Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Ananas, begrijp mij goed ik lach jou niet uit want het is niet leuk van het vocht…maar van jouw beschrijving krijg ik een beetje een komische karaktertekening voor mij en daar moet ik wel om lachen. En wat je zegt over je gevoel, is heel belangrijk! En leuk al die ervaring van anderen, maar jij weet wat je voelt en dat zegt soms meer dan ervaring van anderen.
    @ Siep, ik heb inderdaad nu verlof. Afgelopen woensdag laatste werkdag gehad. En klopt ook dat ik veel moe ben. Ben ook wel benieuwd hoe ik komende week zal zijn nu ik niet meer werk.

Verder ist hier weer lekker rustig, geniet iedereen van het weekend of zijn de bevallingen begonnen?!
    ik ga mijn bed opzoeken voor een middagdutje...

2. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Trishka: Wat fijn dat het ietsje beter gaat met Jessey!
    En ja, denk dat wij daar straks ook last van gaan krijgen... Een kindje wat niet meer kan slapen doordat de kat aanslaat omdat ie vind dat hij eten nodig heeft;)
    Ze krijgen bij ons namelijk niet een volle bak omdat de ene kat dan niet eet en de ander alles:)

@ Smartie: Ja, ze zijn echt heel lief, zorgen voor een stuk gezelligheid in huis als je alleen bent. Maar ik ben ook allergisch officieel... kon alleen wonder boven wonder wel redelijk goed tegen de poes van manlief. Dus toen het erop gewaagd en nog een britse korthaar erbij: resultaat-->dit gaat redelijk goed! Als ik minder ben heb ik wel last van ze en wordt ik er ook erg benauwd van, maar het gaat redelijk zo:)

@ Lavendel: Hahaha, je mag lachen hoor:) Ik herken mezelf ook niet meer terug als ik in de spiegel kijk! Best schrikbarend:p
    En over het eigen gevoel: Ik ben echt overtuigd van de intuïtie van een vrouw. De intuïtie van een vrouw en moeder is in veel gevallen zelfs nog veel beter dan de kennis van bijvoorbeeld artsen.
    Lekker slapen!!

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Wat is er hier weer veel geschreven sinds gisteren!
    Alles teruggelezen maar hoop dat ik nu ook het 1 en ander heb onthouden:D

@Afspraak vk/gyn: Onze afspraken liggen al allemaal vast van toen we de eerste x naar de gyn gingen op 7weken :) Hebben het dan ook altijd zo gepland dat mijn vriend altijd mee kan, heeft nog geen enkele afspraak gemist. Vind het wel prettig om hem erbij te hebben.
    Moeten nu trouwens op mijn vriend zijn verjaardag (27januari) nog eens voor de echo, wel speciaal :)

@Ananas: Veel plezier op de feestjes vandaag, kan inderdaad toch net allemaal wat te druk zijn hé.
    Wat een grappige poezen hebben jullie:D Hier is de hond nog een langere slaper dan ons dus die maakt ons eigenlijk nooit wakker, wanneer we bv. om 9u opstaan vind mevrouwtje het nog veel te vroeg om uit haar mandje te komen om even te gaan plassen buiten:D Maakt ook elke avond rond 10u haar mandje klaar voor de nacht, kussen en dekens worden dan helemaal door elkaar gegooid tot alles mooi op een bolletje ligt:D

@Trishka: Gelukkig zijn jullie aan de betere hand!

@Vocht vasthouden: Tot nu toe geen last van hier.

@Voorweeën: Ook nog niet gehad denk ik... Wel staat mijn buik verschrikkelijk gespannen zijn er nog meiden die dit hebben?

@Zwangerschapsstriemen: Krijg er weer enkele bij:( Buik jeukt verschrikkelijk, smeer nu al 2x per dag heel erg goed...

@Slapen: Weer een redelijk goede nacht gehad, enkele keren wakker gelegen maar niet zo heel lang gelukkig!
    Wel weer erg veel last gehad van maagzuur maar dat nemen we er nog wel bij...

@All: Gisteren zijn ze de vloer op de babykamer komen leggen en het is echt schitterend!!! Ben er helemaal verliefd op, kan niet wachten tot ik een foto kan plaatsen maar wil liever wachten tot alles klaar is want nu is het nog niet afgewerkt en heb je nog niet het mooiste beeld ;)
    Gaan zo naar Sluis met vrienden, eindelijk pampers en mustella gaan kopen, hoop dat ik niet te moe ben daarna want lang wandelen doet me toch niet meer zo goed...

