Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    die past denk ik ook wel in de mura ja..want je moet iets waar de beentjes gescheiden zijn ja. alleen moeten er wel gordel gaten in zitten..

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    nadeel vind ik dat de voetenzak van mura 2 aparte stukken voor de benen heeft ipv 1 zak, onhandig lijkt me ( en lees ik weleens)

3. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    oja, das natuurlijk voor dat stuurtje, stom, haha, niet bedacht! maar wel raar dan dat heel veel voetenzakken 1 zak voor de benen hebben.

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ja maar moet wel in de mura toch? zie net dat de bunker niet de voeten apart heeft.

en die van stokke?

nou, bijna alle wagens hebben ook gewoon 1 zitje zeg maar waar 1 hele zak in past. alleen de stokke en mura hebben dit!

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ik las net weer een topic dat de bunker ook in de mura past ( en volgens mij dus ook met dat stuurtje?). die heb ik liever dan de voetenzak van mura.

6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ok! je zou het eens kunnen uitproberen bij een grote babyzaak..kun je alle mogelijke opties proberen!

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier gewoon de voetenzak die bij de wagen hoort. Sluit inderdaad best hoog maar doe hem zelf altijd wat dubbel. Heb een heel goedkoop winterjasje gekocht bij de zeeman.. Heb namelijk ook nog een duurdere jas van Nathan maar die viel behoorlijk groot dus die past Matthijs denk ik pas wat later in de winter.

wel handig 2 jongens. Natuurlijk gaat niet alles door naar Matthijs maar de dingen die nog mooi zijn kan nog prima.. En Matthijs krijgt gewoon ook wat nieuwe setjes erbij. Anders staan ze op alle foto's in dezelfde kleren;)

8. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @niki, gaaf hoor het kamertje,

@suzannes, ik koop denk ik een niet al te dure jas maat 80. Hij heeft nu echt maat 74 (68 is echt te klein) en er moet wel een trui onder passen. Mocht hij nog heel hard groeien van de winter, dan koop ik er nog wel een jas maat 86 bij.
    Ik heb een voetenzak die bij de wagen past. Je kan evt ook nog een skipakje kopen.

Bah, ik wil helemaal nog niet over de winter nadenken... ;)

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Niki: wat een mooie kamer!

Suzannes: ik heb wel een gewone voetenzak.
    Die is wel lang achter de rug zodat ik hem vast kan maken in de buggy maar verder alleen de benen (tot hun middel)
    Ik heb trouwens een universele, overgenomen van iemand via MP voor 7,50 ;)

Winterjas: echt erg. Ik heb niks gekocht maar allemaal gekregen.
    Heb wel 5 winterjassen voor onze dame :)

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Niki, ben benieuwd naar het resultaat van het kamertje, het klinkt leuk! Ow inmiddels zie ik de foto, erg mooi zeg!!
    @ Dani, ja das zeker leuk. Wij hadden in het voorjaar dit als bon aan onze ouders gegeven voor hun 30jarige huwlijk. Beetje laat dus, maargoed mijn herstel duurde langer dan gedacht. En toen kwam de zomerperiode waarin iedereen op verschillende momenten weggaat. En voor dat je dus een datum hebt…nouja, de foto is gemaakt. Nu wachten op het resultaat. Ben benieuwd wat onze ouders er van vinden.
    Haha, Arjen is nu al een zoete kauw dus J
    @ Siep, ik moet er niet aan denken zeg….aardrijkskunde….doe dan maar geschiedenis! Maar tis dus bo. Ennuh succes met je 2e week, moet vast beter gaan nu kleine man ook beter is.

@ Winterjas, mij werd geadviseerd als ze in maat 74 zit om ook gewoon 74 aan winterjas te doen. Weet niet hoe ervaren moeders hier van denken?
    Klopt het dat kinderen ook lang in maat 74 zitten? Zit zelf nog wel te twijfelen over maat 74 of 80. Ze zit net in 74, de zomerse dingen van 68 past ze nog wel aardig (mn kleding van hema, leggings enzo)
    Ik moet nog op zoek naar een leuke winterjas. Mag daar wel eens mee gaan beginnen. Doen jullie jas met of zonder capuchon?

