Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Kadootje: wow wat een mooie foto's zeg!
    En wat lijken ze zo veel op elkaar

Smartie: oops, dat was schrikken. Maar gelukkig liep het met een sisser af.

Nathenhuug: alvast veel winkelplezier as. zaterdag

Champy: beterschap

Marjolein: ik duim voor je mee

Hier nog niks af..... behalve dan dat de muren geschilderd zijn.
    Maar mijn man gaat as. zaterdag de babykamer ophalen dus dan kan ik
    ook gaan ruimen.
    Hier trouwens ook een blije doos oproep gehad :)

2. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Hallo

Debby, goed nieuws van je bloeddruk.
    Zo zie je maar, iedere zw.schap is anders ;)

Ik lag met tijn rond deze termijn ook zo ong. alleen op de bank en bed en mocht niets meer doen, weeenremmers etc. werden besproken en nu werk ik zelfs nog!
    Gaat niet meer heel soepeltjes hoor haha.

Ben maandag bij de gyn geweest, uitgebreide echo gehad, kindje liep 2 dgn voor dus dat is netjes.
    Werd ong. op 1600 gr. geschat.
    Verder was ze tevreden en moet ik wel wat rustiger aan doen ivm harde buiken en de krampen die ik er soms bij heb.

@ Blije doos, vorige week 2 opgehaald.
    Had 2 oproepen.
    Vorig jaar zat er een super fijne billendoekjesbox bij van zwitsal, nu helaas niet.
    Verder altijd leuk, t is toch maar gratis en dan vind ik alles leuk om te krijgen.

@ Kamer, kamertje van tijn wordt babykamer.
    Tijn zijn kamer is aardig af, moet nog ff wat plankjes worden opgehangen en als dat klaar is kan ik daar schoonmaken, de boel overhuizen en dan op de babykamer kleertjes uitzoeken, wassen, schoonmaken etc.
    Lekker aanrommelen dus.

@ Geboortekaartje tijd terug al uitgezocht, moeten alleen de teksten enz. nog doorgeven, mag nu weleens gebeuren.

@ Kinderwagen, mura vorige week verkocht :( en vrijdag komt onze duowagen, ben benieuwd.

I kben wel snel moe zeg, bah maar ja vandaag ook alweer 31 weken, mens wat gaat het snel zeg.

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Kadootje: Wow echt super mooie echo's! Jullie kindjes zijn beide heel erg fotogeniek;) Hoop dat onze kleine man volgende week ook zo goed meewerkt en we ook zo'n mooie foto's kunnen posten!
    De gelijkenissen zijn wel treffend!

@Trishka: Pff... heb echt medelijden met je mannetje... Het stopt ook echt niet voor hem hé, eerst aan de diarree daarna weer het tegenovergestelde! Dat je maar snel een duidelijke diagnose krijgt!

@Babykamertjes: Hier vlot het helemaal niet:( Met dit domme vriesweer kunnen ze de venster ook niet steken en zolang die er niet insteekt kunnen we geen stap verder! Wil nu ook echt wel mijn kamertje halen! Vriendlief heeft beloofd dat vanaf het wat "beter" weer word hij er werk van gaat maken dus van mij mag het nu echt stoppen met sneeuwen!!!:(

@Champy: Veel beterschap! Hier ook allebei wat verkouden maar nog niet zo heel erg dus hopen dat het hierbij blijft!

@Marjolein: Laat ons hopen dat je toch natuurlijk mag bevallen!

@Debby: Ben blij voor jullie dat je bloeddruk wat gezakt is! Mischien kan jullie kleintje toch blijven zitten tot de 40weken!
    We blijven duimen!