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Zooo ik heb wat losgemaakt door mn opmerking dat het hier rustig is hahahaha
    @vocht, ja heb ik ook, alleen in mn rechterbeen/enkel... is beetje me eigenschuld heb gisteren chips gegeten, en weet wanneer ik zout eet dat ik dan vocht krijg daar..
    @voorweeen, volgens mij heb ik dr geen last van, savonds wel eens last van lichte menstruatiekrampjes maar das na een paar tellen wel weer weg.
    @eerste bevallen, denk dat dani wel een grote kans maakt, die word ingeleid dinsdag toch?
    @poezen, heb er zelf 3 zijn over het algemeen erg lief, maar soms houden ze zoals man altijd zegt oorlogje, en vooral snachts.
    @rest ben het ff kwijt.

ga niet veel doen vandaag, zo ff man zn haar doen. Douchen en dan lekker relaxen.. proberen om veel te drinken om een beetje van die vocht kwijt te raken.

5. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    heyhey, hier ook nog geen bevallende mama hoor.. was t maar zo. word gek van de krampjes en de voorweeen. steeds om de zoveel minuten maar het zet niet door. daar word je best moe en moederloos van wel. ach ja niet zeuren. en over 3wk wss ons kleintje ergens in de armen. daar gaan we maar vannuit dat we dik overtijd gaan ondanks t strippen over 2wk.

ananas erg he dat vocht. je word zo anders in je gezicht en lijf.. ben wel blij als k weer redelijk normaal word..

poezen ook hier allergie voor poezen. word er dan ook vrijwel meteen heel ziek van. maar vind ze wel leuk om te zien vooral de kittens.
    wij hebben wel 2 honden, een golden retriever en een boomertje.

ben benieuwd hoe het nu met dani gaat... misschien is ze al bevallen... tis zo stillekes van haar kant..

tis alweer de 16e jan... jeetje t nieuwe jaar is al dik 2wk op weg. en nog niemand bevallen van ons.. echt knap:D:D

6. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Goedemiddag meiden

ananas: veel plezier op het feestje, let je wel een beetje op je zelf?

Kraampresentjes: Ik krijg zo nu en dan wat van mijn ouders maar voor de rest doen we er niets aan

Gyn: Manlief ging in het begin elke keer mee, omdat we toen ook groeiechos hadden en mijn placenta moeilijk doet. Sinds we hebben gehoord dat het met de kleine super gaat en de placenta weg is ga ik gewoon lekker in mijn eentje, je bent toch weer binnen een kwartier buiten, en zodra er iets iets, komt hij gelijk naar me toe.

Poes: Wij hebben er ook 1 en dat is echt een aandachtvrager. Ze slaapt normaal altijd met onze hond in de keuken, maar die is nu in mijn toestand 3 dagen pw bij mijn schoonouders en dan gaat ze snachts echt te keer. Ze zitten dan op de keukendeur te krabben omdat ze eruit wilt. En dat maakt mij wakker echt super sago kan ik daarvan worden. Hebben al geprobeerd haar dan in de huiskamer te laten maar dan komt ze naar boven en gaat ze daar herrie lopen maken en daar wordt ik dan ook weer wakker van dus beetje lastig geval. Ze kan ook gewoon naar buiten maar ze blijf binnen. Smorgens gaat ze helemaal af omdat ze dan eten krijgt. Jeetje dat er zo'n geluid kan komen uit zo'n klein beestje hihi.

Slapen: ik slaap echt slecht. De kleine man is meestal om 8:00 wakker en dan gaan we naar beneden, dan rond 12:00 uur duiken we samen weer het bed in en slapen we tot 14:00 uur. Daarna probeer ik rond 22:00 naar bed te gaan maar kan dan niet eerder in slaap komt totaan 23:30 omdat ik zovaak moet plassen. Ben daarna stipt om 2:30 4:30 en 6:30 wakker dus vrij onrustig allemaal. Maarja in het weekend slaap ik meestal weer bij omdat dan manlief lekker met de kleine op pad gaat zodat ik even rust heb.

