Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Smartie... Een knuffel voor jou! Ik kan me voorstellen dat je hier erg van schrikt! Heel veel sterkte!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    smartie knuf meid... ik heb altijd gehoord dat tot 2 weken achterlopen niet erg is maar meer wel...
    maar om je gerust te stellen mijn dochter liep ook vanaf 28 weken (eerste groeiecho) achter, is met 34+4 geboren met het gewicht van een kindje van 31 weken maar je merkt er echt niks meer van... heb het eigelijk ook nooit echt gemerkt. Ze was gewoon klein (40cm) maar verder deed en doet ze het perfect!
    Hopelijk heeft de vk gewoon niet goed gemeten...

thriska ik wilde je niet beledigen hoor ;) maar erg mooi was het toch niet... ik vind het nu wel goed geworden. Ziet niet dat het mislukt was ofzo. Ik vind het wel leuk die lichtere tinten. Zo kan je je nog wel even vertonen :D

3. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hehehe, nou scheelt dat ik t zelf ook geen pan vond hehehe, je had echt gelijk hoor, veel erger dan dat kon t niet worden... morgen nog maar ff kijken bij daglicht hoe t eruit ziet ;) . Was weer een harde les :D .

4. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ow gister belde mn vaste vk op ivm wat er vrijdag was gebeurd, vet lief! ze wilde ff weten of alles weer een beetje okee was en me verzekeren dat ik niet bang hoef te zijn haar bij de bevalling ofzo tegen te komen.

5. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @trishka, lief van je vk! Enne laat ons weten hoe het morgen bij daglicht eruit ziet, wat zegt je mannetje er trouwens van?

@smartie, laten we hopen dat de vk niet zo nauwkeurig heeft gemeten en dat het volgende week bij de gyn er beter uit ziet. Nog niet te veel zorgen maken ookal is het makkelijker zeggen dan doen...

HIer net gestofzuigd, zo nog even dweilen en dan ga ik beginnen aan mijn gevulde paprika's! Heb er zin in!!!

6. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Smartie: Jeetje wat spannend allemaal! Kan me heel erg voorstellen dat jullie zijn geschrokken! En die week wachten...duurt lang...
    Misschien een domme vraag om nu te stellen: maar wat nou als het hoofdje wel erg achter blijkt te lopen? Wat zijn dan de risico's en gevolgen als k vragen mag? Als t te direct is oid moet je t zeggen hoor:)
    Heel veel sterkte in ieder geval meid!!

@ Trishka: Schade nog goed op kunnen lossen! Knap gedaan;) Ik was denk ik direct naar de kapper gestapt:p
    En wat top van je vk zeg! Heel erg fijn:D

7. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ze hebben echt wel veel tijd uitgetrokken voor de metingen en ook diverse malen over gedaan.:(
    Ik dacht zelf, als haar hoofdje zo klein is, kan ze dan niet gehandicapt zijn? Niet dat ze niet welkom is hoor, maar ja ieder wil natuurlijk het liefst een gezond kindje.
    Aan de vk gevraagd, maar die gaf al aan dat bij de 20 weken echo alles er wel goed uitzag, structuur van de hersenen, alles zag er goed uit. Dus ze denken niet aan een afwijking. Fiew... gelukkig.
    Een garantie is het natuurlijk niet, maar bij niemand. Wat ze kunnen zien zag er goed uit. Waar ze zich wel zorgen om maken is de groei. Waarschijnlijk is ze dus heel klein, en vooral omdat het nu al is met 26 weken. Het verschil kan nog veel groter worden......

Bij de gyn moet blijken of alles wel meevalt, of toch heel zorgerlijk is.
    Als het meevalt kan ik gewoon terug naar de vk.

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hey meiden!
    Wat is hier weer veel gekletst, heb echt wel wat pagina's moeten bijlezen:D Gezellige bende hier hé de februarimama's;)

@Michele: Ik heb echt net hetzelfde gehad als jou, stond ook te huilen bij vriendlief omdat ik er verschrikkelijk mee zit...
    Is ook niet zo dat ik er geen behoefte meer aan heb maar kan me niet focussen op het vrijen wanneer die kleine man heel mijn buik door elkaar schopt..
    Gelukkig verstaat mijn vriend dit ook wel en hebben we nu afgesproken dat we gewoon niet meer tot de daad overgaan maar dat er nog genoeg andere manieren zijn om elkaar te plezieren..
    Hoop wel dat het daarna allemaal weer wat op zijn plooi komt..

@Smartie: Wat schrikken meid!!! Nu ook nog eens een week wachten is idd wel lang als je zo in onzekerheid zit!
    Hopelijk heeft de vk zich inderdaad vergist en valt het volgende week allemaal wat beter mee!
    *vingers kruisen voor jullie!*
    Vroeg me idd ook hetzelfde af als ananas, wat zijn de gevolgen van de groeiachterstand of hebben ze er zelf nog niet zoveel over verteld?

