Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Eerst en vooral; Fijne kerstdagen gewenst!!!
    Wat is er hier veel gekletst meiden;) Heb een heel stuk moeten teruglezen dus heb dan ook geprobeerd om zoveel mogelijk te onthouden!

@Ananas: Heel erg vervelend van de pijn; hopelijk word het snel beter!

@Iosola: Wow dan moet je echt heel erg veel geduld hebben want ik was alweer weg gegaan, heb daar echt geen geduld voor:D

@Sneeuw: Hier ook een super pak sneeuw! Gelukkig nu geen sneeuw meer bijgevallen maar aangezien ze hier niet meer strooien ligt het hier heel erg gevaarlijk, ligt werkelijk een laagje ijs op de weg!

@Bewegingen baby: Blij om te horen dat er nog meiden zijn die de bewegingen van de baby nu toch ook wel wat pijnlijk beginnen te vinden, kleintje zit hier ook echt met zijn voetjes rechts en schopt dan ook voortdurend in mijn ribben..
    Ben wel heel erg blij dat ik hem zo veel voel want moest ik hem nu ineens minder voelen zou ik mij echt ongerust maken:)

@Rugpijn: Ben vergeten wie het zei maar hier ook iemand die heel erg veel last heeft in de bovenrug! Pijnlijk!

@Eerste pakje: Hebben een echt jongenspakje gekozen:) Heb hier al eens een foto gepost is van p'tit filou, blauw broekje, blauw mutsje en wit truitje met tekst: Mom + dad= Me!
    Is maatje 56 en denk wel dat we hier goed aan gedaan hebben aangezien de baby groot geschat word!
    Is nu trouwens al 2kg300:$

@Huishouden: Heb ook altijd zoveel op mijn to do lijstje staan maar uiteindelijk komt er hier ook niks van in huis... Deze week is mijn mannetje ook thuis dus gaan gelijk de babykamer beginnen schilderen, is dat toch al gedaan;)

@All: Gisteren heel erg slecht nieuws gehad ivm collega/vriendin...
    Haar man had sinds vorig jaar lymfeklierkanker en was enkele maanden geleden "genezen" verkaard. Nu is de kanker terug gekomen en nog hardnekkiger dan ervoor.
    Helaas heeft hij gisteren de strijd verloren...
    Vind het gewoon verschrikkelijk, was nog een hele jonge man (een 30er) hij laat zijn vrouw en 2 heel erg jonge dochtertjes na, jongste is 1,5jaar en oudste net 4 geworden...
    Hoop dat mijn collega zich wat sterk kan houden voor de kindjes maar vrees ervoor...
    Volgende week naar de begrafenis...

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    fijne dagen allemaal. Wij hebben de eerste dag met familie erop zitten, zit nu heerlijk in pyjama op de bank...uitgeteld maar wel gezellige dag gehad. HOop dat jullie dit ook hebben

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Jojo, wat een verdrietig en heftig nieuws zeg. Veel sterkte!

4. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Jeetje dames wat is er weer gekletst! Heb niet alles grondig gelezen maar ik ben weer terug, we hebben een superleuk tripje gehad met wat spannende momenten. Was heerlijk om even weg te zijn en met vrienden te relaxen! We waren dus in de bergen hier, ontzettend veel sneeuw en ontzettend mooi, maarja ik had geen sneeuwlaarzen (alleen Uggs) dus ja hoor, 3 dagen geleden ging ik hard onderuit. Viel op m'n kont dus t was meer grappig dan pijnlijk en volgens mij heb ik er niks aan overgehouden. Wel erg druk geweest die dag en oeps, te weinig gedronken dus dit gebeurde s'nachts:
    Midden in de nacht werd ik wakker met weeën! Ik heb wel een aantal Braxton Hicks gehad maar die waren meer vervelend dan pijnlijk, nu deed het echt pijn en ik had ongeveer 6 weeën van 1,2 minuten achter elkaar, in een half uur. Het was de eerste keer dat het echt pijn deed en ik dacht echt: oh oh, dit is het! Ik wou onze vroedvrouw pas bellen als het een vol uur zo bleef maar ik heb een aantal glazen water gedronken en probeerde te ontspannen en toen ging het weg en kon ik weer slapen.

Was wel echt heel erg schrikken! Het deed behoorlijk pijn en het is natuurlijk ook nog te vroeg + we waren minstens 2 uur van huis vandaan dus dat was wel eng. Gelukkig is het nu weg en voel ik me prima, ik maandag controle bij onze vroedvrouw. Ik denk dat het een combo was van te druk bezig en niet genoeg gedronken die dag.
    Gisterenavond thuis gekomen en nu ging ik vanochtend naar de wc en ik denk dat ik m'n slijmprop kwijt ben! Heb plaatjes opgezocht en het zag er precies zo uit, een dikke sliert slijm (bah!) met bruin erin. Ik weet dat sommige hem al heel vroeg kwijtraken maar nou begin ik me toch af te vragen...misschien komt ons kleintje wel eerder? Hebben jullie hier ervaring mee?

