Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey, ja voor 5 euro per dag gezond eten is gemak. 3 euro voor vlees, 1 euro groente, en 1 euro aardappels. ok als je zalm pakt of biefstuk dan red je t idd niet haha. dus ook ik red t niet elke dag maar als ik het wil, dan lukt t me met gemak.

ja erg leuk als je word verrast met een kinderwagen. staat nu even in de huiskamer nog. maar gaat voorlopig in de auto.

verdorie weet de rest niet meer.....

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    rins ik snap het hoor ;) Ik ben eigelijk altijd heel makkelijk geweest met mijn dochter. Maar dat is ook een makkelijk kind. Vaste slaaptijden doen we niet aan, vaste eettijden ook niet
    Ze gaat vanaf het begin al overal mee naar toe. En ik ben nooit bang geweest voor verwennen. Ik volg altijd mijn gevoel...
    Hopelijk wordt de 2e ook zo...

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Champy: Even een vraagje wat zijn de symtomen van een schimmelinfectie? Ik heb sinds gisteren enorme jeuk "down under" en vrees eigenlijk ook een beetje voor een schimmelinfectie..
    Moet nog 2 weken wachten voordat ik naar de gyn kan dus mischien maar even langs de ha?

@Michele: Wat leuk zeg dat je een kinderwagen gekregen hebt!

@Blondiedfu: Ja ken dat gevoel dat die borsten maar blijven groeien!! Ik moet echt dringend om een andere bh want alles is nu echt te klein! Mijn mannetje vind dit wel aantrekkelijk, ik net iets minder..

@Debby: Tof dat je zo'n gemakkelijke dochter hebt! Hopelijk is nummer 2 ook zo'n gemakkelijk kindje;)

@Rins: 3 dikke verjaardagszoenen voor je zoontje! Kinderfeestjes zijn inderdaad erg slopend!

@Trishka: Had nog niet gereageerd maar wat een mooie muurschilderingen! Jij hebt talent meid!

@Meiden met goede echo's: Dikke proficiat meiden! Leuk dat alles weer goed was met de kindjes!

@All: Onze kleine man is de laatste dagen weer heel erg actief, is een paar dagen wat minder geweest maar nu voel ik hem weer voortdurend, moet wel zeggen dat wanneer ik 's nachts opsta om te gaan plassen hij vaak ook wakker is hopelijk veranderd dat wel als hij geboren is:p
    Verder buiten de verschrikkelijke jeuk:x voel ik me redelijk goed, vandaag weer minder last van mijn rug gehad.
    Wel heb ik denk ik harde buiken sinds enkele dagen, was vandaag met de hond gaan wandelen en moest mij echt eventjes zetten want mijn buik stond op 1 plaats echt enorm gespannen en deed pijn.
    Kan dit eigenlijk kwaad??

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojogirl verschrikkelijke jeuk is in mijn ogen schimmelinfectie. Vaak komt er ook nog wittige afscheiding bij. Geloof mij ik heb tig van die dingen gehad helaas...
    Ik zou even naar de huisarts bellen, krijg je een kuurtje en na 3 dagen ben je er van af.

5. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Goedemorgen meiden

Jeetje wat kletsen jullie veel zeg :)

geboortekaartjes: wij heb het kaartje gister besteld. Mijn vriend heeft hem uitgekozen. Nu nog een leuke tekst erbij doen en dan kunnen we een leesproef krijgen ben benieuwd

Sjalkke en Niki gefeliciteerd met jullie goeie 20w echo en Niki ik ben blij dat ze het in de gaten houden voor je, Het gaat vast helemaal goed komen

Schimmelinfectie: Heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gehad heel erge jeuk en het was toen idd een schimmelinfectie. Niets om voor te schamen hoor.

