Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ff bijgelezen hoor! las wat over jasjes, voor de vak al een nieuwe wollen in mt 80.. is nu nog dik te groot dus hoop dat ie m wel gaat passen. zomerjasje niet gehad, deed steeds vestjes als het koud is. in frankrijk een twijfelgeval gekocht jasvest haha die hebben we nu. qua stats geen idee denk dat ie wel is gegroeid in de vak. verder geen nieuws eigenlijk... volgende week wil ik toch weer brood proberen, wanneer geven jullie vlees, en wat voor??

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Net naar CB geweest, Emeric is al 72cm en weegt 8kg280.
    Maar wat een dom mens had ik alweer als dokter!!!
    Ze vroeg wat hij nu allemaal al at en ik zei dat hij borstvoeding krijgt aangevuld met fruit-en groente en af en toe brood, toen vroeg ze of hij uit een flesje wilt drinken dus ik zeg ja bij mijn moeder en mijn vriend wel maar in het kdv wilt hij dit niet toen zei ze zo: "En hoe ga je dat dan oplossen??? Tot 1jaar bv blijven geven???" (op zo'n arrogante toon!):x
    Dus ik antwoord "ja als dit mogelijk is wil ik dat wel doen ja en in het kdv kan hij dan zijn melk uit een bekertje drinken" gaat ze me gaan vertellen dat kinderen geen halve liter uit een beker drinken en dat ik mischien toch maar eens aan kunstvoeding moet denken want dat ze Emeric trouwens toch aan de magere kant vind, ....
    Wat een dom wijf zeg!:x
    Snap trouwens niet wat die kunstvoeding gaat uithalen, hij gaat daar toch niet ineens meer van drinken of wel?!
    Daarna moest ik nog even naar de verpleegster (die maakt nieuwe afspraak) en zij keek ook nog even naar de groeicurves en vond Emeric dus perfect, hij volgt net dezelfde groeicurves als van bij het begin, is altijd al een lange smalle geweest...
    Heb nu zo'n spijt dat ik die dokter niet van antwoord gediend heb en haar even gevraagd heb of zij niet op de hoogte is van hoe borstvoeding gepromoot word!!! Arrrghh kan ik me zo kwaad om maken hé!:x

@Dani: Wow 10kg al voorbij! Gaat hard ;) Emeric is dus 8kg280 en 72cm zoals hierboven ook gezegd;)

@Sparen: Wij gaan ook een rekening openen voor Emeric en alle centjes die we dan krijgen voor verjaardag en andere speciale gelegenheden gaan dan daarop en zelf gaan we dan ook maandelijks een bedrag hierop storten.

@Debby: Wat een leuke foto!

@Blondie: Gezellig ontbijt op bed;) kan me heel goed voorstellen dat jij moe bent na een werkdag! Je hebt ook echt lange dagen vind ik!

@Winkelen: Als ik voor mezelf ga shoppen vind ik (bijna) altijd mijn zin in Vero moda, Zara, h&m, Mexx, ...
    Al moet ik wel zeggen dat ik voor mezelf nog heel erg weinig koop:) Heb me voorgenomen om mezelf ook eens in de watten te leggen!

@All: Oh ik baal echt! Ik was echt zoooo graag naar het concert van Bruno Mars geweest (de eerste keer een uitje zonder mijn zoon dus echt mama-tijd!) en nu is het gewoon helemaal uitverkocht:x
    Hoop dat ik nog tickets kan overkopen van iemand maar vrees ervoor...

Haha heel wat boze gezichtjes in mijn post:) het is een baal-dag vandaag!:D

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    voetje: hoeveel cm is het voetje van jullie beeb van hak tot teen,zonder dat het voetje zich opkrult? Die van L. is 11 cm
    vond ik al best groot,heb vanmiddag even wat schoentjes gepast en ze heeft al maat 18! Dacht dat ze vaak maat 19 hadden als ze een beetje gingen staan,dat gaan we hier niet redden denk ik..

4. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Niki: Hier is het voetje 12cm dus ook hele grote voeten. Weet eigenlijk niet welke maat hij nu heeft maar alle schoentjes zijn hier te klein (maatje 17-18) dus vermoed dat hij al naar maatje 19 gaat;)

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dames bedankt voor de H en M tip.
    Heb nu van die Baby Uggs gekocht voor Regan. Zoooo schattig en lekker warm voor de winter :)

Jojo: wat een rare arts zeg....
    Is echt het tegenovergestelde van de meeste CB artsen hier in NL
    Ff internet in de gaten houden, weet zeker dat er nog mensen zijn die op het laatst hun kaarten nog verkopen van Bruno Mars.
    Succes

