Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojogirl ja zeker mazzel, ik had het toen ook helemaal niet verwacht omdat ik wist dat ik een bagger cyclus had. Dus gestopt met de pil en dacht zal wel weer een paar maanden duren voor ik ongie wordt... nou, 28 dagen daarna had ik een positieve test ;)
    Bij deze heb ik hele maffe cyclussen gehad maar wel weer de mazzel gehad dat ik 1e ronde clomid zwanger was.
    Ik denk dat ik gewoon heel weinige eisprongen heb door de pcos maar als ik ze heb zijn we wel heel vruchtbaar ;)

maagzuur: Nog geen last van gelukkig... rennies helpen bij mij altijd wel als ik last heb van maagzuur.

marjolein waarom moet je man werken?
    Mijn man werkt altijd in het weekend, ik heb nu mazzel dat hij een keer op zondag vrij is. Heerlijk!

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier nog een man die morgen moet werken, vanaaf ook nog overwerk dus die gaat zondag natuurlijk de halve dag slapen ;) . Ondertussen is zn zoon hier vanaf vanaaf, hoop dat ie volgende week een beetje rustige week heeft op t werk, dan ziet Kai m tenminste nog :) .

3. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Mijn man is assistent projectleider, en nu is er morgen overdag een overname dus die is om 6:00 morgenochtend al weer vertrokken. Hij heeft nog aan andere mensen gevraagd maar die konden allemaal niet omdat die nog dingen thuis moesten doen. Dus ik werdt een beetje boos want hier in ons huis doet alleen de kachel het in de huiskamer. Al maanden lang zit ik tegen hem te zeuren en te zeiken dat hij hem is moet maken. Tis een kleine moeite moet alleen even een buis koppelen en klaar. Ondertussen is het hier smorgen ijskoud. dus de kleine kerel zit smorgens bibberend zijn boterham te eten. vind ik dus onwijs zielig en gewoon niet kunnen. Dus voordat ik hem het bed uit haal trek ik alle gaspitten open om het een beetje warm te krijgen. Verder is hij leidinggevende en hoort hij mensen aan het werk te zetten ipv dat hij het zelf gaat doen. Zo gaan de mensen denken van o zeg gewoon maar nee want dan doet ie het toch zelf wel. Hij denkt zelf dat hoe meer tijd hij in zn werk stopt des te beter het later voor onze gezin in. VInd ik echt onwijs lief van hem maar zo werkt het dus helaas niet. Vind het voor een x niet erg maar dit is nu al 2 zaterdagen achter elkaar. De rest van de week behalve zondag is hij smorgen om 5:00 weg en komt savonds met een beetje geluk om 6:00 weer thuis. Dus ik ben altijd blij als we weekend hebben zodat we even van ons 3e kunnen genieten. Hij heeft de kleine man 2x gezien deze week :(. Mis ben ik wel een zeikerd hoor maar ik vind dat hij ook wel tijd vrij mag maken voor zn gezin af en toe

Nou ik ga even verder met eten koken

Mis dat ik vanavond nog even on kom

4. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Maar ik hou van wel hem hoor :)

5. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Marjolein 25, je bent echt geen zeikerd,Mijn vriend is agend en die hebben dus echt mensen tekort waardoor hij heel veel moet werken.hij had nu 7 middagdiensten achter elkaar en dan is die om 23,45 pas thuis.. en de dagen erna had die weer 3 n8 diensten.. vaak om gek van te worden grrrrrrrr maarja is nu eemaal zo

Sinterklaas, wij gaan naar het feest van sinterklaas volgende maand in utrecht ben eens benieuwd hoe hij het gaat vinden...

Babykamer.. yeaahhh hij is afgeverft en oooooh ik ben zo trots heel mooi vind ik het geworden..

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Devy: aaaargh, die zonnebril ja..
    Die was ik dus ook vergeten hihi
    Ik had inderdaad ook Thebe. En mijn kraamhulp zei dat het juist in 2008 aangepast was en het dus alleen op de rug was.
    Maar zij was al een oudere vrouw met 25+ jaar ervaring en ze vond het zelf ook het fijnst om ze om en om te leggen.
    Raar dat het bij jou wel om en om was...
    Succes met het "overhuizen" van Kyra

Jojogirl: er is wel een pil voor bij BV maar die is heel licht en die moet je dus echt iedere dag op dezelfde tijd innemen anders werkt hij niet.
    Heb jij voor een week gyno daktarin gekregen? Ik kreeg laatst maar 3 capsules.