Debby: Fijn dat je zo'n makkelijke dochter hebt. Hier heb ik ook een super makkelijk kereltje lopen. was in de buik al makkelijk en dat is zo gebleven. Hopelijk gaat deze er een klein beetje op lijken. Kwa doen en laten lijkt ze al op haar broer want bij mij schopt ze constant als ik mijn handen op mijn buik doe en als mijn vriend het dood blijft ze dood stil. Deed mijn zoontje ook. best om om te lachen hihi

Rins: Nog gefeliciteerd met je zoontje xxx

Champy: Fijn dat je bloeddruk enzo goed was. Jammer van de schimmelinfectie maar die zal snel weer verdwijnen

Blondiefu: jaja die groeien wel door hihi: Hier ook last van hoor ze doen ook steeds pijn bah

Juul idd gewoon naar de fysio gaan des te sneller ben je er hopelijk van af

Ray: Fijn dat jullie nu eindelijk een appartementje hebben hopelijk kunnen jullie er snel in

Kinderwagen: Wij een oranje bugaboo die we gebruikt hebben bij mijn zoontje. Hij ziet er nog goed uit dus aankomende kleine kan er ook nog wel in

Borstvoeding: Weten jullie of ik de borstvoeding al een beetje kan opwekken een week voor mijn bevalling ongeveer? Bij mijn zoontje is de BV niet gelukt en ik wil het dit x wel echt door gaan zetten dus dacht mis als ik al wat melk heb grijpt ze sneller naar de borst.

Ego: Beetje rare vraag maar hebben jullie ook zoveel behoefte aan je man ineens? Ik kan niet van hem afblijven. Wij hebben eindelijk weer groene licht gehad van de gyn dat we mogen vrijen dus hebben nog 6 maanden in te halen :p. Lijkt ook dat sinds dien te kleine een stuk drukker is geworden :).

Misselijk: Heb ik echt geen last meer van jullie?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    marjolein je kan de borstvoeding nog niet echt opwekken. Het wordt opgewekt door hormonen die vrijkomen tijdens de bevalling.

behoefte aan man: hier niet echt. Ik vind het maar raar met een kind in mijn buik. Soms proberen we het nog. Maar om nou te zeggen dat we het regelmatig doen, nou nee.

7. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hahaha, hier ook elke dag wel zin in mn man hoor, maar dat was voor de zwangerschap ook al zo.. beetje hoog libido, gelukkig hij ook ;) 8) .

Maar is toch logisch dat als je eindelijk na zo een tijd weer mag, dat je ff de schade in wilt halen :D ? wel erg fijn voor je meis, en fijn voor je man natuurlijk hehehe ;) .

Geen idee hoe t met borstvoeding opwekken zit, hier wilde t bij de eerste ook niet lukken dus ook ik ben er erg mee bezig dat ik wil dat t bij de tweede wel lukt. misschien naar zo een borstvoedingscentrum bellen om te vragen? Hoe wil je t op gaan wekken dan btw, via de kolf ofzo?

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    In principe kán het wel de bv opwekken van tevoren. Maar het komt vaak echt op gang inderdaad zoals Debby zei na de de bevalling door de hormonen. Het is zelfs mogelijk voor adoptiemoeders om het kindje bv te geven (maar dan is het wel de vraag of ze volledig kunnen voeden).

Borstvoeding is naast dat het hormoongereguleerd is ook een kwestie van vraag en aanbod. Ga je de vraag ophogen door tepelstimulatie en door te kolven zal er op een gegeven moment vaak aanbod komen. Soms ondersteund door medicatie in het geval van een 'onverklaarbare' bv-dip of in het adoptie verhaal (domperidon wordt onder andere daarvoor gebruikt).

Ik zou het echter niet zo snel aanraden. Want het opwekken zonder dat daar een geboorte aan vooraf is gegaan is nogal een karwei en een kolf is bij lange na niet zo goed als een baby (die voldoende kracht en techniek heeft).

@Rins Nog gefeliciteerd met je zoontje. :)

@Behoefte aan man. Soms wel soms niet. Meestal op tijdstippen dat het niet uitkomt en als hij weer thuis is is de zin ook heel ver te zoeken.

