Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Hier ook een pyjamadag! Lekker met m'n man genikst en op de laptop gezeten, het is hier Halloween dus hij heeft me mee uit eten genomen :D Zit propvol!

Hier ben ik EINDELIJK niet meer misselijk. Met precies 24 weken was het over, hoera! Ik heb die rotmedicijnen in de prullenbak gegooid. Ik heb de afgelopen week wel last van lage bloeddruk, erg vervelend maar voor de rest gaat het goed. Morgen een afspraak met m'n midwife dus ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft, heb haar al 4 weken niet gezien en ben flink gegroeid in de tussentijd!

Ondertussen lekker gesettled in ons nieuwe huisje, heb eindelijk een ledikantje en ben lekker aan het nestelen. Even een vraagje, wat voor merk luiers gebruiken jullie (ik geloof dat er aardig wat dames zijn die al een kindje hebben) en hoeveel kosten die in NL per pak? Ik heb hier gisteren voor het eerst een pak luiers gekocht in de aanbieding, Pampers Swaddlers voor pasgeboren baby's. Ben even nieuwsgierig naar prijsvergelijking, dat doe je toch onbewust als je in het buitenland bent! Wanneer beginnen jullie met luiers kopen? Ik krijg over 2 weken ook m'n babyshower dan zal ik wel aardig wat luiers krijgen!

Hoop dat alles goed gaat met iedereen :)

2. Juul

Juul Actief lid

6 jun 2010
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjolein: veel plezier bij Center Parcs

Misselijk: Gelukkig geen last van, ook helemaal niet gehad. Mijn enigste klacht is voor een week of 4 terug begonnen, rugklachten. Verder merk ik niks van de zwangerschap.

Naam: Bij ons staat de naam nu echt officieel vast. We hebben gisteren namelijk van die witte houten letters gekocht (de naam dus) voor op de muur in babykamer.

Allemaal een fijne dag!!!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @misselijk: bij mijn dochter had ik er bijna geen last van maar nu ik een jongen krijg in het begin wel...

@luiers: ik gebruik pampers en die kosten normaal 10 euro per pak, in de aanbieding betaal je 3 voor 25 euro en je krijgt soms ook nog van die bonnen opgestuurd en dan heb je er 3 voor 15 euro. Dus 5 euro per pak. Lekker prijsje!

Ik zal hier ook eens een buikfoto plaatsen. Zo zie je nog amper wat, zo heeft je buik ineens een groeistuip :D

4. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    goeeeeeeeeeeeeeeeeiemorgen ;) .

Marjolein superveel plezier bij cp, genietse!

Ray, hier heb ik voor newborn maat toendertijd ook eigenlijk pampers gehaald, was toen geloof ik 4,69 of 4,99 per 27 stuks. Nu ga ik kijken of de kruidvat luiers ook wat zijn, die zijn iets goedkoper. Dit omdat die in de grotere maten erg goed bevallen zijn hier, en een stuk goedkoper als de pampers.

baarmoeder ligt hier ook zo een 4 tot 5 vingers boven mn navel volgens mij, voel de trapjes nog overal en nergens hahaha, is echt een kleine draaier nog in mn buik.

Pffff, k*t wintertijd joh! Jes vanmorgen weer om 10 voor 6 wakker, heb m gezegd dat ie nog moest gaan slapen tot zn lampje aanging, dat ie ander niet naar t kdv mocht vandaag. Nou zn lampje ging aan om kwart over 7 en tot die tijd heeft meneer gehuild zucht... dus geen kdv voor m vandaag, hopelijk leert ie ervan en gaat ie weer leren iets langer te slapen want ik vertik t om om kwart over 6 al mn bed uit te gaan voor m hoor!

Gister niet meer aan printen toegekomen, ging met een vriendin naar 't keldertje', dat is een soort outlet gebeuren hier dus ga straks ff langs mn mams om uit te printen en bij te beppen.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    over kruidvatluiers... je kan op de site van kruidvat bonnen aanvragen waarmee je een gratis pak aan kan vragen he... dan kan je die eens uitproberen...

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heheh, i know, had de uitprintversie (dus maar 4 keer uitgeprint ;)) en ga ze vandaag ff bij 4 verschillende kv inleveren hehehe :D .

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb 10 pakken ;) komt omdat mijn moeder en zus ook al voor me gehaald hadden... volgens mij heb ik nooit 10 pakken nodig... :D

8. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    pff nou ik weet dat toen de pakken er doorheen gingen binnen no time, damn wat poepen die kleintjes veel zeg hahaha!

