Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @niki, 'n paar pagina's terug waren hadden er een paar het over het kraampakket en wat erin zat.

@michele, leuk naar sinterklaas1 En ik begrijp het wel, ook wij zullen pas compleet zijn als zij er is. Maar dat kan nog steeds 10 lange weken duren!

Mijn vriend vroeg gisteren trouwens wanneer we ongeveer voor de 3e zouden gaan! Ik heb gezegd dat ik nu even alleen aan mijn meisje denk en eerst van haar wil bevallen en genieten voordat ik al aan een 3e denk! Mannen, gek volk!

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hahaha, zei mijn man dat maar ;) ;) .

Mannen hebben altijd een tijdje nodig om zich in te stellen op dingen heb ik gemerkt 8) , dus ik zou wel ff ruim van te voren aangeven als je tegen de tijd erover denkt om voor nog 1 te gaan hehehe.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow nou mijn man zegt dat ook niet... maar op dit moment zal ik blij zijn als de tweede er is. Hierna komen 99,9% zeker geen kindjes meer...

4. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hier is de controle bij de vk ook altijd snel voorbij. Ze controleert mijn gewicht en bloeddruk. Daarnaast het hartje van de kleine, de ligging van de kleine en de groei van mijn buik. Verder vraagt ze hoe het gaat en worden vragen behandeld.
    Hier krijgen we misschien een extra echo, dit omdat ik wat steviger ben en ze dan niet altijd de kleine goed kunnen voelen. Tot nu toe was dit nog niet het geval maar we zien wel de volgende keer. Vind ik helemaal niet erg hoor, nogmaals naar binnen kijken.

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Derde kindje: nou, ik begin eerst met deze eerste hoor. Misschien blijft het daar wel bij. Vroeger wilden we 2 of 3 kindjes, maar nu weet ik het nog even niet. We zullen wel zien.

Sinterklaas vieren: dit jaar vieren we het niet, maar heb ik al helemaal zin in volgend jaar. Mijn ouders willen dan ook dat we daar 'opa en oma sinterklaas' komen vieren. Zo leuk!

Droger: wij hebben ook een droger. Toen we nog op de flat woonde gebruikten we hem heel veel. We woonden heel klein en was eigenlijk niet veel plek om was te drogen. In de zomer op het balkonnetje (over de reling een rekje hangen), maar in de winter is dat geen optie. De droger werd dus veel gebruikt.
    Nu hebben we een huis met een zolder en gebruiken we de droger eigenlijk alleen voor de kookwas, of als we heel veel draaien hebben gedaan. Meestal hangen we het gewoon op zolder te drogen. Scheelt ook in energiekosten.

Vanacht heel slecht geslapen, ben heel verkouden en ben er wel 5x uitgeweest, omdat ik geen lucht kreeg, etc. Diverse zakdoeken volgesnoten. Blech. Vanmorgen toch nog kunnen uitslapen tot half 12, en voel me nu wel wat fitter gelukkig.

Borduren: mijn moeder heeft een naai machine waarmee ze kan borduren. Dus ik wil mijn moeder vragen om wat lakentjes mooi te maken, liefst met het "lief!" vogeltje. Moet er een digitale versie van vinden die scherp is. En anders de naam van ons kindje, maar dat mogen ze nu nog niet weten.
    Iemand anders nog leuke ideeetjes??

6. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Dag meiden!

@Zieken: Alle zieken heel veel beterschap! Hier begint er ook een verkoudheid op te komen... Heel vervelend! Probeer er zo snel mogelijk bij te zijn door warme melk met honing te drinken en eucalyptus zakdoekjes te gebruiken. Hoop zo dat het snel beter word en dat ik geen medicijnen nodig heb.

@3de kindje: Wij gaan ook eerst lekker genieten van de 1ste, hier zal er waarschijnlijk wel een 2de kindje bijkomen maar denk niet dat wij voor een 3de gaan, tenzij we natuurlijk voor de 2de weer aan de clomid moeten en we hierdoor een 2-ling krijgen;)

@Droger: Onze droger is kapot dus gaan zo snel mogelijk om een nieuwe, ik haat het dat er steeds een droogrek in mijn huis staat, oogt altijd zo slordig! Vind het ook verschrikkelijk vervelend om alle sokken, ondergoed enz.. te moeten ophangen, ik stop bijna alles in de droger behalve delicate stukken.
    Zie mij ook niet alle kleine babykleertjes ophangen! Hup de droger in en dan gewoon opvouwen en de kleertjes zijn ook nog eens lekker zacht!

