Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ja deze heb ik ook van de hema!
    ik heb molton om het matras (eigenlijk erop, want hij gaat niet helemaal over ht matras) daaroverheen gewone molton en daaroverheen hoeslaken

mooi dat ook bij jou controle weer ok was!

@ All, kga kijken of ik nog wat kan slapen....tot straks!

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    siep: die heb ik ook ja. Op dezelfde manier op mijn matras liggen al Lavendel:) Heb het er trouwens nog heet in hoor maar ja beter dat dan een nieuwe matras;)

3. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @lavendel, slaap ze!

@champy, is niet te vergelijken maar kan wel begrijpen hoe het voelt als je moeder er niet gelijk vanaf de geboorte erbij kan zijn. Mijne komt waarschijnlijk deze keer als de kleine al geboren is. Hoe dan ook, laten we hopen dat je moeder vooruitgang boekt!
    Wbt de maxi cosi, heb ik op een delicaat programma gewassen, 30 graden

@marjolein, ben benieuwd wat de dokter zegt..succes!

@siep, fijn van je bloeddruk en urine!!

@jojo, oh wat lekker!!!! Ga misschien deze week maar eens zelf stoverij maken, heb jij toevallig niet een superlekker recept? Aangezien je belgisch bent??

@namen, we zijn er nog niet uit maar het gaat de goede kant op!!! trishka, elisa is een van onze opties.

4. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ juffie helpt het ook niet als je de waterdichte molton alleen over de onderste helft van je matras niet? Sinds ik niet meer met mijn hoofd en rug op molton lig zweet ik wel minder.

@ slapen, het wil niet8) zodra ik lig word ik zo misselijk. hoofdeind omhoog helpt niet. zit nu echt rechtop in bed, met laptop....dat is toch ook rust?!:(;)8):)

@ Iosola, dus jullie komen steeds dichterbij met namen? dat klinkt goed!

5. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Ik heb ook de molton van de hema. die van 15 euro. die zit perfeckt om mijn matras heen en geen kraken en niks..
    Heb wel 1 gewone molton en dan deze erover heen.

Jee nog meer mensen ziek hier.. jullie ook allemaal beterschap.
    Ik ga nu naar de huisarts.. heb ik toch een fijner gevoel bij.

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    molton, die moeten wij hier ook nog hebben liggen, zal m van de week ff gaan opzoeken..

Iosola: bijzonder als jullie die naam zouden kiezen.. merk t wel :) .

Hier, pfff ken niet eens normaal boodschappen doen zonder een harde buik te krijgen, hebben jullie dat ook?

7. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wij hebben een matras van ikea. De tijk kan gewassen worden, en daarop hebben we een topdekje liggen. Soort van dekbedje, maar dan om op te liggen zeg maar. Deze kan gewoon op 60 graden. Wij hadden eerst ook een zeiljte onder het dekje, en alleen bij billen, maar toch zweette het echt enorm.
    Nu dus matras (matras niet wasbaar maar tijk wel), dan dekje (wasbaar), dan de molton en een hoeslaken. Denken julli dat dit genoeg is? Ik draag ook altijd een inlegkruisje. Dat helpt niet lang natuurlijk, maar zal wel iets uitmaken toch?

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    smartie: als je vliezen echt breken helpt een inlegkruisje niet hoor:D Dan is echt alles nat (was bij mij wel in iedergeval;))

triska: hier ook regelmatig harde buiken.. Vandaag valt het mee trouwens terwijl ik toch best wel wat gedaan heb..

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier maar weinig last van harde buiken, maar heb bij de vorigen ook niet veel last gehad van voorwerk dus het zal wel bij mijn zwangerschappen horen denk ik.

En mijn zusje heeft ook nog steeds niks... pffft... wachten duurt lang ;)

10. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Iosola: Dat hopen wij ook, ik ben allang blij als ze er gewoon nog is om haar kleinzoon te kunnen zien!

Harde buiken: Oh ik hoef hier maar de wasmachine te vullen of te stofzuigen en dan is het al raak! Maar met winkelen ook standaard. Laatste loodjes he?!

Nou de maxi cosi bekleding op 30 gewassen en hangt nu te drogen. Volgens mij schoon en niet gekrompen haha!

Ik ben een latertje merk ik, moet de hele 'vluchttas' nog opzoeken en inpakken, manlief begon er gisteren over dat hij nooit precies weet wat ik wil meenemen als het ineens met spoed moest... Arme vent, niet eens aangedacht! Ik heb het wel in mijn hoofd zitten, krijg deze week nog een paar setjes binnen die ik online gekocht heb en die wil ik meenemen! Maar moet de rest ook maar eens bij elkaar gaan pakken.

Ook een bescherming voor het matras moet hier nog onder, heb volgens mij een heel veilig gevoel dat ik me er niet zo druk om maak, maar of dat goed is?!

Blondiedfu: Jij wacht voor 2 haha! Erg spannend!

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Een inlegkruisje helpt niet echt nee... Vergelijk het maar met een emmertje water, dat vang je niet op hoor!

En om nu al kraamverband te gaan dragen is ook niet zo'n strak plan...Die kan redelijk veel absorberen!:D

12. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reactie dames! Wij hopen ook dat ze snel met de nieuwe boiler komen en alles vergoeden want ja, het is onze schuld niet, hadden ze maar moeten controleren voordat ze huurders aannamen toch? Tot dan nog in de kou, zit nu lekker voor het electrische kacheltje hehe.

