Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    jojogirl: fijn dat het aangekomen is bij je vriend. Herken het trouwens wat je zegt over bv. Mijn schoonmoeder en schoonzusjes zijn erg pro fles. Snapten vaak niet hoe het zat met voeden op verzoek enz. Wel eens vermoeiend maar gewoon ene oor in, andere uit;)

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

Zo heb ff een lijstje voor mezelf gemaakt wat ik mee moet naar zkh.. jee lijkt wel of ik een week op vakantie ga :) hahaha

Las ook tips schoon ondergoed voor je man of een schoon shirt.. deo enz je weet maar nooit hoelang het duurt en of hij onder t bloed komt..
    en ik las ook zwembroek? voor als hij meegaat douchen tijdens de weeen.. misschien heeft iemand hier nog iets aan.. :)

Ik ga voor Jarno gewoon ff een klein tasje klaar zetten..

@ Juffie ja ik heb ook wel mensen achter de hand.. snachts lijkt me idd akelig! helemaal niet bij nagedacht.. Bij Jarno was ik 14 uur begonnen en savonds kwart v 10 was ie er al...
    m`n ouders wonen op half uur rijden. Schoonzusje en zwager wonen achter ons.. dus die kunnen we dan wel ff bellen.. en evt ouders van m`n oppaskindje ;)
    ach we zien t wel..

@ jojogirl idd niet druk om maken als jij lekker bv wil gaan geven zeker doen!! is toch t beste wat er is?!

Nog steeds niks van Ray??

Liefs

3. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!

@ Jojo: Super dat de boodschap (hopelijk) is aangekomen bij je mannetje. Succes meid. En hij doet idd wel heel veel buiten de deur... Daardoor voel je je alleen maar meer alleen en aan huis gekluisterd.

@ Man: Hier een man die op donderdagavond "mannenavond" heeft met vrienden. Gaat ie lekker film kijken. Verder heeft hij nog een eigen bedrijf (iets geëxplodeerde hobby:p) naast zijn normale 40-uur-baan. Dus dat doet hij in de avond. Zit hij boven en ik beneden. Maar zeker wel lekker tijd ook met ons tweetjes. En we zijn dus ook vaak samen thuis 's avonds.

Hier ook wel meidenavonden hoor! Al heeft zich dat nu ook vaak naar de middag verplaatst. Van een jillz/biertje naar een kop thee hihi. Maar ik vind het niet minder gezellig:p
    Moet wel zeggen dat ik afgelopen maanden wel veel "vrienden" ben kwijtgeraakt. Ze snappen niet dat ik in het weekend niet meer tot 5 uur mee op stap ga. Naja, das dan jammer. Kan ik ook niets aan veranderen momenteel...

@ Hier: Lichtje is uit... Heb sinds de kraamzorg weg is alleen maar geslapen, ben onwijs beroerd en lig alleen maar onder een dikke deken te rillen... Net manlief gesmst hoe k me voel en hij is echt een schat! Hij komt strakjes iets eerder thuis om het eten te doen, kan ik lekker rustig aan blijven doen. (lees, hier gaat er eentje weer verder slapen;))

4. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Bevallingslijst:

31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis
    (buddy Veronique 2005)
    02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie)
    03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (buddy Jojogirl)
    04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk
    05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk (buddy Champy)
    07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)(buddy Blondiedfu)
    07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk (buddy Debby82)
    08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie)
    09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis
    11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling(buddy Niki86)
    11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk (buddy Sjalleke)
    11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk
    12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk (buddy Patje20)
    13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk
    13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk (buddy trishka)
    14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk
    14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk
    16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk (Buddy michele25)
    17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk
    17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis
    18-02-11: Jojogirl88 - 22 - 1e kindje - BV - zk (buddy Ananas)
    18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie)(buddy DaphneenEstelle)
    20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk
    20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis
    21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk (buddy Marjolein25)
    22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) (buddy smartie1980)
    22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie) (buddy Iosola)
    25-02-11: Debstertjuh - 28 - 1ste kindje - BV - zk
    26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie)
    27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis (buddy siep81)
    28-02-11: Niki86- 24- 1e kindje- bv- zk (buddy Ray)
    01-03-11: McGyver - 26 - 2e kindje - BV - thuis? ziekenhuis?
    02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?)(Buddy Tassie221)

Afsprakenlijst

december
    23: Ananas89: Controle vk
    27: Sjalleke: rhesus-D
    27: McGyver: pretecho
    28: siep81: controle vk.
    28: Patje20: Controle vk.
    28: chrizzy: 33 weken echo
    29: michele25:liggingsecho 35wk
    29: Blondiedfu: Controle vk.
    30: DaphneenEstelle: laatste controle vk
    30: Trishka: controle vk