Maarruh goed idee, zal ff mn mams ook zo lief aankijken hehehe, alleen jammer dat t nu opgestuurde bonnen zijn en je dus niet meerdere keren kan uitprinten, ach elk pak extra scheelt toch weer centen hehehe :D .

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Goeiemorgen,

Baarmoeder, ligt hier ook al wel zo'n 4 vingers boven mijn navel. Beeb is hier ook nog lekker aan het draaien, ligt de ene keer boven en de andere keer onder.

Luiers, hier ook de gratis newborn luiers van Kruidvat gehaald. Vraag mij alleen af wat ik nog bij moet halen, en welke maten enzo.

Trishka, vervelend zeg dat je zoontje al zo vroeg wakker was vanochtend! Kwart over 6 is wel erg vroeg zeg, pff..

10. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Marjolein: Heel veel plezier!

Ray: Halloween, lijkt me wel een leuk feestje, alleen doen we er hier niks aan hahaha!:D

Luiers: Pampers hier, 10 euro per pak. Manlief weigert over te stappen na een aantal miskopen a la Huggies, Bumblies etc. Kruidvat nog nooit geprobeerd eigenlijk.

Misselijkheid: Was ik gelukkig met 15 weken wel vanaf!

Baarmoeder groeide goed mee zei de Vk vorige week, voor mij gevoel wel erg omhoog,Bij F. groeide mijn bm meer in de breedte voor mijn gevoel.

Tijd: Hier ook 6.30 wakker ipv 7.30, maar dat valt opzich nog mee, maar hoop dat die snel zijn oude ritme weer vindt!

Weekend natuurlijk druk bezig geweest met kamers opruimen en herinrichten, ben nu gesloopt haha pfff....

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    he meiden,

Hier een druk weekendje gehad..veel gelopen en met gevolg dat ik snachts kapot ga van de rugpijn en amper kan draaien..ik voel de kleine goed als ik plat op mn rug lig en soms trapt ze goed tegen mn buikwand en soms aan de binnenkant zeg maar..dan voel ik haar dus schoppen tegen mn darmen..heel akelig. kennen jullie dat ook? ik denk dat mn baarmoeder nu net boven mn navel uitkomt maar niet veel iig.

12. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Goedemorgen meiden

Pff hier het zelfde probleem met mijn kleine man. Die was al om 6:00 uur wakker vandaag. Hebben om 6:30 dus gezellig met zn alle op bed een kopje thee gedronken. Tis tenslotte vakantie en had toch nog veel te doen

CP: We gaan een midweekje dus van het weekend weer lekker thuis

Kruidvatluiters: Moet ik nog halen waren mij toendertijd erg goed bevallen

Baarmoeder: Ook zo/n 4 vingers van mijn navel af. Vanmorgen werd ik gewoon weg gestuurd door manlief :( Lag heerlijk tegen hem aan maar dat vond hij eng omdat hij bang was om de kleine te pletten dus ik moest me omdraaien en hielt hij mij heerlijk vast :)

Misselijk: Nog steeds met vlagen maar wel goed vol te houden zeg maar. heb wel erg veel last van maagzuur helaas :(

Nou meiden ik ga de laatste dingen inpakken :)

13. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Kruidvatluiers.. ik heb op de site gekeken maar kan de bon niet vinden :(

Sudocrem is er nog steeds niet uit, maar hij is al een beetje toonbaarder haha.

Wat betreft het slapen in het grote bed hebben we nu denk ik de oplossing.
    Als ze samen naar bed gaan houdt Reese zijn kleine broer wakker en gaan ze lol trappen.
    En Reese wil sinds zijn grote bed niet meer slapen 's middags.
    Daarom is hij 's avonds eigenlijk net te vroeg moe, dus nu brengen we Reese een half uurtje eerder naar bed.
    Dan gaat hij wel slapen en kan Rodey ook gewoon rustig gaan slapen.
    De afgelopen 2 nachten werkte het perfect!

Jojogirl: mooie echofoto's

Smartie: nee, hier gelukkig geen last van misselijkheid en overgeven.

Marjolein: fijne vakantie

Michele: grappig dat jij een bevallingsplan moet inleveren.
    Hier hoeft dat helemaal niet (mag natuurlijk wel ;) )

Ray: fijn dat je al een beetje gesettled bent.
    Heerlijk he om een eigen plekkie te hebben

Trishka: balen dat jouw "wekker" al zo vroeg ging vanmorgen.
    Hier waren ze ook wel een uurtje eerder maar kwart over 7 is toch al een beetje schappelijker.