@All: Vandaag sinterklaasfeestje op mijn werk dus ben nog even op bezoek geweest. Ging eerst niet gaan want ben echt geen held in dit sneeuwweer, kijk ik speciaal naar het weerbericht, er werd geen sneeuw voorspeld ging pas beginnen sneeuwen deze nacht volgens de weerman dus ik dacht Oh de wegen liggen redelijk mooi, niet te glad ik ga het erop wagen en toch naar het werk rijden! Ben ik daar een uurtje begint het nu toch super hard te sneeuwen!!!!:x
    Ik ben dus als de dood voor zo'n weer hé!
    Moest dan ook nog hele weg langs de autostrade!
    Ik zat gewoon te huilen in mijn auto van de schrik, ben halverwege af de autostrade gereden en heb mijn auto bij mijn schoonouders laten staan, mijn vriend is me dan komen halen!
    Zat echt te schudden en te beven, zo bang!:x
    En het ergste is dat die vrachtwagens je gewoon voorbij vliegen hé!
    Pff.. als ik eraan denk krijg ik weer de kriebels!
    Gelukkig nu weer veilig thuis en mijn auto die ga ik deze week wel eens ophalen, ga toch niet buiten in dit weer!

4. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    @Kamer: Ons kamertje is nu ook wel af, zal wel even foto's nemen binnenkort. Ik ben zo iemand die altijd kabeltjes kwijtraakt (van de camera, telefoon) dus ff zoeken :p Wij hebben toch weinig plek, zullen nog wel een extra kastje zoeken voor onze slaapkamer om baby spul in te doen. Autostoeltje is ook onderweg :D

@Champy, miste je al op het forum veel beterschap! Ik heb er altijd zo'n hekel aan om ziek te zijn dan voel ik me zo slap :p

Ja toch altijd een verassing hoe 'online' mensen eruit zien in het echt he. Misschien is het leuk om allemaal een foto van onszelf te plaatsen? :)

5. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Ow en ik vergeet de helft..............
    Niet bewust

@ Trishka, wat een gedoe zo zeg met je ventje, sneu.
    Hopelijk is het voor de bevalling allemaal wat rustiger zodat je zelf ook aan je rust toe komt.

@ Kadootje, wat een schattige echofoto's!

6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    rins ook al zo moe? herken t wel hoor. lijk wel alsof ik de marathon loop elke dag. werk dan gewoon ook nog maar merk echt dat ik aan t aftellen ben tot mn verlof..

mn schaambot pff die doet zo'n pijn met lopen vaak. kleine ligt ook echt op mn blaas als die ook maar ietsje volloopt dan kan ik amper lopen zonder dat ik in mn broek plas haha. merk duidelijk dat ze hier wat is gezakt..

iemand last van vochtvasthouden? ging vanmiddag nieuwe laarzen passen, kreeg dr vanmiddag gewoon n stel niet dicht. schaam me kapot en voel me dan ineens dikkie dik.. net voor ik de douche inging manlief ff mn kleren uitgedaan schrokken beide van mn enkels heel de sokken stonden erin. houd zoveel vocht vast al,en ben bang voor de komende weken zo... kreeg ze niet uit door de tussenzittende buik.zo was weer ff klaag paar minuutjes..

7. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @ Michele, je hebt er ook nog 2 rond lopen he?
    En dan werken en huishouden er nog bij.

Weet wel dat vorig jaar iedereen zei, geniet van de rust, nu heb je er nog geen rondlopen haha, dat snap ik nu al te goed.

Ik doe het wel aardig rustig aan en kan de boel redelijk makkelijk de boel laten maar heb dagen, als ik 's ochtends wakker word dat ik denk, o heerlijk, vanavond mag ik weer naar bed haha.

Maar geen nieuwe schoenen kopen tijdens je zw.schap en al helemaal geen laarzen ;)
    Ken er genoeg die ze na die tijd nooit meer aan konden, veel te groot.
    Maar wel rot gevoel dan en dat vocht vasthouden, tsja........dat kan/mag nu beetje rond deze tijd he?
    Wel lastig.
    Lekker s avonds met de beentjes hoog.

Bij mij komt de vermoeidheid ook wel door mn schildklier en ijzergedoe waar ik nog last van heb.

