Gefeliciteerd Mamma1! Schoonmoeders: Mijne is erg lief, maar soms iets te aanwezig (woont naast ons..) maar ben inmiddels ook zover dat ik het gewoon aangeef als ik het er niet mee eens ben! Zo heb ik mijn manlief ook al gewaarschuwd dat ik geen extra hulp nodig heb dadelijk, red me prima! Zijn moeder wil het liefst alles overnemen namelijk, zelfs je kinderen hahaha... Maar het is een schat hoor, ookal heeft ze een totaal andere kleding smaak als ik en ze graag wat wil kopen voor de jongens, dus nu geeft ze vaak als ik iets heb gekocht geld, omdat ze dan toch voor haar gevoel iets gegeven heeft! Erg lief, maar hierdoor heb ik zelf soms het idee dat alles wat ik koop toch nog door hun gegeven is, hmmm raar! Maarrrr!! Vandaag wel een ongelooflijk gave kinderwagen gekocht! En dat terwijl we voor en wieg gingen kijken haha! Het is de Blue tone Maxicosi Mura geworden 4 wiel! Nooit echt naar gekeken, maar was in de winkel gelijk verliefd! Heerlijk gevoel!! En ja, mijn schoonmoeder gaf gelijk geld hahahahaa, dus hij is 50/50!
@Mama1 Gefeliciteerd met jullie jongen! @Trishka Hier is de zindelijkheid nog best wel ver weg. 's Avonds wil ze wel op het potje plassen, en ook af en toe overdags. Maar de zindelijkheid is ver te zoeken. Ik heb het een paar weken terug weer eens een keer geprobeerd en ook al had ze net op het potje gezeten plaste ze heel vrolijk nog steeds alles onder (en nog maar niet te spreken over de poep, heel fijn als ze er ook nog eens in gaat staan en dan hard naar mij toe rent). Maar in ieder geval is het fijn dat het qua gezondheid een stuk beter gaat. Mijn schoonouders zijn heel erg lief, ze zijn een tweede stel ouders. Af en toe iets te enthousiast (zo hadden ze eerder de kinderkamer klaar dan dat wij dat hadden), maar wel met de beste bedoelingen. @All Vannacht was er een samenzwering tussen Kyra en Flupke om mij van mijn slaap te beroven. Het is gelukt: ik heb iets van 3 uur geslapen. Kyra werd een aantal keer wakker en Flupke was zo druk dat ik heel moeilijk weer in slaap viel. Het is wel fijn om Flupke zo goed te voelen, maar als ze dat zou willen verschuiven naar overdag zou ik het ook wel heel fijn vinden.
Champy: cool dat je zo'n goeie schoonouder s hebt. En helemaal dat ze gesponsord hebben met de kinderwagen. Hier zijn mijn schoonouders ook ok. Ze komen ook 1x per week oppassen en als ik extra hulp nodig heb kan ik altijd op hen rekenen.
Mijn schoonvader is heel lief (ze zijn gescheiden). Mijn schoonmoeder heb ik de grootste ruzies mee gehad maar nu gaat het wel. Ze doet haar best om de band te verbeteren maar ik heb er niet heel veel behoefte aan. Ze heeft ook de vreselijkste kledingsmaak. Ze koopt een boel kleding maar ik heb nog nooit iets van haar aangetrokken bij mijn dochter. Het is gewoon echt afschuwelijk...
tja schoonmoeders...kan soms heel moeilijk zijn..ahum.. wat is de technologie tegenwoordig toch goed eigenlijk! Ik dacht dat de baby van een kennis nog jong was toen ze werd geboren 2 weken geleden( met 31 weken zwangerschap)...een andere goede kennis van me werkt op de afdeling neonatologie.. de grens van levensvatbaar is 26 weken..(ik dacht 28) en nu in de praktijk zelfs 24 weken!!! ze werkt hier in nijmegen in het umc radboud...is toch ongelooflijk!
@niki, het is inderdaad ongelooflijk. Ik realiseerde me van de week dat ons kindje een kans maakt als het over een paar weken wordt geboren. Heel erg raar! Ik hoop dat hij nog lekker even blijft zitten. @schoonmoeders, zij doet haar best, ik doe m'n best, maar toch blijf ik na elk bezoek het gevoel houden dat ik weer iets niet goed heb gedaan (en dat hoor ik achteraf ook vaak). Ze ha de laatste keer een hele stapel kleertjes gekocht. Ik neem die blij verrast in ontvangst, en hoor later via mijn vriend dat ik helemaal niet blij genoeg was . Ik probeer het maar naast me neer te leggen. Ik doe het toch niet goed. @kinderkamer, wij hebben gisteren het ledikantje en de commode gekocht . Ik ben er helemaal blij mee, het wordt alleen pas in week 51 geleverd.
