hier per 23dec met verlof. dus nog totaal 7wk werken met de herfstvakantie eraf. hier begint het echt te korten. per 8jan mogen we thuis bevallen en moeten dus de klossen onder t bed zijn. en zijn we 37wk. zenuwwww hihi maar ow zo zin in.
@trishka, mooie buikje hoor!!! @blondiedfu, wij hebben oa een infinity fx op het oog en wat ik weet hebben ze daar ook modellen met 7 plaatsen, kan je op z'n minst even naar kijken.wie weet is het iets.. @verlof, ik ben een thuisblijfmama dus hier altijd met verlof.. @voorbehoedsmiddel, na de geboorte zeker te weten condooms en na de bv ga ik informeren bij mij gyn. Na evt. paptest en bloedonderzoekjes eens kijken welke anticonceptie het beste bij mij zou passen. Heb goede verhalen gehoord over de nuvaring. @bevalling, totaal niet bang voor en vind het nog stiekem best ver weg. weet dat de tijd vliegt maar zo voelt het nu nog niet... ego, vandaag uitgebreide groeiecho gehad, zovel extern als intern (kon ie beter het hoofdje zien). Alles goed tot zover. Heb een hoop foto's meegekregen en was zeker zo'n 1.5 uur zoet! Heb zelfs een foto's van haar tong! Heel mooi om alles zo super uitgebreid te zien. Verder krijg ik over 20 dagen weer een follow up dus.... Ook veel gegeten vandaag, blijf honger houden.. Nog even en ga het avondeten bereiden.
Icandy is mooi maar vond ik ook te duur hoor. Phill en teds hebben we ook over nagedacht maar wij hadden hetzelfde, idee alsof je tegen de onderste aan loopt zeg maar en ook later als ze wat ouder zijn, minder gezellig. Voordeel is wel dat je er 1 wagen van kunt maken. Tijn loopt nu wel iets zelf los maar ja als ik boodschappen ofzo wil doen zie ik het niet zitten om hem zo mee te nemen richting dorp (wel op loopafstand) maar ja, als hij moe is dan zit ik ermee en als ik zie hoeveel de kleintjes van vriende nnog in de wandelwagen zitten hebben wij besloten om een duowagen (naast elkaar te kopen) we hebben er van het weekend 1 besteld bij baby dump, een kees k2 naast elkaar incl. babynestje voor 400 euro. We hadden hem al in het echt gezien en getest. Onze mura gaat naar mijn broertje, die zijn een maand later uitgerekend. @ Cursus, ik ga er geen meer doen, vond het de vorige keer niet echt meerwaarde hebben. @ Verlof, werk in de zorg. Merk het nu al aan mn rug :x maar ik ga 6 wkn van te voren met verlof en dat is per 23 december, lekker weer met de kerst thuis net zoals vorig jaar. Nou toedeledoki, tot de volgende keer, schoonmoeders is hier en ik moet/mag zo nog ff werken.
mooie buik trishka!! Als ik overdag bezig ben voel ik de kleine niet maar als in dan plat op mn rug ga liggen op de bank of in bed dan voel ik haar goed en beweegt mn hele buik..zo grappig..dan ben je echt zo gelukkig! Ben blij als we allemaal over de levensvatbaar grens heen zijn! ik ben 1 van de laatste dus over 4 weken... kans is zo klein dat er nu nog iets misgaat maar toch ben ik weleens onzeker..grrr. en dan voel ik me ook weer schuldig omdat het allemaal zo goed gaat en ik zo denk..maar is gewoon angst uit mn droom gehaald te worden..
niki levensvatbaarheidsgrens is volgens mij 24 weken... 26 weken gaan ze officieel aan de slag maar vanaf 24 weken kijken ze naar je kindje en proberen ze het vaak toch wel. Daarom mag je na 24 weken ook geen abortus meer (lekker onderwerp sorry).
