Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Knippen doet niet pijn en ze knippen niet in je doos maar schuin in je bil ;)

Ik had bij nr.1 een knip en bij nr.2 3 hechtingen.
    Heb het meeste last gehad bij nr. 2 dus je hoeft je echt niet druk te maken.

Zelfs het litteken is nu nog maar nauwelijks voelbaar.

2. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Nou kijken of ik het nog weet,

@ray, meis hoe gaat het met je? Hopelijk gaat alles goed!
    @jojo, snap je wel hoor, heel logisch dat je liever nog dingetjes met je mannetje samen doet, wil ik ook graag doen, dit kan alleen niet ivm werk. En andere opvattingen qua opvoeden, iedereen doet het op een eigen manier, en als jij kies voor borstvoeding moet jij dat toch weten, daar hebben hun niets mee te maken.
    @susannes, ik weet precies wat je bedoeld, heb precies het zelfde.. pijn ben ik zeker niet bang voor alleen scheuren, knippen en hechten.. brr
    @zwangerschapscursus, heb er geen gedaan.. veel mensen zeiden je moet het wel doen.. maar ik geloof in de oerkracht van de vrouw.. had er trouwens ook geen zin in.
    @vocht, houden jullie ook vocht vast? ik houd aardig wat vocht vast in mn enkels, dit hoord erbij volgens vk, maar toch :S
    @opvang, weten jullie al hoe jullie het gaan doen? Ik wel per definitie niet dat ons kindje naar kdv gaat, zeker niet nu er hier in de buurt ook al zo een idioot is opgepakt :S Mijn vriendinnetje heeft een dag in de week, en me schoonmoeder ook een dag. De rest vullen we zelf op.
    @kerst, 1e dag bij mn ouders geweest, beetje bankhangen film kijken en lekker eten, gisteren eerst een hectische dag gehad op het werk, en gisteravond gegeten bij mn schoonouders met kinderen en mijn ouders waren er ook.
    @ego, verder alles oke, merk aan mezelf dat ik het echt zat ga worden. Kan niet wachten tot me verlof ingaat. Gelukkig hoef ik nog maar tot 7 januari en nog 8 dagen te werken, dus dat valt te overzien... Heb wel de wil om alles aan kant te maken, maar ben gewoon te moe.

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    vaak is scheuren vervelender zeggen ze..en als het niet hoeft knippen ze ook niet denk ik maar en ze doen het pas als er veel druk op staat door de baby dus dan voel je er niet veel van denk ik.

4. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knippen/scheuren, bij mijn zoontje ben ik (flink) gescheurd. Heb er eigenlijk niet eens zoveel last van gehad. Het idee van een knip (die schaar!!!) lijkt me ook eng, maar ook dat schijn je niet te voelen, dus dat geloven we dan maar... Mocht het nodig zijn, hoop ik iig dat het niet gemeld wordt en dat ik dat ding niet hoef te zien.

5. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Nou dames daar ben ik weer! Gisteren niet meer achter de laptop gekropen en het is hier 9 uur vroeger dus ik ben nu pas wakker :p

Alles is goed gelukkig, ik heb nog geen ontsluiting en de baby ligt netjes met haar hoofdje in m'n bekken (wat ik aardig voel met opstaan!). D'r is waarschijnlijk wat bloed vrijgekomen toen ik ben gevallen, en s'nachts heeft m'n lichaam dat 'eruit' geprobeerd te drukken, dat in combo met te weinig gedronken en te actief die dag veroorzaakte de weeën!
    Gisterenochtend was ik dus idd m'm slijmprop met wat gedroogd bloed eruit gekomen maar alles is ok, m'n baarmoedermond zit nog netjes dicht en je lichaam maakt vanzelf weer een nieuwe 'prop' aan. Maar m'n midwife wou het toch even checken voor de zekerheid, gelukkig is alles goed want ik moet toch echt minstens tot 25 januari voor ik niet meer in het ziekenhuis hoef te bevallen! Was wel even spannend dus, voel me nu prima :)

Ego: Gisteren samen met man even lekker onverantwoordelijk geweest en een Xbox 360 gekocht, hier heb je Netflix dan krijg je via je xbox allemaal films en tv series dus we hebben lekker samen videospelletjes gespeeld en films gekeken! Was heerlijk :)
    Nou dames hoop dat met jullie alles goed gaat sorry voor de late reactie maarja tijdverschil he.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Ray fijn dat alles goed is!

