Februari 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden.. ff kijken of ik wat kan herrinderen..

jojo doe je wel rustig aan? als ik zo zie wat je ammel nog moet doen voor jou en je moeders verjaardag dan word ik al doodmoe als ik dr aan denk. maar wel veel plezier idd de laatste verjaardag zonder je kleintje.. leuk joh!

nathen: moest wel lachen over hetgeen wat je vind van sinterklaas. tis een heerlijk feest wat totale onzin is. maar w8 maar tot je kindje naar school gaat dan kom je dr echt niet aan onderuit. wij geven dr hier ook geen drol om, maar op school des te meer dus word t ook een verplichting meer. nu krijgen ze morgenavond van opa en oma erg veel samen. dus hebben wij gezegt we doen lekker met kerst:D. keertje kadootjes onder de boom, vind ik veel leuker met ze.

indalen: ik moest met 30wk naar vk, en toen bleek onze dame al een stukje ingedaald. maar nog niet vast in mn bekken ofzo. merk t nu ook wel met minder maagzuur, en krijg wat meer zuurstof haha. buik komt ook wat lager te zitten. maar geloof dat gemiddeld 34 a 35wk is. dus hier was/is ze best vlug.
    ben benieuwd hoever ze er dinsdag inzit. dan weer controle.

leuke meubeltjes nathan.. zelfde bedje als ons. lekker fris!

als ik dan zo ons topic lijstje zie word de dec lijst ook al steeds kleiner. echt een raar idee zo wel. eerst waren we nog maar 4wk zwanger. wat is het om gevlogen.. ben benieuwd wanneer ik beval, of ik gewoon in januari beval. of overtijd ga en dan een feb kindje krijg. zit net op de grens..

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nathenhuug, hoe kan het nou niet passen? Een 2 of een drieling (of in sommige gevallen een achtling ;)) past toch ook altijd... of is het bij jou anders?

wij vieren wel sinterklaas voor mijn dochter...

er schijnt een sneeuwstorm aan te komen hier, hopelijk pas na 3 uur als ik thuis ben...

3. nou het is nog niet zeker of het niet gaat passen, maar het feit dat ik dus n heel klein lijf heb en die afstand tussen ribben en heupen hoogstens 6 cm is (bij meesten is dit gemiddeld 15 cm) en ik ook nog eens n vriendJE van 1.96 heb zou t dus problemen kunnen gaan opleveren
    maargoed ik laat me verrassen, ik ben er ook helemaal niet mee bezig eigenlijk :p

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Klein ding ben je dus! Wel goed dat je zo rustig eronder bent idd, je kan het toch niet veranderen!

5. haha jaa ben idd echt niet de grootste
    en zoals je zegt, t is nou eenmaal zo en is niks aan te doen
    dus waarom gaan piekeren oid?
    gewoon genieten van alles en moet er iets gebeuren ofzo dan zie ik dat dan wel :)

6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ik ben 1.58. tis mn 3e en past dus wel gewoon. enkeld kleiner van stuk dus extra gewicht voel je dan heel gauw.

maar als je ribben korter tegen je heupen aan zitten als normaal. dan word t krapjes denk dan idd.

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Michele: Ja word er zelf ook al behoorlijk moe van als ik eraan denk! Zeker na zo'n belabberde nacht! Maar mijn moeder doet nu al de rest van de voorbereidingen voor het feestje dus kan het echt niet maken van dit ook nog op haar schouders te schuiven.
    We zien wel of het lukt en anders probeer ik het wel wat op te splitsen zodat ik morgen nog een gaatje vind om eventueel nog een taart te bakken:)
    Aan vriendlief moet ik niet vragen om te helpen want hij is niet bepaald een keukenprins:D
    Heb me wel voorgenomen om op tijd te stoppen als ik me moe voel want denk dat ik de rugpijn van vorige nacht te danken heb aan een dagje boodschappen doen voor ons verjaardagsfeestje en zo'n nacht wil ik echt geen 2x!

@Indalen: Zou het kunnen dat de meeste baby's beginnen in te dalen van 7,5maand? Als ik namelijk nog zwangerschapsfoto's wou laten maken moest dat rond de 7maand gebeuren want daarna zou je een "hangbuikje" beginnen krijgen, dat wijst er toch op dat de baby indaalt of niet?

