heel irritant al die kwalen en ziektes. ik vorige maand aan de antibiotica gezeten voor blaasontsteking.en nu heb ik al 2 weken voorhoofdholte ontsteking..dat heb ik chronisch al jaren en krijg dan normaal altijd een kuur.maar daar zit ik nu niet echt op te wachten..
He wat kl*te al die blaasontstekingen! Mijn vroedvrouw controleert elke keer als ik kom m'n urine met een teststripje dat aangeeft hoeveel vitamines e.d. in m'n urine zitten (om te kijken of ik de juiste voeding binnenkrijg) en die kan dan ook altijd zien of er bacterien inzitten dus dat is wel handig. Neem ook elke dag een cranberry-capsule om het proberen te voorkomen, ik heb er wel 100 gehad en ze zijn zo rot! Hoop dat ze snel over gaan dames. Ik moet maandag weer op de controle, hier gisteren Thanksgiving gevierd
ray wat raar zeg dat stripje om te kijken of je genoeg vitamines binnen krijgt... zal wel weer eens iets amerikaans zijn...
ray merk je veel verschil tussen amerika en nl? Ik heb laatst het boek "valse verwachting" gelezen over verloskunde in amerika... gaat toch echt heel anders dan hier volgens mij...
Michele: Ik denk dat het ook in de aard van het kind zit. Hier heeft mijn zoontje van 3 weinig interesse, en die andere van 2 is juist hardstikke lief. Die praat tegen de baby via mijn navel en geeft kusjes op mijn buik. Wat betreft het ruzien, dat is volgens mij het weer... Die van mij zijn ook zo baldadig als wat. Winterjas: Ik heb nu mijn werkjas aan, die valt heel ruim. Ik hoop dat die zo lang blijft passen en anders leen ik een jas van mijn man voor die paar weken
ik heb die bonprix jas maar heb hem nog niet aangehad want ik vind hem niet echt mooi. Maar goed me jas kan echt niet meer dicht. Ik heb knopen op mijn jas en de onderste blijven dus steeds open staan. Ik word op mijn werk er al mee geplaagd (he dikke doe je jas eens dicht ) en het begint nu echt koud te worden dus moet er toch echt aan gaan geloven denk ik...
Ray: Wel handig dat ze zo kunnen checken of je genoeg binnen krijgt! Winterjas: Ik krijg nog steeds mijn jasje dicht die ik dit voorjaar heb gekocht, maar niet voor lang meer denk... Ik heb een lekker dik vest die ik dan aan doe, ik ga niet voor 10 wken een nieuwe jas kopen. Blaasonstekingen/infecties/zieken: Beterschap! Hier gelukkig geen last van! Moe: Ik herken het, hier 1 rondrennen van 2,5 die ook nog eens verkouden is en buikgriep heeft ( heb al meerdere keren mogen kots ruimen vandaag arm kind)... Slaaptekort! Gelukkig mag ik in het weekend meestal blijven liggen s ochtends, dat helpt wel om even op te laden. En anders, ja loop je toch door. Vandaag de 3d echo gehad! Wat een heerlijk gezichtje weer om te zien, lijkt ook 2 druppels water op mijn oudste! Duidelijk familie haha! Hij is alleen nog niet zo groot als de oudste, die was bij zijn geboorte 9 pond en dat gaat deze niet halen als hij zo doorgroeit. Hij staat op de lijn tussen klein en gemiddeld nu... Hij weegt een goeie kilo nu. We zien het wel, mag nog 12 weken groeien toch?!
Ik pas binnenkort ook niet meer in mijn winterjas, maar heb nog een jas uit mijn dikkere periode. Die kan ik nog wel aan tot het einde. Mijn mans jas hoef ik niet te proberen, hahaha, hij heeft een s/m
even ego: YESS we zijn eindelijk verhuisd al onze meubels staan nu op zn plek, en volgend weekend samen met "schoonouders" de babykamer kopen deze week wordt de babykamer geverfd door vriendlief en gaan we met zn 2tjes al het beddengoed en andere kleine dingetjes die nog nodig zijn halen (en misschien toch ook nog maar wat kleertjes, heb toch nog niet genoeg ) en de week erna ga ik me uitleven op de muurschildering (naam met erboven/erlangs sterretjes dus op het resultaat daarvan zullen jullie waarschijnlijk toch echt moeten wachten totdat ons mannetje geboren is ) verder gaat alles top, alleen heel moe nu, dus lekker een weekend bijkomen en ook nog eens heerlijk met vriendlief samen, hijs eindelijk eens het HELE weekend vrij volgende week weer een uitgebreider berichtje & reactie op iedereen fijn weekend dames! liefss
Even kijken hoor ik weet niet meer wie het vroeg maar nee ik kom uit Nederland en woon in Amerika. En ja, ik vertrouw de manier van bevalling hier absoluut niet, maar dat is echt het meeste in ziekenhuizen hoor! Er word hier nogal wat afgeblunderd en weinig voorgelicht, maar dat ligt natuurlijk ook wel aan in welk gebied je woont en welk ziekenhuis je neemt, maar over het algemeen is de gezondheidszorg in Nederland vèèl beter. Gelukkig woon ik bij Seattle waar een paar hele goede ziekenhuizen zijn mocht er wat gebeuren, en hebben wij een 'midwife' die haar beroep al heel lang uitoefent, ontzettend professioneel is en veel kennis heeft. Ook is zij bevoegd in het ziekenhuis te werken mocht ik daarheen moeten Ik ben zelf heel nuchter en wil alles goed geregeld hebben dus ik ben blij dat wij een vroedvrouw hebben gevonden die lekker met beide benen op de grond staat en ook echt om je geeft. Zo duren controles bijvoorbeeld altijd een dik uur, omdat we ook altijd over prive dingen kletsen, ze neemt altijd de tijd om me alle info te geven die ik wil, zeker te weten dat ik 100% gezond bent en ze stuurt me nooit met haast de deur uit. Erg prettig! Ze weet ook alles over medische èn natuurlijke geneesmiddeltjes, wel fijn als je niet het type bent dat meteen naar de pillen grijpt als je er wat is! Maar ik heb wel geluk dat we haar hebben gevonden hoor, er zijn idd ook aardig wat verloskundigen van 'mindere kwaliteit'. En die stripjes zijn zo handig! Zo kan ze zien of ik genoeg proteine, vitamine c en vloeistoffen etc. binnenkrijg en ziet het meteen mocht ik een blaasontsteking hebben
ray fijn dat je er een vertrouwd gevoel aan over hebt gehouden. Ja je kan beter in Amerika bevallen dan in een 3e wereldland he... ik las wel ergens dat het percentage ruggenprikken echt heel hoog is en het percentage keizersnedes ook best hoog... nathenhuug wat leuk dat kamertje! Laat je dan helemaal niemand het kamertje zien voor de baby is geboren? moe: ik heb af en toe het gevoel dat ik omval hier. Ik ben gisteren om half 9 naar bed gegaan en nu net wakker door mijn dochter maar ik heb het gevoel dat ik amper geslapen heb... en nog pijn in al mijn spieren ook...
