De proefdruk was nog niet klaar, dus voor niks naar de drukker geweest. Waarom ze dan niet even bellen..... Ook hier vandaag naar de hema geweest en de laatste spulletjes gehaald. We hebben nu alles binnen, op de verzorgingsproducten en een babyfoon na. 3 december komen ze de meubels en kinderwagen leveren, heerlijk lekker gaan inrichten. De babykamer is nu voor zover af. @buik, die begint nu ook wel steeds vaker in de weg te zitten. Het huishouden gaat me hier steeds slechter af, manlief helpt gelukkig veel.
Hallo Dames. Ik heb allang niet meer van me laten horen oeps Ziekenhuistas, daar moet ik nog niet aan denken als ik eerlijk ben hihi. Maar er moet in: ponsplaatje en verzeringspapieren. pyama ongergoed sokken douchspullen foto camera plus reserve baterijen geld voor pakeerautomaat of eten baby pakje maat 50 56 ? jasje baby of deken baby en een muts badjas en slofen slippers. mm verder moet iemand anders ff aanvullen. Kort lontje. Hier ook hoor, kan vaak om alles boos worden.. en erna denk ik dan weer waar word ik dan nu weer boos over. Dromen jullie ook dames? Ik droom nu heel vaak dat ik weeen heb,en dat ik naar het ziekenhuis moet. Maar dat gaat niet want er ligt 1 meter sneeuw en ik kan niet naar het ziekenhuis en niemand kan mijn huis berijken helppppp..
dromen: hmm ja wel dromen maar nog niet over bevallen ofzo gelukkig , wel over dat ik de kleine in mn buik veel voel bewegen en dan ook echt kan voelen waar een voetje en t hoofdje zit .
Hier ook geen dromen over zwangerschap/bevallen eigenlijk. Wel aparte dromen, maar daar heb ik altijd last van... Kort lontje: Ben wel wat directer en op sommige dagen ook wat sneller geïrriteerd... Maar het heet niet voor niets moodswings he?! Zo ben je blij, zo ben je boos, zo kan je lachen en zo huilen... Hoort er ook een beetje bij. Ik weet nog dat ik altijd moest lachen als ze het over de kraamtranen hadden, zo van och daar heb ik geen last van! Nou na 5 dagen heb ik me toch een dag gejankt hahaha! Dus ook daar kijk ik niet gek meer van op.. Buik: Groeit lekker door, maar nog geen last van gelukkig!
Ik heb een vraag aan jullie. Toen julie de nekplooimeting hebben gehad, zijn jullie toen ook op het edwards syndroom getest? Ik heb dat wel gehad...met een kansbereking 1:5000 Nu weet ik niet of je daar altijd op getest word
goeiemorgen! Hier weer een redelijke nacht, 1 keer een nachtangst om kwart voor 12 en toen was zoonlief alleen wel om half 7 al wakker , 7 uur ging manlief er maar uit, want ik mocht vandaag uitslapen.. heerlijk! Ik heb geen nekplooimeting gehad, maar lijkt een mooie kansberekening toch?
bij de nekplooimeting doen ze het downsyndroom meten. Maar vroeg me dan ook af of dat andere ook bij iedereen word gemeten!
de vorige keer was ik wel op dat edward syndroom getest maar nu niet... dromen: nog geen last van... Mijn moeder kwam net langs en had haar bloeddrukmetertje meegenomen... 135/95 tegenover 130/85 vorige week en dat was al niet goed... gaat dus lekker weer de verkeerde kant op woensdag bij de gyn maar eens kijken wat ze er aan kunnen doen...
Deb, wat balen zeg van je bloeddruk.. Kan het misschien er ook aan liggen dat het een ander apparaatje is en dat ie daarom wat hoger is?
truus dit apparaatje gaf vorige week dezelfde uitslag als bij de gyn dus ik denk het niet. En ik gebruik dit apparaatje wel vaker en het klopt altijd helaas... Ik denk er serieus over om maandag en dinsdag nog te werken en daarna helemaal te stoppen. Ik zal het woensdag met mijn gyn overleggen maar ik zie het echt niet zitten zo... ik wil echt niet met kerst in het ziekenhuis liggen straks
Deb, pff mooi klote zeg.. Ik hoop zo voor je dat de gyn wat voor je kan betekennen dat je bloeddruk niet te hoog weer gaat oplopen! Ben benieuwd wat je gyn woensdag zegt, lijkt mij sowieso niet heel onverstandig om helemaal te stoppen met werken..
@ Dromen: Hier ook rare dromen... Dat ik op de wc beval en dan de baby doorspoel dat soort dingen @ Bloeddruk: Debby, dat is echt balen zeg!! Hier afgelopen week ook 140/85 tegen 150/80 vorige keer en 150/70 de keer daarvoor... Dus ik hoop echt dat die 85 niet verder gaat oplopen. Net alles rustig en goed op papier bij de vk moet k straks alsnog naar de gyn toe... Hoop dat bij jou alles wat binnen de perken kan worden gehouden meid! @ Trishka: Heerlijk dat jij vandaag uit mocht slapen! Hier vonden de poezen het om half 7 etenstijd Die heb ik met mijn slaapdronken hoofd even profisorisch in de woonkamer gedirigeert om vervolgens weer te gaan liggen tot 10 uur @ Buik: Sjah, k sla heel de tijd deuren ertegenaan als ik ze open doe, of ik stoot met mijn buik weer tegen iets aan als ik denk dat ik er nog nét wel langs kan, maar dat past dan natuurlijk al lang niet meer Of ik trek mijn buik in, net alsof het dan wel past whahaha. Maarja, die buik ken je niet meer naar binnen trekken Vind het eigenlijk wel grappig @ Nekplooimeting: Hier niet gehad...
