Hoi dames Even een vraag, ik raak een beetje verward door al dat beddengoed. Wij hebben zowel een wiegje ( voor de eerste periode bij ons op de kamer) als een ledikantje voor daarna. Wat moet ik nou allemaal kopen en hoeveel? en is het verschil tussen wiegdeken/laken en ledikantdeken/laken de grootte? En we hebben ook al een slaapzakje, voor vanaf 3 maanden ofzo.
debby bedoelde meer, dat t dichterbij komt als je dat binnenkrijgt... uhm susannes. voor je wiegje in mijn ogen n lakentje deze zijn wel kleiner als voor ledikant. ik gebruik dekbedovertrekjes over mn dekentjes. ik doe verders niet zo aan lakentjes maar dat is ieder persoonlijk. voor ledikantje heb ik dus 3 dekbedovertrekjes. 3 hoeslakentjes. voor wiegje zou ik dan 2 a 3 lakentjes doen. voor verschoontje en mocht er tussendoor gebeuren als het een nog niet droog is heb je dan nog n reserve. geloof dat ze speciale wiegenlakentjes hebben. maar kwa wieg ben ik dr niet zo in thuis omdat ik dr nooit eentje gehad hebt. de deken is ook kleiner denk ik...
o zo ja het komt heel dichtbij... maar ik ben nog niet zenuwachtig ofzo hoor... ik vraag me gewoon heel erg af of ik deze keer tot minimaal 37 weken mag lopen en sinds de afgelopen controle heb ik er best wel een goed gevoel over, maar ja je weet het niet he... Ik zal blij zijn als het in ieder geval 10 januari is. Dat is mijn laatste werkdag beddengoed: voor het wiegje heb ik een wiegendeken, 2 witte lakentjes en een 2 hoeslakentjes. Bij de hema, lekker neutraal en goedkoop. Voor het ledikant heb ik het zowieso al voor mijn dochter. Ik heb 3 hoeslaken voor de aerosleep (maar 1 zit nog in de verpakking dus 2 is genoeg) en een dekbedovertreksetje zelf gemaakt. Als ik die was doe ik hem smorgens in de machine en s avonds kan hij er weer op. Moet zowieso ook met de aerosleep, daar ga ik er geen 2 van kopen...
@feestdagen, met sinterklaas naar mijn ouders, eerste kerstdag ook naar mijn ouders en daar komt mijn schoonmoeder dan ook. Een heel lief plan van mijn moeder. Wij zijn dan in 1 dag klaar en mijn schoonmoeder zit niet alleen. Tweede kerstdag zijn we dus lekker met z'n tweetjes. Met oud en nieuw komen mijn broertje, schoonzusje en neefje. Geen grote gezelschappen die eten verwachten dus... @moe, valt me heel erg mee. Ik ben nu best moe, maar heb er ook bijna weer een werkweek opzitten. Bovendien zijn dit in het onderwijs tropenweken, dus rond deze tijd ben ik eigenlijk altijd moe (ben blij als die beste man weer naar Spanje is vertrokken ). @vocht vasthouden, ook geen last van. @winterweer, ik vind het maar niks. Heb altijd al een hekel aan gladheid en nu helemaal. Ik ga nu met de auto naar mijn werk, zodat ik niet kan vallen met de fiets. Maar natuurlijk glij ik dan weer uit op het schoolplein... Gelukkig geen echte schade. Al met al gaat het helemaal erg goed met mij. Ik had verwacht dat ik meer last zou hebben van mijn zwangerschap.
@winterweer, hier zonder schade vandaag naar mijn werk gereden met de auto. Rustig aan gedaan en toen ging het goed. Met lopen doe ik schoenen aan met grove zolen en rustig aan lopen, hierdoor nog niet uitgegleden. Hier komen morgen de meubeltjes, dan kan het echt inrichten gaan beginnen. Manlief is morgen vrij dus waarschijnlijk kom ik morgen thuis van mijn werk en staan de meubels in elkaar. Het komt nu toch wel allemaal erg dichtbij, zeker omdat ik morgen 30 weken ben.
