Stress! Morgen vertrekken we voor ons midweekje naar de waddeneilanden, maar morgen komt er eerst een verhuis/opslag bedrijf onze meubels opslaan... De Pluutjes gaan op reis en nemen alles mee Herinneren jullie onze waterschade nog, een paar weken geleden. Morgen komen ze de vloer repareren (egaliseren, schuren, polijsten, weet wat niet meer) Zijn ze 5 dagen mee bezig, dus alle meubels uit woonkamer, keuken, hal, etc moeten eruit. Nog een mazzel dat er een midweekje gepland stond. Dus naast de koffer nu ook nog allemaal dozen gepakt. Piet Paulusma na die geweldig mooie dag van gisteren een beetje uit het oog verloren, dus even een oproep voor Ananas: wat doet het weer op de plas??? Oja en na het 'verhuizen' en voor de boot, racen we nog even met een interieur adviseur naar een groothandel om wat meubels te bekijken voor ons huis. Ik houd wel van een beetje strakke planning, daar wordt ik altijd lekker katterig van Dames ga jullie weer met rust laten. De laatste spullen hebben zojuist gepiept en willen uit de wasdroger. Koffer nog drie keer ompakken en nog even met de dweil door het huis. Super mooie foto''s gezien. Misschien morgen ochtend nog heel even tijd om wat bij te lezen.
pluutje veel plezier met je drukke schema. Hopelijk kan je er op de waddeneilanden lekker van bijkomen
Leuke foto's allemaal!! @ juffie, dat groene stoeltje, leuk, waar heb je die vandaan? @ Pluutje, fijne vakantie!
suzannes: is een bumbo stoeltje. Gekocht via Marktplaats voor Nathan. Handige aan het stoeltje is dat ze al mooi rechtop kunnen zitten en er met geen mogelijkheid uit kunnen komen
@debby, nee R gaat naar mijn ouders als wij naar Londen gaan. Leuke foto's. @suzannes, keulen is ook leuk! @skipak, ik vind dat we recht hebben op een winter waarin het gemiddeld 20 graden is Zonder gekheid, ik heb er nog geen moment over nagedacht...Heb je zo'n ding nodig? @jojo, wauw, Emerics eerste kunstwerk. Leuke foto's verder. @foto's heel veel hele leuke foto's! @pluutje, veel plezier!
@ Pluutje, ws lees je het niet meer maar een hele fijn week toegewenst en succes met alles eromheen! @ Juffie, wat een leuke fotos , en wat een heerlijke jongens! Geweldig zeg in die tractor! @ Skipak, nooit aangedacht, maar zou het nodig zijn. Is een winterjas met wagenzak niet warm genoeg? @ Groenten, we gaan maar gewoon rustig door met elke dag aanbieden. Maar ik word een klein beetje letterlijk gek van mensen die zeggen, huh eet ze nog al fruit. Die van mij zat allang op groente, brood en pap. En die van mij rolde al...bla bla bla. Ik word daar gewoon onzeker van, en dan ga ik er over nadenken en twijfel ik of ik het wel goed doe allemaal... start van de morgen was hier vanmorgen vroeg, lavendel jr heeft de laatste 3/4 dagen zeker 4 poepluiers op een dag (is dat normaal??) Vanmorgen hoorde ik haar al vroeg, ze had een poepluier. Daarna ging ze niet meer slapen.
lavendel: elk kindje heeft zo zn eigen tempo. je kunt het evt aan het cb vragen of je kindje niet al wat meer 'moet' kunnen..draaien op buik doen ze meestal al wel toch? Ik denk dat L. vroeg is. Met 4 maanden draaide ze al naar buik en met 5 maanden ook terug. zitten kan ze ook al een paar seconden en tijgeren begint ze ook mee. Leuke foto's allemaal!!
