Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Voorbehoedsmiddel De cerazette pil mag je wel innemen tijdens de bv periode, omdat de hormonen daarvan aangepast zijn. De een vindt het een fantastische pil en de ander baalt ervan en gooit hem in de vuilnisbak. Ik behoorde tot de laatste categorie en wij zijn toen op condooms overgegaan (resultaat: Flupke :) ).

@Jojo Ik kijk dat soort programma's echt niet meer. Ik kan daar nu echt dagen van van slag zijn. Natuurlijk weet ik dat dat soort dingen gebeuren maar op het moment steek ik liever mijn hoofd in het zand.

@Trishka Wat een heerlijke nacht. Hier was het wel ok met 2 keer wakker worden. Het kan beter, maar ik denk dat het wel weer een tijd duurt voordat Kyra gaat doorslapen. Dit weekend gaat ze naar haar nieuwe kamer dus dat is extra spannend. Veel behangplezier!

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    oeh devy das idd spannend voor Kyra, ja kan me voorstellen dat ze dan idd weer ff moeite heeft met slapen, is weer ff wennen. Hier zit ik te twijfelen, stiefzoon komt vanaaf voor een week naar ons toe, eigenlijk de ideale tijd om voor zoontje te wennen aan de nieuwe kamer, hoeft ie niet aleen te slapen.. maar weet niet hoe manlief ertegenover staat, kan zijn dat ie eerst de jongen weer een beetje wilt laten rusten. vanaaf maar ff erover hebben.

andere voorbehoedsmiddel, geloof dat de spiraal de andere is, maar weet niet of dat de mirena is of de koperen..

implanon hoef je niet elke dag aan te denken, zit er voor ong 3 jaar in dus lijkt me ideaal persoonlijk. Sommige hebben alleen last van veel bloedingen, dus t is per persoon afhankelijk hoe je bloed en of je dat wat vind. De meesten hebben geloof ik na de begin periode bijna geen bloedingen meer, zou ik ook echt niet erg vinden hehehe. Anders aan de gyn vragen of hij m erin wilt zetten met de tijd, dan weet ik in ieder geval dat t goed gebeurd ;) .

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    thriska implanon moet wel door een expert gezet worden he. Doen ze het verkeerd of op de verkeerde cyclusdag dan werkt ie helemaal niet meer.

4. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Voorbehoedsmiddel: Denk dat we dan maar tijdelijk voor de condoom gaan, heb eigenlijk een beetje schrik dat wanneer ik weer aan de pil ga het hierna alweer zo moeilijk word om zwanger te worden.
    Zoals vermeld in mijn onderschrift heb ik PCOS en heb zowieso al een heel onregelmatige cyclus.. Ga het maar vast eens bespreken met de gyn en dan kunnen we nog beslissen.
    Er waren toch nog meiden hier met PCOS hé? Hebben jullie ook Clomid moeten nemen en meiden die al een 2de kindje krijgen hebben jullie dit ook moeten nemen om voor de 2de maal zwanger te worden?
    Is iets wat me wel erg bezighoud..

@Trishka: Fijn dat je zoontje een beter nacht heeft gehad! En veel succes met behangen vandaag!

@Devy: Ja vind condooms ook wel wat riskanter, hoe rap "vergeet" je dat ding al eens niet;) Vond het ook niet zo prettig vrijen met condoom, we zien wel...
    Wil allesinds wel ongeveer 2 jaar leeftijdsverschil tussen de 2 kindjes dus hoop dat we het toch even zo kunnen houden;)
    Ivm programma, mag er eigenlijk ook niet meer naar kijken maar tv stond op die zender en was al bezig en dan wil ik altijd het einde zien, eigenlijk heel erg slecht voor je gemoed!
    Nu maar vast wat babyboom gaan kijken moet ik ook altijd zo om huilen maar dat zijn dan tranen van geluk:D

@Debby: Ohja dat is ook al zo iets een pil die je altijd op hetzelfde tijdstip moet nemen.. Vind ik heel moeilijk.
    Werk ze vandaag;)

@All: Heerlijke nacht gehad! Wel verschillende keren wakker geweest om te gaan plassen maar telkens weer onmiddelijk in slaap gevallen!
    Kleine man laat mij ook duidelijk merken wanneer ik moet plassen, ligt dan de hele tijd te trappen:D
    Vandaag trouwens alweer 23weken zwanger!
    Kijk zo uit naar de feestdagen, vanaf dan gaat het echt snel gaan voor ons allemaal!
    Ga nog een beetje opruimen, was weg hangen en dan wat tv kijken.
    Heb voor mezelf beslist dat het een rustig dagje word, heb de voorbije dagen iets te druk geweest!

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dames ik kom me afmelden ga weekje op vakantie..
    ff er tussenuit! en bijkomen.