@Slapen: Hier nu eindelijk 2 nachten redelijk geslapen, wel nog enkele keren wakker geweest door rugpijn maar ben toch redelijk snel weer in slaap gevallen, deze morgend ook tot 11u30 blijven liggen:) Had het echt nodig want voel mij als herboren nu!

@Sinterklaas: Wat ga ik blij zijn als we volgend jaar alles kunnen klaarzetten voor ons kleintje:D Hij gaat natuurlijk nog erg klein zijn volgend jaar maar toch ;)

@Michele: Versta wel wat je bedoeld. Onze kleintjes zijn er wel al maar doordat we ze nog niet in onze armen hebben lijkt het nog een beetje onrealistisch. Vind het wel fijn dat we een baby hebben in het nieuwe jaar; hebben echt al "nieuwe" kindjes van het jaar 2011:D

@Debby: Denk ook niet dat ze je zullen weigeren hoor, is nu eenmaal niet zo makkelijk om als zwangere vrouw zo'n outfit te vinden;)

@Weekend: Gisteren de proefdrukjes van ons geboortekaartje gaan bekijken. Hebben nog het 1 en ander aangepast, krijgen in de loop van volgende week een nieuwe proefdruk dus ik hoop dat dan alles is zoals we het willen;) Het fijne is wel dat we nog kunnen blijven aanpassen tot het einde. Het ziet er wel al heel erg mooi uit!
    Verder nu niks leuks meer gepland... Vriendlief is al het hele weekend hout aan het laden en lossen voor ons houtvuur dus heb me wel al wat verveeld..

@All: Volgende week zaterdag is het mijn verjaardag, ben benieuwd wat mijn ventje voor mij in petto heeft:D
    Moet morgen trouwens echt gaan shoppen! Mijn bh's zijn nu echt te klein, spannen heel erg rond mijn middel, doet echt pijn!
    Moet ook nog wat leggings en een nieuwe winterjas halen!
    De weersvoorspellingen zien er echt niet goed uit, gaat hier volgende week hele week vriezen tot -7 graden:$
    Ga nog een beetje opruimen hier wil zo graag dat alles eindelijk op zijn plaats terecht komt!

7. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hier zijn we nooit bezig geweest met een 3e eigenlijk zeker al niet toen we nog zwanger waren van onze 2e welp.

dat gevoel is pas een jaar geleden gekomen. toen was mn jongste 2,5jr. heb voor die tijd eigenlijk wel geroepen zeker geen 3e haha.

ja is beetje vreemd. kleintjes zijn erbij maar ook weer niet. is heel stom. maar ja nog 9 tm 13wk voor ons allemaal dan kunnen we over naar de feb mama's.

8. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @3e, mijn vriend en ik hebben altijd een groot gezin gewild.Lijkt me echt heel leuk en gezellig.
    Nu vind ik het wel wat vroeg om al aan de 3e te denken maar als alles goed gaat komt tie er zeker wel! Eerst dit meisje op de wereld zetten, BV geven en even genieten van dat mijn lichaam weer helemaal mij eigen is. Daarna zien we wel.

@slapen, vanacht eens een nacht niet wakker geworden op te plassen!

@jojo, hebben jullie een open haard? Gezellig zeg!

@droger, hier dus echt 1 nodig, in de zomer is het hier natuurlijk heerlijk weer en droogt alles in no time buiten maar in de winter mis ik het toch wel. Nu ons meisje erbij komt moet ik er echt een hebben, ben nog steeds bezig met overhalen!

Verder lekker gegeten, uiteindelijk gekozen voor thais... Zelfs luca vond het lekker!
    Ga nu lekker relaxen met een boekje erbij...

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Auwie ff ego hoo.
    heb zo`n pijn en vreselijke druk op m`n schaambotje..
    kan er bijna niet van lopen.
    Had het bij Jarno ook toen zeiden ze indalingspijn..
    lijkt me nu niet helemaal redelijk met 30 weken en t is een 2e..die dalen toch pas veel later in?
    wat denken jullie?

Loop al bij de peut voor m`n bekken maar dit is toch wel heel erg..

Liefs

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dani: klinkt toch als bekkenpijn.

