Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Goeiemiddag!

Veronique, gefeliciteerd met je verjaardag!

Marjolein, wat ontzettend laf om het uit te maken via de sms.. Maar als ik het zo lees is het maar een raar ventje.

Juul, ik heb wel iets meer kleertjes als jij, maar echt niet zo veel als wat er bij de foto's in de kast hing! Heb geloof ik 6/7 setjes 56, 1 setje 62. Zat er zelf aan te denken nog 1 of 2 62 bij te kopen en 1 of 2 50.

Hier, snotverkouden, bah.. Met de groeten van manlief. Hij heeft mij aangestoken en sinds ik er last van heb is het bij hem over ;)

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Veronique gefeliciteerd met je verjaardag!

Verder illegaal op het werk dus reageren gaat niet lukken ;)

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zo ben er ook weer eens.
    Wat een leuke kamertjes zeg! En inderdaad veel kleertjes al zeg.. Nathans kast is nu nog niet eens super gevuld. Nu worden de kleren wel wat groter dus dan lijkt met wat meer;)

Cup: hier ruim 1 cup gegroeid. had bijna niets:) dus erg fijn:D Oh lavendel heb gewoon 1 bh maat groter gekocht (had ik nog in de kast liggen van de vorige zwangerschap) Op een gegeven moment ben ik toen van die voedingsbh's gaan dragen omdat ik behoorlijk ging lekken:) Nu heb ik daar nog geen last van dus dan ga ik niet in van die oncharmante voedingsbh;s lopen;)

trishka: het slapen gaat vast steeds beter. Het is toch behoorlijk wennen ineens.

4. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden als ik dat zo lees zijn jullie ook best traag haha. hoor meiden die nog niks gedaan hebben. je kunt idd zeggen tis nog 3mnd. maar als je kind dus een maand eerder komt wat dan? of met 37weken? ik wil het liever af hebben 2mnd van tevoren. over een maand hebben we de intake weer van de thebe en die vragen ook of alles al klaar staat. heb altijd geleerd met 7mnd moet kamertje af zijn. en ondanks dat hier nog niet alles af is, ben ik al wel ver. en toch al dik 2mnd mee bezig geweest. d8 dat ik al laat was.. voor n 3e kind. :D:D

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    michele als je kindje een maand te vroeg komt moet het in de couveuse en mag het toch nog niet naar huis.
    Ik ben vorige keer met 34 weken bevallen, had nog niet alles af maar dat is wel het laatste waar je dan aan denkt hoor!
    Een kamertje is helemaal niet zo belangrijk, een bedje is genoeg en 2 of 3 setjes kleding... wandelwagen is ook handig maar als die nog niet binnen is doe je je kindje in een draagdoek...

6. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Kamertje: wat ben ik jaloers op al die kamertjes die (bijna) af zijn.. Hier lijkt het maar niet te vlotten, moet ook nog zoveel gebeuren!
    Gaan dit weekend een nieuw raam gaan halen hoop dat dit er snel in zit dan kunnen we weer wat verder werken.
    Moet nog een houten vloer in de kamer, nieuwe plintjes en dan kan mijn mama eindelijk vliesbehang komen kleven, wanneer dat erop hangt kan ik dan overgaan tot het schilderen *eindelijk*
    Vanaf dat het vliesbehang gekleefd is gaan we het kamertje gaan ophalen zodat het na het schilderen onmiddelijk kan opgezet worden.
    Pff.. Hoop zo dat het nu eindelijk wat gaat opschieten...

@Veronique: Gefeliciteerd met je verjaardag!

@Juul: Ik heb geluk gehad dat ik heel erg veel kleertjes gekregen heb van mijn zus en schoonzus maar moet wel bekennen dat ik zelf toch ook wel wat gekocht heb, denk dat ik straks gewoon veel te veel ga hebben maar stoort me niks;)

@Michele: Ja je hebt wel gelijk ik ga toch ook blij zijn als alles af is wanneer ik 7maand ver ben maar vrees er wat voor.. Er gaat allesinds wel al een wiegje in huis staan dus op zich gaat de baby niet op de grond moeten slapen als hij te vroeg komt:D
    Gaan volgende week ook het ontwerp voor de geboortekaartjes gaan afwerken dan is dat ook alweer in orde.

@Cup: Moet denk ik mijn cupmaat eens laten opnemen want weet echt niet hoe groot mijn borsten nu geworden zijn..

@Truus: Veel beterschap!

@Marjolein: Wat erg zeg voor je zusje! Heel erg laf, zou ik ook zo kwaad om worden! Hopelijk is ze er snel wat bovenop..

@Trishka: Ben benieuwd naar je muurschildering!

