@niki, een half jaar is inderdaad al heel lang, daar mag je trots op zijn. @hier, R heeft koorts . Dat heeft hij nog nooit gehad. Bah wat zielig...
Niki. Goed van je dat je het een half jaar hebt volgehouden. De kindjes gaan nu steeds minder melk en steeds meer vaste voeding eten dus een mooi moment om langzaam over te stappen toch. Pluutje. Lekker dat je internet hebt. Geniet van je vakantieweekje. Hopelijk komt er nog lekker weer en anders aan de warme chocolademelk met slagroom in een strandtent! Gastouder. Wij nemen ook alleen buiten de schoolvakantie. Maar we hebben het zo geregeld dat we alle uren van het hele jaar door 12 delen en dat betalen wij maandelijks. Zo krijgt ze toch elke maand hetzelfde bedrag. Snotterige kindjes. Wat veel kindjes zijn er ziek. Veel beterschap voor iedereen en geduld voor alle mama's! Brood. Wij geven tarwebrood zonder zaden. Wat veel leuke foto's de afgelopen dagen! Prachtige kindjes allemaal! Zo leuk om te zien! Fotoboek. Ik heb met 5 maanden al een heel groot boek gemaakt. Ik had al zoveel foto's. Ook niet gezond hoor. Maar ja ben nogal verliefd op mijn eigen dochter Hier een meisje dat overdag geen zin heeft om te slapen. Als ze wel slaapt dan is het maar drie kwartier tot een uur. En dat maar twee keer op een dag. Ik denk nu echt wel aan een sprongetje ook al heb ik er eerder nooit iets van gemerkt. Ze kan nu ook opeens een klein poosje los zitten, van buik naar rug en terug rollen. En ze begint echte kruipbewegingen te maken. Heel leuk om te zien. Ze wordt dan na drie kwartier wakker en is dan ook klaarwakker! Helemaal fris en fruitig om te gaan spelen. Hier ons meisje. Bekijk bijlage 181248
heey nee ik fiets met een babboe, daarbij heb ik een peuterschaal (is vanaf 8 maanden eigenlijk) maar ze is erg stevig dus ik heb niet voor 2 maandjes nog een baby schaal gekocht. we zien wel of dat nog wel nodig is volgende keer hahaha..
liedje: zo gaat het bij ons ook ja met de go. elke maand hetzelfde bedrag. Leuke foto's trouwens. Siep: Beterschap voor de kleine man Lekker zetpilletje geven inderdaad. Voelt hij zich wat beter. Pluutje: oei wat een weer voor de vakantie zeg. Maar gelukkig internet in het huisje Zag de pepernoten net alweer in de winkel liggen dus misschien samen met chocolademelk met slagroom wel een lekkere combinatie niki: super toch 6 mnd bv. Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in regeldagen.. Hier: eerste werkdagje ging prima. Lekker gewerkt. nu wel moe dus lekker bankhangen
Heey dames, zo ik ben er eventje.. hier druk druk druk... Vandaag@ is mn man jarig, en morgen ik we houden t morgen dus ben druk bezig met voorbereidingen.. oe wat worde we oud hahah.. de taarten zijn gemaakt 4 stuks.. staan op foto dus die komne nog wel hier in beeld slapen@ de laatste dagen erg slecht, niet vanwege de kleine, maar vanwege de uitslag donderdag, was zo ongerust dat ik ziekenhuis heb gebeld, en gevraagd of ze t me konde zeggen, wilde ze niet, kon dit wel via de huisarts regelen, dan zou den ze t faxen naar hun en zouden ze mij kunnen bellen. Vanmiddag werd ik gebeld en zij de arts dat er idd gruis zat in de galblaas. dus toch stenen... nou ja dat is te overzien, was bang voor ergere dingen, maar de rest van organen in bovenbuik zagen er goed uit! pff wel een opluchting, dat k het weet niets ernstigs is. (mn pa was 49 toen hij overleed aan kanker,en dan ben ik toch bij t minste geringste bang dat ik ook zoiets kreeg, ik was nog maar 15, moet je nagaan als je iets krijg, en je heb nog een baby in huis... brrr verder niet aan denken want t is gelukkig goed afgelopen... zo nog even hapjes maken, frikandelle broodjes, en wraps met zalm, kaas/worst en de bowl hahaha.. drukdrukdruk dus. Met de kids gaat hier goed, ga even terug lezen en nog eventjes reageren.. fijne avond allen!!!! knuff
Hen. Van harte gefeliciteerd voor jullie allebei. Fijn feest morgen! Geniet ervan! Juffie. Hoe was je eerste dag? Welke groep heb je? Viel het mee?
