op mij buik, vraagt hoe ik me voel, wil voor mij zorgen etc. Ik moet het alleen wel soms even vragen / uitleggen.

@pijnbestrijding bij de bevalling, ik wil graag de mogelijkheid hebben. Het is mijn eerste kindje, dus ik heb geen idee hoe het zal zijn, maar dit soort dingen zijn niet voor niets uitgevonden.

@rugpijn, heb ik ook wat last van. Onderin mijn rug. Bij mij helpt het om te bewegen, dus ik denk dat het stijfheid / verkeerde houding is.

17. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier inderdaad ook strings en dan een maatje groter
    Maar heb ook nog wel van die grote tenten onderbroeken liggen voor na de bevalling.

Daphne: fijn dat de KS is goedgekeurd

Collo: hihi, ik keek ook altijd Discovery 's nachts

Kadootje: van remifentanil raak je niet helemaal "out" hoor.
    Het haalt de scherpe kantjes ervan af maar verder niks.
    (ik heb dat bij Rodey gehad, was te laat voor een ruggeprik en dit kon nog wel)
    (Ik heb juist slechte ervaringen ruggeprik, die mislukte bij Reese en dus heb ik er niks aan gehad)

Jojogirl: spannende tijden dus. Ik hoop dat jullie allemaal wat kunnen slapen met die spanning.
    En beterschap voor je neefje

Ik was een verwende mama, mijn beide mannen sliepen altijd tot 9uur of later.
    Maar nu hebben ze sinds een week een groot bed en nu is het meestal 7 uur (of vroeger....zucht)

@Mannen: mijn man legt zijn hand nu wel eens op mijn buik maar verder is het besef er denk ik niet echt.

@rugpijn: gelukkig (nog) niet, maar verwacht dat het nog wel gaat komen.

Wij hebben vandaag geshopt voor de babykamer en we zijn geslaagd:

18. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Blondiedfu: Ja inderdaad morgen opnieuw tante, vind het behoorlijk spannend, zeker omdat je bij een keizersnede zo naar die dag toe leeft en zeker weet dat hij dan geboren word:)
    Hoop ook dat het arme kereltje wat beter is na deze nacht..
    Hij slaapt nu dus laat ons hopen dat het hem deugd doet!
    Wat een leuk kamertje hebben jullie gekocht zeg!

@Siep: Ben benieuwd of de 3de jongen op haar 2 andere jongens zal lijken, haar 2 eerste zoontjes zijn totaal verschillende:)
    Vind het wel leuk, morgen nog eens zo'n kleine pruts in mijn armen:D

@Michele: Zo voel ik mij ook wel een beetje heb in niks zin en zou liefst van al de hele dag in de sofa zitten lekker knus onder mijn fleece dekentje;)

19. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Meiden! zoveel kan ik niet onthouden hoor!! Ben gewoon een uur aan het bijlezen geweest:$

Net een heel verhaal getypt... alles weg....
    Grrrrr.....
    Nu echt geen energie meer om weer te schrijven.
    Had vandaag mijn examen gehaald! Dus wel heel blij!
    Maar ben de armband kwijt geraakt die ik van mijn vriend heb gekregen... Weet precies waar, hoe laat en dergelijke, maar hij is pleite...
    Studenten onderling jatten nogal wat (bij ons ten minste en dat is bekend), en ik ben daarom echt bang dat de vogel gevlogen is.
    Vriend zei: het is maar een DING hoor. Maar voor mij wel een ding met heel veel emotionele waarde, dat vind ik het belangrijkste :( Baal echt onwijs...

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ruggeprik: bij mijn keizersnee heb ik de ruggeprik niet eens gevoeld, voor ik het wist zat ie er in, die vind ik echt niet eng...
    En ik had trouwens geen weeen ofzo...

kadootje: ik ben het met je eens met die morfine, die moet ik dus echt perse niet...
    Als ik het niet trek wil ik een ruggeprik en geen morfine. Maar ik wil eerst kijken of het gaat of niet.
    Ik was toevallig gisteren in het zkh voor een voorlichting en bij ons geven ze 24 uur per dag een ruggeprik.
    Dus kan er altijd om vragen. Ik vind het ook heeeel irritant als ze gaan rekken... ik wil niet als klein kind
    behandeld worden en ik wil de regie over mijn bevalling houden...

truus: bij emma wilde ik ook perse pijnbestrijding en was ik ook doodsbang. Maar het werd een keizersnee zonder weeen vooraf.
    Ik weet nu wat ik er voor terug krijg dus erg bang ben ik niet meer. Bovendien heb ik galaanvallen gehad en die schijnen
    vergelijkbaar te zijn qua pijn. En hoewel verschrikkelijk, ben ik daar ook doorheen gekomen, dus zal me nu ook wel weer lukken.

thriska ik zou ook erg graag thuis willen bevallen, maar helaas mag dat niet als je een ks hebt gehad :(

jojogirl wat spannend! En wat zielig van je neefje...

lui/moe: ik kom eindelijk eens een keer bij. Denk dat ik volgende week wat meer ga werken weer.

ananas: gefeliciteerd met je examen... wat erg van je armband! Ik zou het ook erg vinden mocht ik 1 van mijn sieraden
    kwijtraken. Ik heb een ketting met mijn mans naam en een pandora armband met emotioneel waardevolle kralen.

ego: vanavond uit eten geweest met mijn man. Ik vond het opeens moeilijk om geen alcohol te drinken. Maar goed,
    niet gedaan natuurlijk, maar iedereen om me heen dronk allemaal lekkere cocktails...

Deel Deze Pagina