Voetjes: die van Regan waren voor haar doop kleiner dan 10 cm en op basis daarvan had ik haar schoentjes besteld (maat 16)
    Maar ze paste ze echt nog maar net op de dag van haar doop.
    Denk dat ze nu maat 17 heeft. (heb maat 18/19 besteld bij de H en M)

Wat betreft eerste schoenen. R1 had maat 21 nodig toen hij ging lopen terwijl R2 nog in maat 19 pastte.
    Verschilt dus ook echt per kind. (ze liepen overigens wel ongeveer met de zelfde leeftijd 14-15 maanden)

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
  7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojo aaarrrrrg die mensen he, je zou ze toch wat doen?
    Sorry maar E klinkt echt net dun als ik het zo zie...
    Laatst hier ook op een feestje, zegt iemand tegen me, ja had je gehoord dat die en die (een of andere bekende) 5 jaar borstvoeding heeft gegeven? Is toch belachelijk?
    Dus ik zeg, 5 jaar is toch niet belachelijk? Ik ken zowieso iemand die 4 jaar geeft en verschillende die 2 jaar ofzo geven. Zegt diegene Ja maar dat is toch niet leuk voor de man...
    of alles soms daar om gaat :(

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    blondie: Ik heb de Uggs ook hihi. chestnut en goudachtig. maat s. Jij?
    Maat m viel zo groot maar maat s moet ik ook niet te lang mee wachten aangezien ze kleiner vallen door het bont erin.

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Debby: Inderdaad! Dat is nu echt de ingesteldheid van vele mensen! Iedereen denkt maar aan de echtgenoot maar wat heeft die daar nu van last van...
    En ik krijg ook heel vaak afwijzende blikken of reacties wanneer ik zeg dat ik nog steeds borstvoeding ging en hier toch nog even mee wil doorgaan, zolang het zo goed loopt en ik het kan combineren gaan wij gewoon door.
    Heb altijd gezegd dat ik tot 1jaar bv wil geven en daarna zien we wel weer....
    Vond het altijd een raar idee om zo'n groot kind aan de borst te hebben maar denk dat dit vooral komt door het feit dat andere mensen hier zo over denken en je dan zo'n afkeurende blik krijgt...
    Raar hoe mensen hier zo negatief tegenover kunnen staan terwijl het gewoon het meest natuurlijke is wat een vrouw aan haar kind kan geven.
    Hoe gaat het nu trouwens met jou? Is de melkproductie nu volledig gestopt?

@Blondie: Schattig zo mini uggs;)

10. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ik las ook in een tijdschrift over een vrouw die al 10 jaar bv gaf. Verstandelijk vind ik het kunnen (waarom niet?), maar moet er ook aan wennen.

11. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik moet er ook altijd erg aan wennen. Dat campagnefilmpje 'tietzat' vind ik ook best wel overdreven.
    Maar ik vind het wel goed als mensen het doen!

Siep. Mijn dochtertje is inderdaad vaker wat beroerd als mijn man weg is. Maar dat is net toevallig telkens zo geweest.

Dani. Ik ben dus niet de enige met zo'n zware baby. Heb je nog geen last van je rug?

Niki. Mijn dochters voetjes zijn 11 cm. Ik had hele leuke lief schoentjes gehad bij haar geboorte maar ik dacht dat ze die pas met een jaar zou passen nu past ze ze nu al heel goed. Dus ze kan ze niet lang meer aan denk ik.

12. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    4 jaar borstvoeding.. woowwwww :$ .. moet dr eerlijk gezegd echt niet aan denken dat jessey aan mn tiet zou lurken nog, brrr nehhhh.. maar 1 jaar vind ik zker wel kunnen hoor meis, en idd je moet gewoon doen wat je zelf wilt, jij bent de enige die daarover beslist!

13. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    **ego**
    Goed nieuws en slecht nieuws:
    het goede nieuws is dat onze vloer nu echt helemaal weer helemaal glad wordt (het natuurstenenvloerenherstelmannetje had er tijdens ons stormachtige verblijf in Vlieland er een soort van cellulitisch-structuurtje ala de billen van J-Lo van gemaakt).
    Het slechte nieuws is dat er nu een ander mannetje met een grote schuurmachine en een paar flinke gehoorbeschermers in een nog grotere plas met water in mijn woonkamer staat... en dat dit 2 dagen gaat duren:(
    Wat mij brengt tot toch nog een klein positief puntje: alle meubels staan buiten en volgens buienradar blijft het droog...
    En gelukkig wordt vanmiddag ook ons nieuwe dressoir geleverd, kan die mooi met de bank en de rest van de spullen in de tuin staan:(:(

Net het huishouden van Jan Steen hier, met een planning en timing van nul.