Wat is het stil hier, zijn we ingesneeuwd??! Haha Gister bij de vk geweest, alles was goed! Hij ligt al met zijn hoofd naar beneden en wss zal hij ook niet meer omhoog draaien, nog niet ingedaald, maar ja daar heeft hij dan ook nog even de tijd voor he?! Verder zag mijn bloeddruk er netjes uit en mijn ijzer ook, dus ben weer helemaal goedgekeurd! Het mindere ervan was dat gisteren 5 min voor we de deur uit wilden, F. alles uitspoog.... Dus kon eerst nog op handen en knieën het avondeten opruimen en de vloer boenen! Ik ruik nu toch niks en dat is best handig op zulk soort momenten, dus was zo gebeurd haha!
bah champy Hoe weet de vk dat hij niet meer terug gaat draaien? Door de termijn? Mijn jochie ligt ook al met zijn hoofd naar beneden maar gyn heeft niks gezegd over terugdraaien. Dochter lag in een stuit dus hopelijk blijft deze gewoon braaf zo liggen
Ze voelde en hij blijkt een redelijke voorkeur sowieso te hebben om zo te liggen, maar ik denk ook omdat hij minder ruimte heeft om terug te draaien? Zij zei het zo dat het onwaarschijnlijk is dat hij nu ineens omhoog zou draaien. We zien het wel, al moet ik zeggen dat het bij F. ook precies zo ging.
Ik hoop voor jou idd dat hij dan zo blijft liggen haha! Bevalt deze zwangerschap je sowieso beter als bij je dochter? Door alle toestanden? Ik heb echt een heerlijke zwangerschap vergeleken bij de eerste! Al had ik daar een super bevalling, dus die hoop ik wel weer mee te mogen maken!
ja deze zwangerschap is veel fijner omdat ik de vorige keer een depressie had en nu niet natuurlijk. Maar ik vind het ook heel fijn dat mijn bloeddruk nu nog goed is en dat de kans op couveuse steeds kleiner en natuurlijke bevalling steeds groter wordt... Maar goed zwanger zijn is nog steeds mijn hobby niet. Ben erg moe en alles kost me veel energie. Ondanks dat het niet eens zo een lastige zwangerschap is...
@Champy: Wat fijn dat alles goed was bij de vk! Gelukkig ruik je nu niks op zo'n momenten is dat best handig @Debby: Mijn gyn heeft dat ook verteld, ons mannetje ligt ook al met zijn hoofdje beneden. Ze vertelde dat het mogelijk is dat ze nog draaien maar de meeste baby's doen dit niet meer door het plaatsgebrek, ze hebben nu echt niet meer de ruimte om helemaal rond te draaien, laat ons hopen dat ze gelijk heeft en dat hij lekker met zijn kopje beneden blijft Wel kan het zijn dat het rugje nog van plaats veranderd en denk dat dat hier wel nog heel erg vaak gebeurd, maar zolang het koppie beneden blijft ben ik al lang heel erg tevereden @All: Morgen mijn (en mijn mama's) verjaardag moet deze avond nog wat taarten en rijstpap maken dus ga nog wel eventjes druk bezig zijn. Alweer een jaartje ouder, vind het wel een raar idee dat het de laatste verjaardag is die we nog met z'n 2tjes kunnen vieren vanaf volgend jaar is ons kleine ukje er altijd bij Vanacht een rotslechte nacht gehad!!! Was gisteren gaan slapen om 23u en om 00u40 was ik alweer wakker, had weer verschrikkelijke rugpijn! Ben dan maar beneden op de zetel komen liggen en ben wakker geweest tot mijn mannetje opstond om te gaan werken om 4u30 daarna terug in mijn bed gekropen en toch nog wat geslapen tot 10u! Wat een rotnacht zeg! Het vervelende is dat de rugpijn echt komt opzetten wanneer ik neerlig, vooral op mijn rechterzijde is echt een drukkende pijn in mijn bovenrug... Ging het normaal wat rustig aan doen vandaag maar heb echt nog te veel werk, moet nog om cadeautje voor mijn mama haar verjaardag en moet de sinterklaascadeautjes nog halen voor mijn zus en schoonzus hun kindjes en dan deze avond nog de taarten bakken! Hopelijk gaat volgende nacht wat beter!
jojogirl alvast proficiat! Ik heb ook zo een last van mijn rug maar dan onderin. Ik hoop ook dat de kleine zo blijft liggen. Mijn dochter lag ook al vanaf 27 weken in de stuit maar de artsen bleven toen maar zeggen dat draaien nog mogelijk was (wat niet meer gebeurde)... dus ik ben benieuwd. Maar goed mijn jochie schijnt ook groter te zijn dan normaal dus hopelijk heeft ie niet te veel ruimte (hihi ) Vanaf wanneer gaan kindjes trouwens indalen? Ik denk dat het voor mij geld alsof het de eerste is omdat mijn dochter natuurlijk niet was ingedaald en met 34 weken was gehaald?