@ Inknippen haha zei de gyn ook ik knip op hoogtepunt van de wee voel je niks van!maar t was nog niet t hoogtepunt.. auwie!en ik hoorde de schaar. brr maar goed op zich was dat t minste pijn ;) hechten daarna was pijnlijker aangezien ze dat ff zonder verdoving deed want het waren er maar een paar.. pff 7! haha

@ Opzien tegen bevalling.. ik weet een beetje wat er komt, alleen ivm die GHB zie ik er wel een beetje tegen op.

@ pufcursus nee dit keer ook niet.. vond het 1e x wel leuk maar heb er nu niet zo`n behoefte aan..

@ Ananas beterschap goed en lekker dat jeje er aan over kunt geven!

de kleine wil aanadacht haha dus ik ga gauw! :d

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    inknippen: Hier ook niets gevoeld van het knippen! Ben bij Nathan tot 2 x toe ingeknipt en daar echt niets van gevoeld. Hechten ook maar af en toe een klein prikje en toen was ik zo onder de indruk van het feit dat Nathan er eindelijk was dat ik daar ook niet zo'n last van had.:) Herstel van de knip vond ik minder prettig maar ja..

opzien tegen de bevalling: doe ik af en toe wel. Vorige keer als goed ervaren maar ben me er bewuster van wat een groot wonder zo;n bevalling is en dat alles goed gaat. Dat maakt me soms onzeker (niet zo zeer de pijn ofzo)

Ray: wat fijn dat alles goed was!

8. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ray, fijn dat alles goed is.

@opzien tegen de bevalling, ik heb geen idee wat me te wachten staat. Ik maak me er, mede daardoor, ook niet zo druk over. Al merk ik wel dat ik de discussie over inknippen niet leuk vind om te lezen. Ik hanteer weer de struisvogelpolitiek, ik zie het wel als het zover is.

@ananas, beterschap.

9. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opzien tegen de bevalling; ja en nee. Ik ben vooral bang voor onvoorziene omstandigheden (bijv. kindje dat in vruchtwater poept, waardoor je alsnog naar het zkh moet) Ben af en toe wel een beetje bang voor de snelheid (vorige x heel snel bevallen), maar ben ook weer bang dat omdat ik er vanuit ga dat het weer zo snel gaat, het juist tegen gaat vallen als het langer duurt.

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Ray: Fijn dat alles goed gaat! Was wel even schrikken hé meid!

@Ananas: Veel beterschap! Wat lief van je mannetje dat hij nu gaat koken voor jou;)

@Suzannes: Ivm verschillen in België. Heb toch ook wel de indruk dat hier nog meer vrouwen voor flesvoeding kiezen al zijn er in onze vriendenkring wel enkele die de borstvoeding een kans gegeven hebben maar het na 1maand ofzo al hebben opgegeven.
    Epidurale; ja denk ook wel dat dat hier heel erg vaak gegeven word, hier gaan de meeste vrouwen ook naar het ziekenhuis met de gedachte dat ze onmiddelijk een epidurale toegediend krijgen.
    Heb wel voor mezelf uitgemaakt dat ik het zonder wil proberen.
    Mijn kinesiste waarschuwde mij wel voor de verpleegsters en dokters van het ziekenhuis, zij gaan heel erg rap vrouwen proberen ompraten om toch een epidurale te nemen en komen ook wanneer je zegt dat je zonder wilt proberen voortdurend vragen of de pijn nog te houden is...
    We zien wel hoe het gaat;)

@Angst voor bevalling: Hier ook niet echt schrik voor de pijn maar wel heel erg voor het knippen, vind het zoals vele anderen hier beschrijven zo'n vieze gedachte dat er iemand met een schaar in je knipt;) Kunnen er helaas toch niks aan veranderen en mischien toch nog beter inknippen dan scheuren?

@Pufcursus: Krijg puflessen bij de kinesiste:) Vind het wel plezant maar weet niet of ik dit allemaal ga onthouden, denk dat de moment zelf je toch doet waar je je zelf het beste bij voelt.