... en moet nu heel nodig plassen, maar Sjakie Slijpsteen staat met zijn machinerie in de gang bij de wc waardoor hij tevens de trap naar boven blokkeerd. Effe wiebelen dus en hier blijven hangen.

@Jojo/Borstvoeding: rare vogels, die Belgen;). Ik zou gewoon dat doen waar jij je als moeder gelukkig van wordt en gerust bij voelt. En die rare, ongetwijfeld goedbedoelde, opmerking van de cb arts, zou ik even langs je heen laten gaan. Als het voor jou op te brengen is, waarom stoppen. Dan zijn er echt nog wel andere alternatieven te bedenken voor het flessen-dingetje in plaats van direct maar te gaan stoppen.
    Wat betreft bv lijkt de wereld wel in twee kampen te zijn verdeeld: geef je bv dan krijg je opmerkingen van mensen die zich kennelijk heel opgelaten voelen bij deze intieme prive aangelegenheid. Geef je de kv, dan laten de bv-minners van zich horen. Hoe dan ook, wat je ook doet, opmerkingen ga je altijd krijgen. Daarom: blijf bij jezelf!
    Bij mij is het nu echt aflopende zaak, ik merk nu ook dat Sim steeds meer de voorkeur gaat geven aan de fles, dus dan is het mooi geweest. En leg ik met een tevreden gevoel deze taak 'neer'.

@Blondie: handig lijstje van de schoenmaten. Vanmiddag maar eens de blote pootjes van mijn meisje langs het meetlatje leggen.

@Jasjes: heb een heel leuk jasje van Gymp gezien, ik denk dat ik die ga halen.

@Lavendel: lang leve de creditcard, ik zou gewoon alles uit de kast gooien: shop till you drop!!

@Dani: ... stonk het niet?? Ik kan mij herinneren toen mijn been uit het gips kwam dat er een lucht vrij kwam... om je dood te schamen. (nu had mijn been wel 4 maand in het gips gezeten).

14. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    meiden ff vraag, we eten vanavond spinazie, nu eet ik daarbij altijd n ei, kan ik dat jari ook geven om te proberen? dus spinazie aardappel en ei?

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    patje sam heeft ook al eens ei op hoor.

16. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik ga het gewoon proberen denk ik!

17. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Pluutje nou, ik duim mee voor droog weer hoor! Fijn als het straks weer helemaal af is, maar nu zit je even met de rommel.

Vraagje, hoe doen jullie dat met ei, vis en vlees?
    Alles stomen / koken of bakken jullie?

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pluutje wel jammer dat het een aflopende zaak is, maar je had je 6 maanden voorgenomen dus 7 maanden is super.

jojo ja bv is helemaal over nu. Begin er ook aan te wennen. Ik vind het ook niet zo erg meer. Mijn borsten zijn wel flink geslonken trouwens.

Slaapritme is wel een beetje vreemd hier. Sam kwam opeens weer om half 3 een paar nachten achter elkaar en wilde dan echt een flesje. Maar gisteren sliep hij ineens wel uit tot 9.30!
    Gisteren maar weer om 23 uur wakker gemaakt voor een flesje en in zijn babynestje gelegd want hij draait zich telkens om in zijn slaap en raakt dan helemaal overstuur. Het heeft gewerkt want ik heb geen kick gehoord vannacht. Zelfs niet voor een speentje.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    krekeltje ik had een gekookt ei erbij gedaan. vlees en vis heb ik nog niet gegeven (behalve 2 keer in een potje van friso).
    Ga daar over een week of 2 als mijn voorraadje op is eens mee beginnen denk ik.

Van het weekend trouwens 3 keer een potje gegeven in plaats van vers. Potjes banaan vielen wel in de smaak maar die gewone potjes met avondeten wilde hij eigelijk niet hebben. Denk dat Sam heeft besloten dat hij liever vers heeft. Maar dat vind ik ook niet erg. Ik nam een hapje van de banaan uit het potje en het smaakte gewoon naar een goedje met een vage banaansmaak. Ben wel blij dat ik vers geef en dan bij uitzondering een potje (hele weekend weg geweest en wist echt niet hoe ik die potjes dan mee moest nemen zonder dat ze warm werden)

20. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    daarom, ik heb er helemaal vrede mee. Vind het sowieso al heel erg bijzonder dat ik haar toch nog een paar maandjes live heb kunnen voeden. Ik heb nu alle fases meegemaakt.
    Ik laat het nu aflopen, als ze wil leg ik haar nog aan, met name 's nachts of 's ochtends heel vroeg. Ik verwacht zelf nog een weekje of twee en dan zal de productie wel op nul staan.

Deel Deze Pagina