Hier ook heel erge twijfels over een knip.
    Maar aan de andere kant kan mijn lijf echt geen 4e zwangerschap aan en zou de keuze dus eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn.
    Het zou het handigst zijn als we het nu tijdens deze zwangerschap zouden doen maar ik moet er nog even over nadenken.

7. Juul

Juul Actief lid

6 jun 2010
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjolein: je bent echt geen zeikerd hoor. En zo is er overal wel eens wat, niks geks aan.

Buik: mijn buik is echt zo flink aan het groeien begin er aan het einde van de dag gewoon van te waggelen (komt ook door een hele zere onderrug) maar jeetje wat gaat het op dit moment snel zeg....

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    marjolein mannen denken bijna altijd zo... als ze hard werken zorgen ze goed voor het gezin. Mannenlogica...

Blondiedfu hier komt absoluut de knip nog niet tijdens de zwangerschap. Mocht het nog mis gaan (afkloppen) dan wil ik nog een keer kunnen...

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Debby82: dat zou mij ook tegen houden.
    Maar zelfs als er bij mijn zwangerschap iets mis zou gaan dan zou mijn lichaam een 4e zwangerschap niet aankunnen.
    Misschien dat ik het toch moet overwegen, uit zelfbescherming.
    Dan kan het gewoon ook niet meer en ik moet de goden ook niet blijven verzoeken.
    Straks eindig ik in een rolstoel
    (Aan het eind van de vorige zwangerschap kon ik ook niet meer lopen)

maar het blijft een moeilijke beslissing ...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    heftig hoor... maar toch zou ik het niet doen... ik zou het gevoel hebben de goden te verzoeken ofzo, als is dat onzin natuurlijk!

11. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    @Maagzuur,gelukkig geen last van..
    @Anticonceptie,ga straks denk ik wel weer aan de pil.Heb wel de knip voorgesteld,maar we willen misschien nog een 3e.
    @Mannen en werk,hier ook een druk baasje 6dagen per week,pff.Dus begrijp je Marjolein helemaal echt niet leuk.Net zon gevoel of je overal alleen voor staat.Maar ja het inkomen is dan ook weer fijn..
    @Hier ik voel de kleine anders.Net alsof ie anders ligt.Vorig week voelde ik hem echt hard ,je zag de buik ook flink heen en weer gaan.Maar nu schopt ie meer richting blaas,raar gevoel.Mn man voelt nu ook minder sterk.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo vandaag voor het eerst serieus kinderwagens wezen kijken.
    Wie van jullie heeft de phil&teds? Ik kan er niet zo aan wennen, de baby die er onder hangt zeg maar...
    De Icandy vond ik ook heel mooi maar ook heel duur.
    Dus om te proberen maar de hele babyplanet doorgeracet met Emma op een kidsit meerijdplankje en ze vond het leuk. Lag helemaal in een deuk.
    Dus hoewel niet het aller praktisch, ik denk dat wij het bij de kidsit laten...

Kreeg een brief binnen dat mijn zwangerschapscursus 8 november begint. Snel alweer... gaan jullie allemaal een cursus doen?
    Ik heb vorige keer samen bevallen gedaan. Heel leuk maar niet voor een tweede keer ;) (krijg mijn man niet 2 keer mee haha).
    En nu wilde ik wel wat doen omdat ik vorige keer met een ks ben bevallen en toch even een opfrissertje wil en het me leuk lijkt zwangere meiden te ontmoeten.
    En deze cursus (zwanger en fit) is gratis dus extra leuk...

