Das lief trishka, als ik me bedacht heb ik afgesproken contact met haar op te nemen. Ik dacht dat dat gewoon klaar was maar kun je zien, had het gewoon niet verwacht dat het nog zoveel met me deed.
Snap je reactie Rins en helemaal als de vorige BV al een drama was! Gelijk heb je dat je direct aan de fles wil. Overigens, ik heb nog geen enkele ervaring, gezien dit 1e kindje is, maar ik ga bv/kolven niet doen, ik ga sowieso ook voor flesvoeding en ook ik werd een beetje emo toen VK erover begon en toch nog lichtjes probeerde te overtuigen ( helemaal door de hormonen het gevoel dat je je extra moet verantwoorden)maar heb dit afgekapt en dat respecteerde ze ( alsof ik er niet eerst over nagedacht heb, pff,). Maar goed ook, want het is MIJN keuze. Iedereen moet doen waar zij zich prettig bij voelt, hetzij met BV, hetzij met flesvoeding
Trouwens, sinds een aantal dagen voel ik de kleine heel vaak trappen bij mijn baarmoedermond, echt een heel raar gevoel, alsof mijn kruis een eigen hartslag heeft, haha! Heb echt het gevoel dat als ik een vinger erin zou steken, ik de kleine kan aanraken, klinkt raar, maar zo voelt het echt! Zijn echt ongemakkelijke trapjes! Tegen buik niet, maar wel in je kruis! Anderen ook last van?
ja af en toe, is echt een vet raar gevoel hahaha.. gelukkig niet te vaak, de meeste tijd trapt ie lekker boven mn navel, houden zo want dan ligt ie niet in stuit .
@Suzannes: Ja heb dit ook al enkele keren gehad Inderdaad raar gevoel maar over het algemeen schopt onze kleine man net zoals bij Trishka boven mijn navel. Schopt nu de laatste tijd (wanneer ik zit) op het randje van mijn onderste rib, dit is soms wel vervelend maar wanneer ik dan weer opsta is het weer beter Voel hem ook nog voortdurend draaien, voel dan echt een hard stuk waar zijn rugje of kontje zit @Bv/Kv: Blijft een eigen keuze versta ook wel dat wanneer je er bij de eerste zo'n slechte herrinneringen aan hebt je het bij de 2de direct op kv houdt. Wij proberen het hier straks wel en hopen dat het gewoon van de eerste keer vlot gaat... @All: Pff.. het lijkt wel alsof ik de laatste dagen gewoon niet rond kom met mijn huishoudelijke taken... Ben nu elke dag thuis en ben echt constant in de weer en nog lijkt het alsof er niks gebeurd! Wil ook zo graag dat alles op zijn plaats staat en alles in orde gebracht is wanneer de baby komt! Ben met zoveel dingen samen bezig dat het hier nog steeds een bende lijkt... Ook alle dozen babykleren staan al in de slaapkamer maar omdat de babykamer nog niet staat kan ik er nergens mee naartoe... Heel frustrerend! Oh wat ga ik blij zijn als eindelijk eens alles op zijn pootjes terecht gekomen is!
Ik voel het nog niet echt boven de navel schoppen ( ik zal er eens meer op letten waar nu precies), maar wel veel naast de navel of iets eronder. Maar zijn allemaal nog zulke zachte trapjes, pijn doet het absoluut niet. ik voel het nog niet omdraaien. @ Jojo, hoop dat je snel meer plek hebt, snap als je er een beetje kriegel van wordt!
meestal voel ik de kleine juist onderin en soms ineens bovenin. Ik zie dat juist als goed teken want mijn dochter lag in een stuit en toen voelde ik haar hoofd heel duidelijk bovenaan mijn buik! soms heb ik idd ook het gevoel dat hij tegen mijn baarmoedermond aantrapt en dat ik hem zo aan zo kunnen raken. Ik vind dat geen fijn gevoel...
Inderdaad geen fijn gevoel Debby, ik schrik er ook echt steeds van als ik haar daar voel, haha. Ik veer er gewoon van op
hallelujahhhhhhhhhhh! ik ben klaar met de muurschildering, niet met alles even tevreden dus kan zijn dat ik toch nog morgen een paar dingetje probeer te 'corrigeren', maar anders ben ik gewoon klaar! Manlief was weer lekker vroeg thuis dus das voor jes wel erg fijn, heb niet echt veel met m kunnen doen vandaag door t verven . Morgen maar ff een jessey-dag inlassen . t resultaat :
mooi geworden hoor thriska! Waarom zou je niet tevreden zijn? Mijn man heeft een schommel opgehangen voor mijn dochter in de woonkamer. En ze vond het geweldig!
Debby: leuke foto! Zo;n schommel hebben wij ook alleen zodra hij opgehangen wordt begint Nathan al te gillen Nathan is echt doodsbang voor schommels Trishka: Echt mooi geworden zeg, knap hoor! Lekkende borsten: hier alleen als ik er in knijp Bij Nathan op een gegeven moment wel mega last van gekregen. Sliep op een handdoek omdat ik anders elke dag mijn bed kon verschonen Ben benieuwd of dat nu weer zo gaat.
