Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    kadootje had m opnieuw hier neergezet.. zal ff voor je zoeken!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    grappig hoe meningen verschillen. Ik zeg niet dat jullie beesten zijn hoor ;) maar ik bedoel als je niet zonder kunt ;)
    Maar idd de intimiteit mis ik wel, maar die zoek ik op andere manieren...

3. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier is ie!

4. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hehehe, nou nee kan niet zonder meer nee hahaha, is een stukje ontspanning wat ik wel heel erg zou missen ;) :D ... misschien wel een beetje primitieve gedachte hahaha, dat wel.. ach voor ons werkt t :) .

5. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    mijn uitgerekende datum veranderd,we waren toch wat verder..moest ook wel want toen we met de 12 weken echo terug werden gezet snapte ik er al niks van..ik kende mn cyclus namelijk erg goed..hihi

Bevallingslijst:

31-01-11: Michele25 - 25 - 3e kindje - KV - thuis
    02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie)
    03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie)
    04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk
    05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk
    07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk
    08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie)
    09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis
    11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling
    11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk
    11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk
    12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk
    13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk
    13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk
    14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk
    16-02-11: Veronique2005 - 22 - 2e kindje - BV - zk
    17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk
    17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis
    18-02-11: Jojogirl88 - 21 - 1e kindje - BV - zk
    18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie)
    20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk
    21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk
    22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk
    22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie)
    26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk
    27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis
    28-02-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk
    02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?)

Afsprakenlijst:

Oktober:

19: Truus21: controle vk
    20: Lavendel82: intake kraamzorg
    21: Dani84: Controle vk
    21: Patje: Controle vk
    21: Ananas89: controle vk
    21: Blondiedfu: controle vk
    23: Iosola: groeiecho
    25: Lavendel82: Controle vk
    25: Niki86: Controle vk
    25: Kirrebir: Controle vk
    26: DaphneenEstelle: controle vk
    27: Veronique2005: Controle vk
    27: Sjalleke: controle vk
    27: Jojogirl88: 24 weken echo!
    28: Champy: controle vk
    28: Siep81: controle vk
    29: Trishka: controle vk

November:
    01: Tassie221: controle vk
    03: Debby82: afspraak gyn
    03: Michele25: controle vk
    04: Juul: Controle vk
    06: Tassie221: 3D echo Echobaby Breda
    08: Marjolein25: Groeiecho + Controlle gyn
    09: Patje: 3D Echo Dr Papa
    10: Chrizzy: tussendoor echo
    05: Devy: 3d echo
    08: Ananas89: 3d echo bij 3D4U
    12: Niki86: 3d echo Dr.papa
    16: Michele25: 3/4d echo babyview
    25: Veronique: 3d echo
    26: Champy: 3d echo

December:
    03: Trishka: groeiecho
    07: Ananas89: Hartecho, hartfilmpje en holteronderzoek bij de cardioloog
    09: Ananas89: 32 weken echo bij de gyn in het UMCG
    09: Jojogirl88: 3D echo
    28: Chrizzy: 33 weken echo

10 meisjes, 11 jongens, 7 geheim

* 10 lieve vlindertjes in onze gedachten
    * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel

6. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Thriska.........thanks!!!!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha gelukkig denken jullie er dan allebei zo over :p

8. Chrizzy

Chrizzy Lid

16 apr 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een (misschien heel dom) vraagje....

Ik ben dus bezig met alles te kopen maar heeft een kleintje al meteen een pyama nodig of niet? Wat doen ze in het begin aan in bed?
    Zie de meeste vanaf maat 68 ofzo, hetzelfde met slaapzakjes, meesten vanaf 70 cm.

Thanx alvast!

x

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    pyjama doe ik zo een boxpakje aan met voetjes..dan kan er ook niks verschuiven en uitgaan.. en zo een slaapzakje heb je ook in kleine maatjes maar niet veel inderdaad! ik denk wel dat ik er een ga aanschaffen.lekker warm.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het ligt eigenlijk voor het grootste deel aan je eigen voorkeur. Kyra had in het begin geen pyama aan omdat ze een hekel had aan omkleden/haar kleertjes zacht genoeg waren/haar kleertjes niet vies werden. Ik geloof dat ik vanaf maat 62/68 pyamatjes ben gaan gebruiken, maar Kyra was een echt kleintje dus toen was ze al een aantal maanden oud.

11. Chrizzy

Chrizzy Lid

16 apr 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niki doe je dan zo'n boxpakje met een truitje eronder of alleen zo'n pakje maar dan met lange mouwtjes?