In elk geval wens ik alle dames in NL (en Belgie en Italie!) een hele fijne kerst toe!

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @jojo, wat erg voor je collega, en ook zo net voor de kerst. Jakkes!
    @ray, wist niet dat het zo vroeg al kon, maar zou het toch ff navragen bij de vroedvrouw.. Denk persoonlijk wel dat jullie kleintje eerder gaat komen, als je m nu al kwijt bent waarschijnlijk..
    @kerst, nu heerlijk thuis. Hebben een lekker dagje gehad bij mn ouders. Eigenlijk niet veel gedaan, beetje met manlief daar op de bank gehangen en tv kijken. Me ouders hebben lekker eten gekookt, en daarna nog ff home allone gezien. Blijft leuk vind ik!

6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden heb t megadruk met de kerst. dus even berichtje van mij. alles ok hier. maar vocht begint wat te vermeerderen. ga nu bedje in dalijk. tis elke dag al erg laat. en ben gewoon erg moe. nog 1 dagje en dan zit de kerst er weer op. kan ik weer lekker ff bijkomen...knuffel meiden!!!

7. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Jojo: wat erg, en dan ook nog rond de feestdagen dat maakt het dubbel zo zuur.

Ray: dat lijkt me ook schrikken.
    Weet eigenlijk ook niet of het kwaad kan als je je slijmprop zo vroeg verliest.

8. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ jojo, wat een vreselijk verhaal, soms is het leven zo oneerlijk!

@ Ray, ziet er inderdaad naar uit dat de kleine eerder komt. Ken wel iemand die slijmprop was kwijtgeraakt en heeft uiteindelijk nog bijna 3 weken geduurd voordat kleine kwam, maar 40 weken zal hem dus niet worden voor je. Heb je de verloskundige gebeld?

Allen, fijne dagen verder!

9. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Je slijmprop kan volgens mij wel weer gewoon opgebouwd worden denk ik.. maar t is idd meestal een teken dat je na max 3 tot 4 weken gaat bevallen, bij mij duurde t ook 3 weekjes en een paar daagjes bij mn eerste. Idd ff met je vroedvrouw overleggen!

Is wel toeval want ik merk dat ik toch onbewust ook een beetje zit te koekeloeren naar de slijmprop 8) ... merk dat ik ongeduldig begin te worden, komt omdat er nog maar weinig in huis hoeft te gebeuren denk ik.. schuifdeur ff opnieuw fixen, nieuw rolgordijn voor onze slaapkamer halen en ff de boel goed dweilen. eigenlijk bijna alles ook al in huis.

Maar ik neem aan dat ik niet de enige ben daarin ;) :) .

Kerstdagen hier zijn erg druk, straks naar mn vader en vanaaf eindelijk weer een beetje rust in de tent ;) .

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @All: Leven is inderdaad soms helemaal niet eerlijk... Heb zo te doen met haar, zo net voor de feesten je man en vader van je kindjes verliezen, vreselijk...
    Is ook gewoon een vreselijke ziekte, op een jaar tijd heb ikzelf mijn oma en tante verloren aan kanker en nu m'n collega haar man...

@Ray: Schrikken zeg! Heb eigenlijk geen idee hoe lang je nog kan lopen zonder slijmprop, zou toch ook even de vroedvrouw bellen ben je toch wat geruster!
    En mischien je stillaan toch voorbereiden op een vroeggeboorte...

@Huis klaarmaken: Hier nog wel heel wat te doen.. Moet wel zeggen dat mijn vriend precies begint te beseffen dat de baby echt niet gaat blijven wachten tot zijn kamertje af is dus die begint er nu stevig in te vliegen;)
    Blijf hier ook gewoon werk zien! Zou zo graag hebben dat het huis helemaal op orde staat voor de baby komt maar denk dat dat helaas niet zal lukken.
    Zal al lang blij zijn als de babykamer en mijn washok (kamertje waar wasmachine, droogkast staat) in orde is!

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ JOJO vreselijk nieuws! sterkte

@ ray he bah wat schrikken!
    Zou idd ff je vk bellen.. met 38 weke bevallen zou ook fijn zijn toch? mits je kindje er klaar voor is natuurlijk!

Je hoeft het niet te merken dat je je slijmprop verliest.. Ik heb het bij m`n eerste niet gemerkt. Je kunt ook telkens kleine beetjes slijm verliezen..