Gisteravond diner bij de schoonouders, m'n schoonzus vroeg of we nou alles hadden en ik zei ja behalve de kinderwagen, krijgen we s'avonds een smsje van schoonmoeder dat de kinderwagen betaald en onderweg is! Had ik echt niet verwacht, hij stond nog op onze online wenslijst was ik helemaal vergeten. Ontzettend lief, kunnen we eindelijk het laatste van ons lijstje afstrepen!

Collo: Blij te horen dat alles goed gaat, ben erg benieuwd naar foto's en geboorte verhalen van iedereen! Geniet ervan.

Slechte nachten: Ik ontkom er ook niet meer aan! Normaal 3x plassen s' nachts en dan val ik wel weer in slaap maar ik zit nu toch echt klaarwakker sinds 6 uur s'ochtends.

Buik: Ik heb ook continue harde buik nu. M'n buik voelt ook vaak 'raar', kan het niet echt uitleggen...alsof er wat gebeurd daarbinnen. Soms een beetje misselijk, soms beetje krampjes, hebben jullie dat 'vreemde' gevoel ook???

Vliezen breken: Ik heb gewoon een soort absorberend kleedje onder de matrashoes gelegd, is eigenlijk voor incontinente bejaarden (haha), kon ik hier gewoon bij de apotheek vinden. Heb er ook maar 1 in de auto (in het handschoenenkastje) voor de zekerheid. Verder pyjama gewassen dus m'n tas is nu ook wel klaar!

Is het echt nodig om de Maxi Cosi bekleding te wassen? Ben bang dat ik hem er niet meer op krijg als ik hem er vanaf trek :p

13. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Goedemiddag meiden

Ben bij de ha geweest en ik heb de griep en moet uitzieken. Moet de koort wel in de gaten houden het is nu inmiddels sinds 1 uur van 38.3 naar 38.7 gestegen, dus even kijken welke kant dat op gaat. Manlief is nog niet thuis helaas anders was ik gelijk mijn bed in gestapt. Ben super moe maar heb hier een kleine van 2 die net heerlijk geslapen heeft

De dokter zei wel dat het niet kwaad kan voor de kleine maar dat de koort woensdag wel weg moet zijn anders moet ik opnieuw aan de bel trekken

Gaat wel lekker zo he :(

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    he bah marjolein! Beterschap. Hoop dat je snel opknapt!

15. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ray wat fijn zeg, toch nog de kinderwagen op tijd binnen waarschijnlijk!

marjolein, beterschap!

16. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ben net terug van een beetje shoppen... heb zo een gaaf tuinbroekje gekocht bij de hema.. ben dr helemaal verliefd op hahaha... ga ff reageren op iedereen..
    @lavendel, misschien toch proberen die paracetamol.. misschien werkt het wel.. ennuh rechtop in bed zitten is ook rust hoor..
    @champy, ik heb t niet gewassen.. dus geen idee.. wel goed nieuws dat je moeder een beetje vooruit is gegaan! mijn vluchttas is ook nog niet klaar hoor.. de laatste dingetjes moeten er nog in..
    @siep, ik heb zo een ding wat je er bovenop legt... verre weg van ideaal..
    @Marjolein, hoe is het gegaan bij de ha... niet zo slim van die schimmel... maar das achteraf.. misschien valt het mee? edit.. zie dat je geweest bent.. gelukkig de griep, lekker uitzieken meis, is er niet iemand die een paar uurtjes kan oppassen?
    @iosola, vind het wel een mooie naam hoor elisa... had in de brugklas een meisje die ook zo heette maar dat schreef je met een c ipv een s
    @trishka, nee geen last van.. ben nog de winkelstraat hier ingeweest net.. zonder problemen..
    @smartie, denk dat het voor je matras wel genoeg is, maar alleen een inlegkruisje houd t niet tegen denk ik :p
    @blondie.. dalijk gaan jullie tegelijk bevallen!
    @ray, dat is wel heel erg lief van je souders! Heb de maxicosi bekleding niet gewassen eigenlijk.. met de zelfde reden als jij!

de kleine is de laatste dagen weer erg druk in mn buik... heeft ff een poosje rustig aangedaan volgens mij... zie me hele buik bewegen soms.. erg grappig

17. MarloesC

MarloesC Lid

21 jan 2010
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ook ik ben een februarimamma en meld me ook maar eens aan. Heb vorige keer ook meegedaan op dit forum, toen was ik januari 2008-mamma.
    Hier valt het mee met de klachten. Wat rugpijn, maar sinds ik niet meer werk gaat dit vrij goed. Daarnaast helaas tunnelsyndroom in mijn polsen, waardoor ik constant slapende handen heb, vooral 's nachts. Maar daar heb ik een oplossing voor: skate-handschoentjes! Echt geweldig! Ik blijf het hier nu volgen, kan nooit lang meer duren bij iedereen hier.

18. smartie1980

Waaaah, Ray, wat gaaf. Heerlijk dat dat ook geregeld is!

19. smartie1980

Nee, alleen een inlegkruisje zal neit genoeg zijn. Dat verwacht ik ook niet. :p Maar als je vliezen breken, wordt je daar dan wakker van? Daar ga ik een beetje van uit. En dan hoop ik dat het dekje op het matras wel effe genoeg is om op te springen en naar de wc te rennen haha.

20. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ray, wat super van je schoonouders zeg! Weer een zorg minder! En ik heb de bekleding van de maxi cosi alleen gewassen omdat we hem bij luca al gebruikt hebben, vond ik dus wel zo fris. Als je maxi cosi nieuw is zou ik de bekleding niet wassen hoor!

@marloesc, gezellig dat je komt meekletsen!

@patje20, heerlijk he dat shoppen?

@marjolein, beterschap meid!

Deel Deze Pagina