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Chrizzy: Denk inderdaad dat de boxpakjes het meeste gebruikt worden om de baby in te laten slapen, zou dan ook de voorkeur geven aan boxpakjes uit 1 stuk, blijft mooi op zijn plaats zitten wanneer de baby 's nachts beweegt;)
    Slaapzakjes: Ik heb ook 1tje van 70cm maar denk dat je die toch wel al redelijk snel kan gebruiken hoor is toch enkel aan de voetjes dat het dan wat ruimer zit.

@Seks: Ik denk er net hetzelfde over als Trishka vind gewoon dat een man andere behoeftes heeft, mijn vriend heeft dus echt wel nood aan seks, voor hem is dat toch wel een beetje een bevestiging van onze liefde, is nu niet dat hij mij niet graag knuffelt hé zeker niet want wij zitten heel vaak gewoon gezellig samen in de zetel of gaan gezellig samen in bad maar heeft toch graag dat er af en toe eens gevreeën word.
    Is nu ook niet zo dat hij mij ertoe zou verplichten hoor want heb de eerste maanden echt helemaal geen zin gehad, was echt bang om de baby te verliezen maar nu doen we het toch wel wekelijks nog eens en hij is dan zo ontzettend lief voor mij dat de zin vanzelf komt.
    Het enige wat ik een beetje vervelend vind is dat hij aan mijn buik zit tijdens het vrijen, heb dan zo het gevoel dat we de baby erbij betrekken, verstaan jullie wat ik bedoel?
    Dat is ook het enige dat mij soms wat tegenhoud om te vrijen, kan het moeilijk verwoorden maar mischien is het zo wat schaamte (vind niet echt het juiste woord) omdat de baby zo dichtbij is..

@Ananas: Bedankt voor de tip;) Moet inderdaad niet fijn zijn om wakker te worden in zo'n smurrie:D
    Hoop dat het snel wat uithaald en dat die vreselijke jeuk voorbij is!!

@All: ben alweer vergeten wie er nog wat geschreven had dus sorry meiden als ik vergeet te reageren op jullie!

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Slaapzakje Het belangrijkste is bij een slaapzakje dat de halsopening en armsgaten niet te groot zijn zodat je kindje zich erin kan friemelen. Mocht een slaapzakje iets te groot zijn kun je dit oplossen door met de hand de halsopening en armsgaten wat dichter te naaien. Bij de Hema hebben ze voor zover ik het weet de kleinste slaapzakjes. Daar gaan ze niet op lengtemaat maar op kledingmaat. Ik had er overigens ook een van de prenatal (dirk de draak) die lekker klein was.

Overigens heb ik een trauma overgehouden aan boxpakjes. Ik vind het zo'n ondingen. Voordat ik dat ding fatsoenlijk dicht had was ik vaak al 20 minuten verder.

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    boxpakjes met lange mouwtjes bedoel ik ja. en daaronder een luier en romper zonder mouwen.

en een slaapzakje moet idd niet een te groot hoofdgat hebben.maar je hebt voor de pasgeborenen hele leuke kleine slaapzakken..

15. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @boxpakjes, zolang er maar geen voetjes aanzitten! Was hier geen succes...

Heb net de strijk weggewerkt, ga nu koken...

16. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    De een vind dit fijn qua uitzet, en de ander dat dus hier mijn bevindingen/ervaringen ;)
    T is natuurlijk heel persoonlijk.
    Wie weet heeft iemand er iets aan.

Succes met shoppen!

Boxpakjes met voetjes erbij aan alleen gebruikt om in te slapen.

17. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    HOERA!!!! HET IS WEEKEND! Ik ben er echt aan toe. Hele drukke week gehad, en nu heel moe.

@misselijk, helaas nog steeds. Wel veel minder, maar vanmorgen weer mijn ontbijt rechtstreeks terug de wc in gekieperd.

@marjolein, dat is inderdaad balen, zeker omdat jullie zoontjes ook al dezelfde naam hebben. Maar je moet gewoon doen wat je zelf wil.

@hoofdpijn, heb ik een paar weken gehad. Toen heb ik m'n ogen op laten meten (het was toevallig weer tijd) en bleken ze allebei achteruit te zijn gegaan. Volgens de opticien is dat ook een zwangerschapskwaaltje. Volgens haar gaan mijn ogen nu na de zwangerschap weer terug naar de oude sterkte. Nu mijn lenzen weer de goede sterkte hebben is de hoofdpijn weg. Misschien iets wat je kun laten controleren?

@champy, ook wij moeten het kind nog erkennen (nou ja, mijn vriend dan) en het geboortekaartje is ook nog niet uitgezocht. Erkennen moet voor mijn gevoel wel zo snel mogelijk gebeuren, maar het kaartje kan toch nog wel even wachten?

