Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    moest even veel bijlezen en lukt me niet om op alles te reageren

@ Isola wat heavy zeg. Ik denk aan je en duim dat alles goed komt!

@ tekenbeet, ging gister over bij radar! interessant, en toch ook schrikken als je de verhalen hoort

2. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    iosola,, pffff meis toch wat vervelend.. ga je onder controle bij gyn ofzo? of wat gaat er verder gebeuren..?

ananas veel plezier morgen meis, misschien ben je morgen wel al wat meer opgeknapt. het heerst enorm.

ego: hier oudste zoon weer ziek. vorige week de jongste en nu de oudste. en zo zijn we dalijk allen aan de beurt geweest.
    kwa zwangerschap word t voor mij best zwaar. begin rond en bol te worden. en mn buik is echt al een voetbal die in de weg komt te zitten.

morgen naar de wibra. in de folder staan heeeele leuke dingen die ik heeeeel goed kan gebruiken voor die prijs haha.

3. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jojogirl, Leuk Clouseau! als je je goed voelt lijkt het mij geen probleem.

@debby, gefeliciteerd met je vriendin

@niki, wat naar voor je ouders!

@thriska, zo dat is niet duur

@iosola, dat i schrikken, maar wat is het precies voor ziekte?

@voelen, hier ook al een mannetje met een eigen mening. Zodra hij het gevoel heeft klem te zitten (omdat ik mijn knieƫn heb opgetrokken ofzo) begint hij flink te schoppen tot hij weer de ruimte heeft.

@vispillen, het zit bij mijn vitaminepillen in, die neem ik vrij trouw.

@cursus, ik zou volgende week beginnen met een cursus zwangerschapsfitness, maar die is afgezegd vanwege te weinig aanmeldingen :x.
    Nu maar op zoek naar iets anders, ik wil graag iets actiefs...

4. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    ben dus niet ziek en heb ook nergens last van.
    Het is ook moeilijk om dit virus te ontwijken met een kleintje in huis aangezien het iets is wat veel kleine kinderen hebben. Vrijdag werd nog gezegd dat ik niet in de risicogroep viel aangezien luca nog niet naar de creche gaat maar uiteindelijk speelt hij wel met kindjes die naar de creche gaan. + dat ze zeiden dat ik moest oppassen bv luca niet op de mond kussen, niet uit hetzelfde glas drinken etc. maar hoe kan dat nou, kan toch geen afstand nemen van mijn ventje?
    Nu moet ik wel zeggen dat ik pas een week ofzo besmet ben en dat de kleine meid dus waarschijnlijk nog niet besmet is. Ook wordt maar 40% van de besmettingen overgedragen dus het is ook niet zeker dat zij besmet raakt.
    En aangezien ik na de 20 weken besmet ben geraakt zou de kans heel klein zijn dat mijn meisje er iets aan over houd. als ze dan uberhaupt besmet is.
    Wat een gedoe! Worden jullie hier niet maandelijks op getest?
    Of zijn jullie allemaal al eens besmet geweest in jullie jeugd? Ik dus 26 jaar lang niet maar uitgerekend nu.

Sorry dat ik verder op niemand reageer, doe ik morgen wel ok?

5. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    oh verder is er trouwens niets aan te doen.
    Ze kunnen je een kuur gegeven maar de kans dat je daarmee meer schade aanricht dan het virus zelf is te groot dus doen ze niet....

6. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik heb nog nooit gemerkt dat ik erop getest ben iig....

Ego: Hier begint F. ook ziek te worden. Binnen een paar uur een dik snot oogje gekregen en goede snotneus! Heb gelijk water gekookt en proberen met watjes schoon te maken, maar hij zei alleen maar; "Mama, auw oog!" Zo zielig en je kan zo weinig voor ze doen dan... Lekker met een zetpilletje op bed gelegd, hopelijk kan hij vannacht wel slapen, anders worden het een paar zware daagje voor hem (en ons ..).

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik weet niet of ik er op getest ben misschien in het begin toen je overal op werd getest

Michele ik hoop dat je nog wat kan vinden bij de wibra. Hier was maandag bijna alles al weg...

8. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heb mn vk mapje er ff bijgepakt, daar zitten mn bloeduitslagen in. zag t er niet bijstaan eigenlijk.. welke van de 3 vormen heb je? Wel fijn dat er waarschijnlijk verder niks aan de hand is en dat ze t goed in de gaten houden!