Michele: grappig zeg, bij ons begonnen de kriebels ook wat later voor een 3e. (Bij mij wel iets eerder als bij mijn man ;))
    We hadden eigenlijk zelf wel zoiets dat het met 2 compleet zou zijn, maar ach... die kriebels kun je niet wegdenken he 8)

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Iosola: succes met lobbyen. Maar dat gaat jou vast wel lukken.
    Ik zou ook mijn droger niet willen missen.

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dani: wat naar zeg dat je zoveel pijn hebt. Bij BI kun je volgens mij ook last van je schaambeen krijgen hoor. Indalen lijkt mij ook wat vroeg ja.

All: waar hebben jullie je geboortekaartje vandaan? Bij Nathan gewoon boeken gehaald bij een winkel hier in de buurt maar op internet is er natuurlijk ook van alles te vinden.

13. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Juffie, onze kaarten worden getekend door een vriend van ons.
    Net zoals bij onze andere kids

14. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    uhm dani, onze meid ligt al een stukje tussen mn bekken. controleerden ze vorige week. omdat ik dmv steken niet kon lopen. dus het kan wel degelijk. en dit is dan mn 3e.

15. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    enkeld heb ik echt last van steken. niet enkeld pijn. kreeg met leunen op 2 benen echt steken in mn troela. waardoor ik dus enkeld ff op 1 been kon staan. lomp gezicht maar ja niks aan te doen. nu soms regelmatig nog maar niet zo heftig meer. maar ze is wel degelijk hier een stukje ingedaald.
    nu is deze dame wel wat sneller als mn 2 jongens. die daalden met 34wk in.

blondiefu hier was ik ook wat eerder met mn moedergevoel als manlief. manlief heeft wel altijd geroepen dat hij nog een 3e kindje wilde. maar ik was daar zeker nog niet aan toe en hij toen ook nog niet. en ineens kwam het gevoel bij me op dat ik als dr dan een 3e komt niet teveel leeftijdsverschil wilde hebben. nu zit er alweer 6jr tussen vind dat groot zat. dus zodoende. moedergevoel kan niemand tegenop!

16. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    juffie het geboortekaartje dit keer voor t eerst zelf gemaakt op het internet. heb laatst proefdruk aangehad en is best leuk geworden. je hebt op internet zoveel mogelijkheden.

iosola, snap ik dat je een droger niet missen kunt. vind het hier enkeld al lekker voor de zachte handdoeken.. vreemd dat dat daar niet zo is. elk land heeft zo zn eigen ding zie ik wel.

jojo bijna jarig dus!! leuk joh. doe je wel rustig aan die dag met lopen voor je visite etc. want verjaardagen vind ik best zwaar. was 9nov op de mijne best wel moe eigenlijk ook..

de andere meiden alweer vergeten.. weer een werkweek op komst.. begin dr steeds minder zin in te krijgen.

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Michele: Ja zaterdag ben ik jarig:) Ik verjaar op dezelfde dag dan mijn mama dus wij vieren het altijd samen, gelukkig neemt mama dit jaar veel van de taken op zich zodat ik het wat rustiger aan kan doen;) Maar is inderdaad wel zo dat er veel bij komt kijken bij zo'n verjaardag!

@Iosola: Wij hebben inderdaad een open haard;) Is heel gezellig en zo lekker warm zeker nu met die koude dagen, is ook een veel gezelligere warmte dan de gewone verwarming vind ik. Gaan natuurlijk wel volgende winter moeten opletten met onze kleine man!

@Geboortekaartje: Dit word bij ons ontworpen in dezelfde winkel waar we ons doopsuiker vandaan halen. Hoor hier eigenlijk nooit iemand over spreken is dit niet de gewoonte in Nederland om doopsuiker te geven?

@Werken: Kan me wel voorstellen dat dit vermoeiend begint te worden! Ben nu echt wel blij dat ik al thuis ben, zeker nu ik zo slecht slaap!

@Dani: Wat vervelend van je pijn! Hopelijk weet je snel vanwaar de pijn komt.

@All: Pff.. Ben zo blij dat ik morgen naar de kinesist kan gaan! Mijn rugpijn word steeds erger en erger...
    Lijkt alsof de koude er ook geen goed aan doet!

18. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    bevallingslijst:

31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis
    02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie)
    03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie)
    04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk
    05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk
    07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks)
    07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk
    08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie)
    09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis
    11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling
    11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk
    11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk
    12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk
    13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk
    13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk
    14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk
    16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk
    17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk
    17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis
    18-02-11: Jojogirl88 - 21 - 1e kindje - BV - zk
    18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie)
    20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk
    20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis
    21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk
    22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie)
    22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk
    24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie)
    26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie)
    27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis
    28-02-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk
    02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?)

Afsprakenlijst:

November:
    26: Champy: 3d echo
    26: Mamma1:3/4d echo
    29: DaphneenEstelle: groeiecho 1 en controle vk
    30: kadootje: 3/4D echo Babyview

December:
    01: Debby82: controle gyn
    01: Nathenhuug: COntrole vk & groei-echo
    02: Champy: Controle vk
    02: Niki86: 3D echo Dr.Papa
    03: Trishka: groeiecho
    04: Veronique2005 controle vk
    06: Marjolein25: groeiecho + controle
    07: Ananas89: Hartecho, hartfilmpje en holteronderzoek bij de cardioloog
    07: siep81: bloedprikken
    07: michele25: controle vk
    07: Mamma1:bloedprikken,controle vk en rhesusspuit
    08: siep81: controle vk en resusspuit
    09: Ananas89: 32 weken echo bij de gyn in het UMCG
    09: Jojogirl88: 3D echo
    13: DaphneenEstelle: groeiecho 2
    15: Tassie221: controle vk
    15: Sjalleke: controle VK
    15: Blondie: gesprek gyn
    15: Blondie: controle VK
    16: Champy: Controle vk
    17: Trishka: Controle vk
    20: niki86: controle vk
    22: michele25: controle vk
    22: Nathenhuug: Controle vk
    23: 32 weken echo!
    28: chrizzy: 33 weken echo

Januari:
    3: niki86: 32 weken echo vk centrum

12 meisjes, 11 jongens, 10 geheim

* 10 lieve vlindertjes in onze gedachten
    * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel

Had nog steeds de lijst niet aangepast.
    Nieuwe afspraak erbij gevoegd;)

19. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    pfff meiden zit er ff doorheen hoor, net een flinke jankbui gehad...

Jessey leek van zn diaree verlost na vorige week vrijdag... nu werd t dinsdags steeds harder en van de week was t weer eens obstipatie... En sinds gister nu dus weer diaree, t is echt of t een of t ander met m.. Hij eet nu weer slecht, is weer rete vervelend en is tot nu toe al 2 keer wakker geworden van pijn in zn buik en kontje...

Heb t gewoon ff gehad, t vetter eten werkt dus ook niet en nu heb ik pas dinsdag weer een afspraak bij de kinderarts maar ik ben op en mn arme ventje ook... Ik denk dat ik morgen maar naar de spoedpost ga, dit kan zo echt niet langer...

Sorry voor t ego berichtje ff, maar heb ff geen puf om bij te lezen..

20. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Thriska: He wat klote! Ik zou ook gewoon naar de spoedpost gaan hoor, anders blijf je aan de gang. In elk geval veel succes en beterschap voor Jessey.

@Afspraken, jeetje wat snel 10 minuten! Ik vind het eigenlijk wel prettig dat mijne lang duren, zo word het ook wat persoonlijker en ben je niet een nummertje.

@Droger, wij hebben een nieuwe wasmachine+droger (kwamen met het appartement mee) maar ik gebruik de droger eigenlijk nooit. Vaak blijven je kleren toch minder lang mooi en ik vind dat er altijd een bepaald luchtje aan hangt ofzo ik weet het niet precies maar ik hou er niet zo van. Hang het hier gewoon op een rekje voor het open raam, gebruik hem alleen als ik snel wat moet drogen, maar dat zal straks met de babykleertjes wel veranderen!

@Borduren, wat een leuk idee. Ik ben toevallig zelf net met borduren begonnen, heb een hele grote tekening gemaakt op stof en die wil ik helemaal gaan inborduren en dan inlijsten en ophangen. Hoop werk maar ik denk dat het er heel leuk uit gaat zien als ie af is!

Kunnen jullie goed voelen hoe de baby ligt? Ons meisje zit de laatste tijd zo hoog, helemaal tegen m'n ribben en maag aan en soms is het echt vervelend. Maarja ik kan d'r niet naar beneden duwen he :p Ben benieuwd hoe m'n buik eruit ziet als de baby 'zakt' de laatse paar weken.

Deel Deze Pagina