@All: Heb verschrikkelijke rugpijn:( Is zo'n vervelend gevoel, rechts boven in mijn rug, omgeving van mijn schouderblad...
    vind geen enkele positie die gemakkelijk zit...

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @angst voor de bevalling. Gek genoeg bij mijn dochter heel erg en nu niet zo terwijl ik vorige keer een ks heb gehad. Ik weet nu wat je er voor terug krijgt waarschijnlijk... ben wel een beetje bang voor de pijn enzo (knippen niet zo erg eigelijk) maar ik doe ook aan struisvogelpolitiek

Wij zijn vandaag bij de partnerles geweest. Was gezellig. Wel grappig dat mijn man en ik allebei het idee hebben dat hij me zo veel mogelijk niet moet aanraken tijdens de bevalling, dus geen gehang aan mijn lijf enzo... mijn man kent me toch wel goed ;)

schoonvader heeft een beetje geholpen met de kast afschilderen en mijn man heeft de kast en het bedje net afgemaakt. Hij is net klaar... donderdag ga ik het behang er op plakken en dan is het eindelijk klaar...

12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    gym: ben er aan begonnen. nu 1 les gehad.iedereen is ongeveer even lang. we hebben in februari pas een partner les.

shoppen; vandaag heeft mn man vrij genomen en rijden we naar antwerpen. heb alle babywinkels opgeschreven. daar heb je zulke mooie schattige dingen..heel anders dan in nl. hier hebben we vaak drukke schreeuwerige kleuren en daar meer pastel.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Niki shopse!

@ Debby fijn gevoel of niet dat je man je zo goed kent?!
    Hier ook hoor.. hij moet in de buurt blijven voor als ik em nodig heb en dat deed ie de vorige x ook gelukkig!
    Ben benieuwd hoe dat nu is.

@ jojo was is epidurale? :)
    hopelijk is je rugpijn snel over! ook niet met een leker bad of een kussen in je rug?

--

Hier: ben erg benauwd! kindje zit erg hoog en merk dat het tegen m`n longen aan zit. Nu heb ik sinds febr dit jaar astma.. (onderliggende) en ik heb er echt last van.. heb echt adem te kort soms en moet uitkijken dat ik niet ga hyperfentileren. echt heel vervelend. Donderdag eens aankaarten bij de gyn!

Meer dames hier met astma? en die hier last van hebben?
    Ananas dacht ik? ook astma? heb jij er ook last van?
    pff. echt benauwd soms gewoon eng.. hopelijk is het snel over!
    Baarmoeder heeft nu zo rond deze tijd geloof ik ook het hoogste pnt bereikt?

Ik krijg elke week een berichthje uit je buik! Zo lief! www.berichtjeuitjebuik.nl staat hier ook boven aan de site!

Liefs

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hey meiden,

volgens mij is een epidurale een ruggeprik? wordt hier in ned id minder gebruikt dan in andere landen, in frankrijk wordt t standaard gebruikt volgens mij, net zoals dat ze daar standaard in t ziekenhuis bevallen ;) . Ik ben heel blij dat we hier de keuze hebben :) .

Astma, ik ben ermee geboren maar gelukkig overheen gegroeid :) , bij zwangerschap kon t terug komen maar tot nu toe nog geen last van :) .

Pfff vandaag echt ff een luierdagje hehehe, jes lekker thuis gehouden van t kdv en hij heeft me net heel lief van 8 tot half 10 op de bank laten slapen. zo maar ff wassen aankleden, make uppie op mn porempie en boodschappen halen. zo wel wat huishouden doen maar vandaag is t gelukkig niet zo veel :) .

morgen komt mn mamafiets binnen, en de luieremmer en wat andere babystuff :) . vandaag als t goed is t mobieltje voor boven de box en t bed :) .

ow dit keer was jessey uit zichzelf vroeg wakker ;) , hij had gepoept ;) ;) , maar hij heeft tot 7 uur nog op zn kamer gespeeld, een soort van, dus zn rust begint terug te komen gelukkig :) .