@Verwennen Mijn motto is 'Beter verwend dan verwaarloosd'. De gulden middenweg is natuurlijk een stuk beter, maar soms is het een beetje onduidelijk wat nu het 'beste' is en dan kies ik ervoor om mijn gevoel te volgen. En wat de rest ervan vindt (behalve mijn man natuurlijk) is niet zo belangrijk.

Kyra is in principe wel een heel pittig ding maar ook vrij makkelijk. We slaapperikelen, maar wat wil je als je gek wordt van de jeuk (ze heeft eczeem want heel moeilijk onder controle te krijgen is).

Overigens kon ik mijzelf wel voor mijn kop slaan. Kyra heeft een pinda-allergie en nu had ik haar vitaminepillen gegeven waar pinda's inzaten. Ik heb de bijsluiter uiteraard gelezen maar omdat ik het niet verwachtte heb ik eroverheen gelezen.

9. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    #349 Marjolein25, 15 okt 2010
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
    pfff meiden ff een baal moment. mensen die wij kennen hebben een dochter gekregen en die hebben haar precies genoemd hoe wij haar willen noemen :( Ik zie ze dan wel 1x per jaar maar toch :( Mijn zoon heeft ook al dezelfde naam als haar zoon :( Terwijl we dat helemaal niet overlegd hebben en wij deze en de naam van mijn zoon al hadden voordat hun kinderen geboren waren. Ik wil niet dat ze denken dat we hun naapen ofzo

Oh vind het verschrikkelijk

Soz moest het even kwijt

thnx voor de advies trouwens. Dan laat ik het wel allemaal op me afkomen als de kleine is geboren. Mis dat de kleine mijn borsten direct pakt en anders kolf ik me wel een ongeluk

10. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    aiii das idd shit, zou ook balen als iemand opeen 'onze' naam zou gebruiken.. maar aan de andere kant zie je ze 1 keer per jaar dus tegen de tijd dat je ze weer ziet kun je aangeven dat jullie die naam al voor de geboorte van hun dochter in gedachte had toch? beetje moeilijke situatie, dat wel...

11. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    #351 Ananas89, 15 okt 2010
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
    Hee meiden!!

Jeetje, wat wordt hier onwijs veel gekletst!!
    Enne... Ik ben een beetje vergeetachtig... Dus zie wel hoe ver ik kom :)

@ Jojo: Ff je huisarts bellen hoor. Je hoeft vaak niet eens langs te komen. Want zo jeuk, dat kan eigenlijk tijdens je zwangerschap maar 1 ding zijn. Ik heb het voor mijn zwangerschap 1 keer gehad (door antibioticagebruik) En nu heb ik er alweer 2 kuren op zitten...
    Weet trouwens niet eens of ik je al heb gefeliciteerd met je neefje! Wat een mooi kindje:D

@ Niki en Sjalleke: Gefeliciteerd met jullie goede echo's!! Niki, zal allemaal wel meevallen hoop ik? Als ze het zeggen;) Toch fijn dat jullie met 32 weken weer een echo krijgen!

@ Rins: Gefeliciteerd met je zoontje!

@ Boodschappen: Merk aan mezelf dat we momenteel een stuk meer geld kwijt aan boodschappen trouwens... Ben een beetje een snoeperd geworden hihi. Lekkere koeken, ijsstammen, snoepjes... Het gaat er allemaal wel in:p En omdat ik nog niks ben aangekomen ben ik er ook wel makkelijk in... Maar dat gaan we direct na de zwangerschap (of als ik straks ineens vet aankom) direct weer indammen:D Dan kan ik ook weer eens in de week boodschappen doen, nu kom ik er nog wel eens 3 keer extra voor wat lekkers dus... Slecht...