De wieg staat! beetje vroeg maar dan kan Jarno er ook een beetje aan wennen. Hemltje en bekleding gewassen en gestreken gaat nu toch wel "echt" worden..

Hier steeds zeurderige soort menstruatie achtige pijn in m`n buik. erg vervelend!!

fijne 2e kertdag.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojo wat een naar nieuws! Sterkte voor je collega!

ray waren het geen voorweeen? Die schijnen net zo te voelen als gewone weeen alleen gaan die wel weer weg. Ze geven altijd als tip om onder de douche te gaan, als ze dan weg gaan zijn het voorweeen, worden ze erger dan zijn het voorweeen...

Op mijn cursus zeiden ze dat je door het verliezen van de slijmprop niet kan zeggen hoe lang de bevalling nog op zich wacht maar dit is wel erg vroeg idd!

Hier gisteren kerst gevierd en vandaag hebben dochter en ik een pyamadagje. ik heb lang uitgeslapen en manlief heeft voor onze dochter gezorgd. En vanmiddag ben ik lekker in bad geweest. Hij heeft ook al voor ons gekookt en is nu naar zijn werk. Wat een lieverd he?

13. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Even een update, gisterenavond toch maar onze midwife gebeld dus ik moet over een uurtje even langskomen en dan gaat ze kijken of ik ontsluiting heb! Omdat je meestal de slijmprop verliest als je baarmoedermond opengaat. Verder zei ze als ik zulke pijnlijke weeën weer krijg dat ik haar meteen moet bellen. Ik heb namelijk wel eerder een beetje valse/voorweeën gehad maar dit was echt superpijnlijk! Ben nou wel zenuwachtig hoor, ben pas 33 weken. Ben ontzettend benieuwd wat hieruit gaat komen...ik hou jullie op de hoogte!

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ray hoe was t bij de midwife?

Hier: gezellige kerst gehad, jammer genoeg gunde de ex van mn man ons dit niet...

We hadden van te voren al een paar keer aangegeven dat t kon zijn dat we iets later dan 8 uur terug waren omdat we vanuit nieuwegein moesten komen met dit weer.. Kwart voor 8 belt madam naar mn stiefzoon waar we waren, wilt daarna mn man spreken en begint me toch een partij drama te maken!

Al met al zijn we een half uurtje te laat bij hun aangekomen, en daar heeft ze nog ff verder drama lopen maken zucht. Kai hoort dit jaar bij haar te zijn met oudjaarsdag, maar kai wilde dolgraag naar ons toe. Dit had ze toegezegd en we hebben al helemaal met die jongen vuurwerk besteld enzo.. nu draait ze dat opeens terug, jongen natuurlijk helemaal overstuur!

Hopelijk kalmeert ze snel weer, ik vind t lullig dat dr relatie op t moment niet zo lekker loopt maar dat ze dat op ons en kai afreageert vind ik echt super naar...

Gelukkig was de rest van de dag wel heel gezellig, maar ben wel blij dat de kerst voorbij is.. beetje rust weer voor de kids en voor ons ;) .

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Pff.. Effe ego meiden:(
    Wat zijn mannen toch zakken!!!
    Ben een hele dag in de weer met poetsen, opruimen, ...
    nu had ik toch wel graag nog iets ontspannends gedaan dus wanneer er deze avond een vriend van ons belt om naar de bioscoop te gaan was ik heel erg blij dat we nog iets samen konden doen!
    Nu wist ik niet dat er uiteindelijk beslist werd dat het een mannenavondje werd! Bijna al onze vrienden hebben een baby dus zij vonden dan ook maar dat de vrouwen allemaal thuis mochten blijven zodat zij naar de bioscoop konden, natuurlijk mocht ik dan ook niet meer mee gaan want ja wat doet 1 vrouw tussen al die mannen!
    Ben echt heel erg kwaad en vooral teleurgesteld in mijn vriend!
    Waarom ziet die dat nu niet in dat ook ik nog wat wil genieten van de tijd die ons nog rest met z'n 2tjes!
    Hij is hier dan ook heel erg kwaad door gegaan omdat hij vond dat ik me aanstelde en dat hij nooit niks alleen mag (heeft echt te klagen! Morgen gaat hij wss in terneuzen gaan skiën met vrienden van het werk en dan mag ik ookal niet mee!)
    Pff.. Zijn het nu de hormonen of vinden jullie ook dat ik me aanstel???
    Het gaat me er gewoon om dat hij toch ook wel wat rekening mag houden met mij! Ik zit hier de laatste tijd zoveel alleen en hij lijkt dat maar niet te vatten...
    Het kan me helemaal niet schelen dat hij soms eens iets doet met zijn vrienden zeker niet maar hij mag niet vergeten dat ik hier ook nog ben en de momenten dat hij weg is ben ik alleen...
    Heb nu ook echt geen zin om er met hem nog verder over te praten, hij verstaat het toch niet!

