Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    *buddienieuws smartie:

mag weer naar huis. Pijn is nu weg! Fijn. Ze weten alleen niet wat het is. Vaatje in maag stuk, krij ik bescherming voor maag. Wel harde buiken...*

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dit doet me echt precies aan mijn galaanvallen denken. Ook precies dezelfde reactie van het ziekenhuis toen ik zwanger was...
    maar goed volgens mij is smarties galblaas al verwijderd...

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Eerst even ego ;)
    Deze middag naar de gyn geweest!
    "Kleine" man doet het super goed! Weegt nu ongeveer 3kg300, was in 2 weken tijd ruim 600gram bijgekomen;)
    De gyneacoloog zei: "Op naar de 4kg:D"
    Verder heb ik deze keer een inwendig onderzoek gehad en heeft ze een uitstrijkje genomen ivm streptokok (zo heet dat toch hé?)
    Had nog geen ontsluiting en kleintje was mooi ingedaald, lag nog wel niet vast in mijn bekken maar ligt toch mooi gedaald dus dat was allemaal goed.
    Bloeddruk was ook prima en bloeduitslagen van vorige keer waren allemaal heel erg netjes!
    De hoofdpijn komt wss door het slaaptekort...
    Hebben geen mooie echo meer gekregen, hij speelt blijkbaar heel erg graag verstoppertje dus geen mooi beeld gehad van zijn gezichtje:D
    10 februari moeten we nu opnieuw gaan, word nu echt spannend, morgen alweer 37weken!!!

Nu even reageren op iedereen of toch proberen;)

@Smartie: groot gelijk dat je naar het ziekenhuis gaat! Zoals hier al gezegd is het gaat om jullie gezondheid en dan mag je in geen geval risico's nemen! Vind dat trouwens niet zo normaal dat jij bloed spuugt... Hou je ons op de hoogte?

@Siep: Fijn dat de controle goed was! En hopelijk geen blaasontsteking!

@Iosola: Wat lief dat je moeder om zwitsal doekjes gaat, is toch fijn wanneer je vertrouwde producten kunt gebruiken!

@Bevalling: Word nu steeds nieuwsgieriger, ben zo benieuwd hoe het begint! Nog heel even meiden en dan weten we het allemaal;)

@Debby: Haha wat een shopaholic:D Dacht dat ik al erg was:D

@Ray: Durf zelf ook nog niks te kopen voor na de bevalling, je weet toch niet echt hoeveel je ineens af gaat zijn. Zo'n joggingspak zoals Debby zei zou ik dan weer wel durven kopen, rekt toch wat mee.
    Ivm hoofdpijn; hier ook geregeld last van, heel erg vervelend hé! Hoop dat het bij jou snel over is!

@Marjolein: Hier ook niet meer kunnen bijslapen, mischien dat we vanacht wat beter slapen! Spannend zeg dat je zo'n voorgevoel hebt wie weet;)

Denk dat ik zo wel op iedereen gereageerd heb?
    Ga nu eerst spaghetti bolognaise maken, mannetje had daar zin in en aangezien het zijn verjaardag is mocht hij de menu kiezen:D

4. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Smartie, op je gevoel afgaan. Je bent geen miep, de gezondheid van jou en de kleine is erg voornaam. Ik hoop dat je jezelf snel wat beter voelt en dat de pijn nu wegblijft. Als jij het niet vertrouwd gewoon bellen!!!!!!!

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ben toch geweest. Ze hebben weer ctg bloeddruk en bloedprikken gedaan.
    Ik dacht dat hartslag kindje tussen 120 en 160 moest zijn?:( Frummel was erg druk en haar hartslag vaak 160-180. Maar was allemaal goed zeiden ze. Mijn bloeddruk wisselde heel erg. 130/80 tot 110/61. Vind het wel een verschil. Bloed is waarschijnlijk een vaatje in maag gesprongen, heb nu een maagbeschermer. Had het idee dat ze me een enorme miep vonden. Ze vroegen of ik me niet heel erg druk maakte ergens om. Uhm... nee! Wil alleen wel weten waar die pijn vandaan komt. Als het geen zwangerschapsklachten zijn, moet er dan niet een internist ofzo naar kijken? Nee dus. Ik had niet alleen een band om mijn maag (gevoel) en pijn in de zij (had ik ook toen met galstenen, maar mijn galblaas is er uit, en dan neemt de lever die functie over), maar ook drukkend gevoel op de borst en voor mijn schouders. De vk deed maar stom en vond het allemaal onzin. De gyn die later kwam nam me gelukkig wel serieus, maar hij weet gewoon niet waar het vandaan komt. Uitgebreidere test met bloed, alvleesklier leek ook goed.
    Pijn is nu gezakt, en ik ben nou dus weer thuis. Ze zeggen wel 'als er iets is bellen'. Maar als je dan belt doen ze net of je een hypochonder bent ofzo.