Hey Leuk die schommel in de woonkamer.. Hier een achter t huis. @ Schopjes wisselend de ene keer in m`n kruis de andere keer heel hoog boven m`n navel je ziet dan ook m`n buik bewegen haha zo grappig Kindje reageerd ook op Jarno als ie huilt of zingt of lacht of gewoon bij me op schoot zit te kletsen.. zo grappig @ Blije doos.. wou ik ophalen bij Prenatal vandaag zijn ze op! naja moest maar ff bellen van de week als ze em hadden houden ze em achter.. @ Lekkende borsten. Hier nie ook niet bij knijpen Bij Jarno ook niet voor de bevalling.. wel erna sooooow hij kon t gewoon niet aandrinken spoot eruit! hoop dat dit nu wel minder is.. en dat ik normaal kan voeden. Bij Jarno moest ik eerst kolven of weg laten lopen voor ie normaal kon drinken.. Kreeg zoveel voormelk binnen dat hij zich verslikte niet verzadigd raakte omdat ie geen achtermelk kreeg en krampjes.. pff ach we zien het wel. Ga het wel weer proberen. Jarno dronk de 2e of 3e dag goed en heb zo`n 8 maanden gevoed.. Maar dames die voor fles gaan.. doen waar je je goed bij voelt! is idd jullie eigen keuze en laat de rest maar kletsen! Liefs
@trishka, wat is je schildering mooi geworden!! @patje, welk!om terug @rins, dat was ik, die dacht dat ik harde buiken misschien niet voelde door drukte. Dat kan dus niet? Mooi, ik maakte me er al niet echt druk over, maar ja... geen ervaring he @bv /kv, ieder moet vooral doen waar zij zich goed bij voelt. Ik denk dat een kindje het meeste heeft aan een moeder die goed in haar vel zit. Overigens heb ik bij de zwangerschapscursus een cursusleidster (juf/ trainster?) die erg voor thuisbevallingen is. Het was vanavond de 2de keer en voor de 2de keer begon ze de avond met vertellen hoe veilig een thuisbevalling wel niet is. Gelukkig zijn de verloskundigen daar relaxter over. Hier wordt ik nu al kriegel van.
Goedemorgen meiden Thriska je muurschildering is echt super mooi geworden. Debby: Leuk die schommel. Mijn zoontje is ook helemaal gek van schommelen helaas hebben we niet de ruimte om er 1 neer te zetten Rins: Vind het ook gewoon logisch dat je direct op KV gaat. Mijn borstvoeding is ook niet gelukt bij mijn zoontje. hij dronk er helemaal niet van en zat op een gegeven moment 10% onder zijn geboortegewicht. Hierdoor besloot ik om gelijk helemaal te stoppen met de borstvoeding en volledig op flesvoeding over te gaan. Achteraf een duurgrapje want meneer was een hongerige baby dus moest al snel overstappen naar friso voor hongerige baby's 10E pp . dus ik ga het ditmaal wel weer proberen en vol te houden lukt het echt niet dan is het jammer en moeten we op flesvoeding over gaan Schopjes: Ik voel de schopjes echt alleen maar boven mijn navel. Onze meid ligt al met haar hoofd naar beneden. Dus bij mijn baarmoedermond lijkt het af en toe of er allemaal beestje in lopen (Bah) Blijkbaar is ze dan even haar handjes aan het testen en me aan het kriebelen hihi Zwangerschapsgym: Gister voor het eerst geweest. was echt meer praten en voorstellen dan wat doen, maar wel erg leuk. ben samen met mijn buurvrouw gegaan, zo wordt ons contact ook wat beter Ego: Ben moe Ik en mijn zoontje hebben manlief aangestoken dus die was de hele nacht aan het hoesten, dus geen oog dicht gedaan. tevens besloot de kleine man ook maar is vroeg wakker te zijn en die melde zich al om 5:00 uur Hij lag wel helemaal snikkend in zijn bedje dus mis een enge droom gehad. Ik heb hem toen lekker ingestopt maar meneer had er geen zin meer in en heeft tot 6:00 uur lekker in zijn bedje gespeeld. Vanmorgen hem dus heel moe naar het kinderdagverblijf gebracht. Hij ging ook sinds tijden weer heel hard huilen toen ik weg ging. waarschijnlijk zal het wel te maken hebben dat we een weekje met vakantie zijn geweest Pff moet nog een heledag werken, morgen gelukkig lekker vrij dus kan ik al wat dingen voor mijn surprise in huis halen, en kan ik vrijdag aan de slag Mis een stomme vraag maar weet iemand hoe het met Waiting Mommy is? Ben heel benieuwd hoe het nu met haar gaat Fijne dag allemaal
hey meiden, hier gister jarig geweest. drukke dag gehad dus. van sochtends tot savonds laat. gelukkig manlief die veel heeft gedaan. door een rotnacht ben ik nu echt ook erg moe. zit gewoon zowat half te slapen onder mn werk nu. ben vann8 erg ziek geweest en behoorlijk wat overgegeven om 4u. en nu zo brak als iets. voel me nu ook erg misselijk.. en krijg amper wat binnen. denk dat de griep me te pakken krijgt. trishka wat een mooie schildering!!! echt toppie! leuke foto debby!! schopjes, hier regelmatig tegen mn ribben aan. en stuk boven mn navel, en steken tegen mn schaambot. das erg irritant. maar ja we doen t dr maar mee he. verlof hier over 5wk. begint langzaamaan al wel te korten. kv/bv. hier kv voeding. puur door bepaalde redenen.