Hier ook een druk leventje, ben nu echt aan net aftellen tot mijn verlof. Ik moet nu nog 3 weken heel veel werken en dan heb ik eerst nog een weekje vakantie, heerlijk een weekje skien Hier is mijn oudste heel erg aan school toe, ppff die zit me nu echt uit te testen en ik heb nu ook lang niet zoveel geduld als anders dus ik zit regelmatig boven op de kast. Ik krijg trouwens 5 extra uren kraamzorg omdat we 3 kids onder de 4 hebben als de beeb is geboren. Dat is wel lekker. Een winterjas....mijn gewone winterjas kan nog net dicht, maar ik heb nog een ski-jas en hoop dat ik dat ga redden tot het einde. Ik heb ook nog van een teammaatje een positiejas te leen gekregen maar daar zijn de mouwen iets te kort van en daar lijk je heel erg dik in. @natenhuug, wat fijn dat jullie nu lekker over zijn. Nu lekker aan de slag met de kinderkamer...leuk!!!
ray; amerika ok! in andere landen controleren ze veel meer dan hier in nl. hier kijken ze alleen even naar je gewicht en bloeddruk..
dat vind ik trouwens wel echt een nadeel van nl hoor... dat terughoudende met controles en echos enzo. Er moet wel echt iets aan de hand zijn om extra echos te krijgen. Wat is er mis met standaard groeiechos bijvoorbeeld?
goedemorgen meiden! Amerika klinkt zo slecht nog niet! Vind het in NL wat zielig wat controles betreft (wat ik hoor dan he). Hier bij de gyn, altijd inwendig onderzoek (om te kijken of je baarmoederhals nog dicht is etc), altijd een echo, gewicht, bloeddruk. Verder ook standaard groeiecho's etc. Ik werk nu bv niet, maar ben wel verzekerd zonder maandelijks een premie te betalen! Door het 2 vaten gebeuren heb ik ook een zwangerschap met ''risico'' dat betekend dat ik echt helemaal niets betaal. Niet eens een eigen bijdrage! (Soms wordt er hier een eigen bijdrage gevraagd, combinatietest bv 40 euro, bloedtesten op HIV, hepatite etc 20 euro) Meiden heb keelpijn vandaag En heel eng gedroomd, gisteren een horror gekeken die ik uiteindelijk in mijn droom heb nagespeeld!
goedemorgen meiden, Ben er ook weer eens. Ik red het gewoon niet om doordeweeks actief mee te schrijven Lees wel alles bij maar dan is het wel erg veel om te reageren in het weekend Ach nog 3 weken werken en dan lekker vakantie! Dan kom ik vast vaker. hier gaat het nog allemaal redelijk. Mijn lichaam geeft alleen nu wel aan dat ik niet te veel moet doen. Van de week al 2 x na mijn werk totaal ingestort, lichaamlijk maar ook geestelijk. huilen, huilen, huilen Werk nog fulltime maar of ik dat ga redden tot 36 weken is de vraag. Maandag maar weer eens gesprek aan gaan met mijn directeur. Verder zijn we hier eindelijk uit de namen! Ik was er al uit maar mijn man moest er nog even aan wennen maar gisteren gaf hij aan het ook een leuke naam te vinden. (het ging nog om de jongens naam, meisjes naam hadden we al). Nu binnenkort maar eens boeken voor kaartjes halen dan begint het hier ook een beetje op te schieten. zo een heel ego verhaal. Zal mijn best doen om dit weekend in iedergeval mee te kletsen.
@blaasontsteking wat vervelend voor jullie dames,heel veel beterschap er mee! @Nieuwe auto gaaf zeg,heel veel plezier en geluk ermee! @Nath wat fijn dat jullie verhuisd zijn! @Ego gisteravond de 3/4d gehad,oh zo mooi weer he.We zijn helemaal in love zeg.Vooral de vergelijkingen met onze 1e zoon 3d fotos zo apart.Alleen deze heeft al lekkere bolle wangetjes hihi.Beide omas zijn ook mee geweest,waren helemaal onder de indruk. @All fijn weekend!!