@ Debby: Groot gelijk dat je wilt stoppen met werken. Ik zou maandag al niet eens meer gaan als ik jou was. Zeg je maar dat je griep hebt ofzo... Echt klote zeg!
@Dromen: Nog niet echt gedroomd over bevalling ofzo maar deze morgen werd ik wel huilend wakker.. Heb dit nog nooit gehad, had gedroomd over mijn overleden tante heel erg vreemde droom en leek ook zo echt @Kort lontje: Michele wat herkenbaar!!! Mijn vriend is echt net hetzelfde, soms voel ik me gewoon zo moe en moet ik voor mezelf uitmaken wat ik eens een dagje laat staan in het huishouden en elke keer opnieuw zaagt hij hierover! Word daar dan ook heel erg kwaad door, nu moet ik wel zeggen dat het de laatste tijd verbeterd is heb 't er eens over gehad met hem dat ik echt wel moe ben en dat alles soms te veel lijkt en sindsdien probeerd hij iets meer begrip ervoor op te brengen, gelukkig! @Ziekenhuistas: Denk dat ik hem eind december ga maken zo'n maand en half op voorhand, lijkt me wel goed toch? Wat er allemaal in moet; moet nog op rondleiding in het ziekenhuis en dan krijgen we een briefje mee met specifieke benodigdheden zoals navelbandjes, ... Bij ons is het natuurlijk wel de gewoonte dat je ongeveer 5 dagen in het ziekenhuis blijft is natuurlijk niet overal zo dus waarschijnlijk gaat mijn ziekenhuistas nog net iets voller zitten @Buik: Groeit en groeit! Zit niet de hele tijd in de weg maar wel als ik mij bijvoorbeeld wil ontharen of mijn bikinilijn wil bijwerken! Gelukkig bestaan er spiegeltjes dus met een beetje oefening ben ik toch nog wat zichtbaar "down under" voor de bevalling @Debby: Wat vervelend van je bloeddruk zeg! Hopelijk kunnen ze je woensdag meer vertellen en gaat het alsnog de betere richting uit! @Veronique: Zegt me niks het edwards syndroom Wat is dat juist? Ben enkel getest op down syndroom. @Tassie: Wat vervelend dat jullie voor niks naar de drukker geweest zijn! @Marjolein & Smartie: Fijn dat de groeiecho's goed waren! Gelukkig maken jullie kleintjes geregeld eens een groeispurt! @All: Gisteren de verzorgingstafel naar beneden verhuisd Is nu het eerste meubel van de baby dat in huis staat Bij wie staat de wieg/park al in huis? Verder, een rustige dag vandaag denk ik.. Wat een rotweer! Je kan gewoon nergens heen, regent hier al 2 dagen onophoudelijk!
@Debby: Wat vervelend van je bloedruk, jeetje hou maar goed in de gaten, en idd hopelijk kunnen ze je woensdag meer zegen. En ik zou ook niet meer gaan werken hoor als ik jou was, groot gelijk heb je. @buik: groeit hier ook goed, stond eerst stil,maar nu groeit die weer flink. Heb er ook al 9 kilo aan plakken oeps. jojogirl88: ik ben daar op worden gestest samen met de nekplooimeting, vroeg me alleen af of andere dat ook hadden. Dit houd het in. Het Edwards-syndroom is een zeldzame aangeboren afwijking. Het gaat hier om een chromosoomafwijking. Normaal gesproken heeft een mens in iedere lichaamscel 23 chromosoomparen waarin zijn genetische informatie is vastgelegd. In de regel is elk chromosoom dus in tweevoud aanwezig, maar bij mensen met het Edwards-syndroom is chromosoom 18 in drievoud aanwezig; daarom wordt deze aandoening ook wel trisomie 18 genoemd. Het syndroom kenmerkt zich door een grote verscheidenheid aan afwijkingen, onder andere aan schedel, hersenen, hart, nieren en darmen. De ernst van deze afwijkingen varieert van geval tot geval. Een derde van de baby's met het Edwards-syndroom komt te vroeg ter wereld, namelijk na minder dan 37 weken zwangerschap. Er worden twee keer zoveel meisjes als jongens met dit syndroom geboren. Had er hiervoor ook nooit van gehoord.
Even een vraagje: Vanochtend werd ik wakker met een jeukende doos.. Dus het zal wel weer een schimmelinfectie zijn Nu ga ik natuurlijk morgen de dokter gelijk bellen voor een kuurtje maar ja het jeukt nu ook vreselijk. Heeft iemand misschien een tip om nu het jeuken te stoppen of te laten verminderen?
Bij ons staat alles al, maar dat komt mede omdat ik bv de commode ook gebruik bij mijn 1ste! Ledikant staat al helemaal klaar opgemaakt voor de beeb, maar in januari gaat de box pas in de woonkamer! En voor de rest staan alle spullen wel gewoon al klaar om gebruikt te worden...
@Debby; Ik neem aan dat je werk op de hoogte is van je verhaal, als ik jou was zou ik zou ik idd maandag al aangeven dat je er niet goed bij voelt om nog langer te werken tot nader onderzoek. Wel heel vervelend meid dat je angst voor een hoge bloeddruk zo aanwezig is en niet voor niets zo te zien.