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    Belgiƫ)
    @Iosola: Meid maak je nog niet te veel zorgen! Mijn schoonzus heeft dit virus ook opgelopen tijdens haar zwangerschap en haar zoontje is na de geboorte onmiddelijk getest op alles en volgens de eerste bloedresultaten is hij volledig gezond.
    De kans is inderdaad eerder klein dat je baby er schade van zal hebben.
    Dit is ook de reden waarom ik sinds dag 1 van mijn zwangerschap verplicht thuis moet blijven, werk in een kinderdagverblijf en ze vinden het risico om deze ziekte op te lopen te groot.
    Ik ben er wel op getest was helemaal in het begin van mijn zwangerschap samen met de test voor toxoplasmose, was wel immuun voor cytomegalie.
    Versta natuurlijk wel je ongerustheid hoor!
    Je kan het inderdaad ook heel moeilijk vermijden als er nog een kleine man in huis loopt!
    Hopelijk word na de geboorte gewoon alles goed onderzocht en word jullie kleine meid volledig gezond verklaard!

@Zieken: Heel erg veel beterschap!!!

@Ananas: Hopelijk voel je je morgen beter en kan je 100% genieten van jullie dag! Veel plezier en alvast gefeliciteerd!

@Siep: Ons mannetje is echt net hetzelfde, eist voortdurend zijn plaats op:D Wel grappig dat ze al zo standvastig zijn, dat beloofd voor straks:D

@Box/Wiegje: Wij gaan deze week het wiegje in de woonkamer zetten, dierenarts had ons dit aangeraden omdat de hond er dan wat aan kan wennen. Haar mandje krijgt dan ook een andere plaats en dan is ze dat alvast gewoon.

@All: Drukke dag gehad! Huisje wat op orde gebracht! Ga nu maar wat gaan slapen!
    Morgen gaan shoppen, heb dringend een nieuwe winterjas nodig, geraak nu echt nergens meer in..
    Slaapwel meiden!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ananas heel veel succes morgen!

11. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Als je niet zo goed weet wat je met vis moet doen kun je bijvoorbeeld ook naar de visboer gaan of lekker kibbelingetjes halen op de markt! Die hebben vaak al kant en klare visjes of tips hoe je het lekker klaar kunt maken :)

Ikzelf neem prenatale vitamines, visolie en vitamine E, allemaal 1tje per dag :)

12. Juul

Juul Actief lid

6 jun 2010
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een berichtje:

Zwangerschapsverlof mogelijk langer

STRAATSBURG - Het Europees Parlement (EP) in Straatsburg besluit woensdag of het zwangerschapsverlof in de Europese Unie wordt verlengd van veertien naar twintig weken. Voor werkende vrouwen in Nederland betekent dat vier weken meer verlof.

De commissie vrouwenrechten van het EP pleit voor een volledig betaald moederschapsverlof van twintig weken.

De langere periode zou onder meer beter zijn voor de gezondheid van moeder en kind. Het voorstel gaat verder dan dat van de Europese Commissie, die achttien weken voldoende vindt.

Een deel van de commissie wil ook een vaderschapsverlof van minstens twee weken, dat door werkgevers zou moeten worden betaald. De twee weken moeten in de verlofperiode van de moeder vallen. In Nederland hebben vaders nu recht op twee dagen betaald verlof.

13. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Even snel hier een reactie op............

Dat zou heel fijn zijn en dan maar hopen dath et al per 1 januari ofzo in gaat maar dan gaat het zeker pas per 2012 ofzo in hehe

14. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    het zal voor ons wel te laat ingevoerd worden. Maar ik vind het een goed plan, vooral het vaderschapverlof van 2 weken. Twee dagen, zoals het nu is, vind ik echt veel te weinig.Dat stamt nog uit de tijd dat vader die man was die op zondag het vlees sneedt.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Daar zijn ze al zo lang mee bezig. Maar ik ben benieuwd...

16. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @jojo, weet dat ik me niet al te druk moet maken, dat de kans maar klein is.
    Vroeg me gisteren idd af hoe ze dat doen als je op een kinderdagverblijf werkt, maar dan stop je dus gewoon per direct met werken. En het is ook niet te vermijden als je contact hebt met kleine kinderen. Ook vind ik het vreemd dat er in NL bv niet elke maand op getest wordt. Dat betekend dus waarschijnlijk dat de kans dat de ongeboren baby er iets aan overhoud heel klein is. Hier in italie worden dus weer overal op getest, wat aan de ene kant mooi is maar aan de andere kant dus ook niet nodige stress kan opleveren.
    Ach ja, ik troost mezelf dat de kans klein is dat ze er iets aan over houd, dat ik het niet had kunnen vermijden aangezien ik een dreumes in huis heb rondlopen en het feit dat ze in NL totaal niet hier op testen wat mij gelijk staat aan het niet gevaarlijk vinden van dit virus. Al met al heel wat rustiger als gisterenmiddag...