hen: gefeliciteerd met je man en voor jou (vergeet het morgen vast) alvst van harte gefeliciteerd! Fijn dat alles meeviel wat betreft de onderzoeken. liedje: heb dit jaar groep 5/6. De kinderen van groep 5 zijn nieuw, groep 6 is gesplitst en die kinderen had ik vorig jaar ook al in de klas. Wel fijn. Die weten precies wat ik van ze verwacht. Groep 5 ook leuk groepje alleen flink wat zorg (in welke groep niet trouwens)
Leuke groep juffie. Ik ben OA' er en sta altijd 1 dag of middag in de week voor de klas. En heb de afgelopen jaren altijd groep 5, 6 of combi 5/6. Erg leuk! Ik heb dit jaar op dinsdag groep 5. Het grootste gedeelte zijn makke schaapjes, maar een paar.... die reageren op alles! Vermoeiend...haha!
@hen, wat fijn dat het "maar" galstenen zijn. @juffie, liedjepiedje, ik heb ook groep 5 en 6 (werk geloof ik op een iets grotere school, we hebben 14 groepen). Woensdag groep 6 (mijn oude groepje van vorig jaar) en donderdag en vrijdag groep 5. @ziek mannetje, ik heb inderdaad een zetpil gegeven, daar knapte hij wel wat van op. Ik hoop dat hij vannacht goed slaapt en morgen weer wat opgeknapt is.
Siep. Wij hebben ook 14 groepen. Ik vind dat echt leuk! Wat geappig dat we alle drie dezelfde groep hebben.
niki succes! moet eerlijk zeggen dat ik denk dat dit het begin van het einde is voor je. Ik hoop dat je de voeding zo kan volhouden maar ik heb wel vaak gehoord dat op deze manier de voeding enorm gaat teruglopen. Als je dat niet erg vindt maakt dat natuurlijk niks uit. Zo ga je geleidelijk over naar kv. hen feli!
Even proberen reageren met 1 hand! Heb héél veel pijn Had dit weekend wat last in mijn elleboog en straalde bij sommige bewegingen uit naar mijn hele arm maar was nog best doenbaar, nu gisteren een dagje gaan werken en tegen de middag kon ik mijn hele arm niet meer bewegen, echt elke beweging deed pijn, plooien ging niet dus laat staan de kindjes nog heffen, verluieren, ... uiteindelijk met behulp van mijn collega toch de dag nog uitgedaan en dan die avond naar de dokter. Blijk ik dus een ontsteking te hebben op mijn elleboog, komt door overbelasting of vaak dezelfde beweging te doen. Doet echt verschrikkelijk veel pijn!!! Kan zelfs Emeric niet vasthouden Mijn moeder is vandaag een hele dag komen helpen (kon hem zelfs deze ochtend met heel veel moeite maar uit bed halen!) moet geholpen worden om Emeric aan de borst te leggen enz... Zelfs voor de kleinste domme dingen (fles open draaien, boterham smeren, ...) heb ik hulp nodig! Hoop dat het snel beter wordt want dit is echt helemaal niet leuk! Voel me echt niet graag zo afhankelijk! Ok genoeg geklaagd nu even reageren. @Blondie: Wat een super foto's Ivm badje; het zal 1 van de 2 zijn, of het badje is te klein of de baby te groot Succes met de verbouwingen! Wat vervelend van dat fototoestel!!! Zou ik ook helemaal niet blij om zijn! @Niki: Vrees inderdaad ook dat hierdoor de borstvoeding wel snel kan terug lopen maar zoals Debby zei; als je dit niet zo heel erg vind is het natuurlijk wel ok. 6 maand is ook al een hele mooie tijd om bv te geven. @Hen: Gefeliciteerd alvast! @Juffie: Fijn dat je eerste werkdag je beviel! @Siep: Succes met je zieke mannetje! Ik vond het ook erg zielig de eerste keer dat Emeric echt ziek was met hoge koorts enz. Verzorg hem maar goed en af en toe een extra knuffel kan nu geen kwaad @Liedjepiedje: Wat een lief meisje! @Pluutje: Vervelend van het slechte weer! Probeer er toch nog wat van te genieten! @All: Ga nu naar bed, Emeric eerst nog eens voeden. Gisteren had hij trouwens al om 21u30 al zijn laatste voeding gehad en hij sliep toch tot 7u! Flink hé? Maar heb vandaag het idee gehad dat hij minder gedronken heeft dus ga hem nu nog maar eens slapend aan de borst hangen. Als ik hem uit bed kan tillen tenminste Tot morgen meiden!