Lavendel: moeders hebben volgens mij nogal de neiging om kindjes te vergelijken. (doe ik ook hoor) Maar goed elk kindje ontwikkelt zich in eigen tempo. Gekke is dat je dit zelf waarschijnlijk ook geregeld tegen ouders gezegd hebt (ik wel i.i.g.) maar als het dan om je eigen kindje gaat ben je toch sneller ongerust. wat betreft de poepbroeken? Virusje of misschien (alweer) tandjes Ander eten (mn soorten fruit) laxeert ook wat. Grr. Nathan gooide net een hele beker limonade om. Halve kamer nu maar gedweild en Nathan en ik zijn opgesloten in de andere helft
Hi dames, leuke foto's vpprbij zien komen @skipak, eigenlijk wel een goede, niet aan gedacht om iets van een winterjas te gaan halen.. welke maat zou ik moeten kiezen. Hij draagt nu 68. Winterjas 74 of 80? @groentehapje/fruithapje. erg vervelend en stressend als de kids het niet lusten. R lust gelukkig alles uit een potje. Groente is hij minder dol op. Wij wachten wel totdat hij echt honger heeft. Geef je eerder dan gaat ie er mee spelen. Dus voedingen om . uur werkt niet hierbij. Als R vol zit dan begin thij te kokhalzen. Dan probeer ik niet om de rest nog naar binnen te krijgen. Dan zit ie echt vol. Voor mijn gevoel eet hij niet zoveel. Potjes van 4 maanden (100 gram) is precies goed. Terwijl potjes van 6 maanden 2 keer zoveel is.. Maak me dan soms wel zorgen om of hij wel voldoende binnenkrijgt.. maar ja.. Wij hadden trouwens als tip gekregen om appelmoes door verse groentehapjes te mengen. Nog niet uitgeprobeerd.. ben er nog niet over uit of ik nu al aangepaste eten wil gaan promoten bij R. @Ontlasting, ik heb een dringende vraag over ontlasting.. Sinds we over zijn gestapt op vast voedsel is natuurlijk de ontlasting ook vast geworden. Bij R is het gewoon knoeihard. Hij kan daardoor heel slecht poepen en soms daardoor ook niet willen eten of drinken.. Nu krijg thij al meer dan een week geen banaan of wortels of iets dergelijks.. maar dan nog is het echt hard. Hebben jullie nog tips?? @yoghurt/kwark... we merken dat R het normale fv toch zat begint te worden. Nu hadden we van de cb tip gekregen dat we ook wel als toetje yoghurt of kwark mochten geven. Mag dat gewone yoghurt zijn? of moet dat ook speciale olvarit yoghurt zijn.. de cb zei magere yoghurt zonder suiker.. @poepluiers, R heeft het vorige week ook een dagje gehad maar het waren niet echt volle luiers. Hier denken we dat het kwam door de harde ontlasting. maar anders misschien tandjes...
lavendel maak je niet druk. Kijk je leest hier natuurlijk veel over snelle kindjes maar volgens mij hoeven ze met 8 maanden pas te kunnen draaien. Emma kon het ook echt allemaal pas later en dan al de kindjes op het forum en toch zat ze op een gemiddelde ontwikkeling. Misschien is groente aanbieden a la rapley wat voor je? Gewoon een stuk wortel ofzo geven en dan kijken wat ze er mee doet. Kan ze lekker kennismaken en het maakt niet uit hoeveel ze binnenkrijgt? ontlasting was hier alleen de eerste dagen toen we begonnen met groente en fruit heel erg hard. Nu is het weer gewoon. yoghurt zou ik volle yoghurt zonder suiker geven. (vol omdat ze nog echt de vetten nodig hebben) Die olvarit yoghurt is mega duur en slaat nergens op.
Hoi dames, ik meld me vanaf hier ook maar weer.. heb een poging gedaan om bij te lezen maar is onbegonnen werk.. spring dus vanaf hier weer in. Vakantie was super, hebben echt mega goed weer gehas, zowel in frankrijk als in italie. Jari heeft het super gedaan in de auto, veel geslapen maar ook lekker gespeeld. Wanneer ie echt honger had begon ie wel te huilen maar verder geen last van hem gehad. Qua warmte ging het ook super, hebben een paar dagen in italie zelfs rond de 40 graden gezeten, maar meneertje heeft nergens last van gehad gelukkig. Verder mochten we van cb beginnen met aardappels, geprobeerd in de vak, gaat redelijk. is er niet echt dol op. Ook mochten we beginnen met brood, dat was niet echt een succes, nou las ik ff snel ergens dat er ook een beetje boter op mag. Kan dat gelijk al?? Want hij snapt er niets van, en vind het ook niet echt lekker, dus ben ook maar weer gestopt.