Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Heb even geen tijd om bij te lezen, maar lijkt erop dat na een behoorlijke tijd Linde eindelijk de smaak van eten te pakken heeft!

De KA had ons vorige week advies gegeven om de hapjes even een week uit te bannen, zodat het uit haar systeem zou gaan en dan opnieuw proberen. Zo gezegd, zo gedaan. gisteren potje bruine bonen met appeltjes geprobeerd en warempel, mevrouw at halve potje leeg!!! En vandaag andere helft! Bizar he, van alles uitspugen tot ineens half potje eten! Duidelijk dat ze er eerder nog niet aan toe was! Morgenochtend maar weer eens fruit proberen en komende dagen andere groentes. Hopen dat dat ook goed gaat.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    suzannes jeah! Dat klinkt goed!

pluutje balen. Hier was precies hetzelfde. Alleen nu dus niet meer.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog wel elke dag een keer kolf (ook op het werk). Opbrengst (ongeveer 120ml) geef ik s ochtends erbij. Het geeft me gewoon een goed gevoel dat ie toch nog antistofjes binnen krijgt. Waarschijnlijk houdt ik dit niet lang meer vol maar ach...

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ze is de laatste week heel veel wakker snachts dus dat kan niet veel slechter gaan. behalve dat we dan weten dat t geen honger kan zijn en we haar gewoon laten liggen..(soms speentje) en ik voedt dan echt pas tussen 06.30/07.00. ben nu bang dat ze om 01.00 wakker wordt ongeveer en dan honger heeft. hoor alleen maar om me heen dat de babys 12 uur kunnen pitten! hoor ook dat als je ze rond 23.00 wakker maakt je ze uit hun diepe slaap haalt en ze niet meer goed doorslapen..dus wat moet ik nou doen..waah

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niki ik ken je twijfel.
    Hier geloofde ik ook nooit dat sam 12 uur kon slapen.
    Maar hij sliep gewoon van 23 tot 7 toen we overgingen op kunstvoeding en binnen een paar dagen wilde hij de voeding van 23 uur zelf niet meer... wil ze wel graag drinken als je dr wakker maakt?

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ niki, wat ontzettend vervelend zeg!! ik weet wat je doormaakt met die nachten, wij hebben bijna 2,5 maand amper geslapen 's nachts! Linde werd zowat ieder uur wakker toen.
    Hier heeft het geholpen om haar inderdaad niet meer voor laatste fles wakker te maken en ook wat opgehooggd, werd toen steeds beter, maar hier nog wel gemiddeld 2x speentje brengen. Maar goed, dat is luxe als ik kijk hoe het was.

Je zou ook kunnen proberen voeding wat te rekken 's nachts. Iedere nacht een half uurtje later of steeds wat minder. Of komt ze op verschillende tijden? Succes!

@ Debby, fijn dat het eindelijk goed gaat met Sam!

6. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hen, ik las ook over het ongeluk, triest hoor.

@blondie, ah, hier hebben we mamamamamaa...

@fotoboeken, wil het dus met 1 jaar in 1 keer doen, maar hou wel vrij trouw zo'n babyboek van het eerste jaar bij.

@suzannes, wat een goed nieuws! Fijn hoor, dat Linde nu zo lekker eet.

@niki, je kan het nog een keer proberen. Hoe lang geleden heb je geprobeerd om de 23.00 voeding weg te laten? Ik denk wel dat hoe ouder ze worden hoe moeilijker je gewoontes afleert.

@hier, na de slechte nacht van gisteren heeft meneertje vannacht gelukkig weer lekker geslapen. Alleen wij hadden vrienden te eten, dus ik heb alsnog te weinig geslapen ;). Het was wel gezellig. We hebben een weekendje Londen geboekt. Zin in...
    Vanmiddag verjaardag van smoeder (iets minder zin in...)

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @niki & Pluutje: Ik neem Emeric nog steeds rond 23u uit bed, hij slaapt dan gewoon verder trouwens, leg hem dan aan de borst en daarna terug in bed en op die manier slaapt hij nu tot 6u30-7u door de laatste tijd zelfs zonder eruit te moeten voor speentje (met uitzondering van deze nacht)
    Ik denk niet dat wanneer wij die late voeding eruit laten hij zou doorslapen want wanneer ik hem rond 22u al zijn laatste voeding geef word hij ook echt een uur vroeger wakker.
    @Pluutje: Mischien moet jij dit ook eens proberen en gaat ze dan een uurtje langer slapen? Je kan het maar proberen hé
    @Niki: Ik zou voorlopig (als het mogelijk is voor jou natuurlijk) die late voeding er nog maar in laten aangezien ze ook geregeld nog eens wakker word 's nachts maar je kan het natuurlijk wel altijd eens 1 nacht proberen hé?

@Suzannes: Echt heel goed dat Linde de smaak te pakken heeft! Ze zal er inderdaad nog niet aan toe geweest zijn. Ik duim voor je dat het zo goed blijft gaan!

@Siep: Oh gezellig naar Londen! Wil ik ook nog eens gaan doen als de kleine man iets groter is.
    Zijn trouwens vroeger met school naar Londen geweest en ook eens naar Parijs maar is intussen al zo lang geleden zou het graag eens over doen, net als Barcelona daar wil ik ook eens naartoe.

