Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Goedemorgen meiden

Ik heb om 15:40 een afspraak bij de huisarts. Pijn is nu goed vol te houden maar ik durf niet echt te eten aangezien het gister in ene zo hevig kwam opzetten toen ik wat gegeten had. Dus het is nog even afwachten. Ben nu aan het werk dus heb wel lekker wat afleiding maar ben toch blij als ik een huisarts heb gezien. Het is alleen wel een vervangende omdat mijn huisarts weer is op vakantie is. Heb ik echt altijd als ik een x naar de dokter toe moet. Nou ik hou jullie op de hoogte

2. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    pff hoop echt geen galstenen meis. idd zoals je moeder aan t smeken was voor t ziekenhuis zo heb ik dat ook gedaan. mensen dachten dat ik echt doodging. en zo voelde ik me ook. daar zijn weeen idd niks bij.

lag te janken en te smeken dat ze me maar dood moesten laten gaan. uit echte pijn zeg je stomme en rare dingen. maar wens het echt niemand toe.

hier heb ik dr 2jr meegelopen, en kreeg steeds omeprazol, etc zijn maagbeschermers. tot ze echo gingen doen na 2jr. kwam toen jankend ehbo binnen. dus laat je niet afschepen verders.

3. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Ik heb niet echt hoeven smeken om de pijn. Het was wel heel erg vooral met het opstaan ging ik even door de grond. Echt een stekende pijn waardoor je niet een recht kon lopen. Het vreemde vind ik dat zodra ik bad ging dat de pijn toen weg was maar toen ik er weer uit kwam gelijk weer hevig terug kwam. Ik leg het allemaal wel even uit bij de ha. Nen benieuwd wat er gezegd wordt. Zit er vooral om te balen dat ik een andere dokter heb en niet mijn eigen

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!

Heb weer even helemaal bijgelezen:D
    Wat superlief van jullie allemaal! Gisteren was echt een topdag!:D We hadden geregistreerd partnerschap gedaan ipv. trouwen omdat we graag over een jaar of 3-4 nog heel graag uitgebreid willen trouwen. Nu hebben we veel verbouwingen nog gepland staan waardoor het financieel zegmaar niet helemaal te doen is, een trouwerij;)
    Ger. Partnerschap dan ben je gewoon voor de wet getrouwd zegmaar, je zegt ook gewoon 'ja'! Was echt bijzonder! Ook hebben we gewoon de huwelijkse voorwaarden etc. laten opstellen enzo...
    Na het geregistreerd partnerschap hebben we nog gezellig met de getuigen en ouders wat lekkers + koffie + andere drankjes gehad! En gisteravond met de ouders uit eten geweest! Was onwijs gezellig:D:D
    Mijn dag kon echt niet stuk!
    Was niet fit, dat was wel jammer, dus gisteravond stortte ik echt in whaha, maar dat maakt niet uit;) Vannacht even heeerlijk goed geslapen!:D

Nu genoeg over mij;)
    Ik zal proberen zoveel mogelijk op jullie te reageren:

@ Marjolein: Wat jij beschrijft heb ik ook al een tijdje. Als ik gegeten heb komt er ongeveer na een minuut of 10 tegen mijn middenrif aan echt een keiharde bal, dat doet echt zeer! Dat zwakt daarna weer af. Maar is wel vreemd. Ik zal het er vanmiddag sowieso even met de vk al over hebben:) Ben benieuwd wat je huisarts zegt!
    Zo erg als jij de pijn hebt, heb ik het zeker weten niet hoor! Pff... sterkte er maar mee!

@ Honden: Zoo superlief veronique en niki! Wij hebben geen hond, willen wel heel graag 1 maar we hebben het nu gewoon te druk en in huis is te weinig ruimte. Dat komt wel als we later groter gaan wonen:)
    @ Debby: Moeilijk... Het is nu inderdaad wel leeg in huis, maar een tijdje zonder is ook niet altijd verkeerd, ook voor het verwerken. Al moet ik er wel bij zeggen: Als de poezen hier komen te overlijden denk ik niet dat wij lang geen poezen hebben. Dan is het veel te stil en leeg in huis. Vond het echt al vreselijk toen ze een dag weg waren voor sterilisatie:)

@ Trishka: Ooh wat balen van je gebroken nacht zeg... Hopen dat je vandaag een beetje een rustig dagje hebt!