Jojo> beterschap met je arm! Verder ook hier de drempel van de kunstvoeding over gegaan.. Heb zo'n hekel aan het kolven dat ik die bezigheid heb terug gebracht naar 1 keer per dag en ons muppetje dus 1 voeding nutrilon krijgt op de dagen dat ik werk. Als mijn moeder er is de kant en klare versie en op het kdv gewoon poeder. Hoop wel dat ik haar als ik niet werk wel volledig kan blijven voeden. Sinds een week ongeveer staat ook fruit op het menu, en lekker dat madam het vindt Verder blijft er te weinig hangen om te reageren probeer er weer eens vaker te zijn ( door het minder kolven ook minder tijd om bij te lezen )
Iedereen bedankt voor felicitaties voor mn mans verjaardag en alvast voor mn eige verjaardag... ga mn bedje maar in, Morgen feest dus
Hier opeens uit het niets ook een verkouden meisje. Dus ik heb elk uur op de klok wel gezien vannacht! Zo zielig!
Hen: lang zal je leven in de Gloria, tralalalaah, etc.!! Jojo: da's niet fijn, heel veel beterschap met deze pijnlijk sportieve kwetsuur. Is het de golf- of de tennis variant?? ... veel juffen in ons clubje, mag wel eens wat beter op de dtjes en t-tjes gaan letten dan Ik ben namelijk nog groot geworden met de onderwijsmethodiek van de lange straat en de korte straat voor wat betreft het schrijven van de dees en tees. Had totdat ik op de middelbare school kwam nog nooit gehoord van een KoFSCHiP of FoKSCHaaP. Wij hadden een soort van 'stratenplan' (1,5 meter in geprinte versie) waarbij er een we een helehoop als-(niet)-dannetjes moesten volgen om bij de juiste letter uit te komen. Wereld ging voor mij open toen ik er achter kwam dat het allemaal niet zo ingewikkeld hoefde te zijn... dus ik mis nog wel eens een t-tje Heel veel beterschap ook voor alle zieke kindjes. Hier spuugde Sim vanochtend in grote golven de melk eruit, maar lijkt verder absoluut niet ziek, dus ik blijf hopelijk nog uit de ziekenboeg. Maar wij wensen wel alle mama's heel veel sterkte met het zielige zieke grut!! @Niki: Sim zit sinds kort ook op 2 kv per dag, ook omdat ik het gevoel had dat ze minder uit de borst kreeg (overdag kv en ;s avonds en 'snachts bv, omdat dat hier beter uitkomt met alle activiteiten). Nou had ik al besloten geen regeldagen meer in te lassen om de boel nog op te krikken. Gekke is overdag heb ik totaal geen last van stuwing what so ever, alleen 's nachts: een grote natte toestand. Maar ik golf ook van links naar rechts: zal ik helemaal stoppen, of toch zo nog doorgaan. Die emotionele rationele nuchterheid die ik eerst had ten aanzien van kv en bv is als het om mijzelf gaat volledig verdwenen Als het lukt... zal ik zo een filmpje op hyves zetten met een kleine weerimpressie Vlieland...
pluutje: dat heb ik ook. van te voren zei ik heel stoer..nou ik ga bv ook gewoon gaan combineren met kv. Maar ik verleg steeds mn grensen en je verwacht steeds meer van jezelf dat het bijna een wedstrijdje word met jezelf. Ik weet ook niet wat ik moet doen. Zal ik het weer proberen met bv en wat regeldagen inlassen of zou ik het langzaamaan afbouwen? kom er maar niet uit. ben normaal nooit besluiteloos.