Vocht vasthouden: Sinds 2 dagen worden mijn enkels en mijn vingers dik, voor de rest valt het nog wel mee

Siep: Leuk je wiskeyproeferij. Kan begrijpen dat je er behoorlijk brak van bent. vandaag lekker uitrusten :)

Thriska: Fijn dat het weer wat beter gaat met Jessey. Hopelijk blijft het nu een tijd goed met hem gaan, hij heeft wel pech gehad de laatste maanden

Jojo: Ben echt heel erg benieuwd naar het kamertje. Je zal wel helemaal trots zijn als het straks echt af is en je mannetje ligt daar heerlijk in zijn wiegje :)

Michele: Wat vervelend zeg dat je zo'n last hebt van voorweeen. Hoop echt dat nu is gaan doorzetten, of gewoon helemaal stoppen en pas weer beginnen als je gaat bevallen. Want ze zijn pijnlijk daar kan ik over mee praten

Ego: Hier vandaag alles rustig. Nog weinig last gehad van voorweeen vandaag. Wel het idee dat het komt opzetten maar dan trekt het gelijk weer weg. Net weer even heerlijk 2 uurtjes geslapen en daar knap ik toch wel erg van op. Manlief is nu even met ons zoontje naar de kinderboerderij dus ik zit lekker relax op de bank. Nog maar even genieten van de rust zometeen heb ik in ene 2 kids en zal alles wel heel erg veranderen :)

7. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Jojogirl: hier ook een buik die op ontploffen staat, zo gespannen voelt hij aan.
    ben benieuwd naar je vloer en je babykamer

Vocht vasthouden: sinds een week of zo. Niet zo heel veel maar heb wel mijn sokafdruk telkens in mijn enkel staan.

Voorweeen: ook nog niet gehad.

Zwangerschapsstriemen: nog geen nieuwe, maar dat kan (helaas) nog komen

Vandaag zijn we lekker even gaan zwemmen met de mannen.
    Loesie vond het water denk ik ook wel leuk want die was lekker fanatiek aan het spartelen.

8. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @trishka, het moet bij jou ook nog helemaal niet rommelen. 34 weken is echt nog een beetje te vroeg ;). Of was je van plan te vroeg te bevallen.

@zwangerschapsstriemen, ik heb er alleen een paar op mijn borsten. Daar was ik al opgelucht over, maar nu zei een vriendin gisteren dat zij ze pas bij de bevalling had gekregen. Het is dus nog steeds te vroeg om opgelucht adem te halen.

@voorweeen / krampen, ik heb wel regelmatig last van menstruatiekrampen. Niet heel erg, zoals je hebt als je al een paar dagen ongesteld bent. Ik denk dat het indalingsweeen zijn.

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Siep en de rest: ik wil jullie niet demotiveren maar ik heb 3 dagen voor de bevalling van Reese pas striemen gekregen.
    Daar baalde ik echt als een stekker van.
    Maar je kunt er helaas niks aan doen ;)

10. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    tja ik heb elke zwangerschap tot nu toe al striemen bij gehad. nu nog geen nieuwe. enkeld degene die er zaten zijn groter geworden.. ach ja mij en mn man boeit t niet meer zoveel.. weet waar ik het voor doe. en als ik enkeld dat overhoud aan de zwangerschappen heb ik dr vrede mee. zijn dr zoveel die bi overhouden, of haaruitval, of weet ik t ammel wel niet.. dus mag nog in handjes klappen.

ja marjolein de voorweeen zijn gewoon echt vermoeiend. slaap al wel 2 nachten op rij heerlijk. dat scheeld wel enkeld ben nog steeds moe.. deze week werkt mijn man halve nachten.. vind ik ook wel erg fijn.. dan is hij overdag er met mij samen voor de kids heel de dag.. dus ff een lekker weekje voor de boeg:D:D.

11. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @vocht vasthouden, hier soms een afdruk van het randje van mijn sok maar niet schrikbarend.

@voorweeen: ik weet niet hoe het moet voelen maar heb sinds een paar dagen af en toe een zeurderige pijn in mijn onderbuik tegen schaambot aan en lage rugpijn. Ik zal het de komende tijd wel merken.

@zwangerschapsstriemen, hier ook maar niet overdreven. Het is voor een goed doel en helaas kun je er niks tegen doen. Zelfs smeren heeft hier niet gewerkt.