Ego: Ruzie met mijn mannetje!!!:x Ben zo kwaad! Ben al de hele voormiddag in de weer om zijn favoriete gerecht klaar te maken ondertussen ook nog wat kasten uitgekuist en verzet zodat er plaats komt voor de wieg in huis dus echt al een drukke voormiddag gehad, nu zit hij hier de hele voormiddag fifa te spelen op ps3 en naar tv te kijken (wat mij helemaal niet stoort) maar nu had ik hem al 3x gezegt dat hij om brood moest gaan zodat ik zijn boterhammen voor het werk kon maken (heeft de late dienst dus vertrekt hier om 13u) Om half 1 gaan we aan tafel daarna gaat hij zich douchen dus had nog steeds geen brood met als resultaat dat ik geen boterhammen kon maken voor zijn werk.
    Begint hij hier te zagen tegen mij dat het mijn schuld is en dat ik om brood moest geweest zijn... Terwijl ik al de hele voormiddag in de weer ben!!!!:x Oooh wat kan ik hier kwaad om worden! Is hier dan vertrokken zonder eten en zonder mij een kus of eender wat te geven!!! Ik haat het als hij vertrekt en we nog ruzie hebben mag er niet aan denken dat er nu iets zou gebeuren!!
    Pff sorry meiden maar moest echt even van mijn hart!
    Komt dan nog eens bij dat ik zo verschrikkelijk emotioneel ben dus zit hier alweer in tranen...:x

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb het kamertje nog niet klaar, maar zo'n haast heb ik echt nog niet. De meubels en andere toebehoren heb ik al gewoon in huis en staan al voor het overgrote deel op hun plek.

Mocht ik vroeger dan gepland bevallen (na de 37 weken) moet ik sowieso 2 dagen in het ziekenhuis blijven in verband met de geplande keizersnede. In die tijd heeft mijn man het ledikantje zo weer op de hogere stand gezet en de dingen die er nu staan en niet horen zo een ander plekje gegeven. En als ik nog eerder beval zal het ziekenhuis verblijf nog langer duren en kunnen wij altijd vragen of familie het op orde brengen overneemt.

En het is zoals Debby zegt: als je maar een veilige slaapplek hebt en wat setjes kleding komt het allemaal goed. :)

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    met vier weekjes te vroeg hoeven ze vaak niet meer in de couveuse..

9. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @vroeger bevallen en nog niet alles klaar hebben.
    Hier ook ziekenhuis bevalling en je moet hier sowieso 2 dagen blijven. Dus mocht ik onverwachts vroeger bevallen en nog niet alles in huis hebben, geef ik de opdracht aan anderen het voor mij te halen. Op dat gebied bn ik heel relaxed. Ook bij luca zijn we na een weekje nog dingen gaan bijkopen... En sommige dingen die we wel al hadden hebben we nooit gebruikt!

@jojo, mannen!!!!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niki soms niet, maar het ging over een maand te vroeg en dan mag je kindje echt niet direct naar huis.
    (Vanaf 36 weken zwangerschapsduur als alles perfect is mag een baby naar huis)

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Leuke kamertjes!
    Kadootje: Zoals jij het hebt ingericht zou ik het zelf ook hebben gedaan, erg lief!Vooral die lamp, had ik zelf ook in gedachte!

Maar ik mag me weer op een stoere jongenskamer richten haha!

@Uitzet; Alles is in huis, kleertjes stond ik zelf van te kijken hoeveel ik al had gehaald haha!
    Ledikant moet alleen op zijn plek en worden opgemaakt ( alle lakens en dekens al gehaald), kast moet nog in de kamer worden gezet, maar voor de rest alles al af!

Commode staat nu centraal in de badkamer, zodat ze er allebei gebruik van kunnen maken en voor ons makkelijker om de luiers enz. op één plek te houden. Is ook al gevuld met de sokjes, spuugdoekjes, slabbetjes, rompers en kleding.

Bad en toebehoren is aanwezig, hydro's / washandjes ook..

Kinderwagen + reiswieg, maxi-cosi + zak , campingbed..

Box kan zo in elkaar worden gezet... Speeltjes liggen ook klaar (simpele dingen als een rammelaar, bal etc), muziekding voor erboven te hangen..

Wil alleen nog een wipstoel halen en een meerijplankje voor de kleine man op de kinderwagen en een nieuwe sluier voor het peuterbed, maar dat heeft totaal geen haast.

Ik moet zeggen, ben aardig klaar haha!

@Veronique; Gefeliciteerd met je verjaardag! (als ik me niet vergis...)

@Cupmaat: Alleen wat voller geworden, nog geen nieuwe bh's nodig iig!

@Jojo: Sterkte meis, is nooit leuk ruzie met je lief! Maar hij heeft er inderdaad wel zelf schuld aan dat hij zonder brood weg is!

@Truus: Beterschap!

@Trishka: Je wordt lekker bezig gehouden door je mannetjes!Hihi

@Marjolein: Je zusje mag blij zijn dat ze van hem af is dan! Zo'n pest aan zulke leugenaars!