@Nathenhuug: Wat vreemd zeg dat je baby niet meer zou passen maar gelukkig volgen ze je goed op en inderdaad met erover te piekeren los je nog helemaal niks op;)

@Sinterklaas: Ik vind het schitterend! Weet nog dat ikzelf als klein meisje de hele nacht probeerde op te blijven met mijn blik gericht op het dak je weet maar nooit dat je hem ziet passeren:D
    Mijn papa legde ook altijd koekjes en mandarijntjes op mijn kamer en wanneer ik dan 's morgens wakker werd was ik altijd heel erg teleurgesteld dat ik toch in slaap gevallen was, anders had ik hem zeker men kamer zien binnekomen:D
    Vind het mooi dat kinderen toch nog iets hebben om in te geloven!
    Kan er nu ook enorm van genieten om de kinderen te zien opgaan in het sinterklaasgebeuren.
    Hier word het nu nog gedaan voor de kindjes van mijn zus en schoonzus maar kan niet wachten tot ik de tafel mag klaarzetten met koekjes, chocolade, speelgoed, ... voor onze eigen kleine kapoen:D
    Ok ik geef toe het is ook wel een beetje opgeblazen maar je maakt het toch zelf zo gek als je zelf wilt?

8. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ach ik vind het ook wel leuk. maar als beide opa's en oma's t doen en dan nog eens bij jezelf thuis aldus ong 3dg achter elkaar dan vind ik dat je je kinderen gek maakt.
    dus hebben wij gekozen voor n kerstdag en lekker eens pakjes voor hun onder de boom te leggen aldus de kerstman.
    vooral op school worden ze gek gemaakt. hier begint dat van sochtends al totdat ze naar huis mogen.. vind dat beetje over de top. anderzijds hun vinden t leuk. je krijgt dr enkeld zo'n drukke kindjes van haha.

tja denk dat indalen bij iedereen verschillend is. ik heb nu een vroeg kindje die dan met 30wk begon te dalen. maar mijn zoontjes begonnen met 35wk pas. dus denk dat t verschillend is.

taart kun je geen taart kopen gewoon?? scheeld toch ook wat werk.. en in verhouding ook niet echt duurder ofzo..

9. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hey meiden, ben kapot dus ff een ego berichtje:

Vanmorgen jes voor lactoseintolerantietest geweest, drama was t! Hij wilde zn drankje niet drinken, waardoor ie t dus uiteindelijk via een buisje door zn neus kreeg, hij krijsen omdat een buisje door je neus/mond/maag kreeg, was zo hartverscheurend om m zo te zien...

Daarna kalmeerde ie gelukkig wel weer snel, ik ben blij dat mn kleine man niet blijft hangen in situaties... Ten na 5 mninuten blazen in een mondkapje, ook ff drama... na 10 minuten weer en daaarna een paar keer om de 15 minuten. Waarde mocht niet boven de 25 uitkomen en was netjes 1. ik begon al te dneken dat ik voor niks was gekomen, arme jongen...alleen de laatste keer 15 minuten was t opeens 13, nog niet te hoog maar wel een stukje hoger dan eerst. toen nog 3 keer om t half uur: waardes 32, 61 en 47 :$ ! Ja meneer heeft dus idd lactose intolerantie :( ...

En t nare is dat toen hij 1 was ik t al had gevraagd aan de huisarts, die zei dat t niet kon omdat we t dan wel gemekrt zouden hebben...

Dinsdag naar de dietiste, kijken wat ie nu wel en niet meer mag eten. Ben wel heel erg blij dat we nu eindelijk weten wat er met ons mannetje is!

Controle kleine frum was weer goed, alleen hij ligt weer fijn overdwars, zn voorkeurshouding, de 17e bij de vk nog maar weer laten checken, en anders vragen of dat verder kwaad kan.

Pfff ben blij dat ik thuis ben, straks aleen nog ff boodschappen halen en dan ff relaxen todat in de avond mn schoonouders komen, bleh helemaal geen zin in!

10. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Wat vervelend dat je er zo achter moest komen Trishka! Maar ben wel blij dat je nu wat duidelijkheid hebt!

De voorkeurshouding kan nu nog lang geen kwaad, pas tegen het einde wordt het een serieuzere zaak. F. lag hier ook tot wk 37 overdwars namelijk!

11. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    trishka wat vervelend en hartverscheurend zo'n onderzoek zeg. bah. lijkt me idd hartverscheurend. lactose zit in veel producten maar vooral melk en kaasproducten toch? wel fijn dat je weet hoe en wat en hoe je het dadelijk tegen kunt gaan zodat jullie beide sowieso ook beter slapen.. voorkeurshouding kan nog wel. tegen t einde zul je meer in de gaten gehouden worden. maar hij kan gewoon nog draaien hoor. paar weekjes.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    thriska wat zielig voor jes... hopelijk kunnen jullie zijn dieet er goed op aanpassen...
    voorkeurshouding: het is nu nog vroeg he, hij kan nog draaien en anders kunnen ze het altijd nog uitwendig proberen te draaien...

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hebben jullie trouwens ook meer last van afscheiding nu?
    Ik heb ook het gevoel dat het minder lekker ruikt daar beneden... ik blijf me wassen daar... vind het niet echt fris.

14. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Trishka: wow heftig dat onderzoekz zeg.
    Maar er is een uitslag en al is het niet helemaal positief, je weet nu in ieder geval wat er is en dan voelt hij zich hopelijk snel weer beter.

15. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!!

Ook weer eens een berichtje vanaf hier:)
    Heb zoveel mogelijk wel bijgelezen, maar reageer op t laatste anders is het niet te doen...

@ Jojo: Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! En wat balen van je rugpijn zeg!! Hoop dat je er snel wat minder last van hebt.

@ Debby: Wat super dat je bloeddruk iets lager was. Heel erg fijn voor je!
    En over je afscheiding: Meer afscheiding die ook gaat ruiken dat komt toch wel in de richting van een schimmel... Even in de gaten houden dus. Schimmel hoeft namelijk niet altijd te jeuken...

@ Trishka: Wat een rotdag heb je achter de rug int ziekenhuis met jessey! Maar wel heel fijn dat jullie nu weten waar alle problemen door komen. Hoop dat er snel verbetering zit in hoe Jessey in zijn vel zit!

@ Michelle: Wat balen dat je zoveel vocht vasthoud zeg! Hier gelukkig nog niet heel erg last van *Klopt heeeeel hard af...*

@ Hier: Gaat allemaal nog steeds zijn gangetje:)
    K ben maandag voor het laatst naar school geweest, dus daar hoef ik ook niet meer heen. Doe wel thuis nog van alles:)
    Kan steeds minder doen door de rug enzo maar dat hebben we dr allemaal voor over;)
    Kleine ligt hier heerlijk in stuit! En sinds deze week voel ik alleen nog van links naar rechts gedraai en niet meer "koprollen" zoals dat hiervoor wel was. Kleine heeft ook eigenlijk nooit goed om gelegen. Heeft natuurlijk nog tijd zat om nog te draaien, dus daar gaan we voor! En anders zien we het wel;)

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ananas ik weet bijna 100% zeker dat het geen schimmel is de afscheiding is ook niet wit, maar doorzichtig en meer vloeibaar. Ik heb echt zooooo vaak een schimmelinfectie gehad. Die herken ik echt wel. soms denk ik dat het urineverlies is, maar dat ruikt dan weer anders...

17. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    debby herkenbaar wel... durfde dr hier eigenlijk niet over te beginnen. maar hier heb k geen schimmel ofzo. die heb k al zoveel gehad dat ik wel weet onderhand hoe t voelt en eruit ziet.

ach ja vocht.. ene dag meer last van dan de ander. het zit vooral in mn onderlichaam heel stom. mn handen en vingers vallen mee. en zijn niet dikker ofzo. maar mn voeten en enkels kun je het wel aan zien.

begin zin te krijgen in de kerstdagen. sint bijna de deur uit weer. en de boom weer in huis. als die weg gaat duurt t allemaal al helemaal niet lang meer eer we ons kindje in de armen mogen houden.

18. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    even ego...
    Vandaag is ons kamertje met toebehoren en de kinderwagen geleverd. Dit weekend lekker in elkaar zetten en inrichten. We kunnen nu echt niet meer wachten tot ons kamertje gevuld zal zijn met ons kleine wondertje. Als december eenmaal voorbij is duurt het voor ons allemaal niet lang meer.
    Ben vandaag 30 weken, het aftellen is nu begonnen. Nog maar 4 weken werken en nog 10 weken tot de uitgerekende datum.

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey hier ook ff ego.
    Heb ontzettend last van m`n buik. Doet gewoon helemaal pijn!
    Lag gister in bed kleine was erg druk en aant draaien buik ging helemaal heen en weer! maar t nadeel dat het zeer deed in m`n kruis!Denk komt er zo uitvallen zo steken van onder..
    Dus ik denk dat het goed is gaan liggen in m1n bekken ofzo..

vandaag voel ikt een stuk minder maar wel krachtig maar m`n hele buik voelt zo beurs en bah..
    Ook zit het hoog dat ik mede door astma ontzettend benauwd ben en ook geen energie meer heb..
    Ben er echt ff klaar mee!!

Nou weer een hoop geklaag ;)
    morgen st klaas vieren..

FIjne avond!

xxx

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    michele ik schaam me niet hoor... moet jij ook niet doen... ik had het bij mijn dochter volgens mij ook maar toch minder. Ik vind het alleen heel vervelend dat ik me niet fris voel. Ik ga denk ik van die opfrisdoekjes halen van het weekend.

tassie veel plezier dit weekend! Ja het gaat allemaal snel he... dit weekend al weer sinterklaas en volgend weekend al weer de kerstboom in huis. Voor we het weten is het januari (en dan gaan er vast een paar meiden van hier bevallen).

dani ja dat gevoel van onderen ken ik. Dat je denkt hij komt er zo uit vallen... vind dat maar een vreemd gevoel...

Deel Deze Pagina