De nachten zijn hier nl drama met onze Jarno.. dus ben kapot en heb ff geen puf om te reageren..
    maar dr kletsen hier zoveel meiden mee dat het zo lastig is om op iedereen te reageren hebt idee er niet (meer) tussen te komen..

waarschijnlijk tot na de vakantie!

x Dani

6. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Goedemorgen meiden

Thriska en Jojo fijn dat jullie zo'n heerlijke nacht hebben gehad. kan ook is een x geen kwaad. En heerlijk dat je mannetje het ook zo goed heeft gedaan

Voorbehoedsmiddelen: Ik zie het allemaal wel als de kleine geboren is :p Wij zijn het wel gewend om een tijd lang niet te vrijen :p

Niki: Mooi buikje hoor meid

Ananas: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad :)

VK: Iedereen die bij de vk is geweest met goed nieuws SUPER!!!

Ego: Die kleine van mij vind ik maar rustig :( Ze schopt af en toe is een x maar het is echt niet veel. Gister weer in bad gegaan maar geen enkele beweging. Wordt er nu ook snachts wakker van met het idee kom op meis schop is even. vanmorgen was ze wel even aanwezig toen de wekker van mijn vriend af ging maar nu de rest van de dag enkel een klein schopje. Ik weet nou niet of ik dit moet melden bij de gyn. of dat het vrij normaal is. Kan het me ook niet herinneren van mijn vorige zwangerschap. Denk dat ik voor de zekerheid toch zo even ga bellen. kan geen kwaad toch? Met zulk soort dingen zit ik toch een beetje te balen dat ik niet gewoon bij mij vk zit. Daar kon ik gewoon met al mijn vragen terecht. Maarja mis moet ik me ook niet zo druk gaan maken. Het zal allemaal wel goed zijn met mijn meisje.

Geboortekaartjes: Gister onze proefexemplaar binnen gekregen. Hijs helemaal top. Vind het jammer dat ik hem niet kan laten zien :p

7. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Ze begint nu ineens lekker te schoppen :) Ze zal wel op dr moeder lijken :)

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojogirl hier ook pcos. Bij de 1e geen clomid nodig gehad (wel rare cyclus maar wel 1e ronde raak...) bij de 2e wel clomid nodig gehad helaas. Omdat ik wist dat het niet helemaal goed was bij mij ben ik na de bevalling ook niet aan de pil gegaan. Maar mijn cyclus is toch wel raar... (tussen 28 en 350 dagen).
    Wij zijn gestopt met voorbehoedsmiddelen toen Emma 6 maanden was. Nu zit er straks 20 maanden tussen. Ik vind het ideaal!

dani fijne vakantie

bewegingen: als ik rustig lig voel ik hem bijna altijd standaard, wordt steeds erger nu. Overdag let ik er niet zo op maar voel hem toch regelmatig.

geboortekaartjes: gisteren boeken gehaald. We hebben het idee wat we willen nu maar moeten nog even verder kijken.

9. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    hebben jullie trouwens ook last van maagzuur? Kreeg een goede tip, 1 of 2 lepels vanillevla nemen, ik moet zeggen dat het goed helpt! Beter dan gaviscon.

10. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Maagzuur eigenlijk helemaal geen last van. Maagpijn wel helaas.
    Oh ik zal het onthouden. MIjn vriend heeft een scheurtje in zijn middenrif en slikt daardoor erg veel rennies. Maar als vanillevla beter helpt moet hij dat is proberen.

Tepels: Doen jullie tepels ook zo ontzettend zeer met deze kou? Die van mij lijkt wel 2 schalen knopen :p

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @marjolein Kan hij niet beter aan de omeprazol? Dat helpt nog een stuk beter dan rennies/vanillevla.

@Suzannes Gelukkig nog niet echt veel. Maar vanilleva helpt vaak wel. Helaas mag ik dat ivm het allergiepreventiedieet niet eten (ook geen soya) dus hou ik het even bij de rennies als ik er last van heb/krijg.

@Dani Fijne vakantie! Ik klets ook wisselend mee, maar dat is toch geen probleem? Het moet wel leuk blijven. :)

@Marjolein Als je je echt zorgen maakt, gewoon bellen! Ik doe het zelf bij de gyn ook minder snel (niet dat ik de vk platbelde hoor). Hopelijk wordt je kindje snel wat drukker (en niet alleen als je hier typt dat ze zo rustig is). Flupke is af en toe heel druk en dan weer heel rustig. Kyra was altijd druk dus dat was even wennen.

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Debby: Oh ja dat is een mooi leeftijdsverschil tussen de 2. Denk dat ik ook niet meer aan de pil ga hierna.
    Wat heb je geluk gehad bij jullie eerste dochter in 1 ronde zwanger is zelfs al moeilijk zonder PCOS;)
    Ik had totaal geen regelmaat in mijn cyclus, was gestopt in september 2009 met mijn pil en heb toen bijna 4 maand geen bloeding gehad.. Hierdoor ging er natuurlijk ook een belletje rinkelen en mochten gelukkig snel langs bij de gyn.
    En zie ons nu 23weken zwanger van ons eerste klein wondertje:)

@Suzannes: Hier ook enorm veel last van brandend maagzuur! Las vandaag nog dat dit nu nog erger word doordat de baby nu op de maag begint te drukken dus dat beloofd..
    Ga jouw tip eens uitproberen;)

@Marjolein: Je hebt waarschijnlijk gewoon een heel erg rustige meid, maar als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon even bellen kan inderdaad nooit geen kwaad!