bevallingslijst: 31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis 02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie) 03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie) 04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk 05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk 07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk 07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk 08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie) 09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis 11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling 11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk 11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk 12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk 13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk 13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk 14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk 16-02-11: Veronique2005 - 22 - 2e kindje - BV - zk 17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk 17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis 18-02-11: Jojogirl88 - 21 - 1e kindje - BV - zk 18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie) 20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk 20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis 21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk 22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk 22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie) 26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk 27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis 28-02-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk 02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?) Afsprakenlijst: November: 08: Ananas89: 3d echo bij 3D4U 09: Patje20: 3D Echo Dr Papa 10: Nathenhuug: Controle vk 10: Chrizzy: tussendoor echo 11: Champy: Controle vk 12: Niki86: 3d echo Dr.papa 15: Sjalleke: controle VK 16: Michele25: 3/4d echo babyview 17: Debby82 groeiecho en controle gyn 17: Lavendel82: controle vk 17: Veronique2005: vk 18: Truus21: controle vk 18: Patje20: controle vk 20: Siep81: 3D echo 22: Siep81: controle vk 22: Tassie221: controle vk 22: Niki86: Controle vk 23: michele25: controle vk+bloedprikken+rhesusspuit 24: Jojogirl88: 28weken echo! 25: Veronique: 3d echo 26: Champy: 3d echo 26: Trishka: controle vk December: 03: Trishka: groeiecho 03: Champy: Controle vk 06: Marjolein25: groeiecho + controle 07: Ananas89: Hartecho, hartfilmpje en holteronderzoek bij de cardioloog 09: Ananas89: 32 weken echo bij de gyn in het UMCG 09: Jojogirl88: 3D echo 28: Chrizzy: 33 weken echo 11 meisjes, 11 jongens, 9 geheim * 10 lieve vlindertjes in onze gedachten * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel __________________ ff leeftijd weer jaar ouder gemaakt..
Hee meiden!! @ Trishka: Wat is je muurschildering onwijs mooi geworden! Mag je heeeel trots op zijn! @ Debby: Leuk hoor zo'n schommel! En inderdaad: Nog genoeg tijd en ruimte om te draaien hoor En de echoscopiste zei ook dat ik heel erg ruim in mijn vruchtwater zit, dus daar maakt zo'n kleintje natuurlijk op en top gebruik van! @ Schopjes: Ik voel ze dus wel onder mijn navel, niet altijd heel laag. Maar hier ligt de kleine dus lekker met de voeten, armen en koppie omhoog zoals mijn moeder zei: Lekker eigenwijs ding Kleinkind naar mijn hart8) Maar voel dus ook wel veel schopjes tegen mijn blaas aan. Gisteravond werd er iets heel hard tegen mijn rechterrib aangeduwd... Voelde niet echt lekker... en voeten ergens onder mijn navel, dus zal wel een koppie geweest zijn ofzoiets! @ Marjolein: Wat balen dat je zo moe bent En niet fijn dat je zoontje nu voor het eerst in lange tijd weer zo moest huilen toen je hem weg bracht! Hoop dat je vandaag wel een goede dag gaat hebben! @ Patje: Welkom!! @ Blije doos: Gisteren opgehaald! Zaten wel leuke dingetjes in! Maar vond de felicitas leuker Je krijgt het natuurlijk allemaal maar (in ruil voor heel veel callcenter belletjes en reclame whahaha)! @ Hier denk ik toch tijd voor de koffiepads... Kwam gisteren thuis bleek ik door 4 lagen heen gelekt te zijn (bh, hemdje, shirtje en vestje) Vond ik iets minder sexy eigenlijks haha. Verder werd k vanmorgen wakker en viel k direct weer terug op bed, helemaal licht in mijn hoofd... Ben maar op m'n kont naar de trap gegaan en op m'n kont de trap af, was bang dat k anders om zou vallen. Nu maar lekker aan het eten maar vond het wel even eng!
wauwwww, wat een mooie echo! Hier ook niet lekker hoor, ben nog steeds aan de dunne grrr, en nu ook een beetje misselijk en ergggggg moe. Net nog ff op de bank gesnoezeld en tussendoor ff wat gespeeld met de kleine man, nu ff make uppie gedaan en straks toch maar aankleden, want moet toch echt nog boodschappen doen.