Kan natuurlijk zijn dat het geen zwangerschapskwalen zijn, maar iets van mijzelf. Maar ja, dan wil ik het ook wel weten.
    Ze zagen wel dat ik af en toe harde buiken heb. Tja, hoort er een beetje bij. Niet zo vaak hoor en met name als ze heel erg bewoog.

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Daphne: mooie buikfoto's en wat een mooie kamer

Smartie: sterkte, en lekker bellen als jij je daar beter bij voelt.
    Beter 1x te veel als te weinig.
    Goed dat je toch naar het zh bent gegaan, en laat ze maar denken.
    Jij voelt je nu waarschijnlijk wel een stuk geruster als voor je ging.

Lavendel: een waakinfuus is dat ze alvast een infuus prikken.
    Als ze het dan nodig hebben scheelt dat tijd.
    Maar als alles goed gaat dan mag hij er ongebruikt weer uit.

McGyver: knuffel voor jou om je er even doorheen te helpen

Debby: ik had bij de vorige zw.schap ook zo'n fysio die alleen oefeningen gaf.
    Deze die ik nu heb behandelt me wel (bekken weer recht zetten enzo)
    Heeft het geholpen?

Marjolein: helaas geen boekentips voor je

Iosola: mijn zusje had de vorige keer ook gebroken vliezen, en nu zit het nog steeds potdicht met 41 weken.
    Wil je niet ontmoedigen maar hou het in de achterhoofd ;)

Jojogirl: wat een verschil zeg, we zijn even ver en ons meisje was gisteren 2500 gram.
    Ben erg benieuwd wat het verschil gaat zijn bij de geboorte.
    Fijn dat alles goed was.
    Hoef jij nu niet iedere week te gaan?
    In NL moet je op het laatst iedere week op controle.

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Smartie: Als je je niet lekker voelt moet je bellen zo is dat nu eenmaal of ze jou nu een enorme miep vinden zou ik me niks van aantrekken, de gezondheid van jou en de baby gaan voor alles!
    Hopelijk blijft de pijn nu weg en helpt de maagbeschermer een beetje!

@Blondiedfu: Ja is inderdaad een verschil zeg! Maar onze baby loopt wel erg voor op de groei! Denk ook dat een jongen zowieso zwaarder is dan een meisje toch?
    Ben ook benieuwd hoeveel onze kleintjes echt gaan wegen bij de geboorte want dit blijft natuurlijk een schatting hé!
    Moet nu nog eens binnen 2 weken en daarna zit er maar een week tussen, als ik dat natuurlijk nog haal want zou de laatste keer moeten gaan op 17 februari:)
    Denk moest de baby er dan nog niet zijn dat ze dan zowieso gaat strippen.
    Spannend hé:D

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Bevallen:

19-01-11: Dani84(37+1) - Arjen Robert - 2810 gram - ? cm
    19-01-11: Ananas(37+6) - Jaylin - 3315 gram - 50 cm
    19-01-11: Collo(37+4) - lizzy - 3695 gram - 49cm
    22-01-11: Rins80 (38+3) - Joep - 3280 gram- 48 cm

Bevallingslijst:

28-01-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)(buddy Blondiedfu)
    31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis (buddy Veronique 2005)
    04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk (buddy Champy)
    06-02-11: PerfectDay - 22 - 1e kindje - BV - zk
    07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk (buddy Debby82)
    09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis
    11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk (buddy Sjalleke)
    11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk
    12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk (buddy Patje20)
    13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk
    13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk (buddy trishka)
    14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk
    14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk
    15-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling(buddy Niki86)
    16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk (Buddy michele25)
    17-02-11: DeesDees - 25 - 2e kindje - KV - zk (Geplande KS)
    17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis
    18-02-11: Jojogirl88 - 22 - 1e kindje - BV - zk (buddy Ananas)
    18-02-11: Patje - 32 - 3e kindje - BV - ?
    18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie)(buddy DaphneenEstelle)
    20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk
    20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis
    21-02-11: Champy - 24 - 2e kindje - BV/KV - zk (buddy Marjolein25)
    22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) (buddy smartie1980)
    22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie) (buddy Iosola)
    24-02-11: hen30sep- 23- 3e kindje-bv-thuis
    25-02-11: Debstertjuh - 28 - 1ste kindje - BV - zk
    26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie)
    27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis (buddy siep81)
    28-02-11: Niki86- 24- 1e kindje- bv- zk (buddy Ray)
    01-03-11: McGyver - 26 - 2e kindje - BV - ziekenhuis
    02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?)(Buddy Tassie221)