Hier helemaal blij, want ons meisje speelt sinds een paar dagen weer in de box!! Nu ligt ze ook heerlijk in de box, activity center aan :)

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Lavendel: ligt aan het formaat kind wat je hebt, maar 74 gaat al wel weer een stuk langer mee.

Regan is aan de kleine kant en ze zeggen dat het 80 is met een jaar, dus ik verwacht voor haar dat ik met maat 74 wel de winter door ga komen.
    (ze heeft nu pas net 68)

12. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lavendel, tja, de tweede week moet vast beter gaan, moet nu alleen R wel ophalen bij het kdv, da's dan weer het voordeel van een ziek kind.
    Wij hebben mijn ouders ook een familiefotoshoot cadeau gedaan voor hun trouwdag. Die probeer ik nu te regelen (we hebben het al in juni gegeven :))

@blondie, het "formaat" kind :D. Hier een lang en smal exemplaar...
    Wauw 5 winterjassen gekregen, dat is geluk hebben.

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    winterjas: ik heb een gewatteerde en dat is maat 74. Ze heeft nu een kleine 68 dus hier kan ze in de winter wel in denk ik. en ik heb een trenchcoatje van de zara.. Wij hebben een urban jungle met bijhorende voetenzak en die is zo heet dat je niet een enorme dikke jas nodig hebt. Heb nl ook nog een burberry trenchcoat in maat 80,maar die is niet echt winter.

14. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ blondie, heerlijk toch dat je jassen hebt gekregen! Scheelt weer in de centjes.

@ Jas, kga dan denk ik maar voor een jas in maat 74. Hoorde inderdaad ook dat ze maat 80 hebben als ze ongeveer 1 zijn.

@ siep, o in juni…joh wij hebben het al in maart gegeven en hebben nu pas de foto’s gemaakt!

@ niki, oja, je hebt natuurlijk ook nog de voetenzak. Had ik niet aangedacht. Als je er op uit gaat hebben ze het warm zat. Dan hoeft een superdikke winterjas ook niet.

@ Sparen, hebben jullie ook een rekening voor jullie kinderen geopend, en sparen jullie ook elke maand? Denk dat wij dit ook gaan doen, zit alleen nog te denken hoeveel.
    @ Financien, ben nu bezig met even de financien weer op orde te maken. Wil eens weten waar het geld allemaal naar toe gaat, en wat we overhouden....oftewel, houden we wel wat over??

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    goedemiddag meiden.
    HIer druk weekend gehad met 2 feestjes en op visite bij mijn zusje 200km van hier.
    Was wel erg leuk want we moesten verkleed in holland stijl (foto in mijn album)

eten: hier alleen nog maar af en toe brood en groente en fruit. O en soepstengels.
    Maar verder nog geen koekjes of andere dingen.

niki: erg leuk!

jas: sam is 67cm en ik heb een maat 74 winterjas gekocht. Vanaf maat 74 groeien ze meestal veel minder snel.
    Ik vind dat het in het begin wel een klein beetje ruim mag zitten maar het hoeft niet als een zoutzak om zijn lichaam te zitten ;)
    Maar goed ik vind het ook niet zo erg om 2 winterjassen te hebben als ie er halverwege niet meer inpast.

aantal jassen: ik heb er 2 op koninginnedag gekocht voor 50 cent per stuk maar vond die toch niet zo mooi (maat 74 en 80).
    Die bewaar ik voor ravot jassen. Ik heb 1 leuke jas van just small en ik heb wat nostaligische kleding en daarbij heb ik een
    h&m jas. Anders vond ik het echt lelijk.

voetenzak: wij hebben er gewoon een van bugaboo (kregen we gratis bij de wagen toen bij aankoop anders is ie niet te betalen)
    en van de phil en teds heb ik er ook een. Die zat bij de wagen toen ik hem tweedehands kocht.

16. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Deb, leuk die kleding zeg in hollandsche stijl!!!

@ eten, hier alleen nog fruit en sinds vorige week wat groente (max. een half potje groente van 4mnden, maar het begin is er;))
    Mag zij nu ook al een stukje brood hebben om op te kauwen, geef je ze dan een korst of juist het zachte stukkie?

@ Voetenzak, wij ook van bugaboo. Moet eens kijken hoe die eruit ziet, maar die zijn toch wel vrij hoog? Zitten ze tot hun middel in ofzo?

@ kleren, komend weekend ga ik met mij moeder winkelen. Kwam er achter dat ik weinig kleren had....is ook niet gek want vorig jaar heb ik winterse zwangerschapskleding aangehad. Tja, en die liggen nu op zolder en nu gaat Lavendel shoppen :D.
    Wil dan ook shoppen voor lavendel jr :)
    Iemand nog leuke tips voor kledingmerken/winkels?

Zijn er ook nog leuke sites die nu volop sale hebben voor kinderkleding?

@ kledingmerk dirkje, iemand ervaring hier mee? Heb een legging mt 74, maar vind het nu al wat te klein. Valt dit merk klein?
    Weet van noppies dat die sowieso klein valt, maar Dirkje ken ik niet

@ schoenen, hier alleen nog sokjes aan maar het weer wordt kouder, wat trekken jullie dan aan de voetjes?

17. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hier ook een voetenzak van de bugaboo. Ik heb hem met vakantie veel gebruikt op Terschelling. Was ideaal op het strand als het waaide. Hij zit er nu nog in. En nu mijn meisje verkouden is doe ik haar er lekker in. Als het warm is vouw ik hem dubbel naar beneden en zit ze er dus niet in.

Ik weet ook echt niet wat voor maat ik moet nemen. Ze heeft maat 74 al een poosje aan dus twijfel toch of ik niet maat 80 moet nemen.

Mijn meisje is al sinds dinsdagavond heel erg verkouden. Zo zielig. Ik probeer zo min mogelijk naar buiten te gaan maar soms is het gewoon nodig. Vannacht voor het eerst weer doorgeslapen. Afgelopen nachten elke keer wakker door verstopte neus. Vorige week was mijn man ook de hele week weg dus dat was wel pittig zoveel keer in je eentje je bed uit.

Ze past tegenwoordig ook echt amper meer in haar badje. En aangezien we geen groot bad hebben wist ik niet zo goed wat te doen. Nu heb vanmorgen een klein laagje (5 cm) in de douchebak laten lopen en heeft ze er eerst op haar rug en later op haar buik in gespeeld. Ze vond het super leuk. Ze draaide allemaal rondjes om haar as en ging de eendjes pakken. Zelf was ik gewoon op de grond gaan zitten ernaast.

Schoenen. Ik heb nu toevallig schoentjes van lief die ze past. Van de winter doe ik haar gewoon slofjes aan denk ik.

18. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Grrr heel verhaal geschreven, opeens alles weg!
    Later meer. Dochter is nog steeds ziekjes dus weinig tijd.

19. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Oww. hij staat er toch...nou ja mooi! Haha!

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    oh jee. heb net haar winterjasje even aangetrokken en die past NU..HAHA. van ralph lauren en dat valt idd heeel klein. pff. heb hem maar op mp gezet. kijken wat ie doet. Heb nu driftig die bij de h&m besteld..een roomwitte met bruinig ceintuur..geweldig! Kijk wel of het wat is en anders stuur ik het weer terug. heb gewoon 74 en 80 besteld om te kijken hoe t valt. afgelopen zaterdag hadden ze er nog heel veel bij de h&m en vandaag ging mn schoonzusje kijken voor me was er nog maar 1!!!! gaan dus heeel hard. had ook een kortingscode gevonden van h&m..5 euro korting. 1304

Deel Deze Pagina