@ Armband: thanks meiden! Ik ben er echt onwijs blij mee dat ik hem weer om pijn pols heb hangen:D

@ Hier: Ben ongelovelijk dement aan het worden... Wordt er gek van haha, maar t is ook wel weer grappig:p K moet er alleen even mee leren omgaan:p Verder zou vandaag de aannemer hier komen om alle ramen in het hele huis in te meten. Maar dat redde hij vandaag niet dus wordt het maandag.... Nieuwe ramen dus, want we hebben EINDELIJK de bouwvergunningen gekregen:D Dus nu komt er over een week of 2 lekker dubbel glas in! Weg met die schimmelende tochtende ramen:D

Verder gisteren weer bij de bekkentherapeut geweest. En mijn bekken was niet zo goed gisteren... ook zijn de oefeningen die ik kreeg voor mij niet goed omdat mijn hypermobiliteit er juist door werd versterkt. Nu dus maar kijken, en zo goed en zo kwaad als het gaat proberen door te gaan, maar moet echt meer rust nemen. (ik weet het wel, maar ook dit moet ik leren...) Had maandag mijn kleine teen al uit de kom gehad... Dat deed echt zeer!!!! Maar gelukkig kreeg k hem er zelf weer in. Gelukkig zag manlief het niet want die kan niet zo goed tegen scheef staande onderdelen aan een lichaam hihi.

Ik ben nog niet aan het aftellen naar februari, want geniet nog veel teveel van het zwanger zijn! Maar ik ben wel heel erg aan het aftellen naar de kerstvakantie!!! Dan ben ik 32 weken, en hoef ik niet meer naar school! Heb er zin in!

12. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Nou we houden in iedergeval wel deze naam. We vonden het al zo lastig en deze vinden we echt super leuk. Hebben trouwens het ook al op de geboortekaartjes laten drukken :p

13. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Marjolein: Wat onwijs balen zeg!! Snap dat het eventjes rot voelt... Maar wel heel toevallig dat jullie precies dezelfde namencombinatie mooi vinden! Goed dat jullie gewoon deze naam houden!

@ Geboortekaartje: Hier van de week eindelijk een gevonden! Ik kon allemaal leuke vinden, maar die waren allemaal van het andere geslacht:p Naar nu een supergave! Wel bij een ontwerpster weg, dus de prijs is er ook naar (das een beetje jammer haha;)) maar dat maakt niet uit. De kleine wordt maar 1 keer geboren:D Dus dit wordt hem:D

@ Zin in manlief: Heb wel meer zin dan in het begin, maar dat laatste keer dat "het" er echt van is gekomen... Heel lang geleden... Maar dat komt omdat we beiden niet durven;) Ik zou me dr eerst overheen zetten. Dacht ook: ja, het kan gewoon hoor! Maar toen zei manlief dat ie t liever niet wilde omdat hij ook niet durfde. Zo lief! Hij zei: Ik wacht nog wel een paar maanden. Enne, er zijn natuurlijk nog veel meer manieren om elkaar te verwennen;) Dat wordt dan ook heel regelmatig gedaan hihi.

14. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Meiden, ik had trouwens nog een vraagje...

Is het normaal dat de kleine nu al een paar dagen in stuit ligt? Eerst dacht ik: wat voel ik de kleine weinig, maar ligt gewoon lekker met de benen beneden... Dus voel het nu vooral tegen mijn blaas + steken "in" mijn vagina zegmaar (ooh dat voelt zo lekker;)) en trapjes helemaal onderin mijn buik.
    Weet wel dat ze nu op zich nog volop kunnen draaien, maar maak me dr onbewust wel beetje zorgen om...

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ananas: de kleine van mij ligt ook al weken in dezelfde voorkeurspositie..namelijk met haar hooft richting baarmoedermond..op de kop dus..elke baby heeft een voorkeursplekje in je baarmoeder.