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dani een epidurale is een ruggenprik.

niki: veel plezier! Ik ben een keer in duitsland in een babywinkel geweest en dat was zo ouderwets (denk baby walz) echt van 20 jaar terug... maar belgie zal vast leuk zijn!

gym: hier volgende week alweer de laatste les. Een cursus later zou de laatste les op 28 feb vallen en dat ga ik hopelijk niet redden...

16. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Dag dames, ff een paar reacties;

@ Ananas, hoest nu met je?

@ Ray, fijn dat alles goed is!

@ Michele, hier vanaf morgen 35 wkn, zitten dicht bij elkaar.
    Laatst vond ik 32 nog zo lang klinken en nu klinkt het ineens dichtbij, spannend weer he?

@ MG2011, ik schrijf ook niet iedere dag hoor, is niet bij te benen maar lees wel trouw mee en reageer wanneer ik tijd/zin heb ;)
    T is wel leuk om dingetjes een beetje te kunnnen "vergelijken" en te lezen hoe andere dingen ervaren die rond dezelfde periode zijn uitgerekend, vind ik.

@ MCgyver, hoe was de echo?

@ Debby, fijn dat de partnerles meeviel.
    Bij tijn moest hij me ook laten hoor,h ij zat op een stoel iets naast me beetje te lezen enzo maar geen handjes vast houden etc. ik zat helemaal in mijn eigen wereldje.

@ Niki, shop ze!

@ Dani, vervelend van die benauwdheid, wel ff in de gaten houden hoor.

@ Knippen, ben geknipt en had 6 of 8 hechtingen dat was wel ff wat lastig maar ben dinsdags bevallen en zondags heeft de vk er al wat uitgehaald en dat was fijn!
    Van knippen niets gevoeld maar had ruggenprik ;)

@ Angst, niet echt.
    Wel benieuwd hoe het gaat beginnen, bij tijn braken de vliezen en heb ik ong. nog 24 uur moeten wachten op ween en was al opgenomen in het zkh (voor mn vliezen braken) ivm hoge bloeddruk.
    En nu is tijn er natuurlijk ook nog, maak wel een tasje voor hem klaar, als het s nachts begint dan komen mn ouders ws hier en die nemen hem overdag wel mee, s nachts slepen metzo'n kleintje vind ik beetje zielig.

HEb alle kleertjes gewassen, moet dus ws 2 nachten blijven dus omslagdoek en kleertjes etc. al klaar gelegd en deze week de laatste spulletjes voor in toilettas kopen (nu is mn man thuis dus hoef ik niet te "slepen" met tijn) en kan ik dat zelf ff snel doen en dan is dat klaar, geeft me wat meer rust en ik weet ook niet hoe het met het weer zit want wandelen was de laatste paar weken ook niet echt een optie.

Moet op het kamertje de laatste zooi nog opruimen en dan is het klaar.

Volgende week de enveloppen al ophalen kan ik adressen schrijven en 3 jan. alweer afspr. bij de gyn.
    Ff aankaarten over het infuus wat ik moet krijgen na de bv zodat dat ook goed door is gesproken.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mijn man heeft trouwens een programmaatje voor op zijn iphone gedownload: labor mate, daarmee kan je makkelijk weeen bijhouden enzo. Ik vind het wel grappig dat ie dat ging downloaden haha, hij telt ook af naar de uitgerekende datum dus vanmorgen riep ie: nog precies 8 weken! Terwijl ie er daarvoor helemaal niet zo mee bezig was hihi...

o ja en vandaag en morgen 15% korting op alles bij de prenatal... dus voor de laatste spulletjes!

18. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @Ray, fijn om te lezen dat alles goed gaat met jou en de kleine. Doe rustig aan.

@angst voor bevalling, niet echt. Het is meer de onzekerheid, wanneer begint het, wat kan ik verwachten. Inknippen/ inscheuren lijkt me geen pretje, ik ben bang voor het hechten. De bevalling nadert voor ons allemaal, we moeten vertrouwen hebben in ons lichaam. Meiden, we kunnen het!!!!!

@Hier regelmatig een harde buik, niet pijnlijk maar ook geen pretje. Ik heb er zo'n 3 tot 4 in de week. Daarnaast begin ik nu ook wat vocht vast te houden in mijn enkels. De kleine schopt of duwt regelmatig en dan kan behoorlijk pijn doen.