13. hee meiden!

jajaa ook ik ben nog in leven hoor ;)
    beetje drukke maand voor mij op het moment, veel afgesproken met vriendinnen om lekker bij te kletsen
    (begin van het jaar verhuisd naar andere stad en ivm hun school en mijn werk was het lastig af te spreken)
    en ook nog eens een nieuwe baan erbij, dus ik ben echt gesloopt, en de agenda blijft maar vol :)

@ werk vriend/man: de mijne is ook altijd weg in het weekend (eigen bedrijf in licht techniek (voor festivals & bands ed) en in t weekend bij zn vaste band altijd 3 dagen weg)
    en ook door de week vaak zat n dag/nacht podiums bouwen oid

best wel (heeeeeeeeeeeeel erg) vervelend, vooral door mijn nieuwe baantje, want zien elkaar daardoor hooguit 3 avonden in de week of midden in de nacht :p (als ik goed wakker wordt en m dus niet half slapend uitscheld dat ie teveel herrie maakt ;))

@ maagzuur/maagpijn: hier gelukkig geen last van
    eigenlijk helemaal geen last ergens van, voel me op en top :D

enige wat ik heb is af en toe eens een avondje hoofdpijn, en na n drukke dag (bijvoorbeeld na n dag winkelen met zusjelief zoals gister :);)) last van mn onderrug en ben ik net n waggeleendje :p

@ voorbehoedsmiddelen: hier na de geboorte voorlopig maar met condoom (en vriendlief op zn hart drukken dat ie m deze keer ook omlaat want hij weet nu toch echt wat dr van kan komen als je m afdoet :p) en zodra de borstvoeding stopt weer aan de pil (of natuurlijk als de bv niet lukt meteen al aan de pil)

@ 2e of volgende kindje: aangezien deze zwangerschap zich al heel snel aandiende in onze relatie ( nog voor we een jaar samen zijn is de kleine al geboren waarschijnlijk :p) willen wij sowieso een paar jaar wachten mocht het ons nogmaals gegund worden, en het liefst totdat ons mannetje naar de basisschool gaat
    maargoed, wie weet komt er hierna helemaal geen, of willen we juist over n jaar weer opnieuw zwanger worden, we zien het wel :)

@ babykamer: volgende week wordt bij mn "schoonouders" thuis EINDELIJK alles omgegooid en kunnen we verhuizen en ook de meubeltjes gaan neerzetten :D
    kan me echt niet snel genoeg meer gaan nu, staat een hele kist VOL met kleertjes naar me te "roepen" om een kleerkastje :)
    hopelijk kan ik daar dan komend weekend helemaal in op gaan
    verder kan ik namelijk niet veel betekenen in de verhuizing, dat vind ik wel jammer
    wel mag (lees moet :p) ik van vriendlief bepalen hoe we onze woon/slaapkamer daar gaan indelen/aankleden, en hij zal braaf opvolgen wat ik m vertel
    volgens hem heb ik meer inzicht in t verdelen en aankleden van een ruimte dan hijzelf (hij was dan ook heel blij dat ik zelf mn studio van 24 m2 kon indelen zodat het niet eens opvalt dat het hartstikke vol staat (2zits bank, 3zits slaapbank, ruime keukentafel voor 4 personen (met stoelen uiteraard) ruim tv meubel/opbergkast + een oude stoel die mn opa gemaakt had voor mij)
    en dan ook nog de keuken in dezelfde ruimte, jaa nu ik het zo opnoem vind ik het idd wel knap van mezelf :p

@ baby: vorige week controle gehad en was helemaal in orde, hartje klopte goed, bloeddruk precies gelijk als vorige keer, en maar 2 kg aangekomen (al vind ik dat zelf wat aan de lage kant maar t was in orde volgens haar dus)
    wel kwam mn baarmoeder iets hoger dan verwacht, maar aangezien de 20weken echo helemaal in orde was geweest maakte ze zich hier (nog) geen zorgen om, en ik eigenlijk ook niet

heb alleen de afspraken kaart bij mn vriend in zn bus laten liggen (zijn na de controle meteen doorgereden naar mn tante's huis in almere buiten dus beetje vergeten :)) dus weet zo gauw even niet wanneer de volgende afspraak is
    wel nog 1x om de 4 weken, dus is in de week van 8 nov
    en erna om de 3 weken :D leuk, komt toch weer iets dichterbij daardoor vind ik

verder zou ik het echt even niet meer weten allemaal
    dus rest mij jullie een fijn weekend te wensen, en tot gauw weer

liefss Nathalie

ps: hebben jullie ook zo'n schrik van hoe de tijd zal gaan na de feestdagen? ik wel hoor :$

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nathenhuug bedoel je dat de tijd dan snel of langzaam gaat? Of bedoel je iets anders?
    Ik moet als alles goed gaat nog tot 26 januari werken. Daarna ga ik me pas druk maken.