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Sorry voor mijn gezeur maar zit er echt mee en kan het alleen hier even van me afschrijven...
    Zit alweer in tranen...

17. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Ray: Ben erg benieuwd hoe het bij de midwife was hoor! Laat maar snel wat weten!

@ Jojo: Stort je hart maar uit hoor! ;) daar zijn we allemaal voor:) Snap jou wel hoor. Maar denk dat je mannetje niet in de gaten heeft dat je je soms eenzaam voelt (hij zit immer ZELf niet thuis, dus hij ervaart dat niet, kan zich daardoor ook moeilijk inleven in hoe jij het voelt). Je gaat nu zelf niet zo snel de deur uit met alle bende voor de deur. Maar ook naar vrienden niet zo snel meer (tenminste ik niet... Moet ik dr minimaal een half uur voor met het ov, dat is gewoon te uitputtend...) Ook worden alle huishoudelijke taken steeds vermoeiender. En door deze vermoeidheid krijg je weer extra last van emoties ook. En je had je natuurlijk zelf dr ook op verheugd om lekker mee naar de bios te gaan! En dan wordt je dat voor je gevoel door je neus geboord... Snap je zeker en ik zou ook zo wel wat gereageerd hebben hoor! Helemaal 2e kerstdag;)
    Maar ik denk dat je mannetje het zelf niet in de gaten heeft...

@ Trishka: Wat superk*t om het maar even zo te zeggen... Dit is echt megavervelend zeg... En voor Kai ook helemaal niet leuk. Hij weet nu voor oud en nieuw immers ook niet waar hij aan toe is (buiten de ruzie om die hij weer tussen zijn ouders heeft gezien). Het kind hangt er weer eens tussen in... Hoop dat jullie er snel uit komen!

@ Hier: Kerst was onwijs vermoeiend maar wel supergezellig:D Heb me best vermaakt:D Alleen bekken en rug zijn total loss... alles doet zeer, zit vast en zenuwen klem. Echt niet fijn... Ook nog eens een week geen bekkentherapie door vakantie van mijn beide fysio's, dus nog een dikke week overleven... Maar dat komt vast wel goed! Komende dagen lekker rustig aan proberen te doen! (en bij dezen heb ik ook niets meer te zeuren hoor :))

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojogirl wat raar van je man... hier zegt mijn man nooit dat ik niet mee mag. Soms ga ik niet mee omdat ik toch moet oppassen of omdat er alleen mannen mee gaan maar als ik mee wil dan zal hij geen nee zeggen hoor... Hier is het wel altijd dat ik graag wil dat hij thuis blijft maar hij wil vaak graag weg ondank dat hij ook vaak s avonds werkt. Nu hebben we dus afgesproken dat hij max 1 keer per week buiten zijn werk om met vrienden af spreekt. En dat redt hij meestal wel.

19. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hop dat jullie allemaal net zo'n gezellige en ontspannen kerst hebben gehad als ik.

@jojogirl, wat een naar verhaal van je collega.
    Enne...mannen....

@Ray, weet je al wat meer? Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

@Trishka, ik hoop dat de ex van je man snel weer bijdraait. Zoals ananas al zei; kinderen zijn zo snel de dupe van de kuren van hun ouders.

20. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ Ray, benieuwd hoe het was

@ Jojo, sterkte meis. Ik ben zelf altijd heel makkelijk als mijn vent iets met zijn vrienden wil ondernemen en snap ook goed de behoefte aan ''mannenavondjes'' , want ik heb zelf ook weleens ''vrouwenavondjes'' ( naast natuurlijk ook wel gemengd). We hebben een gezamenlijk sociaal leven, maar we hebben ook beide los van elkaar nog een ander sociaal leven.
    Maarja, weet natuurlijk niet precies jouw situatie, dus kan er moeilijk over oordelen. Weet wel dat ik sinds mijn zwangerschap meer behoefte heb om alleen met mijn man te zijn. Dat zijn denk ik echt mijn hormonen.
    Succes, hoop dat de ruzie gauw voorbij is, denk dat je man het echt niet kwaad bedoelt heeft. Misschien dat mannen nu ook (onbewust) zoiets hebben van: ''nog even lekker met de mannen op stap, want zodra de kleine er is, kan dan veel minder''

@ Trishka, vervelend dat het zo liep met die ex! Gelukkig was de rest van kerst wel gezellig.

Deel Deze Pagina