@dromen, hebben jullie ook veel dromen nu??? Ik droom de raarste dingen, dat ik mijn kindje met delen met andere mensen omdat het ziekenhuis hun kindje kwijt is geraakt. Dat de geboortekaartjes totaal verkeerd zijn etc.

@Hoelang moeten jullie allemaal nog werken, hier nog 2 dagen en dan verlof. Kijk er erg naar uit, begint nu echt zwaar te worden. Aan de andere kant vind ik het ook eng omdat de bevalling ook steeds dichterbij komt maar ook het moment dat we onze kleine gaan zien en vasthouden. Dat lijkt me zo heerlijk en een moment waar we lang op hebben gewacht!!!!

19. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Goedemorgen, hebben jullie een leuke kerst gehad!

@knippen.. IK heb er wel angst voor. Bij me eerste 40 hechtingen, hij lag toen helemaal klem.
    Dus hoop deze keer niet zo veel.(liever helemaal niet) want ben naar me bevalling nog flauw gevallen van de pijn.. en toen had ik zware hersenschudding erbij.

@niki winkel ze.. Duitsland vind ik ook echt niks ook België weet ik niet. dus we zullen het horen van jou.

@kamertje, Hier staat alles klaar moet alleen nog een paar kleertjes wassen.. en de ziekenhuis tas inpakken maar daar ga ik straks voor naar Heerlen.

20. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!

Goedemorgen! Hier is dr ook iemand uit bed gerold :) :p

@ Iedereen: Bedankt voor de lieve woorden! Hier gaat het wel weer redelijk. Ben nog steeds giga moe (kan me niet herinnerren dat ik kort geleden zuke wallen onder mijn ogen heb gehad). Maar heb wel het gevoel dat ik iets beter kan functioneren weer:)
    Maar blijf wel rustig aan doen de komende dagen, anders blijf k zo gesloopt.

@ Dani: Ja, hier ook iemand met astma. Merk ook zeker dat de kleine hoog ligt en dat ik best benauwd ben soms hoor. Zodra ik 1 trap op loop naar boven sta ik eerst uit te puffen. Ook gewoon voel ik het wel: adem nu veel hoger dan eerst... Niet een goede ademhaling inderdaad omdat je snel kan gaan hyperventileren, maar het gaat eigenlijk automatisch...
    "Goed" om van jou te lezen dat je hetzelfde een beetje hebt!
    Herkenning is in dezen eigenlijk wel fijn!

@ Bevalling: Hier ook iemand die aan struisvogelpolitiek doet hoor! Heb eigenlijk zoiets van: Als ik niet aan knippende scharen oid denk dan zijn ze er ook niet whaha. Verder ben ik denk ik ook iemand die in zichzelf gaat keren om de pijn aan te gaan. Maar manlief moet zeker in de buurt blijven;)

@ Jojo: Lekker je eigen plan trekken hoor! Wij krijgen hier ook steeds van alles over ons heen over onze ideeën over opvoeden. En over borstvoeding etc. Dan krijg je te horen: "Luister nou maar naar ons, wij hebben het al eens gedaan en jullie nog nooit!". Ja, net alsof het daarom gaat... Onze ideeën komen gewoon niet altijd overeen met die van sch.ouders. Sjah, das dan jammer voor hun.

@ McGyver: Hoe was jullie echo? Poging 2 wel goed gegaan??

@ Bewegen: Vandaag is kleintje erg rustig. Merk aan mezelf dat ik me dr redelijk druk om kan maken... Kleine was afgelopen tijd wel erg druk hoor, maarja, dan ga je nu toch stressen... Net gelukkig wel al een paar kleine bewegingen gevoeld!

@ Ray: Super te lezen dat het goed was bij je midwife! En rustig aan doen hoor!!

@ Debby: Manlief telt hier sinds een week echt af hihi. Elke ochtend wordt hij wakker en is het eerste wat hij zegt: Nog zoveel dagen! Zo lief:D

@ Trishka: Lekker rustig aan doen meis!

Ik ga vanmiddag even naar de kapper. Nog even lekker voor de bevalling alles weer goed in model haha
    fijne dag meiden!

Xxx

Deel Deze Pagina