Debby: Dank je wel Hier ook volgens de gyn een groot kindje dus ik ga er ook maar vanuit dat die lekker zo blijft liggen Indalen: Heb echt geen idee... Ben ook wel benieuwd! Voelen jullie trouwens ook zo goed de bewegingen? Voel ook nog wel schopjes maar vooral echt bewegingen als ik mijn hand op mijn buik leg draait de baby er ook altijd naartoe Mijn buik gaat ook echt heen en weer als de baby beweegt, best wel grappig Vandaag trouwens alweer 29weekjes Nog (in het beste geval) 11 te gaan!
Ik denk dat ze er bij jouw wel rekening mee houden inderdaad alsof het de eerste is. Bij een 2e maken ze zich vaak er minder druk om dan bij een 1ste, daar gaan ze toch vanaf wk 37 er echo's van maken als ze het niet zeker weten hoe het ligt... Bij een 2e mag het tot het laatste moment geloof ik nog de kans krijgen om in te dalen.
Alvast gefeliciteerd Jojo! En sterkte met je rug en nachtrust! Gek idee eigenlijk dat over een goede 2 maanden we weer een kindje erbij hebben...
bevallingslijst: 31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis 02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie) 03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie) 04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk 05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk 07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk 08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie) 09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis 11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling 11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk 11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk 12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk 13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk 13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk 14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk 16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk 17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk 17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis 18-02-11: Jojogirl88 - 21 - 1e kindje - BV - zk 18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie) 20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk 20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis 21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk 22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie) 25-02-11: Debstertjuh - 28 - 1ste kindje - BV - zk 26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis 28-02-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk 02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?) Afsprakenlijst: December: 03: Trishka: groeiecho 04: Veronique2005 controle vk 04: Truus21: 3D echo 06: Marjolein25: groeiecho + controle 07: Ananas89: Hartecho, hartfilmpje en holteronderzoek bij de cardioloog 07: siep81: bloedprikken 07: michele25: controle vk 07: Mamma1:bloedprikken,controle vk en rhesusspuit 08: siep81: controle vk en resusspuit 09: Ananas89: 32 weken echo bij de gyn in het UMCG 09: Jojogirl88: 3D echo 09: Truus21: controle vk 13: DaphneenEstelle: groeiecho 2 13: Debstertjuh: controle vk 15: Debby82: groeiecho en controle gyn 15: Tassie221: controle vk 15: Sjalleke: controle VK 15: Blondie: gesprek gyn 15: Blondie: controle VK 16: Champy: Controle vk 17: Trishka: Controle vk 20: niki86: controle vk 20: Debstertjuh: echo lokalisatie placenta+groeiecho 22: michele25: controle vk 22: Nathenhuug: Controle vk 23: Jojogirl88: 32 weken echo! 28: chrizzy: 33 weken echo Januari: 3: niki86: 32 weken echo vk centrum 6: Champy: Controle vk 12 meisjes, 12 jongens, 10 geheim * 10 lieve vlindertjes in onze gedachten * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel Even de lijst erbij gepakt, hopelijk de goede deze komt van p 191. Afspraken erbij gezet. Nathenhuug: Hoe was de echo? Niki: Is je 3d gelukt? Trishka: Succes vandaag!
Champy: Dank je wel Ja inderdaad gek idee dat we over 2 maand een kleintje erbij hebben ons leven gaat weer drastisch veranderen, maar natuurlijk vooral in de positieve zin hé Nu het zo dichterbij komt begin ik me wel meer en meer bewust te worden dat dit onze laatste momentjes met zijn 2tjes zijn! Ga me nu een heerlijke douche gaan nemen, hoop dat dat de rugpijn wat verlicht want is nog steeds niet over.. Mijn mannetje had mij nochtans gisteren echt een goede massage gegeven maar heeft blijkbaar niks uitgehaald...
