Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @champy, heel zielig voor je ventje! hoop dat het snel beter gaat met hem!
    En ik hoop ook dat we snel naar NL kunnen heb er nu extra veel zin in om lekker bij mijn ouders te zijn, verwend te worden, NL's te eten/snoepen en heerlijk in boekenwinkels rond snuffelen!

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ananas, wens je een fijne dag toe vandaag en hoop dat je je wat beter voelt dan gisteren!

Verlof, jee dat zou wat zijn, die 20 weken! En ook voor de vaders, 2 dagen is echt veel te weinig. Ben benieuwd dat als het doorgaat vanaf wanneer het in zou gaan.

Champy, vervelend dat je mannetje ziek is, beterschap met hem!

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    box: de hoek waar onze box komt te staan willen we eerst nog de kerstboom hebben. dus mezelf kennende gooi ik 1 januari die boom meteen de deur uit..en ga ik de box opbouwen.. ik ben dan 32 weken ofzo..kan de hond er nog lang genoeg aan wennen.

Harde buiken: mijn buik/baarmoeder voelt zowiezo sinds een paar dagen harder aan. zal wel komen omdat ie groeit. de hond is al 2 dagen stierlijk vervelend en blaft naar alles wat voorbij komt. wordt er zo gek van en wind me er erg over op en krijg dan ook pijn in mn buik.

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Niki, hier ook een hond die continue overal om aanslaat, terwijl ie dat nooit doet! Word er ook echt niet goed van en geef hem gewoon op zijn donder.. Ik heb zo'n hekel aan blaffende honden. Jammer alleen dat ie zicht er niks van aantrekt, hij blaft gewoon vrolijk door als er iemand voorbij loopt of als hij iets hoort.. ;)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niki waarom moet je hond er aan wennen? Die springt toch niet in de box ;)
    Bij mijn dochter heb ik de box pas na de geboorte neergezet. Was 10 minuten werk en je legt je kindje toch niet direct in de box.

6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    truus: die van mij kijkt ook een keer brutaal om en gaat dan verder met blaffen...grrr wordt er gek van.

Box; nou niet echt wennen want ze zal er wel niks om geven..

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier gaan we de box ook ruim van te voren opzetten. Voor de hond zijn er straks al zoveel veranderingen, ik wil dat geleidelijk aan doen en niet alles in een keer. De hond moet er toch aan wennen dat er verandering komt in de gezin situatie.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    denken jullie dat de hond er veel last van zou hebben?
    Mijn hondje vond het wel een beetje vreemd in het begin maar het was van te voren wel heel eigen. Ze wilde overal liggen waar mijn dochter lag.

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik weet het niet Deb, maar ik wil er wel alles aan doen zodat de kans daarop zo klein mogelijk word. Onze hond is trouwens sowieso nog al huiverig voor dingen die hij niet kent dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere. Box komt hier trouwens toch te staan op een plek waar ie totaal niet in de weg staat dus we zullen er verder geen last van hebben.

Ik verwacht trouwens verder geen problemen tussen de hond en de baby, maar wel voor de spullen. Hij ziet dat soort dingen meestal in het begin als 'eng' ;)

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Voorbeeldje, paar weken geleden hebben we een nieuwe tv gekregen. Hij staat er nog meerdere malen per dag naar te kijken van: Ja, en wat doe jij hier? Hier hing een andere tv :(

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hahaha geweldige hond Truus! Onze hond is pas gekomen toen F. 1 jaar was, dus die 2 zijn een soort van samen op aan het groeien. Kan me geen betere hond wensen met de kleine, hij heeft nog nooit iets gedaan, terwijl F. hem echt soms schandalig behandelt... Zijn ook de beste vriendjes!
    Hier komt de box ook pas in Januari binnen.

Over dat vaderverlof; Is eigenlijk schandalig dat dat er nog niet is!! Hier heeft manlief ook gelijk aangegeven dat hij na de geboorte 2 weken vrij neemt. Gelukkig geen probleem! Maar het is van de zotte dat ze het niet gewoon krijgen!

12. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Oh nog even over de hond; Ik weet niet hoe jullie honden zijn, maar hier heb ik nogal wat speelgoed weg kunnen doen aangezien hond dacht dat hij er wel even mee kon rauzen.. Dat is nu gelukkig over, maar moest hem echt duidelijk maken dat hij zijn eigen speeltjes heeft!

13. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Aan onze hond merk ik niets behalve dat ze af en toe een beetje weg duikt voor mij. Ik heb in deze zwangerschap behoorlijk wat buien rond hangen zodra er maar iets mis gaat sta ik al bijna op knappen. vind het erg vervelend en zielig voor haar. Gister had ze weer met haar bek in de prullenbak gezeten en dat lag allemaal versnipperd in haar mand. dus ja werd er behoorlijk kwaad om :( Moet ik toch weer op mijn hurken om alles op te ruimen. kan het moeilijk laten liggen omdat mijn zoontje nogal eens een snoekduik in haar mand maakt.

Mijn zoontje is daar en tegen ook heel erg hangerig. Hij wilt alleen maar aan mij hangen of tegen mij aan staan. Zodra ik even een rustpauze neemt komt meneer gelijk bij mij zitten. is echt heel lief van hem maarja ik vind het soms best vervelend :(. Hij wil dan ook het liefst op mijn buik zitten. Ik wil niet boos worden als hij dat doet maar af en toe wordt ik dat wel terwijl hij er helemaal geen enkel besef bij heeft dat hij het fout doet. Ik heb echt onwijs last van mijn hormonen en vind dat erg vervelend en oneerlijk tegenover de rest. Het is echt een lief ventje die ik heb dus heb er gelijk zo'n spijt van als ik eventje boos op hem ben geworden. Hij wordt volgende maand 2 en zit ook echt in een fase dat hij alles zelf wilt doen erg lastig :p Ben altijd wel blij als manlief savonds thuis komt, dan kan ik even met de benen omhoog terwijl hij ons kereltje zoet houd

Box komt naar beneden zodra de kleine er is. Met zo'n kleine man rond wandelen in huis gaat het echt niet werken. Wij hebben een vrij kleine woonkamer dus die is ook gelijk vol als hij er staat. Ik zie wel hoe iedereen erop reageert als hij er eenmaal staat

Nou meiden mijn pauze zit er weer op dus ga maar weer is wat doen

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja het is echt een sukkel die hond van ons, met een hele grote gebruiksaanwijzing.. Hij vind zichzelf met zijn 50 kilo ook nog een schoothondje en kruipt nog meerdere malen per dag op schoot ;)

Qua speelgoed straks voor de kleine ben ik bang dat dat hier ook nog wel een probleempje gaat worden. De hond ziet alles wat op de vloer ligt als van hem. Zo ook met schoenen enzo, alhoewel hij het nu door begint te krijgen dat het niet mag maar af en toe is de verleiding te groot. Hij maakt ze gelukkig niet echt stuk, je ziet alleen af en toe een tandje erin staan.

Dus straks de kleine maar proberen aan te leren dat ie zijn spulletjes niet op de grond moet laten slingeren omdat anders de hond ze wel eens kan opeten.

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Marjolein, herkenbaar hoor die hormoontjes.. Word er ook niet goed van en vlieg ook om het geringste uit mijn slof. Tja, meestal voel ik zo'n bui van te voren al aankomen dus ik meld het van te voren en zeg ook alvast sorry..

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    truus haha wat een grappige hond...

ja ik ben ook niet altijd lief geweest tegen onze hond in haar laatste weken :(

ik zit er over te denken een andere hond te nemen. Mijn man wil eigelijk wachten tot we helemaal gewend zijn met de nieuwe baby... lastig lastig...

17. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    truus haha dat vind ik grappig :). Is een goeie voor als mijn man thuis komt en zijn schoenen en alles weer rond slingerd. :)

Met mijn zoontje maak ik het gelijk altijd goed en vooral savonds als ik hem naar bed breng. Ik lees dan lekker een verhaaltje voor en zeg dan neusje :) En dan komt hij met mijn neus naar mijn neus en dan gaan we even kroelen. Dat vind hij helemaal geweldig. Zo lief gezichtje trekt hij er dan bij en dan smelt ik gewoon helemaal. het liefst zit ik dan de hele avond bij hem op bed. maarja kleine man moet slapen anders krijg ik hem de volgende morgen als ik moet werken dan echt niet wakker :p

Debby: denk dat het mis beter is om eerst de kleine te laten komen en daarna een nieuwe hond. dan ziet de hond de kleine ook niet als een dreigement zeg maar. Onze zoon was er al voordat onze hond kwam en we hebben er echt geen problemen mee gehad. Maarja het is natuurlijk een hele gemist als je geen hond meer in huis hebt dus kan je heel goed begrijpen dat je graag een nieuwe wilt

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Debby, lastige situatie.. Ik ben het met je man eens, tenminste dat zou ik wel doen. Als ik terug kijk hoeveel energie het ons heeft gekost om onze hond een beetje op te voeden lijkt mij dat in een zwangerschap niet erg praktisch. Die van ons wou maar niet zindelijk worden, heeft weken lang s' nachts gejankt in zijn bench enz, enz. Maar goed, niet alle honden zijn hetzelfde maar hoe dan ook kost het wel veel energie, een pup.