Te vroeg geboren Denk er ook wel eens over na.... Maar hoop ook dat deze gewoon nog maanden blijft zitten. Maar wel fijn dat de technieken er tegenwoordig zijn. Schoonouders Weinig problemen mee gelukkig. Ze vinden wel altijd dat wij te weinig langskomen, maar ik geloof dat ze dat inmiddels wel gewend zijn. We gaan er vanmiddag weer heen, zijn we er voorlopig weer klaar mee... Kinderkamer Van de week is de dakkapel gezet, dus die moet nog afgewerkt en dan kunnen we eindelijk beginnen. Ik ga voor een paars/witte Tinkerbell kamer met een vleugje bling. Precies wat mijn man vreselijk vindt denk ik...hihi
@jojogirl, brandend maagzuur heb ik soms. ik neem dan een suikervrije rennie en heb er dan een paar dagen geen last van. Omhoog liggen in bed schijnt ook te werken. @te vroeg geboren, knap he dat een kindje bij 26 weken al een kans maakt. Ik hoop dat die van mij nog lekker lang blijft zitten maar het is toch ook prettig dat mocht onze kleine over 3,5 week komen dat hij toch een kans maakt. @schoonouders, die heb ik niet meer dus ik kan hier niet over meepraten. @kinderkamer, gisteren is de kamer geschilderd. De groene kleur moet nog een keer over zodat hij beter dekt. Volgende week komen ze het rolgordijn inmeten en eind november komen de meubeltjes. Het begint nu echt te worden. Voelt heerlijk!!!!! @ego, afgelopen nacht was de kleine erg druk. Had veel moeite om in slaap te komen. Manlief heeft de kleine voor het eerst gevoeld, schoppen en draaien. Hij kreeg tranen in zijn ogen en vond het geweldig. Vanochtend wederom gewekt door onze uk en wederom voelde manlief de kleine. Dan merk je dat hij goed groeit en zijn huisje langzaamaan kleiner word en dus neemt het leven voelen toe. Heerlijk!!!!!!!!!!
@te vroeg geboren... mijn dochter is met 34 weken geboren en eigelijk was alles direct goed. Ze moest alleen in het ziekenhuis blijven om haar voedingen in de gaten te houden. Als je dan ziet wat een kindje van 26 weken allemaal moet doorstaan... Ik heb altijd gezegd dat ik nu voor de 42 weken ga en ik zal niet te veel zeuren dan... @kinderkamer: jullie schieten allemaal op zeg. Wij hebben het nieuwe bed van mijn dochter in haar kamertje gezet en het logeerbed eruit gehaald. Over 3 weken gaan we behangen enzo. Hier gaat het wel ok. Heb wel veel last van de dood van mijn hondje nog... meer dan ik had verwacht eigelijk. Verder vandaag weer 2 rommelmarkten afgelopen en ik had mazzel. Ik begin eindelijk een beetje in de jongenskleren te komen. Veel rompertjes van petit bateau voor 10 cent per stuk gekocht, verder allemaal leuke setjes van babymexx, jottum en bfc voor 1,50 per setje. Maat 50/56 heb ik nu in ieder geval genoeg... En ik ben iemand die 2dehands niet erg vind. Of eigelijk juist ok. Ik vind het altijd zo zonde als alles nieuw de prullenbak in wordt gedonderd...
kan me voorstellen dat je niet na een dagje over t verlies van je beestje bent .. t is niet niks meis! Hier in de fam bijna alleen maar jochies geboren dus hier wordt ook flink heen en weer kleding gegeven en behalve 2 pakjes zal alles denk ik wel 2e hands zijn, tenzij we t als kraamcadeau krijgen . Vind t ook helemaal niet erg, t gaat in t begin toch al zo snel dat de kleding er nog hartstikke nieuw uitziet als ze eruit gegroeid zijn. pfff vandaag ff uitgeslapen en huishouden gedaan, strakjes alweer aan t eten beginnen en hopelijk vanacht een beetje een rustige nacht.. morgenochtend naar de dokter met ejssey, al verwacht ik er niet echt veel van .. Hoe is jullie weekend verder geweest?