@ jojogirl: officieel is t geen babykamer wat we gaan halen, halen van Hemnes de kleerkast met de 2 lades aan de onderzijde, en ook daar de commode van met 8 lades (4 grote, 4 kleine) en t bedje komt van babydump, is het enige losse bedje dat ze verkopen, en in t filiaal bij ons in de buurt was t volgens de leiding gevende altijd wel op voorraad (en anders hebben we voor zolang het nodig zou zijn t oude bedje van mijn nichtje te leen dus ons mannetje heeft altijd gewoon n bedje om in te liggen ) Zal de links even plaatsen: De commode: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00067830 De kledingkast (ook in t wit): http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90180544 en t bedje: http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=10952&groep_id=2130&merk=4791 @ aankomen: nog maar 5,5 kg tot nu toe, en dat voor 29 weken, vond het zelf eigenlijk heel weinig maar het was prima volgens de vk, dus zal wel kloppen @ sinterklaas: ik vind het echt n onzinnig feest als ik eerlijk mag zijn, doen er dan ook helemaal niks aan. Kerst is al net zo onzinnig eigenlijk, alleen de sfeer eromheen is vele malen leuker, dus dit vieren we wel, alleen nog geen planning gemaakt, bij schoonouders is het sowieso makkelijk omdat we daar nu inwonen, bij mn pap hangt het af of de fabriek waar hij werkt openblijft of niet want anders moet hij gewoon werken tijdens de feestdagen, en mam zei al dat ze niet veel bijzonders zou doen dit jaar. Dus worden rustige dagen denk ik voor ons @ blije doos: jaa ik heb ook de oproep gekregen, morgen gaan we m dus even gauw ophalen (ligt direct achter de ikea dus zijn toch in de buurt dan ) @ vocht vasthouden: gelukkig heb ik hier geen last van! Heb er wel al last van gehad voor mn zwangerschap toen ik een keer een virus had aan mn darmen en dat was zon leuke bijwerking van de medicijnen die ik moest slikken. En ook gelukkig gewoon nog 2 paar laarzen kunnen kopen (al heb ik sowieso al meer profeit omdat ik altijd n maatje moet foetelen, heb zelf 35 en koop altijd 36 want kinderschoenen halen zie ik niet zo zitten ) Verder op controle te horen gekregen dat het kan zijn dat ons beebje niet gaat passen in mijn lichaam, mn maag lag nu al zo inverdrukking dat de vk als ze alleen daarvan uit zou gaan me al op 37 weken zou zetten (merk t ook wel dat ik geen grote hoeveelheden kan eten, zit echt veel sneller vol maar eet iets vaker n boterhammetje tussendoor) Waarschijnlijk komt dit omdat de afstand tussen mijn ribben en heupbot korter is als bij anderen (van mezelf al klein, 1.59, en simpelweg n productiefoutje ) Nu wordt de groei van ons mannetje dus extra in de gaten gehouden, en als hij te groot gaat worden door naar gynaecoloog en dan miss toch in het ziekenhuis bevallen. Mn mam was al helemaal zich zorgen aant maken van jaa hoe moet dat dan allemaal, vind het wel grappig, ik maak me er namelijk juist helemaal niet druk om. Zie wel hoe het gaat allemaal T wordt in de gaten gehouden dus als het te erg wordt zijn ze er gauw genoeg bij Wel was alles helemaal in orde met t mannetje, en deed hij t goed en was ie lekker druk aant spartelen in mn buik (met gevolg dat mn ribben links EN rechts pijn doen (kontje ligt rechts en wrijft ie constant tegen mn ribben aan) en met de voetjes schopt ie er links tegenaan) en lag ie al goed om (vind het toch op de kop eigenlijk ) in mn buik, dus netjes met zn hoofdje naar beneden. Voor draaien is er geen plaats meer eigenlijk, alleen nog dat ie met t ruggetje van rechts naar links gaat, dat doet ie ook nog wel af en toe heb ik het gevoel Verder ga ik nu even stoffen en zuigen op de tussenverdieping, is dat ook weer gedaan en hoeft mn schoonmam ook n stuk minder te doen (hoeven eigenlijk alleen onze ruimte bij te houden) en dan even n boterhammetje eten, en de poes dr aandacht geven waar ze al de hele ochtend om loopt te vragen (lees dat ze al de hele ochtend keihard loopt te miauwen en alleen even stil is als ze een aai krijgt ) liefsss Nathalie