@Dani: fijne vakantie! Geniet ervan! Hopelijk gaat het na de vakantie wat beter met Jarno ook!

@Tepels: Hier ook heel erg gevoelig! Verlies ook nog steeds dagelijks enkele druppels melk.
    Vind het nog steeds een heel raar zicht maar ben er langs de andere kant wel blij mee is voor mezelf toch wel een geruststelling dat alles werkt (ookal is dat wss nog geen garantie:))

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ devy, rennies mag je niet tijdens de zwangerschap

@ marjolein, ik heb de hele zwangerschap al gevoelige tepels, maar niet nu extra in het bijzonder...

vind de vanillevla echt helpen, lekker 2 eetlepels en voel het gewoon wegzakken

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Suzannes Je mag rennies wel nemen. Uit de bijsluiter:

"Zwangerschap
    Voor zover bekend kan dit geneesmiddel veilig worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Vraag altijd uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel gebruikt.

Borstvoeding
    Voor zover bekend kan dit geneesmiddel zonder bezwaar worden gebruikt tijdens het geven van borstvoeding. Vraag altijd uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel gebruikt."

Natuurlijk moet je ze niet als snoepjes innemen, maar als je er echt last van hebt kan het gerust.

15. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Hebben we eingelijk nog niet geprobeerd. Hij slikt wel elke dag (zolang hij ze niet vergeet) Nexus 20 pillen. Deze krijgt hij om het half jaar van de huisarts en die helpen mah. Maarja zoals ik al zei hij slikt ze heel onregelmatig en ik vergeet het nu ook tegen hem te zeggen. Maar ik zal het eens in huis halen. Bedankt voor de tip

Bewegen: Ja dat heb ik dus ook dat ik liever niet zo snel bel naar de gyn. Onze zoon was voornamelijk altijd druk overdag en savonds eigenlijk nooit. Ik voelde op mijn werk altijd zijn aanwezigheid. Erg gezellig. Maar deze meid heeft denk gewoon al haar energie nodig om te groeien vandaar dat ze wat rustiger is en dat is heel erg wennen. We gaan wel het weekend in dus ga ik gewoon even bellen denk. O ik ben ook zo'n zenuwkip verschikkelijk

rennies: Mag je inderdaad gewoon nemen. Maar zoals devy zegt zolang je ze niet als snoepjes weg kauwt :).

16. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ooh oke! Thanks! Heh, dan heb ik echt verkeerd gelezen! Goed om te weten!

17. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ik heb jaren omeprazol geslikt waren maagbeschermers.maar kan niet echt zeggen dat t tegen maagzuur hielp geloof ik... maar weet t ook niet meer zeker.. dus heb je niks aan aan mijn reactie.

hier slik ik regelmatig rennies. momenteel ligt de kleine precies tegen mn slokdarm aan te duwen waardoor maagzuur gewoon niet meer te houden is.

bijna alweer 26wk zwanger.. tjonge wat vliegt de tijd zeg... nog ff en de sint is weer in t land. nog 3 weekjes hebben we onze 3d echo ben zo benieuwd..

18. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    oh leuk sinterklaas en kerst. Kijk er al helemaal naar uit. ben heel benieuwd hoe mijn zoontje het vind. Vorig jaar was hij nog net iets te klein :)

19. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    hey meiden...

Even snel een teken van leven van mijn kant...

@marjolein/voelen, ik denk dat je gewoon een wat rustigere meid hebt nu, ook mijn meisje is rustiger dan dat luca was. Moet ik wel zeggen dat luca een kleine orkaan was (is nog steeds!). Mijn meisje geeft me in tegenstelling tot haar grotere broer wel veel meer trapjes richting mijn vagina en wat daar ook mag zitten daar beneden. Luca voelde ik bv veel hoger. Ook denk ik dat als het je 2e, 3e of 4e is je de zwangerschappen wel gaat vergelijken terwijl elke zwangerschap en kindje anders is.

@sinterklaas, misschien lukt het me wel om in NL te zijn tegen sinterklaas tijd! Wanneer is de intocht?

@maagzuur, hier gelukkig nog geen last van!

@dani, fijne vakantie, geniet ervan!

@tepels, mijne zijn heel gevoelig...

Ego, ga nu weer verder, moet nog even de woonkamer dweilen en de schoonmaak is weer gedaan. Daarna mezelf snel klaar maken aangezien ik vanmiddag op pad ga met een vriendin van mij, beetje winkels kijken, kletsen etc.

Fijne middag dames!

20. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    Bah mijn vriend belt weer dat hij morgenochtend moet werken. Wordt je toch helemaal gek van.

Deel Deze Pagina