Jojo: harde buiken heb ik ook al 2 weken. soms een paar dagen niet en soms zoals gister continue als ik een rare beweging maak,en met seks krijg ik ook altijd een harde buik..met klaarkomen helemaal. het is niet echt prettig maar het kan geen kwaad. ze vinden het pas eng worden als je meer dan 30 keer per dag een harde buik hebt en als er regelmaat in zit.

16. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Goedemorgen meiden, wat heerlijk zo'n vrije dag! Alleen al dat ik niet zo vroeg uit bed hoef, en wat denk je? supervroeg wakker...half5 met hoofdpijn. Daarna kon ik moeilijk in slaap komen,
    de kleine was erg druk en manlief lag steeds te hoesten. Heel lief, hij is er toen voor mij uit gegaan zodat ik nog wat kon slapen. Dat is redelijk gelukt...met als gevolg dat ik nu nog in pyjama rondloop, moet wel opschieten want over uurtje komt een vriendin. Gaan we eens bijkletsen.

@ Bugaboo, olijfgroen en zwart is ook een leuke combi. Die heb ik volgens mij nog niet gezien.
    Vanmiddag wil ik nog eens zoeken op internet welke kleuren erzijn, en morgen in het echt bekijken.

Nou hoorde ik trouwens dat bij babydump alles het goedkoopst is??

@ Voelen, gister zei ik nog dat de kleine al een paar dagen heel rustig was. Maar sinds gisteravond lijkt ie weer volop te genieten in mijn buik! Gelukkig, want ik miste het wel. Kan het zijn dat
    de kleine wat meer naar achteren is gaan liggen ofzo dat ik hem wat minder voel?

@ Deb, die kleuren die jij noemt zijn ook mooi...alleen ben altijd zo bang voor dat besmettelijke.
    Ben jij gewoon zo netjes of wordt zo'n wagen niet zo snel vies?

@ champy wat vervelend, hoe was het bij de ha?

@ Geboortekaartjes, kunnen jullie leuke vinden?? Pfff heb mij er nog niet echt in verdiept, wel wat gekeken op internet maar heb nog niet het kaartje gezien. Misschien toch eens naar de drukker om wat boeken op te halen.

@ behoefte aan man; het is echt heel erg (vind ik) maar sinds ik zwanger ben hebben we eigenlijk niet meer gevreeen. In het begin was ik zo ontzettend beroerd, en nu dat over is heb ik er
    geen behoefte aan. Ik weet niet wat dat is met mijn lichaam...zou bijna denken dat ik niet normaal was

@ Marjolein, wat balen van die naam zeg. Wel toevallig dat dit de 2e keer zo is. Maar je ziet ze dus niet vaak als ik je zo begrijp. Zou het gewoon uitleggen en je bij je naam houden. Ok,ik lees dat je dat nu ook doet. Goed zo!!

@ hoofdpijn, dit is echt volgens mij mijn zwangerschapskwaaltje. Herkent iemand dit? Heb vaak hoofdpijn, kan zelfs snachts wakker worden van de hoofdpijn. Heel irritant. Denk dat misschien
    ook wel teken is dat ik wat rustiger moet doen, maar tis wel superirritant dat gebonk in je kop

17. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    seks: ik heb ook niet altijd veel zin dus doen het wel iets minder maar als we het meer dan 1 week al niet hebben gedaan vind ik het wel lang worden..doe het alleen als ik ook zin heb,maar vind het voor mijn man ook niet eerlijk als we het ineens weken of zelfs maanden niet doen..van te voren veel oefenen voor een baby en dan ineens maanden niet.dat vind ik niet eerlijk tegenover mn man..

bewegen: ik voel de kleine soms 2 dagen niet en de dagen erop des te meer! kan dat de baby dan zo ligt dat je hem/haar minder voelt. heel normaal

18. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    @Jojo: Zoals de andere al zeggen: Jeuk!!! hahaha en wittige afscheiding, krijg er waarschijnlijk een zalfje voor. Hoop dat het snel weg is iig...