@rommelende meiden, sterkte en een dikke knuffel. Voor de meiden die 37 weken zijn ik hoop dat het vol te houden is en dat de bevalling snel doorzet. Andere meiden, jullie kleintjes moeten nog even blijven zitten hoor, dat is echt nog beter voor ze.

Hier morgen naar de vk, ben benieuwd of de kleine is ingedaald en of alles nog goed is met mij. Hoor hier zoveel meiden met problemen met hun bloeddruk dat ik me hier best zorgen over maak. Merk je dat, hoge bloeddruk??
    Verder net visite gehad van vrienden met hun kleine van 7 maanden, een heerlijk mannetje. Krijg dan echt de kriebels, van mij mag de kleine binnenkort echt wel komen (nadat ik 37 wk ben natuurlijk maar dat is al over 5 dagen)

12. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Oh beginnen al echt bij de eersten te rommelen,jemig zeg.Spannend allemaal.Pff weet nog goed dat het hier net begon!
    Voor sommigen moet ie nog wel ff blijven zitten.Hier niks geen last gelukkig..
    @Vocht,ja hier heeel erg,dacht dat het goed zou gaan,maar sinds vorige week weer last van tunnelsyndroom,zo erg dat de pijn doortrekt tot aan elleboog,soms schouder.Ben hierdoor wel 10 x per nacht wakker.Kan ook niet meer lang achter pc,begint alles al te slapen en te steken...Dit bij de 1e ook gehad.Ik weet gelukkig dat het allemaal goed komt.
    @Striemen,helemaal niets.Hihi alles mooi glad.Bij de 1e alleen wat bij de bovenbenen binnenkant..
    @Iedereen fijne avond!

13. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    siep: neeee ik wil zeker niet te vroeg bevallen hahaha, mn mams gaat na volgende week op vakantie dus wil eigenlijk echt pas op zn vroegst bevallen als ze weer terug is :) . over een week of 3 mag t wel van me hoor hahaha, maar ik ga ervan uit dat ik misschien wel een maart mama wordt ;) .

vocht, ja sinds een weekje kan ik mn ring niet echt makkelijk meer af doen dus nu hangt ie ff om mn nek. gister ook op de dag tot de avond hakken aan gehad, met de terug weg naar huis gelopen dus toen platte laarzen aangetrokken maar die zaten me toch opeens een partij strak! hou na zo een dag op hakken echt veel vocht vast bij mn voeten :$ .

Striemen: bij jes ook pas tijdens de bevalling, nu al wel een paar nieuwe maar geen tijger printje nog gelukkig hehehe!

Jes: vandaag voelde ie zich een stuk beter tot 2 uurtjes geleden, toen storte ie opeens in en heeft ie gelukkig lekker een uurtje op de bank geslapen. Nu gaat t redelijk met m, hij heeft vandaag al meer gegeten als gister dus das mooi! Hoop op een rustige nacht ;) .

14. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Striemen: Hier heel veel gekregen nadat in geopereerd ben aan mijn blindedarm. Mijn buik ziet er echt niet uit en vind hem super lekker met een litteken van bijna 10 cm en dan al die striemen erom heen, maarja doe je zoweinig aan

Vocht verliezen. Hebben jullie ook het idee dat er telkens wat uitloopt? Ik hier sinds een paar dagen, loop ook telkens naar het toilet en dan zie ik ook wel wat. alleen vind ik het een beetje lastig ivm afscheiding enz. Woensdag moet ik weer naar de gyn dus zal het dan wel even navragen. Volgensmij hebben ze van die staafjes waarmee ze kunnen checken of het vruchtwater is. Bij mijn zoontje heb ik ook 1,5 week doorgelopen met een scheurtje in mijn vliezen zonder dat ik het wist, dus wie weet is het wel weer het geval

Net wel weer even krampen gehad maar nog niet zo erg als gister gelukkig. Kleine is ook wat minder actief dus daar zal het ook wel een beetje aan liggen

Thriska fijn dat het nu zo goed gaat met Jessy

Mivchele, echt vervelend joh van die krampen, maar ben wel echt super blij voor je dat je wel goed slaapt, en wat heerlijk dat je manneke lekker overdag bij je is, scheelt toch een hoop a;s je nog 2 kids hebt rond wandelen