Januari:
    03: Niki86: 32 weken echo vk centrum
    04: Tassie221: controle vk
    04: Lavendel82: controle vk + echo
    04: michele25: controle vk
    05: Nathenhuug: Controle vk
    06: Champy: Controle vk
    06: Debby82: Controle gyn
    06: DaphneenEstelle: controle gyn
    11: michele25: controle vk
    12: Blondiedfu: Controle vk.
    12: McGyver: Controle vk
    13: Jojogirl88: 35 weken echo!
    14: DaphneenEstelle: controle gyn
    19: michele25: controle vk
    20: DaphneenEstelle: controle gyn
    25: michele25: controle vk
    27: Jojogirl88: 37 weken echo!

Februari:
    12: Blondiedfu: Controle gyn ivm inleiden.

13 meisjes, 12 jongens, 10 geheim

* 10 lieve vlindertjes in onze gedachten
    * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joël

Start zwangerschapsverlof:

december:
    28: Smartie1980
    31: Tassie221

januari:
    3: siep81 (maar vakantie vanaf 18 december)
    7: Patje20
    7: Blondiedfu, maar zit al in de ziektewet
    10: DaphneenEstelle (maar vakantie vanaf 24 december)

Even oude afspraak verwijderd en 2 nieuwe bijgevoegd.

5. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden hier snel berichtje van mij weer eens. hier de 35wk gehaald. en dus nog 2wk voordat onze meid thuis geboren mag worden. heb woensdag de liggingsecho. en dan word er gekeken hoeveel ze nu weegt en hoe ze precies ligt. maar aangezien ze ingedaald is en vast ligt verders geen problemen..

goh meiden... nog 5weekjes... het verlangen word best wel sterk namate t jaar hier omraakt.. om haar te zien te knuffelen en vast te houden. de nesteldrang raakt op gang.. wil het liefst alles gepoetst en netjes hebben.. en volgende week ook kerstspulletjes weg.

ray... ben benieuwd meid.... misschien al wel bevallen....?

6. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ jojo, wat raar dat de familie zo doet, omdat je borstvoeding wil geven! Hier is het net andersom, mijn schoonmoeder is juist pro-borstvoeding en ik ga direct beginnen met flesvoeding en dat vind ze maar niks. Heeft ze mooi pech.
    haha, dacht dat je dus eerder kritiek zou krijgen als je direct aan de fles zou gaan, maar andersom kan dus ook! Hoe zit dat trouwens in Belgie? Heb altijd het idee dat daar ook meer flesvoeding wordt gegeven dat in in NL ( NL is relatief meer pro-borstvoeding dan sommige andere landen). Zelfde dat in Belgie men meer in ziekenhuizen bevalt en je sneller een ruggenprik krijgt. Toch?

@ ananas, sterkte! Hopen dat je snel weer opknapt.

7. McGyver

McGyver Niet meer actief

@ananas goed dat je eraan toegeeft!

8. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

In het begin van de zwangerschap heb ik hier ook eventjes meegeschreven (MG2009), maar door oa tijdgebrek ben ik ermee opgehouden. Merk dat ik nu toch steeds weer naar dit topic toegetrokken wordt en stiekem lees hoe het jullie vergaat. Naarmate de bevalling dichterbij aan het komen is, wordt het toch wel erg spannend. Lees veel herkenbare dingen hier, oa over opvang van de oudste etc. Las ik nou ook goed dat er wellicht eentje op het punt van bevallen staat? Hopelijk valt het allemaal mee en kan ze haar kindje nog even 'binnenhouden'.

Ik hou niet van stiekem meelezen :D, dus vandaar even een berichtje van mij. Ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik af en toe mee lees. Wil ook wel proberen soms wat te posten, maar denk dat jullie al hecht genoeg zijn zonder mij :D.

Allemaal succes met de laatste loodjes en alvast een hele goede bevalling toegewenst!

Liefs MG

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

wij hebben vanavondd deel 2 van de 29 weken pretecho...
    kleine is gedraaid dus hopelijk laat ze nu meer zien.
    we hebben mijn vriendin meegevraagd die 2 jaar geleden haar kleine met 42 weken is verloren. helemaal blij is ze dat ze mee mag!

10. McGyver

McGyver Niet meer actief

@mg2011 leuk dat je ook weer mee komt kletsen, ik ben ook net aangesloten...