@behoefte aan man, wel duidelijk minder dan voor ik zwanger. was. Ook van zijn kant is er minder behoefte. Wel hebben wij allebei veel behoefte aan bij elkaar zijn en knuffelen.

@jojogirl, een schimmelinfectie lijkt mij heel vervelend. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

@ego, hebben jullie ook zo'n kramp in je benen? Bij mij schiet het 's avonds als ik op de bank zit in mijn benen. Meestal helpt het goed als vriendlief even masseert, maar net had ik kramp terwijl hij er niet was :(

18. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ach ja sexueel is het toch voor iedereen anders. ik hou in mijn relatie wel van geen verplichtingen. of het gevoel van '' ik moet mn man tevreden houden anders word hij shaggie''. dat willen we hier beide niet. een zwangerschap dragen is een van de zwaarste lichamelijke dingen voor een vrouw. en dat is goed te merken. en gelukkig heeft mijn man er resprect voor ook al voel ik me vaak zat klote dat ik niet meer kan bieden als alvorens mn zwangerschap.

de uitzetlijst is wel erg makkelijk. thnks dames.
    merk dat ik op 5 stuks na alles in huis heb. en dan het lijstje nog wat ik krijg van de verloskundige voor mn thuisbevalling. volgende maand krijg ik mn kraampakket binnen dus dan nog even kijken van hoe of wat ook alweer.. in elk geval een nagelschoonmaker. en unicurazeep etc.

iedereen doet het op zijn tempo. ivm kaartjes en doopsuikers etc. moet iedereen zelf weten. ik heb het al wel allemaal uitgezocht sinds vorige week puur voor mn eigen gemoedsrust in mn hoofd. het is zoveel nadenken allemaal. en zoveel om te onthouden dus ben al veel gaan aanschaffen. heb dalijk ook nog mn feestdagen die voor ons al druk genoeg zijn. het is tenslotte nog maar 3mnd

19. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!!

Had het hier even eerder moeten melden volgens mij:p Had ik me ook niet zo zorgen lopen maken hihi. Kleine ligt nu weer lekker met de voeten in mijn zij:D Haha, zal je altijd zien, zeg je het ergens draait de kleine dondersteen weer:)

@ Zin: Naja, zoals eerder gezegd durft manlief hier écht niet. Hij durft me eigenlijk al vanaf de voorkant niet meer een knuffel te geven omdat ie dan bang is dat hij de baby plet. Waarop ik zeg: Er zit écht genoeg ruimte tussen hoor, maar hij durft gewoon niet... Erg beschermende papa;)
    En we verwennen mekaar op veel meer manieren. Op die manier kunnen wij hier ook genoeg aan intimiteit komen. Ik niet direct daadwerkelijk geslachtsgemeenschap voor nodig:) En zoals jojo knuffelen we hier ook geregeld gewoon lekker op de bank:)

@ Klossen: Ooh, thanks voor de info. Ik weet nog niks van dat soort dingen;) Komt vast goed:) Zal ik vast ook wel wat info van de kraamzorg over krijgen! Als het goed is heb ik vanaf volgende week ergens kraamzorg;) Opent een nieuwe hier, en waarschijnlijk ben ik de allereerste klant! Anders wordt ik alsnog overgenomen door een ander:)

@ Siep: Wat balen dat je nog steeds zo misselijk bent! Hier ook erge vermoeidheid en hoofdpijn door achteruitgegane ogen. Maar vind het een beetje zonde om nu een andere bril te kopen voor de komende paar maanden...
    Hier ook kramp in de benen, maar dan als ik op bed ga liggen... Schiet het er ineens in.

Verder kregen we hier vandaag niet zo goed nieuws. Kennis van ons is het hartje van het kindje gisteren met 30 weken gestopt te kloppen... :( Kreeg wel even koude rilling hoor... Schrik je toch echt weer. Was niets aanwijsbaars mis, zo zie je maar weer hoe een groot wonder het is om een kindje te verwachten!!

20. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Aaaargh die laatste zin van je Michelle. Ik heb nu al zo'n last van dat ik alles het liefst 5 jaar geleden geregeld zou willen hebben maar als je het zo ziet staan krijg ik nog meer haast. gelukkig zijn de meubels voor Kyra's nieuwe kamer besteld en komen ze woensdag binnen. En dit weekend wordt er geverfd. Maar de tijd vliegt voorbij...

@Erkennen ik geloof dat we dat al bij een weeek of 12 hadden gedaan. Maar dat hoeft inderdaad niet. Ik vond het wel prettig om dat zo vroeg mogelijk gedaan te hebben.

Deel Deze Pagina