Maar ja, ik probeer op tijd mn rust te pakken en nog ff werken en dan al verlof, het gaat zo snel, ik probeer er van te genieten want dit zal ws del aatste zw.schap zijn en als dat alles is.........

8. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Michele, ik heb dat ook hoor nu! Dat als ik m'n sokken uittrek ze helemaal in m'n huid afgedrukt staan, en ik merk ook dat m'n trouwring wat strakker zit. En een middagdutje kan bij mij ook wel weer ;)

9. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    goedemorgen!

@vocht vast houden, hier geen probleem mee.

@moe zijn, heb gisteren weer veel gelopen dus ook daar geen probleem mee. Heb nog steeds genoeg energie, alleen 's avonds op de bank heb ik nergens zin meer in. Maar dan is het ook al tegen 10 en dus...

@nieuwe auto, morgen om 10.30 kunnen we erom!!! Misschien dat we binnekort een paar daagjes venetie gaan doen! FF testen hoe ie rijdt.

@feestdagen, wij komen dus met kerst en O&N naar NL! Heb er zo'n zin in! Ben (samen met m'n moeder en schoonmoeder) al aan het nadenken over het menu, wat gaan jullie eten met kerst? Weten jullie dat al?

10. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    nee zou t niet weten, we hebben dit jaar kerst en oud en nieuw bij anderen in mogen plannen. kan het niet meer opbrengen een kerstdiner op tafel te creeeren voor 10 man. en dan nog eens de rotzooi erbij. dus hier is het huis gewoon voor de sier:D

ja vocht is gewoon niet zo heel leuk. ben pissig winkel uitgelopen. punt 1 buik in de weg om steeds laarzen aan en uit te doen en punt 2 kreeg ze niet dicht. heb nooit echt last met laarzen. maar lijk wel of ik bokkepoten heb. moest wel nieuwe laarzen hebben die ik had/heb raken wat stuk. ben niet iemand van 10 paar laarzen in de kast.

iosola wat fijn dat je nog zoveel energie hebt. ben er maar zuinig op!!

11. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @michele, zal er zeker zuinig op zijn! Vind het raar, bij luca was ik al lang niet meer zo actief, zo zie je maar elke zwangerschap is anders.

Vervelend voor je dat vocht, zou geen idee hebben wat je eraan kunt doen, misschien steunkousen aan of zeg ik nu iets raars?

Wel lekker dat je met kerst niets hoeft te doen, moet ik zeggen dat wij met z'n 3en gaan koken dus valt nog wel mee.

Heb honger maar niets lekkers in huis! Wordt denk ik maar een broodje met kaas...

12. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @vocht vasthouden, niet veel last van. Soms inderdaad de afdruk van mijn sokken in mijn benen maar lang niet altijd. Ik denk dat het ook iets is van de laatste weken. Met je trouwring voorzichtig zijn, op tijd afdoen anders knippen ze hem door.

@moe zijn, niet meer zoveel last van sinds ik nog maar halve dagen werk. Mijn rugpijn is ook veel minder, dus rust nemen doet voor mij wonderen.

@feestdagen, hier komt men met oud en nieuw naar ons toe. Voor de kerst nog niet echt plannen, hooguit ouders die langskomen dus gelukkig geen diner voor 10 personen. Mijn man houdt van koken dus kunnen we het mooi samen doen.

Bah, moet vanmiddag gaan werken en ben als de dood om de auto in te stappen. Je voelt je toch verantwoordelijk voor de kleine in je buik. Ik rij op tijd weg, hier ligt toch zeker alweer 4 cm en het sneeuwt nog steeds.

13. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Vocht vasthouden: Hier gelukkig nog niet, draai elke ochtend als ik wakker word even aan mijn ring om te kijken of die er nog makkelijk af gaat, gaat dat minder worden dan haal ik hem gelijk eraf!

Maar ik snap dat het zeer frusti is als je nieuwe laarzen nodig hebt! Ik moet eigenlijk ook gaan kijken voor wat makkelijkere instappers, de schoenen die ik nu heb zijn eigenlijk allemaal niet zo geschikt voor de sneeuw nu...