Afsprakenlijst

Januari:
    28: DaphneenEstelle: geplande ks
    31: Patje20: Afspr. vk bespreken bevalling
    31: Sjalleke: VK doorspreken bevallingsplan

Februari:
    01: michele25 : strippen vk
    02: tassie221: controle vk
    02: Blondiedfu: Controle gyn ivm inleiden.
    02: Blondiedfu: Controle VK
    03: Champy: Controle Vk
    03: Debby82: Controle gyn
    07: Patje: controle VK
    09: Blondiedfu: Controle VK
    10: Jojogirl88: 39weken echo!
    17: Jojogirl88: 40weken echo!

14 meisjes, 15 jongens, 8 geheim

* 10 lieve vlindertjes in onze gedachten
    * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joël

Even nieuwe afspraken erbij gezet en heb alle afspraken van januari die al voorbij zijn eruit gelaten zo word de lijst weer wat korter;)

9. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    @iosola: cc's waren goed gelukt alleen proeven doen we pas morgen :D Wil ze morgen nog versieren met botercreme en frutsels, dat vindt mijn dochter zo leuk..

En als ze dan goed smaken maak ik ze voor bij dochterlief op school als hummeltje geboren is ;):);)

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
  11. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden.. heb een bewogen dag achter de rug. met veel verdriet. maar het is weer voorbij.. ze heeft haar rust gevonden. er waren ong 100 man. dus best druk. nagaan dat zeker 3 kwart ons 2x sterkte heeft gewenst. 1xvoor het verlies, en de andere keer voor de bevalling. ik vind iemand sterkte wensen voor n bevalling niks.. dan liever succes.. een bevalling en n kindje krijgen is iets moois. ok het doet pijn maar het is wel iets vreugdigs. dus iedere keer als ik dat hoorde had ik zoiets van jakkes... ik ga niet dood. dan erbij zijn er velen handen zelfs van mensen die ik totaal niet ken. over mijn buik gegaan vandaag. wel lief bedoeld maar tis wel vreemd..
    ach omatje rust zacht.. nu proberen te focussen op wat komt..allen bedankt voor jullie steun.

inwendig onderzoek: hier geen inwendige onderzoeken hoor. enkeld met de bevalling of strippen ofzo.. maar voor 3e zwangerschap op rij ammel niet nodig geweest die onderzoeken.

wel heel raar om de afsprakenlijst zo te zien. ben over n kleine 4 a 3dg uitgerekend en nog steeds geen ukkie. ze moest blijven zitten dezer dagen.. maar toch.. sta echt op klappen nu. heb al velen voorspellingen gehoord vandaag. de een zegt vann8. de ander morgen. en mn schoonma weet zeker dit weekend haha. nou ben benieuwd. ik denk overtijd mits dinsdag strippen niet helpt. tis wel aan t rommelen sinds n uur of 18u.

hier zijn de kids wel lichtelijk van streek. hebben veel mensen zien huilen op de begrafenis en snapten er niks van.. uitleggen was ook zo heel erg moeilijk.. ze zagen oma voor sneeuwwitje aan. ze waren nadien ook super druk. alle 4 de kleinste achterkleinkids. wel zielig.... hoop dat ze niet te vaak wakker worden.. een oppas vond ikzelf niet zo.. omdat ook deze dingen erbij horen.. en verdriet mogen ze best zien.. is niks om voor te schamen..

12. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik kwam ff snel gluren...fijn smartie dat je weer thuis bent.
    bij de rest nog alles rustig?
    hier wel :)
    ben moe en ga nu naar bed.

meiden fijne avond, welterusten en allemaal een zeer goede nacht toegewenst. totmorgen!

13. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ow ja smartie.. doe rustig aan meid. en als er iets is beter teveel bellen als te weinig. laat ze maar kletsen. het is jou lijf en jullie kindje!! en als jij denkt dat er iets niet in de haak is. dan bellen. als er iets gebeurd is het wel met jou of t kindje. hun hebben hun eigen leventje thuis en is dit werk.

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Zo, daar ben ik ook weer even....ik heb net besloten om mijn leerboeken dicht te gooien en dat ik het maar moet kennen.
    Morgen om 11.00 heb ik het examen, heb er eigenlijk ook wel zin in...

Ik heb van alles terug gelzen maar om op alles te gaan reageren....dan zit ik hier om 0.00 nog:D

@Michele, nog een dikke knuf voor jou! Ik hoop dat de beeb nog heel eventjes op zich laat wachten zodat je zelf nog een beetje weer tot rust komt.

@jojo, bij ons was juist het meisje tot nu toe het grootst!! Ze woog 4480 dus dat was wel genoeg:) Pim was 4025 dus we gaan er nu gewoon weer 400 gram vanaf doen....

@smartie, blij wel je eigen gevoel volgen!! Als je het niet vertrouwd dan gewoon weer bellen hoor!!

@harde buiken, hier ik weet niet hoeveel op een dag, kan ze echt niet tellen.

@inwendig onderzoek, daar doen ze hier niet aan, weet nog bij de tweede bevalling dat ze echt niet eerder inwendig onderzoek deden dan bij 41 weken. Ze hebben nu gezegd dat ze dat met 40 weken willen doen, maar daar geloof ik niks van. ach, als de boel potdicht zit dan heeft het toch weinig zin. Ik moet eerst dreigen met inleiden en da komt de bevalling vanzelf op gang. (dat was bij beide het geval;))

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Michele: Dikke knuf! Is ook niet simpel om uit te leggen aan kinderen wat de dood precies inhoud, maar je hebt wel gelijk dat je ze erbij betrekt is nu eenmaal een deel van het leven!
    Nu hopen dat jullie kleine meid zich snel aanmeld, jullie kunnen wel wat vreugde gebruiken!

@Patje: Wow wat een zware baby's had jij!!! Is dus toch niet zo dat meisjes meestal lichter zijn dan jongens? Had dit altijd gehoord.

16. McGyver

McGyver Niet meer actief

@patje succes morgen!

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @jojo, hahah nee bij mij was het dus juist omgekeerd. En dat met te smalle bekken en sterrekijkertjes....dan weet je hoe de bevalling is gegaan....

@mc Gyver, bedankt!!

18. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Aah Lieve Michelle. gelukkig heb je het achter de rug, hoe erg het ook is... gecondoleerd van mij kant.. En heel veel sterkte.

Geniet nog ff van je buik, mischien nog maar een halve dag en mischien nog wel 2 dagen...

19. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @smartie, meis luister naar je lichaam, en laat het zh en de vk maar l*llen.. als jij het niet vertrouwt moeten ze daar maar naar luisteren!
    @michelle, lijkt me ook heel moeilijk om uit te leggen hoe en wat van mensen die dood gaan. Denk dat ze daarom ook zo druk zijn, waarschijnlijk verwerken ze dit op die manier! T word wel spannend hoor met je.. denk persoonlijk ook dat het dit weekend word voor jullie!
    @patje, veel succes morgen.. teveel leren is ook niet goed.. komt vast goed!!

ben het alweer kwijt..
    smoeder was hier vandaag, vind het wel fijn dat ze zo veel voor ons doet. De was is nu helemaal weg, alleen nog dingetjes die ik zelf kan.. heb wel last van mn buik nu.. beetje gek gevoel.. zijn weer voorweeen.. harde buiken what ever :D.. heb net die nieuwe muffins gemaakt van de tv.. ga zo ff lekker smikkelen

20. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

#4740 veronique2005, 27 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2011
    Voor de rest heb ik niet echt bijgelezen dat ga ik zo ook eens doen..

Hier gelukkig weer beter,.. en mij gedult raakt op..
    Baby mag van mij komen.

Vnadaag de foto´s gaan halen van de foto graaf, zet er hier 2 naar is wel van foto naar foto gemaakt.

Haha ik zie net me vriend heeft hier rode haren op de foto.. snap ook niet waarom.. vind wel grappig

Deel Deze Pagina