snap dat de onzekerheid er nog steeds is. heb ik ook. ik bereik de 26wk. maar nog onzekerheid. ze mag nog zeker niet komen. maar wel fijn in het achterhoofd dat ze er alles aan doen om dr te redden mocht het zo zijn. ik ben in feite ook een thuisblijfmama, maar werk freelance als gastouder. dus doe werk en thuisblijven ineen. is ook best handig. hihi
Goedenavond meiden Zo vandaag alweer 25 weken zwanger Voel me goed en heb de kleine meid al een aantal keer goed gevoeld vandaag dus ik ben helemaal blij Verlof: Ik ga 7 januari met verlof. Heb wel nog 2 weken kerst vakantie dus daarna nog 3 dagen werken dus dat is niet zo heel erg. Kijk er erg naar uit en ben ook er ook wel aan toen Cursus: Zwangerschapsgym met mijn buuf begint op 9 november Zometeen komen er vrienden langs voor een spelavondje. Ben wel onwijs moe maarja zal vast wel goed komen. Verder morgen een relax dagje, daarna nog een weekje werken en heeft ons gezin een weekje vrij. Lekker Centerparcs Kempervennen Heerlijk. Mis dat mijn kleine meid in die week lekker kan bij groeien. 8 november weer mijn groeiecho ben heeeel erg benieuwd hoe goed ze gegroeid is dan Nou meiden fijne avond verder
Sorry dames, ik doe ff alleen een ego bericht als het mag. Ik heb me toch pijn aan me liezen,, als ik loop blokeren me benen helemaal en zak er dan gewoon doorheen.. ooh wat doet het pijn.. Ik was op een verjaardag en als iemand me vroeg hoe gaat het kon ik zo wel huilen van de pijn.. Heb ook niet echt een idee wat het is, maar het is een zeurende pijn en maak me dan heel erg druk.
Hallo meiden! K ben dr weer K ben door manlief 3 dagen heerlijk meegenomen naar een kuuroord Was echt geweldig!! Hij had zelfs nog een speciale zwangerschapsmassage á 75 minuten voor me geboekt Gisteravond zijn we naar de musical Petticoat geweest. Wat een geweldige feelgoodmusical is dat zeg Helemaal top de afgelopen dagen! Verder nog steeds niet fit. Heb ook heel erg last gehad van hartkloppingen. Echt balen. Heb nog contact gehad met de cardioloog en moet komende dinsdag voor extra controle komen. Ook gaan ze dan opnieuw mijn bloeddruk meten. En is dat nou weer net zo raar als alle keren bij de vk (150/80) dan gaan ze weer verder kijken... Verder afgelopen donderdag nog controle gehad bij de vk. Baarmoeder was goed gegroeid, kindje had een mooie hartslag Nu over 3 weekjes weer komen Verder heb ik alles hier bijgelezen, maare...weinig onthouden @ Anticonceptie: Geen idee... Wil liever geen implanon of spiraal aangezien die zo lang zitten. Gekloot met condooms heb ik ook niet zo zin in... Maar even zien dus @ Bekkenklachten: Waardeloos Sterkte meiden! @ Trishka & Niki: Mooie buikjes Verder weet ik het echt niet meer... Sorry meiden, t was teveel info om te onthouden
@Veronique: Spijt me meid maar zou echt niet weten wat dat is, mischien toch even iemand bellen als je je zorgen maakt? @Marjolein: Veel plezier straks op vakantie! Laat ons hopen dat je kleine meid daarna lekker gegroeid is! @Cursus: Wij gaan straks de cursus "baby op komst" volgen, is eigenlijk een cursus in het ziekenhuis waar we bevallen, zijn 3 lessen 1ste les over wetgeving en je rechten voor en na de bevalling, 2de les over borstvoeding en flesvoeding en de 3de les is eigenlijk vooral een rondleiding in het ziekenhuis en alle informatie rond pijnbestrijding en manieren van bevallen (onder water, ...) Moet ons wel nog inschrijven dus ga daar maar niet te lang meer mee wachten. Moet straks ook naar de kinesist beginnen gaan voor zwangerschapsoefeningen en massages, kijk vooral uit naar die massages @Blondiedfu: Denk dat jij mij dat vroeg ivm gyno dakatarin hé? Ja ik moest dat gedurende 7dagen gebruiken maar moet zeggen dat ik nog steeds jeuk heb... Woensdag toch nog maar eens vermelden als we bij de gyn zijn.. @Onzekerheid: Ik blijf toch ook altijd wel wat onzeker. Vind het ook wel een geruststellende gedachte dat onze kleintjes