Sneeuw: Hier sneeuwt het ook, heb net maar even de stoep + trappetje voor de deur geveegd en gestrooid, was gelijk buiten adem met mijn verstopte neus haha!

Feestdagen: Ik heb zo'n lekkere moeilijke familie waarvan ze ineens na 23 jaar niet meer met elkaar door de deur kunnen en met mijn schoonfam. praten we alleen met mijn schoonouders, maar die doen er niet zoveel aan... Dus wij gaan 1ste kerstdag uiteten met vrienden, zij hebben ook een kleine net zo oud als ons mannetje en 2e wil ik zelf een lekkere maaltijd maken, niet te gek, maar wel wat luxe uit de oven ( scheelt uren achter de pannen haha). Verder lekker kerstontbijten en met O&N gaan we weer naar vrienden waarschijnlijk gourmetten en dan blijven we wss daar ook slapen... Al heb ik daar iets minder zin in, ik slaap niet zo makkelijk bij andere, maar jahet is wss maar een paar uur haha!

Zo heel verhaal weer..

Hier nog steeds ziek, de kleine knapt iets op, maar blijft ook zo hoesten, slapen blijft een ramp iig.
    De beeb heeft volgens mij ook last van mijn hoesten/snuiten, want ik heb steeds harde buiken na het hoesten/snuiten en voel hem ook wat minder. Gelukkig vanavond vk!

14. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hier heeft manlief vanmorgen gestrooid voor de deur. want stel dat ik val.... terwijl alles vol met sneeuw ligt kunt moeilijk alles voor mn voeten strooien haha.
    maar wat geeft dat zout rommel in je huis zeg! verschrikkelijk. dalijk maar weer eens een dweil erdoor halen.

ach ja tis hier aanmodderen. nog 8,5wk dan hopelijk is ons meissie dr. zie dat iedereen naar de 30wk gaat en de laatste loodjes ingaat. wel spannend eigenlijk.

ene dag ook minder vocht dan de ander maar t was gister wel heel erg. probeer dan ook veel te drinken. meer te lopen en als ik zit voetjes omhoog.

15. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Vocht: hier ook gelukkig (nog) geen last van

Kerst: wij hebben ook het geluk dat we uitgenodigd zijn de beide dagen.
    Dus ik hoef geen menu in elkaar te flansen deze keer :D

Moe: Valt de laatste dagen eigenlijk ook wel mee.

Het gaat momenteel toch al wel vrij redelijk.
    Ook mijn bekken geeft niet zoveel last momenteel
    (even afkloppen want dat kan zomaar omslaan ;))

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @feestdagen:
    1e kerstdag: bij mijn ouders
    2e kerstdag: man moet werken en ik blijf denk ik gewoon thuis
    o&n zouden we eerst naar vrienden gaan maar ik heb zo weinig energie dat we besloten hebben thuis te blijven en wie langs wil komen mag langskomen

sneeuw: hele berg hier en ik moest eerst naar de tandarts en straks naar fysio maar mijn vader speelt voor taxi... vind het maar niks met dit weer rijden...

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier sinterklaas bij mn moeder, 1 kerstdag bij mn schoonmoeder, 2e kerstdag bij mn vader en o&n als t goed is bij vrienden, nieuwjaarsdag een 'borrel' bij mn oom en tante, waar de rest van mn moeders fam dan ook naartoe komt.

Tussendoor zien we iedereen nog, de 19e viert jes zn verjaardag dus dan ook weer druk druk ;) .

plankjes zijn geverfd, ben nu bezig met de blauwe accenten dus vandaag als t goed is t verven klaar!

18. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    sneeuw, gister is de slee binnen gekomen, dus straks de kleine man ophalen met de slee!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik kreeg net ook mijn kraampakket binnen, straks maar eens kijken wat er in zit.

20. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    spannend he debby:D:D

Deel Deze Pagina