@lavendel, als je thuis bevalt moet je de lijst van de kraamzorg even nalopen, niet altijd zit er voldoende in.. en wat kraamverband betreft, zit er nooit genoeg in. je vloeit meer en langer dan er in zit
@ananas, collo en dani heel veel sterkte en geluk vandaag! @haarstorys: aaah gelukkig ben ik niet de enige die het een beetje verwaarloosd heeft... kreeg al de indruk dat ik een enorme viespeuk ben @avond met manlief: ja was wel ok, we hebben samen film gekeken. Vandaag is ie vrij, dus vanavond gaan we naar de bioscoop ofzo want we hebben oppas. Man werd opeens zenuwachtig gisteren. Mijn moeder heeft voorspelt dat ik rond 36/37 weken beval en hij denkt dat mijn moeder gelijk heeft met dat soort dingen... Was wel schattig hihi. Hier nog niet zenuwachtig ik denk dat het nog wel even duurt. Hier niet echt goed geslapen vannacht. Werd wel 10 keer wakker van een slapende heup... zucht. Manlief is maar in de logeerkamer gaan slapen, hij zei dat ik snurkte en hij wilde me niet wakker maken omdat ik toch al niet kon slapen. Wel lief. Zometeen gaat hij naar Ballorig met de kleine dus kan ik nog even slapen...
@ Deb, wat een opluchting he dat je niet de enige bent dat zou toch wat wezen... Balen dat je niet lekker hebt geslapen, maar wel weer super dat je man met jullie dochter weer op pad gaat! Hopelijk kun je straks nog even slapen, of in ieder geval uitrusten! Welke film gaan jullie vanavond? Gezellig trouwens!! @ McGyver...goeie tip thanks! zal de lijst vd kraam er ff bijpakken, stom dat ik daar zelf niet aan denk. @ Beweging kleine, hebben jullie dat ook dat bewegingen steeds meer zeer gaan doen?
goeiemorgen meiden, Ben gelukkig niet de enige die snurkt hier hahaha , t is echt heel erg op t moment volgens mij.. denk dat manlief vanacht ook t matras beneden neerlegt zodat ie eens niet door me wakker wordt 8) . Jes is in de nacht nog wel onrustig, maar 2 nachten gelee was t 8 keer in de nacht wakker worden en vanacht 'maar' 4 keer.. vooral in t begin van de avond en nog een keertje in de nacht. Gelukkig wel tot 8 uur geslapen, stond helemaal versteld . Hij is nu ook bezig met zn tweede broodje, dus hij begint eindelijk weer normaal te eten. Sinds gister wil ie de hele tijd thee , vind t wel gezellig hoor eigenlijk maar hij heeft er nog nooit om gevraagd . Vandaag weer weinig gepland, vanaaf komt mn broer op de koffie maar voor de rest vandaag een rustig opruimdagje. Merk dat ik zo langzamerhand ook een beetj erg ongeduldig begin te worden , ben ook heel benieuwd hoe t met dani en ananas zal gaan vandaag! goh de eerste baby's komen eraan .
Dames die aan de beurt zijn: veel succes vandaag Jojogirl: hartkloppingen, die heb ik ook al een paar dagen. Erg irritant. Ik kon het me niet meer herinneren maar volgens mijn man had ik dat bij de vorige zw.schappen ook. Debby: jaaaa ik heb wel eens een vrouw gezien met "mannenbenen" dat zag er echt niet uit. (Was bij een buurtvolleybaltournooi in de zomer) Down under: ik houd dat ook altijd dagelijks bij. En nu nog steeds, maar wel op de tast haha Plannen vandaag: ik ga zometeen lekker even sporten. Gaat nog steeds maar wordt wel steeds minder. Sport nu als een 80plusser en er komt ook geen zweetdruppel meer bij kijken hihi
@trischka hier ook wat ongeduldig, haha. wel erg vindt ik nu al, als ik naar mezelf kijk.... hier ook weinig plannen, ff met buuf shoppen... en vanavond kraambezoek..
Met Zilver gaat het ook veel beter. Ze is levendig, en heeft al (wat) gegeten. En nu had ik effe de deur open en was ze al in de kooi op en neer aan het springen en het ontdekken hoe ze uit de kooi naar buiten kan om te spelen. Maar omdat het hier regent, durf ik haar nog niet te laten spelen. Dan zal ze te erg afkoelen. Heb nu een wc rolletje in de kooi (wij hebben een smijt-konijn). Als het straks droog is, zet ik haar in dr buitenhok, en dan mag ze morgen weer in de tuin spelen.