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Iosola & Champy: Inderdaad mannen!!!:x Weet wel dat het zijn eigen schuld is maar nu heb ik er zo mee te doen... Ben ook zo'n softy, eigenlijk zou ik eens hard moeten zijn en niet toegeven maar daarstraks stuurde hij: heb hier maar 1 broodje kunnen vinden dus heb geen eten, fijn.. Denk dat ik straks maar tot aan zijn werk rij en iets breng om te eten, kan hem toch moeilijk zo laten zitten tot vanavond om 22u...

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Jojo Oh daar zou ik persoonlijk dus helemaal geen medelijden mee hebben en al helemaal geen eten gaan brengen. Je hebt toch heel duidelijk een aantal keren aangegeven dat hij brood moest gaan halen. Hij heeft dat niet gedaan en als gevolg heeft hij geen eten. Voor mij zou het een duidelijk geval: eigen schuld dikke bult zijn. En als je eten gaat brengen zou hij er niets van leren. Maar het is natuurlijk je eigen keuze, dus als jij eten wil gaan brengen moet je dat gewoon doen. :)

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    euhmmm kan hij zelf niks halen dan in zn pauze? doet mijn man ook als ie zn brood vergeten is te maken, vind t al heel wat dat je zn brood elke dag maakt! hier af en toe, als manlief een late dag heeft en erg moe is, maar over t aslgemeen mag ie zelf zn pakketje in elkaar flansen ;) .

Snap wel dat je een hekel aan ruzie hebt hoor, ik ben meestal ook degene die dan toegeeft :) .

Nou behangen zit dr bijna op, nog een klein strookje te gaan! Wel raar om de muur zonder muurschildering van jessey te zien :) ...

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zou inderdaad ook geen broodje brengen hoor. Laat het hem maar even voelen;) Hij heeft vast wel even pauze toch? Of anders besteld hij wat.. Je hebt genoeg gewaarschuwd en vind het al heel lief dat je zijn broodjes altijd smeert. Doe ik ook vaak hoor maar op dat moment zorgt mijn man er voor dat Nathan in de kleren is.

kamertje: hier is de nieuwe kamer van Nathan nog niet af. Weet niet of ik het hier gezegd had maar er is steeds iet niet geod met de meubeltjes die we gekocht hadden. Nu wordt er weer een nieuwe ombouw besteld voor de kast en dan kan de kast hopenlijk volgende week ofzo in elkaar. Verder gisteren planken, lampen en mandjes gekocht bij de Ikea dus op zich kan het binnen een paar weekjes wel af zijn. Als Nathans nieuwe kamer af is, is het een kwestie van spulletjes in de babykamer leggen klaar!:D

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Champy en Jojo, dank jullie wel!

Jojo, ik ben het helemaal met Devy eens! Die van mij zou echt de boom in kunnen en die zou ik echt geen brood gaan brengen, hij ziet maar hoe ie zich red. Dan erbij vind ik het al heel wat dat je iedere dag zijn brood smeert, dat doe ik echt niet. Hij heeft zelf 2 handjes gekregen..

Uitzet, hier ook zo goed als alles in huis. Kamertje komt denk ik dit weekend af, daar hoeft niet zo heel veel meer aan te gebeuren. Verder alle spulletjes ook wel zo'n beetje in huis, alleen op het badje met toebehoren na, want ik weet nog niet precies wat ik wil (nouja, eigenlijk wel maar vind het zo duur die ik wil :))

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Truus: Wij hadden bij nathan dus zo'n duur badje en tubbytub enz.. Uiteindelijk maar een paar maandjes gebruikt. Al heel snel ging Nathan mee onder de douche en staat het badje dus te verstoffen op zijn kamer:)

18. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @jojo, ik begrijp je wel, zou het uiteindelijk ook weer zielig vinden en misschien dus ook wat eten gaan brengen ondanks dat hij het echt niet verdiend. Aan de andere kant hebben de andere meiden wel weer gelijk. moeilijk zulke situaties waar je hart misschien weer zou toegeven maar je verstand zegt dat je deze keer moet volhouden....

19. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. En wij hebben ook nog eens een bad, dus denk dat je hem dan heel makkelijk al mee in bad neemt of inderdaad mee onder de douche..

Lastig, m'n man zegt we gaan gewoon voor wat we mooi vinden maar dan komen we zo'n beetje op 140 euro uit wat ik een hoop geld vind. En als we gewoon zo'n standaard badje nemen zijn we zeker de helft goedkoper uit. Lastig..

20. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Truus Wij hebben gewoon een simpele tummytub van bebejou +standaard. Je moet natuurlijk doen wat jullie leuk vinden maar in mijn beleving gebruik je het niet zodanig lang dat je elke keer stijl achterover hoeft te slaan van de ongelooflijke schoonheid van je badje. :) Overigens weet ik niet welke verzekeraar je hebt maar bij de VGZ krijg je als cadeautje (tenminste dat was het een paar maanden geleden) een tummytub dus misschien kun je die gewoon gebruiken en even afwachten wat je straks het fijnst vindt.

Deel Deze Pagina