@Debby: Lijkt erop dat jullie nu wel goede nachten draaien hé? Super!

@All: Gisteren nog naar mijn schoonzus geweest 's avonds en waren pas om 22u thuis, gelukkig sliep de kleine man wel al maar heb toch gemerkt deze nacht dat hij uit zijn ritme was, is 1x wakker geweest vermoed dat hij geschrokken was door het onweer, hij heeft nog steeds geen gordijntjes op zijn kamer en bliksemde heel fel, verlichte de hele kamer en daarna werd hij al wakker om 5u30 voor een voeding... Had hem gisteren al om 22u zijn laatste voeding gegeven en dan is hij ook echt een uur vroeger wakker...
    Och op zich hoeven we niet te klagen hebben al veeeeel slechter gehad.

8. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    hier ook heel veel mamamammama maar ook papappapapapa! haha! Echt leuk! Benieuwd wanneer dat nou echt bewust word

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Gisteravond werd ze al 3x wakker VOOR 11 uur. ze is zo verkouden,denk dat t daar door komt. Een tijd terug sliep ze gewoon door van 23.00 tot 06.30 ongeveer. als dat zo elke dag is vind ik die avondvoeding ook niet erg. maar als ze elke nacht minstens 2x komt is t wel erg vervelend. Gisteravond maar gewoon gevoed want ze was toch al wakker. normaal voedt ik haar terwijl ze gewoon doorslaapt. ze wordt nooit wakker dan.

Misschien dat ze weer gewoon doorslaapt als die verkoudheid weg is. dan vind ik die nachtvoeding niet erg als ze lekker doorslaapt.

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ps kopen jullie een skipak of zoiets? Ik heb er 1 van petit bateau gezien en 1 van taille 0. ze heeft in de wagen wel een voetenzak maar ze zit natuurlijk niet alleen maar in de wagen als het winter is.

foto van taille 0 kan ik niet kopieren

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niki balen meid... verder wel een goede nacht gehad?

siep wij gaan ook naar londen! Op 18 december... heb er ook al zin in! Wij gaan zonder kids, neem jij R mee?

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niki deze bedoel je? Die vind ik wel mooier dan die van petit bateau...

maar ik heb nooit zo een ding gehad eerlijk gezegd...

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je hebt hem ook nog in het roze... maar ik ben zelf niet zo een fan van deze kleur roze...

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    voor wij geintresseerd is in dat ding van h&m
    codes 8964 en 1304 zorgen ervoor dat je hem voor 22,50 incl verzenden hebt.

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Oh die van H&M vind ik erg leuk maar ik heb dus geen idee welke maat ik hierin moet nemen..
    Hij draagt nu maat 68-74, sommige kledingmerken nog 68 maar zit nu bijna volledig in maat 74 is maat 80 voor deze winter dan te klein?

@Niki: De slechte nacht zal vast wel iets met de verkoudheid te maken hebben dan kunnen ze toch ook al wat moeilijker drinken, duim mee voor je dat het snel beter word.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojo hier dezelfde maten nu (zal eens niet ;))
    ik zou voor 74 gaan. In 74 blijven ze echt wel langer zitten.
    Tot ongeveer 1 jaar dan gaan ze naar maat 80.
    Bovendien valt h&m kinderen ruim.

18. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Over dat skipak, dan zitten dus alle kindjes in het zitgedeelte van de kinderwagen. is zo'n skipak dan niet onhandig? ik wou eigenlijk voor een winterjas en een voetenzak kijken... Want soms moet ze wel een winterjas aan, maar een voetenzak is niet altijd nodig, lijkt me ( bv. even een boodschap doen ofzo- dan moet je eerst zo'n heel pak aantrekken)

Siep en debby, leuk dat jullie naar Londen gaan! enne, 18 december is ons 2-jarig trouwjubileum ;)
    Wij gaan het weekend van 16 tot 18 december met vrienden naar Keulen ( zonder kids).

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Debby: Toch 74? Ik heb steeds zo'n schrik dat hij er dan niet meer in past maar inderdaad zoals je zegt valt h&m wel erg groot.

@Suzannes: Ik heb een hele goede voetenzak van onze bugaboo zelf en in de wandelwagen ga ik dan ook het skipak niet gebruiken, vind het alleen wel erg handig voor in de sneeuw te spelen;)
    Hoop alleen dat we dan weer wat sneeuw krijgen dit jaar:D

@All: Ik ga even wat foto's spammen;)
    Wij hebben ineens 2 mijlpalen te vieren!
    Vrijdag eerste tandje ontdekt (en nummer 2 zit er ook bijna door)
    ennnnnn Emeric zit alleen!!!!
    Wat gaat het snel ineens!
    Gisteren hebben we ook een eerste schilderwerkje gemaakt, hij vond de verf echt fascinerend:D
    Dus ga foto's posten van het verfwerkje, alleen zitten en buiten spelen;)

Foto: Kladderen!

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Resultaat kladderwerkje;)
    Mooi hé!

Deel Deze Pagina