@smartie, fijn dat het weer beter gaat! @dames die moeten, veel succes, had ik volgens mij al gezegt.. nou ja dan nog een keer @slapen, ik slaap heerlijk nog steeds, snurken doe ik volgens mij wel, maar ikhoor man er niet echt over... ach hij doet t zelf ook.. @hartkloppingen, nee nu geen last van, heb het wel een paar keer gehad eerder in de zwangerschap mag zo naar de vk, zal mij benieuwen.. meestal is het erin en eruit.. afspraak van een 5 min misschien... om de hoeveel keer moeten jullie nu?
smartie wat fijn van je konijn! patje vorig keer dat ik moest was 2 weken geleden en nu weer, dus ik ben benieuwd of ik nu een afspraak voor over 2 of over 1 week krijg. Ik hoop 2 weken want elke week heb ik nog geen zin
@ Smartie, wat fijn van je konijn! @ Patje, ik moet nu elke week. Wat ik hoor is dat je vaak vanaf 36/37 week elke week moet. Maar als de controle goed zijn en blijven dat het ook dan nog weleens om de 2 wk kan. @ Hartkloppingen niet echt last van. @ Slapen, is al heel lang drama. Voel mij nu ook niet lekker en denk dat ik er zo weer in kruip. @ Blondiedfu, dagelijks bijhouden? tjonge, hoe doe je dat?? @ Kraampakket, toch weer effe een vraagje. bij de lijst van de kraamzorg staat een lijstje aanvullende benodigheden, komt dit dan weer bovenop de spullen die in kraampakket zitten? er staat bijv bij 5 celstof matjes, terwijl ik er in het pakket 8 heb zitten. moet ik wel of niet er wat bijhalen? gatsie ik krijg ineens de kriebels
hier ook gewoon elke dag bijhouden hoor. gewoon onder de douche niks makkelijkers als dat.. maar ja doe t al jaren. en dus ook in de zwangerschap niet zo moeilijk. maar zoals blondi zegt puur op de tast. je kent je lijf zo goed dan inmiddels dat er weinig mis kan gaan.
nee hoor die hoef je niet extra bij te halen! ik zal die lijst ook is ff bekijken, wil jij thuis bevallen?
als je thuis bevalt moet je ze bijhalen. ook zoals die gaasjes 10 bij 10 geloof k. heb t hier wel moeten doen tenminste. en 2 emmers hebben. 2 vuilniszakken, nieuwe tandenborstel of nagelborstel, en handzeep anti bac.
Goedemorgen meiden Ananas, en Dani heel veel succes vandaag en ik hoop dat jullie vandaag jullie kleintjes in je armen mogen sluiten Collo: Jij moet wordt volgensmij morgen ingeleid ook jij heeel veel succes Inleiden: mijn vorige bevalling is ingeleid aangezien ik een scheurtje in mijn vliezen bleek te hebben. Ik werd 0m 8:45 aan het infuus gelegd (had toen al 2 cm ontsluiting) en om 14:45 is ons zoontje toen geboren, dus het ging erg vlot maar vond het wel heftig. Ik heb dus voor de rest geen ervaring van weeen die thuis beginnen dus vind het nu extra spannend Down Under: Vorig week bijgewerkt, maar het ging lastig. Ik zie niks mijn dikke buik zit ervoor. Dus een beetje op gevoel gedaan. Na het douche voor de spiegel even bijgewerkt hihi. Zal het vanavond ook weer is gaan doen, morgen weer naar de gyn en je weet maar nooit of je je broek omlaag moet doen hihi Slapen: Kon gisteravond niet in slaap komen, lag te draaien en kon maar niet lekker liggen. Mis dat ik vandaag is mijn middagslaapje ga overslaan, mis dat het helpt en dat ik beter slaap vanavond. Verder wel nog 1x hoeven plassen en had een onwijs pijnlijke arm omdat die helemaal dubbel liggen Snurken: Heb mijn man er nog niet overgehoord, dus die zal nog wel weinig last van mij hebben. Planning: Als het goed is mag ik vandaag mijn auto gaan ophalen, dus dat is wel spannend. even lekker toeren in mijn nieuwe wagentje Voorweeen: Geen last meer gehad na afgelopen zaterdag. Mis stilte voor de storm