@Devy: Heeft Kyra er iets aan overgehouden of is het alweer over? Wel vervelend zeg, lijkt me ook niet iets wat je verwacht in een vitaminepil ;)...

@Marjolein; Dom toeval, ik zou lekker de naam houden idd! Er zijn altijd meerdere kindjes met die naam toch?

@Borstvoeding: Geen idee of het op te wekken is! Zelf is het bij F. niet gelukt helaas, maar ga het deze keer gewoon weer proberen! Al wil vriendlief het liever niet aangezien het bij F. veel stress voor mij opleverde. Hormonen razen door je lijf!

@Boodschappen: WIj zijn ook wel meer kwijt dan 50 euro, al proberen we er wel op te letten en halen we eigenlijk niet echt gekke dingen, komen we toch eerder bij de 100 euro in de week... Wel alles erbij.

@Geboortekaartje: Uhhhh ik ben laat !! Ik heb nog niet eens gekeken... Maar weet wel waar ik hem ga bestellen, daar kies ik er eentje uit.

Een ontboezeming: We hebben nog geen naam...Kan niet op een echte leuke naam komen op het moment!:x

En nog eentje: We moeten de kleine ook nog erkennen.... Maar dat komt ook doordat de openingstijden hier bij de gemeente een ramp zijn met de werktijden van manlief.

@Behoefte aan man: Is er wel, maar schiet er vaak bij in doordat manlief zo druk is met zijn werk enzo. Ook is het vaak hij wel, ik niet of andersom haha. Probeer wel lekker van die knuffelmomentjes in te lassen, is ook heerlijk!:p

@Voorkeurspositie kindje: Mijn mannetje ligt net als zijn broer toendertijd, heerlijk overdwars! Voel hem ook precies liggen en kan ook zeggen waar zijn hoofd/kont ligt! Moest ook wel lachen gister bij de vk, voelde hem zo weg draaien toen ze het hartje zocht...Grappenmaker!:D

@Kinderwagen: Wij hebben een cobalt blauwe (heerlijk zo'n stoere jongenskleur) maxicosi Mura 4 wieler! Ben verliefd erop haha :D
    En een zwarte maxicosi, heeft ook F. in gelegen en is perfect! Ook goed schoon te houden trouwens!

@Hoofdpijn: Af en toe, maar niet echt pijn, meer zwaar gevoel eigenlijk...

@Niki: Hopelijk valt het mee, ik denk wel dat ze weet wat ze doen met meten, en een extra keertje kijken is eigenlijk alleen maar fijn voor je gemoedsrust toch?

Nou alles bij gelezen, hier gaat het gelukkig beter dan gister met de Bekkeninstabiliteit, ga wel echt naar de fysio dit keer, bij de vorige niet gedaan en oh wat een spijt daarvan gehad!

Ha hoor ik vanmiddag als het goed is voor het zalfje!

Hier trouwens ook een ongelooflijk lief zoontje. Ik heb nooit echt poblemen met hem, hij luistert goed, heeft wel lekker een eigen karaktertje hoor, maar dat hoort erbij!;)

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    marjolein balen zeg... maar die mensen hebben gewoon een goede smaak... ik zou het ook gewoon zo houden

devy ja adoptiemoeders en zelfs vaders kunnen inderdaad voeden maar dat is dan wel met behulp van hormonen en veel aanleggen... dat kan je voor de geboorte nog niet doen...

20. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Heel herkenbaar. Ik heb er echt veel last van gehad. Echt gebonk en dan boven op mijn hoofd. Had er meer wel als niet last van en dan weet je echt niet meer wat je moet doen. ben op een gegeven moment op de plek waar mijn vriend normaal slaapt gaan slapen en toen was de hoofdpijn weg. Ben nu ondertussen weer naar mijn eigen plek en het is nog niet terug geweest GELUKKIG. Maar het is idd een zwangerschapskwaal Bij de ene zwangerschap verdwijnt het en bij de andere zwangerschap komt het juist veel

Deel Deze Pagina