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Goede middag meiden!

@hond: De hond moet er echt wel aan wennen hoor, zeker wanneer er (zoals bij ons het geval is) heel wat verandert in huis, moeten wat kasten verplaatsten, haar mandje krijgt een nieuwe plaats en komen toch heel wat spullen bij van de baby.
    De dierenarts raadde ons aan om veel op voorhand te beginnen oefenen met de hond, ze mag bv niet in de buurt van het park/wiegje komen of andere dingen die van de baby zijn, zo leert ze respect te krijgen en leert ze van in het begin dat de baby hoger staat in rang dan zij.
    Denk wel dat het hier ook nog een probleem zal worden met het speelgoed.. Wij gaven vroeger zo'n rubberen piepertjes aan de hond om mee te spelen en nu zitten die 'piepertjes' ook wel veel verwerkt in speelgoed voor de baby, denk dat ze het heel erg moeilijk gaat hebben om uit te maken wat nu wel of niet van haar is..;)
    Verder verwacht ik niet echt veel problemen met de hond, ze is juist een beetje overenthousiast en deelt graag 100den likjes uit wat ik dan weer niet echt gepast vind als ze dit zou doen bij de baby:p

@Humeur: Hier ook iemand die ineens heel erg explosief kan worden, kan dan om het minste beginnen huilen.. Heel vervelend die hormonen!
    Gelukkig snapt mijn mannetje dat wel en laat hij me meestal gewoon even uitrazen;)
    Moet wel zeggen dat de hond het de laatste tijd ook wel zwaar te verduren heeft gehad, zitten ook dag in dag uit samen en kan met zo'n slecht weer ook helemaal niet buiten met haar! (onze hond weigert om in de regen ook maar 1 poot te verzetten;))
    Kan soms behoorlijk gefrustreerd zijn als ze dan weer eens wat uitspookt omdat ze zich verveeld!

@Debby: Ik zou ook nog een beetje wachten met de aankoop van een nieuwe hond, je gaat straks echt je handen vol hebben met de baby en een (jonge) hond vraagt toch ook heel veel aandacht hé.
    Weet je al welk ras jullie straks zouden kiezen?
    Wij hebben een Amerikaanse stafford, die krijgen zo vaak een stempel dat ze slecht/gevaarlijk zijn maar is echt niet het geval, onze hond is een super grote schat en zo verschrikkelijk lief voor kinderen!
    Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, je kan van elke hond een gevaarlijke hond maken ligt allemaal aan de opvoeding;)

@Vaderschapsverlof: Hier in België mogen de papa's echt niet klagen, krijgen hier 10 dagen betaald vaderschapsverlof en wanneer je dat zou willen kan de papa ook het ouderschapsverlof opnemen (weet niet of dat in Nederland ook zo is?)
    2 dagen is toch echt veel te weinig...

@All: vandaag gaan shoppen om een winterjas te vinden, zonder succes... Wat een lelijke jassen verkopen ze hier de laatste tijd!
    Heb wel een leuke slinger gekocht in hema voor als de kleine man er straks is: 'hoera een jongen' en nog 4 tetradoeken

20. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    mwa vind het een beetje een rare opmerking.
    een hond is ook een beest en heeft ook een band met jullie.
    die ruim je niet op voor een kindje. om dan weer een nieuwe aan te schaffen. vind het niet een voorwerp wat je niet meer nodig hebt en een nieuwe koopt eigenlijk.
    ook dat beest is gewend aan jullie. dus vind het wel zielig voor het beestje. en als dr dan nog een kindje komt. doe je de nieuwe hond dan ook weer weg?

ik heb hier 2 honden, en beide zijn al samen met 2 koters. en is altijd goed gegaan. dus vind dit argument een beetje rot voor t beest om te horen. sorry..

Deel Deze Pagina