@Trishka: Vind je haar nu echt wel goed hoor in vergelijking met hoe het eerst was;) Je kan het inderdaad nog afwachten tot morgen en moest het echt niet goed zijn gewoon naar de kapper gaan;)
    Wat lief trouwens van je vk dat ze jullie nog even gebeld heeft!

@Marjolein: Pff... Heel vervelend dat je zoontje zo last gehad heeft afgelopen nacht! Hopelijk gaat het deze nacht wat beter en kunnen jullie alsnog genieten van jullie vakantie!

@All: Sorry meiden maar weet echt niet meer wat er nog verteld is... Zal zo nog even teruglezen en kijken wie ik vergeten ben;)

Hier vandaag een hele rustige baby, heb hem al wel enkele keren gevoeld maar is toch wat rustiger dan de afgelopen dagen, mischien word hij straks wel weer wakker.
    Hij is eigenlijk vooral 's morgens en in de avond actief, voel hem door de dag ook wel even hoor maar is heel wat minder, hij zal ervan genieten als mama in beweging is;)
    Heb weer last van mijn bovenrug.. Toch maar even bellen naar de kinesist, mag al gaan voor mijn prenatale oefeningen dus zij zal mij ook wel wat raad kunnen geven voor mijn rugpijn.

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Meiden waarop ik vergat te reageren;) Sorry;)

@Iosola: Wat leuk dat je nog een pakje gevonden hebt voor jullie meid! Vind dat je je nog heel goed kan inhouden moest ik een meid krijgen had ik vast nog veel meer gekocht dan nu voor onze jongen:) Niet dat ik liever een meid had hoor maar vind gewoon dat ze voor meisjes zo'n leuke dingetjes en fantasietjes hebben:D

@Ananas: Lees dat jij ook zo'n last hebt van maagzuur! Is verschrikkelijk hé, volgens wat ik gelezen heb helpt het wel een beetje om een extra kussen te nemen maar heb dit al geprobeerd en maakt dus echt geen verschil bij mij... Moet zeggen dat het bij mij ook het ergst is wanneer ik ga slapen en dus platlig!
    Zal er wss ook nog niet echt op beteren dus denk dat we ons voorlopig maar moeten wapenen met gaviscon of andere.
    Helpt het bij jou trouwens nog om melk te drinken? Haalt dus ook al niks meer uit bij mij, net als de gaviscon trouwens, is goed voor een half uurtje maar daarna heb ik er weer dubbel en dik last van!

@Tassie: Fijn dat alles goed was! Wanneer hebben jullie de pretecho? Wij 9december, kijk er zo naar uit!

@Smartie: Onze berichten kruisten elkaar net denk ik, dikke knuf en waarschijnlijk krijgen jullie gewoon een kleine meid!

Denk dat ik nu iedereen gehad heb;)

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    jojo: mijn beeb was vandaag best druk maar de dagen hiervoor juist weer minder...verschilt per dag.

ik heb nu t gevoel dat mn buikje echt op spanning gaat staan qua huid en bindweefsel enzo..irritant gevoel.

11. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    meiden waarom kletsen jullie zoveel?! moet veel te veel bijlezen :)
    ik moet zo weg, heb een vergadering maar heb besloten dat ik een uur blijf en dat ik om 9 uur weer wegga. Trek het echt niet. Weer 2 nachten niet geslapen, ben vandaag weer zo duizelig :( waar dat toch vandaan komt...

even een vraagje voor de werkenden onder ons, trekken jullie het werken nog een beetje? ik vraag dit omdat ik merk dat het werken mij heel veel energie kost, daar komt bij dat ik met een collega werk die nog weinig ervaring heeft, waardoor heel veel dingen extra op mijn schouders komen, heb mij voorgenomen om dit morgen bij haar aan te kaarten...zie er wel tegenop.

12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik hoorde dat je in deze weken snel duizelig kan zijn...dus schijnt normaal te zijn. ik drink wel elke dag roosvicee ijzer..

13. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Nee, hier helpt melk voor geen meter... "kale" yoghurt helpt daarentegen wel goed zo lang ik zit. Zodra ik ga liggen op bed helpt niks meer... Probeer dan maar gewoon te gaan slapen, en dat lukt tot nu toe goed! Dus daar ben ik erg blij mee! Moet jij ook zo boeren als je last hebt van maagzuur?! ook dat heb ik vooral als k ga liggen hoor...

@ Smartie: Ooh, dat is heel fijn om te horen! Stelt toch (misschien) wel een beetje gerust... Heel veel sterkte tot volgende week!

14. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo... mijn vakantie is weer voorbij, dus ik kan een stuk minder reageren.;) Net heb ik even bijgelezen en probeer nu te reageren.