bevallingslijst: 31-01-11: Michele25 - 26 - 3e kindje - KV - thuis 02-02-11: Rins80 - 30 - 2e kindje - Kv - Zkh (med. indicatie) 03-02-11: Ananas89 - 21 - 1e kindje - BV - zk (med. indicatie) 04-02-11: Devy - 28 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 05-02-11: Collo003 - 32 - 2e kindje - BV/KV - zk 05-02-11: Marjolein25 - 26 - 2e kindje - BV - zk 07-02-11: DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - zk (geplande ks) 07-02-11: Smartie1980 - 30 - 1e kindje - BV - zk 08-02-11: Dani84 - 26 - 2e kindje - BV - zk (med indicatie) 09-02-11: Lavendel82 - 27 - 1e kindje - BV - thuis 11-02-11: Ray - 21 - 1e kindje - BV - Waterbevalling 11-02-11: Tassie221 - 28 - 1e kindje -BV - zk 11-02-11: Kirrebir - 36 - 1e kindje - BV - zk 12-02-11: Iosola - 26 - 2e kindje - BV - zk 13-02-11: Juul - 29 - 1e kindje - BV - zk 13-02-11: Siep81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 14-02-11: Mamma1 - 29 - 2e kindje - KV - zk 14-02-11: Chrizzy- 27 -1e kindje-BV-zk 16-02-11: Veronique2005 - 23 - 2e kindje - BV - zk 17-02-11: Dees85 - 25 - 2e kindje - KV - zk 17-02-11: Nathenhuug - 23 - 1e kindje - BV - thuis 18-02-11: Jojogirl88 - 21 - 1e kindje - BV - zk 18-02-11: Blondiedfu - 32 - 3e kindje - BV - zk (med. indicatie) 20-02-11: Truus21 - 22 - 1e kindje - BV - zk 20-02-11: Juffie1984 - 26 - 2e kindje - BV - thuis 21-02-11: Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - zk 22-02-11: Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 22-02-11: Laura81 - 29 - 1e kindje - BV - zk 24-02-11: Patje20 - 24 - 1e kindje - BV- zk (med. indicatie) 25-02-11: Debstertjuh - 28 - 1ste kindje - BV - zk 26-02-11: Kadootje - 29 - 2e kindje - BV - zk (med.indicatie) 27-02-11: Trishka - 28 - 2e kindje - BV - thuis 28-02-11: Niki86- 23- 1e kindje- bv- zk 02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?) Afsprakenlijst: December: 03: Trishka: groeiecho 04: Veronique2005 controle vk 04: Truus21: 3D echo 06: Marjolein25: groeiecho + controle 07: Ananas89: Hartecho, hartfilmpje en holteronderzoek bij de cardioloog 07: siep81: bloedprikken 07: michele25: controle vk 07: Mamma1:bloedprikken,controle vk en rhesusspuit 08: siep81: controle vk en resusspuit 09: Ananas89: 32 weken echo bij de gyn in het UMCG 09: Jojogirl88: 3D echo 09: Truus21: controle vk 13: DaphneenEstelle: groeiecho 2 13: Debstertjuh: controle vk 15: Debby82: groeiecho en controle gyn 15: Tassie221: controle vk 15: Sjalleke: controle VK 15: Blondie: gesprek gyn 15: Blondie: controle VK 16: Champy: Controle vk 17: Trishka: Controle vk 20: niki86: controle vk 20: Debstertjuh: echo lokalisatie placenta+groeiecho 22: michele25: controle vk 22: Nathenhuug: Controle vk 23: Jojogirl88: 32 weken echo! 28: chrizzy: 33 weken echo Januari: 3: niki86: 32 weken echo vk centrum 5: Nathenhuug: Controle vk 6: Champy: Controle vk 12 meisjes, 12 jongens, 10 geheim * 10 lieve vlindertjes in onze gedachten * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: *Joel Even de nieuwe afspraak erbij gezet, na volgende controle al om de 2 weken