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    suzannes: de kroeg hoort bij zijn werk (dus daar is ie al genoeg ;)) en ik vind dat nutteloos omdat er nogal veel nutteloze types met rare
    ideeen komen. Zoals dat een vrouw achter het aanrecht hoort enzo ;) Nou is mijn man helemaal niet zo maar hij laat
    zich wel opnaaien om veel te drinken en geloof mij, ik heb een fantastische man, maar hij heeft geen leuke dronk.

tasje voor broer/zus: mijn ouders hebben alles wel in huis voor Emma want die passen vaak op maar ik leg wel wat
    kleertjes enzo klaar. Maar mijn ouders hebben ook de sleutel van mijn huis dus ze kunnen ook zo alles ophalen.

jojogirl gelukkig heeft je man zijn excuus gemaakt. En mannen zijn altijd zo drastisch he... of het een of het
    ander...
    Ik zou niet te veel discusseren over opvoeding met anderen... iedereen heeft zijn eigen ding. En vooral
    borstvoeding kan gevoelig liggen. Bovendien denk je er zelf misschien na de bevalling heel anders over...

dani ik ben niet van plan mijn hele huis mee te slepen naar het ziekenhuis hoor ;) Denk dat ze trouwens wel genoeg
    handdoeken in het ziekenhuis hebben en mijn man gaat denk ik niet mee onder de douche... ach ik neem alleen
    het hoognodige mee.

mcg succes vanavond!

Hier gaat schoonvader vanavond eindelijk mijn dochters kast afschilderen en dan kan ik hem donderdag afmaken!
    Manlief en ik hebben vanavond partnerles van zwanger & fit en hij heeft frisse tegenzin ;)

12. McGyver

McGyver Niet meer actief

@deb succes vanavond samen met manlief!

hebben jullie trouwnes allemaal zwangerschapscursus gedaan?

ik dit keer niet... zag het nut er nu niet meer zo van in...

13. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    McGyver: ik heb ook geen cursus gedaan

MG: welkom

Jojo: fijn dat je vriend zijn excuses heeft aangeboden

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ik heb ook geen cursus gedaan dit keer. Vond het bij Nathan heel erg leuk maar niet zinvol voor tijdens de bevalling ofzo... Had er nu geen zin en puf in..

15. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    mg2011, jeeeeeej gezellie als je hier ook weer een beetje mee komt kletsen ;) !

cursus: neuh niet gedaan dit keer.

Verder: eigenlijk niks te melden :) ...

16. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    he meiden.

hier een leuke kerst gehad..niet te gek gemaakt. oud en nieuw geen concrete plannen. denk lekker thuis.

Indalen: de kleine lag altijd al laag en met het hoofd naar beneden maar nu is ze al een beetje ingedaald volgens een vriendin die vk is. had vannacht ook veel harde buiken die iets pijnlijker waren dan normaal en een beetje een zeurderige pijn.

Heerlijk nou boven de 30 weken..klinkt iig al enigsinds ver..en we hoeven allemaal niet zo lang meer..ben zo benieuwd naar de kleine.

angst: hebben jullie angst voor de bevalling? ik niet zo maar ben wel bang dat ik zooo een pijn heb dat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet..knippen enzo ben ik niet zo bang voor.

17. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Zo, ik heb een lekker koopje gedaan:

4 pakken pampers voor maar 20 euro!
    Bij de Etos heb je nu 4 pakken voor 30 euro, maar ik had nog zo'n pamperbon uit de Felicitas-doos ( 10 euro korting), dus dit koste me uiteindelijk maar 20 euro. Das nog eens leuk pampers kopen ;)

18. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ Niki, bij mij is het precies andersom: ik ben juist niet echt bang voor de pijn, maar WEL voor knippen. Brr, horror-idee! En ook al zeggen veel mensen dat je dat niet voelt, van het idee wordt ik gewoon onpasselijk. Moet ik ook echt NIET van tevoren weten, want dan ga ik denk ik van mijn stokkie, haha!

19. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    als ze tijdens een wee knippen voel je er idd niks van hoor ;) .

20. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Maar dat is hem nou net, Trishka, ik ben niet zozeer bang voor de pijn daarvan, maar gewoon het idee dat ze, om maar ff zo te zeggen: '' je doos inknippen met een schaar'' ik vind het zo gruwelijk, martel-achtig en doet me denken aan vrouwenbesnijdenis, ja, misschien heel stom, maar die schaar... BRR! En jee, dat moet een wee wel heel erg pijn doen dat je dan die knip niet voelt. Maarja, we moeten maar zien hoe het loopt, ik spreek gewoon met de VK af dat ze, indien mogelijk, mij dit NIET moet laten weten als ze dit moet doen.

Deel Deze Pagina