@smartie, ik kan me voorstellen dat je ontzettend bent geschrokken. Ik hoop voor je dat het meevalt. Sterkte de komende week met wachten.

@Lavendel, op dit moment voel ik me heel goed en gaat werken dus ook prima. Maar ik ben net weer 2 dagen aan het werk na een week vakantie. Voor de vakantie viel het me wel zwaar hoor, om 40 uur per week te werken.

@trishka, ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van je haar perikelen. Wat lief van de verloskundige dat ze nog even belde.

@all, ik las een hoop over "kleine" klachtjes zoals maagzuur. Iedereen die er last van heeft veel sterkte. De weken beginnen nu te tellen denk ik.

@zwangerschapscursus, ik ben net naar de cursus zwanger en fit geweest. Het was wel leuk en nuttig, al had ik gehoopt dat het nog wat actiever zou zijn. Het waren vooral veel oefeningen om je spieren los te maken.

Nu lekker op de bank, ik ga zo een beker warme chocolademelk maken en dan naar bed.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @werken: vorige week ging het nog goed (ben nu een weekje vrij) maar goed ik werk ook maar 3 dagen per week.

@zwangerschapscursus: ik ga maandag voor het eerst naar zwanger en fit van de thuiszorgorganisatie. Ik ben benieuwd. Het lijkt me vooral leuk om nieuwe zwangere meiden te leren kennen.

@maagzuur: is mijn enige kwaaltje waar ik af en toe last van heb op het moment en dan alleen s avonds. Ik vind het niet heel erg ofzo, hooguit vervelend. Als ik er meer mee zou zitten zou ik van alles uitproberen. Ik heb wel met mijn hoofdeind een stukje omhoog geslapen vannacht en zal eens een pak vla halen, dat helpt ook soms...

Ik moet morgen naar de gyn. Ben al 4 weken niet geweest. Ben benieuwd naar mijn bloeddruk en hoe mijn kindje ligt... vorige keer was mijn bloeddruk vanaf 28 weken niet goed en vanaf toen lag mijn dochter ook in een stuit. Dus vanaf nu ga ik eens beter opletten wat de gyn zegt...
    Ik ga het ook nog eens aankaarten met de gyn dat ik eigelijk toch wel groeiechos wil hebben. Mijn dochter was echt wel dysmatuur (te klein voor de zwangerschapsduur) en toch willen ze nu geen groeiechos doen omdat mijn dochter op de -5 groeilijn zit en ze het pas zouden doen als ze op de -10 groeilijn zou zitten ofzo... maar morgen krijg ik mijn eigen gyn en geen assistent dus ik wil het nog een keer overleggen...

16. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    deb kan me voorstellen dat je t nog ff wilt overleggen morgen!

Manlief heeft nog helemaal niks over mn haar gezegd ;) !Dat kan betekenen dat ie geen verschil ziet, of dat ie t niet mooi vind maar me niet wilt kwetsen hahaha, zal m straks ff peilen welke van de 2 t is ;) .

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    thriska mannen die zien dat soort dingen niet... anders zijn ze wel zo lomp om er wat van te zeggen :p

18. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Ananas: Ja ik moet ook altijd heel erg boeren, vanaf ik dat begin te hebben weet ik dat het brandend maagzuur niet meer lang op zich zal laten wachten!
    Moet zeggen dat vandaag een redelijk goede dag was heb er vanmiddag wat last van gehad en nu begint het ook weer op te spelen. Gaviscon staat hier naast mijn bed dus voor ik ga slapen neem ik alvast een lepeltje en dan kan ik meestal wel de nacht door komen, gebeurd hier wel heel vaak dat ik 's nachts wakker word van de zuuroprispingen dus dat is wel behoorlijk vervelend!

@Trishka: Denk inderdaad dat je mannetje het gewoon nog niet gezien heeft:D Zoals Debby zegt mannen zien die dingen gewoon niet:D

@Debby: Vind toch ook wel dat ze in jouw geval de groei wat nauwer in de gaten mogen houden, zeker gezien de omstandigheden bij je dochtertje.
    Wie weet als je het even aankaart dat de gyn er dan ook wel zo over denkt.
    Veel plezier alvast morgen bij de gyn, je kan dan weer even piepen naar je kleintje:D

@Siep: Fijn dat de cursus is meegevallen!
    Geniet van je warme choco!;)

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojogirl bij mijn dochter had ik wel hoge bloeddruk dus weet niet of haar groeiachterstand daar mee te maken had.

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    debby: Heeft dat ook invloed op de groei? Wist ik niet dacht gewoon dat dat voor stress zorgde bij de baby.
    Je kan het maar eens aankaarten hé wie niet waagt niet wint;)

Deel Deze Pagina