Heb nu toch maar een bekkenband aangeschaft.
    Bij de vorige zwangerschap heb ik dat niet gedaan omdat ik zelf van mening was dat je lichaam er dan op gaat vertrouwen (zeg maar met een enkelband en een zwakke enkel)
    Maar de pijn speelt nu zo op dat ik er alles aan wil doen om niet zo te eindigen als de vorige keer (= niet meer kunnen lopen)
    Het werkt in ieder geval wel, voel veel meer ondersteuning.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    blondiedfu hij staat bij baby en kind en dan baby en mama kortingsbon in het derde rijtje...

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Marjolein: Heel veel plezier straks! Geniet ervan!

@Baarmoeder: Heb de indruk dat de baby heel erg hoog schopt met momenten maar zou niet juist kunnen zeggen hoeveel boven mijn navel.

@Niki: Ja herken dat gevoel, is echt vreemd hé?

@Baby voelen: Vind het soms echt gek hoe goed ik de baby voel draaien, zijn dan geen schopjes die ik krijg maar voel dan gewoon iets draaien onderhuids:D
    Ohja meiden! Eergistere zaten ik en mijn mannetje gezellig in de zetel toen ik mijn buik heel erg voelde bewegen en toen ik mijn trui omhoog deed stond heel mijn buik rechts op een punt en links was hij helemaal plat:D Was toch ook eventjes freaky:D
    Na zo'n 5min had de baby dan weer de hele ruimte ingenomen.

@Luiers: Denk dat wij voor de newborn luiers gaan van pampers, zeker de eerste maanden, mischien schakelen we daarna wel over op kruidvat luiers zullen wel zien hoe het gaat.
    Hoeveel pakken kleine luiers moeten we eigenlijk gaan halen? Ze hebben me altijd verteld dat ze daar zo snel uitgegroeid zijn maar de eerste weken hebben ze toch heel erg veel luiers nodig denk ik hé?

@All: Ben vast vergeten reageren op vele meiden maar zoontje van mijn zus is hier en vind da ik nu wel genoeg op de pc gezeten hebt, hij wilt nu een spelletje spelen;)

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojogirl ik zou gewoon 2 pakken halen van maat 1, daarna kan manlief wel een pak halen of ben je zover opgeknapt dat je zelf even wat kan halen.

17. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Marjolein: Heerlijk die mannelijke theorieen! Maar dat ligt ook lekker toch?!

Blondiedfu: Wat een potje sudocreme allemaal al niet kan doen hahaha! Wel fijn dat het slaapprobleem zo opgelost is!

Jojo:Veel plezier met je neefje! En grappig om te zien hoe je buik wordt overgenomen he!

Luiers: Ik haal 3 pakken, kan altijd nog ruilen hier en halen ook!

18. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wat wordt er hier toch weer veel gekletst :D
    ik ben sinds eind van de morgen helemaal niet fit, misselijk, duizelig en last van lage rugpijn. ga denk ik ff uurtje op bed liggen, hopelijk gaat het straks beter

fijne middag allemaal nog

19. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ marjolein, haha, herkenbaar van je man/vriend. die van mij is ook bang om kindje te pletten en sowieso wordt hij claustrofobisch als hij naar mijn buik kijkt ( '' oooh dat arme kindje moet het spaansbenauwd hebben, ze moet eruit''), haha, NEE, ze moet nog blijven zitten! hij durft ook niet echt goed om mijn buik te drukken. Benieuwd hoe hij reageert als mijn buik echt gaat bewegen, haha!

@ ego, pff, ben wel toe aan verlof, heb ook voor mezelf besloten dat ik NA mijn verlof voor een andere baan ga kijken, ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee met mijn huidige baan. Zin in nieuwe uitdaging!

20. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey, ja bevallingsplan kreeg ik mee van vk. vragenlijst dus. en die moeten we nog beantwoorden. dus moet m wel invullen.

manlief: idd hier ook een man die banger is. durft niet te voelen hoe dat ze ligt haha.

hier beetje last van mn bekken aan t krijgen. ook veel gedaan vandaag bank van kant gehad etc. begin beetje poetsdrang te krijgen denk. al kan ik t elke week nog gewoon blijven doen haha. beetje nestgevoel ofzo.

ach ja nog paar weekjes dan weer sinterklaas. wat vliegt de tijd toch zeg.

Deel Deze Pagina