15. juist snel, nu op het moment leven wij hier heel erg naar kerst toe, omdat het onze eerste & meteen laatste kerst met z'n tweetjes is.
    maar na de feestdagen is het nog geen maand meer voor ik met verlof ga.
    dan klinkt het toch wel heel dichtbij allemaal, wel heel leuk natuurlijk daar niet van, ben absoluut niet angstig voor de bevalling
    en daar kijkt mijn mams juist zo erg van op :p zij was echt heel erg gespannen voor de bevallingen van ons alle 3

ik heb juist zoiets van ach t moet toch gebeuren, en pijn doet het toch, dus waarom zou ik me er druk over maken, ik zie wel hoe het gaat allemaal
    (althans zo denk ik nu dan heh :p kan natuurlijk ook opeens omslaan hihi)

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben ook niet bang hoor, was ik bij de eerste wel (is ks geworden) maar nu denk ik, ik zie het wel. Kan me wel maanden druk gaan maken maar wat heb ik er aan?

Ik vind de tijd voor de feestdagen meestal snel gaan. Als de zomer voorbij is is het zo kerst... januari en februari vind ik altijd zoooo traag gaan...

17. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat werken jullie nog lang door! Ik ga direct na de kerstvakantie met verlof. Daarvoor heb ik 2 weken vakantie, dus ik stop op 18 december met werken. Aangezien ik nu een week herfstvakantie heb, hoef ik daarna nog maar 7 weken (!) te werken. Daarna heb ik ruim 8 maanden vrij, want na mijn zwangerschapsverlof neem ik nog ouderschapsverlof op tot aan de zomervakantie

Ik moet nog wel heel erg aan het idee wennen. Ik vind mijn werk erg leuk, dus over een paar weken helemaal niet meer werken vind ik wel heftig. Aan de andere kant merk ik nu al wel dat ik het best zwaar vind om nu fulltime voor de klas te staan. Ik ben nu allemaal projecten aan het verzinnen om tijdens mijn verlof te doen, alhoewel iedereen blijft zeggen dat je je met een baby echt niet hoeft te vervelen ;).

18. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ff ego hoor, de kids gaan misschien vanaaf al op 1 kamer! beb benieuwd naar de nacht hahaha ;) .

ff buik showen hoor ;) :

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mooi hoor thriska...

ik weet nog niet hoe lang ik verlof neem.
    Ik zou eigelijk half mei weer moeten werken. Ik wil er zowieso 4 weken verlof achter plakken en dan nog een maandje ouderschapsverlof ofzo.
    Maar als ik dat nu al moet regelen dan baal ik daar best van. Ik zie nl op mijn werk dat veel dames zich na hun verlof nog ziek melden door verschillende omstandigheden. Als dat bij mij ook zo zou zijn zou ik mijn ouderschapsverlof kwijt zijn... ik vind het heel moeilijk in te schatten...

20. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier dus nu al met "verlof"
    Baal er wel van, maar ik probeer er het positieve maar van in te zien.
    Denk wel dat ik blij ben als ik weer mag gaan werken in Mei :D

pfoeeeee wat is het moeilijk om een leuke, goede en betaalbare 7-persoonsauto te vinden :(
    We zijn vandaag de hele dag aan het zoeken geweest maar geen resultaat.
    (ja, eentje die net voor we er waren voor onze neus verkocht was ;))

NathenHuug: wij waren ook zo kort samen toen er al kids waren, en kijk ons nu eens ;) 1 tip: gebruik echt die rubbers na de bevalling anders komt er heel snel een uk bij.... zie hoe het bij ons vergaan is 8)

Deel Deze Pagina