@ Geboortekaartje: Ik vind het mooie kaartjes! Alleen het is mijn stijl niet, maar mooi zijn ze zeker!

@ Moeheid: Verschrikkelijk... Door de pijn en vermoeidheid ben ik hier ook een stuk emotioneler... Soms sta ik aan het einde van de dag echt met de tranen in mijn ogen omdat ik dan gewoon niet meer kan. Echt raar...

@ Ik weet het echt niet meer... Sorry voor de meiden die ik vergeten ben...

Liefs en een fijne dag vandaag!!

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ananas, gefeliciteerd! Mooi dat je dag leuk was!

@ galstenen: geen ervaring mee, maar klinkt superpijnlijk!! Hoop dat het niet zo is!

ff twee vraagjes:

- welk matrasje hebben/nemen jullie? is zo'n aerosleep nou noodzakelijk?

- het is nog ver weg, misschien meer een vraag voor de dames die al moeder zijn: laten jullie de baby op de rug of zij slapen? Rug word veel geadviseerd, maar zijn ook weer tegenstanders.. benieuwd naar!

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Ananas Fijn dat je een geweldige dag gehad hebt. Wij hebben het ook precies zo gedaan al wordt onze bruiloft wat langer uitgesteld als die van jullie. :)

@Marjolein Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met de huisarts. Ik heb er helaas ook ervaring mee die pijn na het eten, maar bij mij had het een andere reden. (ontstekingen in mijn darmen die niet (h)erkend werden dus mijn darmen waren geblokkeerd door littekenweefsel). Op het ergst leefde ik op cola en 3 yoghurtjes per dag omdat ik niet meer kon/wilde eten, maar gelukkig hebben ze me snel daarna geopereerd. :)

@Suzannes Een aerosleep is niet noodzakelijk, maar gewoon een eigen keuze waar je je wel/niet prettig bij voelt. Ik zag de meerwaarde er niet zo van in dus wij hebben hem niet en gaan hem ook voor de tweede niet aanschaffen.

Het matrasje komt van de Ikea en was geloof ik ongeveer 40 euro dus ook niet de duurste. Maar we zijn er heel tevreden over en onze kleine meid slaapt er prima op en straks Flupke ook. Je kunt een heel erg duur matras met binnenvering en alles aanschaffen, maar die binnenvering doet zijn werk pas echt vanaf de 15 kilo. En gelukkig is er naar mijn weten nog nooit zo'n zware baby geboren. ;)

Kyra heeft de eerste paar weken op haar zij gelegen (bij elke voeding het hoofdje een andere kant op) en daarna op haar rug. Ze kreeg wel een iets platter hoofdje maar absoluut niets drastisch en het is ook weer helemaal bijgetrokken. Ik zou me er niet te druk om maken, want het kan zo maar zijn dat je een buikslaper hebt. Komt tijd, komt raad (om er maar een oud spreekwoord tegenaan te gooien). :)

7. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Ananas: gefeliciteerd he ;) , ben blij dat t een gezellige dag was! En je hebt gelijk hoor, trouwen kost een hoooooop geld.. zo kan t toch ook? huwelijkse voorwaarden, hoezo dat? moet dat bij ger. partnerschap dan?

matrasje: wij hadden m toen gehad van vrienden, bijna niet gebruikt en nu had mn schoonmoeder m over en die is ook bijna niet gebruikt dus geen idee hoe duur een matrasje zou zijn.

ontwerp geboortekaartje is helemaal klaar, binnenkort ff een proefdrukje laten opsturen.

8. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ow ivm ligging, jessey heeft hier met een speciaal kussentje de eerste tijd op zn zij gelegen. hij is ook echt een buikslaper nu dus rug was een ramp!

9. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Ananas89, proficiat, heel leuk dat je een leuke dag hebt gehad.
    Wij weten nog niet wat we doen.

marjolein, jou geef ik een dikke knuffel, pijn is maar niks.Hopelijk is het snel weg.

matrasje, hier nog geen idee welke ik koop, we krijgen in november de kamer geleverd,en als dan het bedje opstaat ga ik me er eens in verdiepen.
    Ik denk ook dat het niet zo heel veel uit maakt.

10. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ananas, gefeliciteerd! Fijn dat je een topdag hebt gehad!

@marjolein, ook ik hoop dat het geen galstenen zijn, hou je ons op de hoogte?

@matrasje, hier eentje van ikea, ging perfect!

Ego, gisteren bij de gyn geweest, controle was allemaal ok. Ook even snel het hoofdje, buikje en bovenbeentje opgemeten en ons meisje loopt perfect met de groei!
    Ik ben nog maar 3.5 kg aangekomen dus dat was ook allemaal ok. En ook mijn gyn zei dat de kans dat ons meisje iets aan de cmv overhoud klein is. Ook zei ze dat zelfs hier in italie sommige er niet op getest worden dus nooit zullen weten of ze het hebben opgelopen totdat hun kindje wat mankeert.
    Tandarts was ok, was niet superveel tandsteen om te verwijderen en ook nog een complimentjes gehad op mijn gebit! Altijd mooi te hoor!

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Iosola: Fijn dat alles goed was!

Ananas: Nou meid, leuk dat je dag zo geslaagd is! Nogmaals van Harte!!

Wij willen ook trouwen, maar zijn ook nog even aan het sparen. Er hebben nu eerst andere zaken hier de prioriteit! En ger. partnerschap vindt mijn vriend niks.
    Ben wel gevraagd overigens haha, dus zal een lange verloving zijn!:D

Kinderen bij bevalling: Wij hebben de ouders van mijn vriend naast ons wonen, dus zorg ruim van tevoren dat zijn campingbed en spullen daar ook klaar staan mochten we weg moeten!

Moe: Heb mijn dagen, soms zak ik ineens in en soms voel ik me juist helemaal top! Hormonen doen ook veel rare dingen, kan soms ineens heel kwaad worden of juist heel zachtaardig hahaha.... Ken mezelf soms niet eens!;)

Juul: Leuke kaartjes, persoonlijk niet mijn stijl, maar dat is voor ieder anders, wij hebben hele klassieke kaartjes.

Matras: Wij hebben ook gewoon een goed matras, geen aerosleeper. Zijn we nog steeds heel tevreden over, mag ook wel, want kostte toen ook 120 euro.

Rug/zij slapen; Wij hebben een buikslapertje gehad! Wilde niet op zijn rug liggen en kon na een aantal weken zichzelf al zo omdraaien... gelukkig ook vrij snel sterk in zijn nek, dus overdag als hij bij me in de buurt sliep, liet ik hem ook gaan. Bleef hem terug draaien! Had weinig zin hahaha... Na een jaar ging hij ook op zijn rug slapen.

In het begin wel omstebeurt op zijn zij gelegd!Links/rechts...Hij had een lichte voorkeur, maar daar heb je ook weer trucjes voor, dus niks aan overgehouden.

Honden: WIj hebben een Shi Tzu, heerlijk ondeugend ding, waar totaal geen kwaad in zit, maar ook soms te enthousiast kan zijn! Dus moet regelmatig even een halt worden toegeroepen..

Marjolein: Succes bij de HA!

Hier nog steeds een ziek mannetje, allebei de oogjes zijn ontstoken ,loopneusje, lelijke kuch en schor. Heeft een goede verkoudheid te pakken dus! Nu is die helemaal gek van Bassie en Adriaan, dus mag hij een filmpje kijken .. Ik houd er helemaal niet van en sta er ook versteld van dat hij zo'n 3 uur lange film onder het spelen, is druk met zijn autootjes, gewoon af kan zien...

12. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    #612 Marjolein25, 21 okt 2010
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
    Ioasolo ben blij voor je dat alles goed is met jullie en dat de kleine goed op schema ligt. is toch weer een hele gerustelling

Buikpijn: Net gelunched en nu is mijn buikpijn weer terug :(.Vind het echt vervelend zeg :(. Het lijkt net als ik zit dat ik er meer last van heb dan dat ik loop :( Verder het gevoel of heel mijn maag omhoog wordt gedrukt erg vervelend. Is gelukkig niet zo erg als gister nog. Nou nog 2 uurtjes en dan mag ik naar huis en naar de dokter :(

13. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Voelen jullie de kleine ook zo sterk en vaak? Ik kan me niet herinneren dat F. ook zo vroeg al zo sterk aanwezig was. Deze frummel voel ik nu echt vanaf 19 weken al elke dag en het wordt steeds sterker! Nu ook gewoon gemiddeld al zo'n 10x per dag dat ik hem echt aanwezig voel zijn als ik bezig ben!Wordt er zelfs wakker van... Dat wordt nog wat!