@ananas, meid hoop dat het een supermooie dag wordt vandaag en dat je je heel wat beter voelt als gisteren!

@zwangerschapsverlof, hier hebben wij vrouwen al 5 maanden verlof. 2 maanden voor en 3 na de geboorte. tenminste als je ze zo wilt gebruiken, je kunt hier ook tot je bevallingsdag werken en daarna 5 maanden van je kindje genieten.
    Wbt verlof voor vaders, vind ik heel mooi!

Vanmiddag om 14.00 naar de gyn voor controle. Lees inwendig onderzoek, bloeddruk meten en meeting met de weegschaal. En dan vanavond om 17.00 naar de tandarts om m'n tandsteen te verwijderen (had hij de vorige keer geen tijd voor). Hele deze middag zal ik worden bijgestaan door mijn schoonmoeder, yeah!

17. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Ik weet ook niet of ik erop getest ben. Ik zal het eens vragen aan de gyn. Mijn zoontje gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf maar ik wist helemaal niet dat wij zoiets zouden kunnen oplopen daar.

Wel vreemd dat je er dan niets aanmerkt zeg. Dan kan je er dus de heletijd mee lopen zonder dat je weet of je het hebt. Ik heb vroeger wel gordelroos maar dan zal ik er denk niet immuun voor zijn. jeetje wat kunnen er nog veel problemen tijdens een zwangerschap voorkomen zeg bah.

Harde buik: Laaste dagen veel last van harde buiken. Als de kleine meid zich draait voelt dit ook echt niet prettig aan. Wordt er dan gewoon eens soort misselijk van :(. Ga nu zo'n 3x pw in bad om lekker tot rust te komen. De kleine meid wordt dan ook helemaal actief en zie je heel mijn buik bewegen :).

Bed verhogen: vanaf wanneer moeten we eigenlijk ons bed verhogen? Ik merk dat ik al wat moeilijker uit bed en uit de auto kom. Dus het zal denk wel lekker zijn om het optijd te doen.

Zwangerschapverlof: Klinkt goed maar vanaf wanneer gaat dat in?

Ananas: hopelijk voel je je beter vandaag. En heb je ondanks het weer een hele mooie dag samen met je man :) Geniet er lekker van meis het is jou dag.

18. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey. dat van t verlof zou fijn zijn. wij zullen dr wel weer buiten vallen helaas.

klossen moeten met 37wk onder het bed zitten. dus hier gebeurd dan met 36,5wk ongeveer. wil namelijk thuis bevallen besluit madam met 37wk te komen en ze staan dr nog niet onder word t zh.

maar idd he meid, het word zwaar he.. de ongemakjes komen, en t laatste en vermoeiendste trimester breekt aan langzaam...

19. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @marjolein, vervelend van je harde buiken!

@cytomegalo, het probleem is dat je het ook kan oplopen in de bus, als je iemand naast je hebt die jouw kant op niest of hoest. Net als het verkoudheidvirus. Ik denk dus dat het hier misschien een beetje te veel wordt opgeblazen, je kan jezelf niet in een glazen kooi zetten voor 9 maanden en wij die al kinderen thuis hebben rondlopen, je kan ze moeilijk voor 9 maanden naar opa en oma brengen. En nee, je merkt er dus niets van, geen koorts niets. Wel heb ik gelezen dat als je imuunsysteem niet zo goed is je er wel iets van merkt, maar een gezond mens merkt er dus niets van. Ach ja...

@ongemakjes, hier nog geen gelukkig en nog steeds een klein buikje! Las wel iets over in bad gaan, denk dat ik dat een deze dagen ook eens ga doen, mezelf lekker verwennen, in bad met een tijdschriftje erbij...

Verder zijn we bezig met een nieuwe auto te kopen, de verzekering heeft uitbetaald van de vorige die total loss was. We zijn nu aan het twijfelen tussen een Mercedes ML, audi Q5 en nog een paar waar ik 123 niet op kom. Zodra we de nieuwe auto hebben gaan we naar NL!!!!

20. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Geen verkeerde auto's Iosola! En lekker veel ruimte! Hopelijk kan je snel een keer naar nederland komen!

Hier een heel klein ziek mannetje in huis... Zijn oog zit helemaal dicht, snottert en hoest, heeft koorts, maar hij blijft er op zich nog best vrolijk onder... Het ziet er alleen heel gek uit met dat oog!

Deel Deze Pagina