Nou wat mannen betreft. Die van mij zitten nu samen in bad dus gaat ze er even uithalen haha. Wel leuk gezicht zo'n pappa en zoon samen hihi

fijne avond

15. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Ananas dat bemoeizuchtige zie ik hier ook wel! Vooral mensen van een oudere generatie, die zijn zo vastgeroest in hun eigen maniertjes dat ze helemaal niet openstaan voor een andere manier van doen. Ik heb er dan ook zo'n hekel aan als vreemde mensen (in de winkel bijvoorbeeld) mij gaan vertellen wat ik moet doen met m'n kind. En ze zijn toch overtuigd van zichzelf, en willen niks anders horen! Zo irritant...

Striae: Ik heb echt veel strepen gekregen, begon met m'n billen (haha) en dijen een beetje en nu heb ik ze sinds een week op m'n onderbuik. En jeuken!! Gelukkig heb ik een lekkere belly butter gevonden die tegen de jeukt helpt maar volgens mij is dat merk niet in NL verkrijgbaar. Werd gek van de jeuk s'avonds in bed t hield me echt wakker. Ik vind het er ook niet uitzien maarja wat kan je eraan doen...

Vocht vasthouden: Hier ook wel, merk dat als ik te lang zit of sta m'n voeten en handen wat opzwellen, dus ik probeer af te wisselen.

Slaap: Slaap hier nu wel goed maar word wel minstens 2x in de nacht wakker om te plassen!

Jeetje meiden ik ben zo benieuwd wie er als eerste gaat! Bij de januari mama's ging het al zo hard...

16. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hebben jullie ook last van meer afscheiding? ik voel soms ook wat lopen en als ik dan naar de wc ga blijkt het afscheiding te zijn. Vruchtwater is toch kleurloos met witte vlokken en ruikt zoetig toch????

Ben ook erg benieuwd wie er als eerste is en hoe snel we elkaar gaan volgen. Bij de januari mama's gaat het inderdaad erg snel, kijk daar zo af en toe.

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    vocht vasthouden: hier ook de randjes van mijn sokken duidelijk zichtbaar. Verder doe ik sinds een paar nachten 's nachts mijn ringen af omdat mijn vingers dik zijn.

18. McGyver

McGyver Niet meer actief

dag dames,
    hier rare nacht gehad, zoonlief was aan t spoken...
    maar sliep uiteindelijk tot 8.30..

we zijn vanmorgen naar balorig geweest en vanmiddag wezen zwemmen,
    een zeer leuke maar vermoeiende dag!
    ik lig dus al heerlijk op bed met laptop.
    zo lekker boer zoekt vrouw kijken..

@vochtvasthouden...heeel weinig nog maar....bij bram destijds veel meer...

@striemen, nog geen nieuwe ofzo bijgekregen...alles is nog netjes wit, geen roze nieuwe...

@afscheiding heb ik al hele zwangerschap heel veel last van...

@dames, marjolein... geloof ik... die vocht denkt te verliezen, als je twijfelt zou ik bellen.... als het echt vruchtwater is kun je daar niet zomaar zolang meer doorlopen ivm infectie gevaar lijkt mij!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @vroeg wakker: hier ook maar door mijn dochter, om kwart voor 7 al... jag

@vocht klein beetje last van in mijn enkels. Maar vocht vasthouden hoort bij hoge/schommelende bloeddruk
    dus het is wel logisch ananas...

@striemen: bij mijn dochter kreeg ik ze pas tijdens de keizersnee... dat was pas balen.
    Een paar dagen geleden deed mijn huid erg pijn en was erg strak. Nu weer een berg striemen er bij maar het voelt wel
    minder strak gelukkig...

@tassie in principe merk je hoge bloeddruk zelf niet. zwangerschapsvergiftiging kan je wel merken door hoofdpijn
    en een bandgevoel om je buik bijvoorbeeld...

@marjolein ik zou toch maar morgen even bellen ivm vochtverlies... je wilt geen infectiegevaar hebben...

Hier vandaag naar schoonmoeder geweest. 2 uur heen en 2 uur terug... blegh, dat is ook de laatste keer dat ik dat doe voor de bevalling. Ik heb nu echt ontzettende rugpijn...

20. McGyver

McGyver Niet meer actief

@deb wow wat een reis...nu nog...

Deel Deze Pagina