Hee meiden! Heb alles gelezen, maar niks meer onthouden...dat schiet op haha @ Debby: Kan ik me goed voorstellen dat je nog niet over de dood van je hondje heen bent... Duurt nog wel even voordat dat écht een plekje heeft kunnen vinden. Wat leuk van al die 2e hands dingetjes!! Echt fijn! Ik vind het niet erg als iets 2e hands is, maar dan moet het er nog wel fris uitzien en een beetje van deze tijd zijn. Van 2 kennissen van ons kreeg ik te horen (toen ik ging babyshoppen) dat ik ook aan hun wel had kunnen vragen als ik iets nodig zou hebben... En ja, de toon waarop vond ik het allemaal alweer wat raar overkomen... Andere kennissen heb ik juist een zak voor met kleerhangertjes en hydrofieldoeken van gekregen! Samen met een "nappywrapper" luieremmer Daar was ik wel heel erg blij mee! Ik vind het totaal niet erg om wat te krijgen, maar dan moet het me wel aangeboden worden, ik ga er niet om vragen, dan voel ik me zo'n schooier... @ Trishka: Wat sneu voor jessey! Maar natuurlijk ook een beetje voor jou, jij kan t weer opruimen, al had je het wel verwacht natuurlijk Toch al wel superstoer dat hij al overdag zindelijk is! @ Devy: Ik zie het al helemaal voor me! Maar kan me voorstellen dat het als moeder zijnde ietsje minder is... @ Schoonmoeder: Heb een hele lieve schoonmoeder! Vind het alleen soms wat moeilijk om mijn eigen grenzen aan te geven... Maarja, dat ligt meer aan mezelf dan aan haar Mijn schoonouders zijn schatten van mensen @ Hier: Vannacht voor het eerst weer een nacht redelijk geslapen! "Maar" 5x wakker geweest! En verder lekker geslapen! Dus ik ben happy Verder sinds gisteren last van zenuwpijn die van mijn onderrug over mijn heupen naar mijn enkels trekt... kan nou niet zeggen dat ik daar veel gezelliger van wordt... Weet gewoon niet meer hoe ik moet staan, liggen, zitten lopen... Donderdag maar even met de bekkentherapeut overleggen Komt vast wel weer goed! Vanmiddag even naar Groningen geweest voor de 4 mijl marathon! Voor het goede doel daar geweest! (ik zou eerst mee collecteren, toch maar niet gedaan, nu op een terrasje gezeten) Straks lekker met mijn vriend uit eten! Heb ik echt even zin in!! Meiden, fijne dag nog!
ananas nou ik zou er niet om vragen nee... ik heb wel 1 vriendin van mij gevraagd om kleertjes voor mij te bewaren zij is over 4 dagen uitgerekend dus dat zou goed uitkomen. Zij koopt altijd echt super dure merk kleding (jasje van 300 euro ofzo) en gooit het daarna weg omdat ze het te veel moeite vind om het op marktplaats te zetten... nou dan wil ik het wel hebben Nou bij mij moet het er ook netjes uit zien (en dat vind ik vaak slecht op rommelmarkten). Dingen als zeeman ofzo haal ik ook niet tweedehands maar merkkleertjes zien er vaak nog goed uit. Vooral Jottum kan volgens mij wel 10 rondes mee. Voor mijn dochter koop ik wel eens jottum jurken op marktplaats (en betaal dan nog 30 euro...) en die zijn altijd heel goed... ananas dat klinkt echt heel naar van je bekken
Mijn schoonzus was net op bezoek en zij nam een hele krat kleertjes en een tummy tub en een wipstoel mee . Zo heb ik ook geen moeite met tweedehands, ik ga er inderdaad ook niet om vragen.
@ Debby: Ja, als zo een vriendin van mij dat zou doen dan zou ik ook vooraf vragen idd of ze eventueel iets zou willen bewaren. Maar dat geldt hier jammer genoeg niet hahaha. Ben de eerste in de familie en eigenlijk de eerste in de vriendengroep dusja @ Siep: Ooh, wat fijn wat aardig
Ja heerlijk he! Als zij een tweede krijgen gaan de stoel en tummytub wel weer terug. Plus wat wij dan aan kleertjes hebben die er goed uit zien. Zo help je elkaar, toch?
Pff neem je de moeite om alles bij te lezen en wil je reageren, ben je alles vergeten.. Hoezo dement? Debby, logisch dat je last hebt van de dood van je hondje.. Jullie zijn toch heel wat jaren bij elkaar geweest, dus het is niet niks. Hier van het weekend druk bezig geweest in de babykamer. Helemaal geverfd en gelamineerd. Nu volgende week het behang erop nog, op 1 muur en dan de plinten er nog tegen aan en dan kunnen de meubeltjes onderhand in elkaar
Zooo Truus dat schiet op! Ben hier nog steeds aan de andere kamer beig, ga vandaag beginnen aan het schuren van de meubels, zodat ze van de week een likkie verf kunnen krijgen, daarna alleen nog decorage en dan kan ik aan de babykamer beginnen! Hier heeft zoonlief redelijk geslapen, wel gewoon met luier om hoor hahaha, daar begin ik pas weer mee als ie helemaal beter is. Straks afspraak bij de dokter voor m, ben benieuwd.. Vandaag wilde ie weer maar een half broodje eten, terwijl ie er normaal anderhalf makkelijk op eet.. hij begint ook alweer wat meer te hoesten en klaagt over buikpijn, dus t begint weer op t zetten zucht... Ben zo blij dat ik over het algemeen een heel vrolijk zelfstandig mannetje heb, anders was t nu al drama geweest denk ik. Mag echt hopen dat de dok wat gaat doen ermee! Vandaag via marktplaats de maxicosi geregeld, hopelijk heb ik m t einde van de week binnen .
Hier hebben we ook geen moeite met tweedehands zolang het er maar goed uitziet. Van mijn zwager en vrouw hebben we de box te leen gekregen en daarnaast heb ik van mijn nicht en mijn vriendin kleertjes, kruiken etc. gekregen. Maar ik vind het ook heerlijk om zelf wat te kopen, voor mij hoeft merk niet zo nodig bij de Zeeman etc. kun je ook leuke dingen vinden zeker voor in het begin.