straks wel geholpen kunnen worden moest er iets mis gaan. Probeer er niet te veel bij stil te staan en ga er gewoon van uit dat alles verder super verloopt. Is mischien vreemd om te zeggen maar ik heb toch wel het gevoel dat mijn overleden tante waakt over ons kleintje, zij zou nooit gewild hebben dat er hem iets overkwam.. @Trishka: Hele mooie buik! Ga straks ook nog even een foto'tje posten van mijn buik. @Bevalling: Eigenlijk echt geen schrik voor, kan natuurlijk altijd veranderen. Kijk er gewoon heel erg naar uit en hoop dat alles zo natuurlijk mogelijk kan gaan, zou dan ook liefst zonder epidurale bevallen is natuurlijk te zien hoe lang het duurt en hoeveel ik aankan, weet je niet op voorhand. @All: Vandaag nog eens bij kleine Maxime geweest. Wanneer ik hem in mijn armen heb dringt het langzaam door dat wij binnekort ook zo'n klein ventje hebben Maxime lag te slapen op mijn buik en onze kleine man reageerde heel erg fel, het arme mannetje kreeg voortdurend schopjes in zijn poep Ik hoor veel meiden klagen over hun onderrug maar ik heb eigenlijk vooral last hoger in mijn rug (aan mijn schouderblad ongeveer) van wat zou dat kunnen zijn? Is ook vooral aan het einde van de dag dat ik hier last van begin te krijgen, geen enkele houding is dan nog aangenaam.. Nog 4 daagjes en dan krijgen we onze 24weken echo, kijk er al naar uit!
jojogirl werk je met computers? Ik heb dat ook net onder mijn schouderbladen en dat komt door computerwerk (of te veel forummen ) icm het verweken van spieren en banden enzo.
Mijn buikfoto van vorige week Is bloot maar je ziet niks hé Schrik zelf soms hoe groot die buik ineens word!
@Debby: Ja zit eigenlijk wel veel op de pc, heb ook niet veel anders om handen tijdens de dag.. Zou mischien inderdaad daardoor kunnen komen merk wel dat het dan erger is.
mooi hoor jojogirl... tip: probeer je schouders regelmatig te ontspannen en bewust naar beneden te doen... dat helpt. En anders fysio! Doet wonderen bij mij!
debby: Dank je Ja ga er wat op proberen letten is echt een heel vervelende pijn, mischien als ik binnekort naar de kine ga dat ze mij er ook wat oefeningen voor kan geven, bedankt voor de tip alvast!
*Zwaai!* Pff kan jullie echt niet bijhouden hoor, jeetje wat een geklets! Ga een poging doen tot reageren.. Cursus, volgens mij begint die van mij 6 December. Beetje laat zo als ik dat van jullie allemaal lees. Zijn 6 lessen voor de bevalling en 1tje erna. Verlof, zit vanaf bijna het begin van de zwangerschap in de ziektewet, dus geen flauw idee wanneer verlof ingaat ben daar niet echt mee bezig. Anticonceptie, denk dat ik na de bevalling maar weer aan de pil ga. Ananas, wat lekker dat je door je man mee bent genomen na een kuuroord! Balen alleen dat je nog steeds niet fit bent.. Bevalling, vind het doodeng.. Bij vk al aangegeven dat ik graag de optie pijnbestrijding wil hebben en dat heeft ze gelijk genoteerd dus dat is een zorg minder dat daar niet moeilijk over gedaan word. Veronique, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt aan je liezen.. Enig idee of het van je banden komt of dat het uit je bekken komt? Jojogirl, mooi buikje hoor! Hier, vandaag lekker geshopt voor de baby! Meeste dingen nu in huis. Het voornamelijkste wat we nu nog moeten hebben is het badje met toebehoren, weet nog niet precies welke ik wil dus ga daar nog even over nadenken.
goeiemorgen meiden, gister was manlief pas heel laat thuis van werk, dus toch maar niet de kiddies al op 1 kamer gezet, werd te laat. vandaag gaat t dus wel gebeuren, volgens mij zijn beide kiddies een beetje zenuwachtig ervoor hahaha. Vanmiddag zwemmen met mn moeder, daarna als t goed is naar de pannekoekenboot, echt leuk voor de kids! en dan als we thuiskomen de vuurdoop .
leuk thriksa, pannenkoekenboot is leuk, maar wel druk meestal met die ballenbak Vandaag nog geen plannen. Manlief was pas om 4.30 uur thuis dus hij zal nog wel even slapen..