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

Vanmorgen vk geweest alles goed! baarmoeder komt niet helemaal overeen met de duur van de zwangerschap zelfs iets verder! dit kan komen doordat het de 2e is.. maar t kindje kan ook iets groter zijn.
    ach alles was prima mooie hartslag en bloeddruk goed!

Ik voel de kleine nu ook mega veel en goed! ondanks de placenta op de voorwand! m`n man voelde t vorige week zelfs aan de buiten kant! echt leuk!

@ bi.. vanmorgen therapeut geweest, het is (nog) geen bi maar mer spieren en gewrichten. Heb holle rug en bekken staat ver naar voren en nu hangt dus de buik eraan.. dat doet vreselijk pijn. Wel tips ed. meegkregen om t dragelijk te maken..

@ Matras in de wieg heb ik gewoon schuim(matras) zelf gemaakt prima voor die 3 maand..
    Ledikantje bij Jarno toen nieuw matras gekocht.. schuift gewoon door..

@ Slapen: die van ons sliep op z`n rug en zij en nu veel op z`n buik.

@ Champy beterschap met je mannetje!

@ Ananas nog gefeliciteerd!

@geb kaartje zal binnekort eens een boek gaan halen hier om eens te neuzen..

Fijne dag!
    Liefs

15. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Champy: Ik voel de kleine niet zo veel. maar bij mij is ze ook wat kleiner dat ze hoort te zijn en mijn buik loopt een week achter. Kreeg net een behoorlijke schop waarvan ik dacht zo meissie best wel kracht. maar over het algemeen is ze rustig. Ze reageert wel als ik mijn hand op mijn buik leg dus daar ben ik er blij om

16. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    susannes ik heb geleerd in mn kraamtijden dat elke keer dat je de kleine in bed legt je om en om op dr zij moet leggen. dit ivm het hoofdje die nog vormbaar is. op den duur op de rug als ze kunnen draaien naar de buik.
    mijn jongste had een voorkeurs houding en dus ook aan 1 kant een platter hoofdje als aan de andere kant. valt nu niet meer op maar wel als baby zijnde.

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    volgens mij hebben ze t beleid sinds kort verandert grrr, t is nu gelijk al op de rug, geen idee hoe je dan de voorkeurshouding eruit krijgt maar goed ;) . beetje een onzin beleid vind ik, weet ook niet of ons eraan gaan houden 8) .

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Grr hier vliegt heel de dag internet, telefoon en tv er al uit.. Hoop dat het nu afgelopen is, stomme Ziggo.

Ananas, gefeliciteerd en fijn dat jullie dag gisteren geslaagd was!

Baby voelen, ik word regelmatig al s' ochtends wakker geschopt. En vanacht om een uur of 2 werd ik ineens wakker geschopt, en ik lag nog niet eens op mijn buik.. Nou ja, tot nu toe vind ik het eigenlijk alleen nog maar heel gezellig, maar dat zal vast nog wel veranderen ;)

Matrasje, wij hebben een van Babydump en gelijk een goeie gekocht waar ie al die tijd op kan liggen en sowieso een evt. 2de ook nog. Kostte 129 euro maar ik vind een matrasje gewoon belangrijk, vooral omdat ze er zo veel inliggen.

Iosola, fijn dat gisteren alles goed was bij de gyn en hopelijk heeft ie je een beetje gerust kunnen stellen!

19. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ok dat wist ik niet dat t beleid is veranderd weer. hier was het 3jr geleden met een rolletje achter de rug en eentje ervoor. en dan gewoon op de zij om en om.. lijkt mij op de rug ook niet fijn slapen altijd hetzelfde. en het beleid wat ik toen leerde vond ik ook wel prettig eigenlijk.

20. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Beleidsveranderingen Ik snap best dat de inzichten veranderen en dus het advies, maar er lijkt elk jaar wel een ander advies te zijn. Als we bevallen zijn zal het advies vast zijn dat ze ondersteboven moeten slapen...

Deel Deze Pagina