Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    daarom is t denk ik ook niet slim om t voor je uitgekinderd bent te laten doen, nichtje van mn man heeft t wel gedaan, ben benieuwd hoe dat dr straks uitziet :cool: ..

neh, pas na volgend jaar of dat jaar erop(weet nog niet of ik voor de bv ga) ff een beetje rondinformeren ;) .

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    denk dat ik dan ook eerst helemaal weer op mn oude gewicht wil raken, anders schiet t nog niet op hahaha, dus kan zelfs nog een jaartje of 3 zijn hehehe ;) :D .

3. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Borsten: ik kijk nu ook steeds met argusogen naar beneden naar de voorgevel. Had tijdens de zwangerschap maat 75I/J en volgens mij nog wel iets groter, want ze zaten nog niet altijd even fraai in de BH. Dat is nu wel iets minder. Maar je snapt natuurlijk wel dat als dat leeg gaat lopen... brrr (de verbeelding spreekt voor zich:)) Maar de tijden dat ze parmantig en appetijtelijk rechtop stonden is voor mij sowieso al ver verleden tijd. Even kijken wat ik over hou, en vandaaruit handelen.

@Sparen: wij hebben voor allebei direct bij geboorte een rekening geopend en storten maandelijks een vast bedrag. Daarnaast hebben ze van opa en oma bij de geboorte van Sim allebei een spaarpot gekregen, waarvan Plu-de-Potter het principe al heel goed van heeft begrepen. Iedere ochtend weer een run naar zijn spaarpot en een optreden met gepast gevoel voor drama: nog voor zijn ontbijt of de schone luier eist hij het genot van de klinkende munt dat in zijn potje valt. Ik haal nu 'savonds het geld voor morgen er maar vast uit... anders hou ik geen geld meer over en vangen alle overige officele collecte bussen aan de deur bot;)

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hallo dames,

ik heb jullie een beetje verwaarloosd de laatste tijd maar ik was druk en had niet echt de energie om hier te lezen en te reageren. De kids (Pim) sliepen enorm slecht en hebben geregeld bij mijn moeder gelogeerd zodat we een beetje bij konden tanken, maar als ze dan wer een nachtje thuis waren was het weer de hele nacht fest dus echt bijslapen.....nee daar hebben we de kans niet voor.
    Het begint me nu een beetje op te breken moet ik zeggen, ik word er een beetje chaggie van.
    MAARRRRR, vannacht hebben ze alledrie door geslapen!! Ik werd gewoon om 7.00 wakker. Oh wat hoop ik dat we meer van die nachten krijgen. Ik ben gisteren tussen alle bedrijven door nog naar deventer gereden om naar Pim's oren te laten kijken want hij had telkens zijn bed onder het bloed van zijn oor waar hij aan zat te trekken.
    Dat oor zag er juist goed uit en de andere slechter, dus we moeten over 4 weken terug komen en dan kijken hoe het er uit ziet want de buisjes liggen er uit. Misschien had hij jeuk aan dat buisje wat los ligt.....

Maar goed, genoeg geklaagd, verder gaat het hier goed. Job word ook alweer een grote vent.
    Hij was nu 69cm en woog 8300gr.
    Hij krijgt nu om
    7.00 een fles melk
    10.30 fruit met een beetje diksap
    12.00 broodje met melk
    15.00 melk
    16.30 warm eten
    19.30 fles pap.
    Het broodje vind hij super, doet echt z'n mond ervoor open.

Hij is ook echt super vrolijk, zal zo eens kijken of ik een recente foto op deze laptop heb staan.

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Heb er wat gevonden.

6. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Borsten: Er zijn hier wel enkele dames met een enorme boezem zeg;) Ik vond altijd al dat ik grote borsten had en heb "maar" een 85D/E.
    Ik doe voorlopig ook nog even aan struisvogelpolitiek en hou men kop diep in het zand om niet al te vaak geconfronteerd te worden met de positie waar de boobs zich nu bevinden:p
    Och ja zo stevig als wat ze ooit voor de zwangerschap geweest zijn zullen ze wel nooit meer worden en eigenlijk zoveel stoort het me nog niet dat ik al aan een eventuele borstcorrectie denk, mischien na de 2de (en heel mischien 3de:)) zie ik wel hoe het me bevalt en of ik me er gelukkig bij voel.
    Kan me wel voorstellen dat sommige vrouwen hier echt niet mee kunnen leven en er iets aan laten doen.
    Voorlopig redden we ons nog wel even met push-up bh's en stevige topjes om de dames op hun plaats te houden:D

@Pluutje: Jullie kleine Plu is een echte zakenman:D Gaan jullie later nog mee kunnen genieten van jullie eigen centen die hij nu aan het sparen is;)

@Patje: Wat vervelend van de slechte nachten! Gelukkig heb je je ouders nog om even op terug te vallen maar kan me wel heel erg goed voorstellen dat dit je werkelijk sloopt! Ik hoop dat jullie elke nacht weer zo goed gaan slapen als de voorbije nacht!
    Beterschap met Pim zijn oortjes!

... iemand vroeg me hoe oud ik dan was (Suzannes geloof ik?) Ik ben 22 in december 23jaar op dezelfde dag dan dat mijn moeder 45j word. Ik was net even oud toen ik zwanger was van Emeric als mijn moeder van mij;)

@All: Net mijn moeder op bezoek gehad, ze is zo verschrikkelijk onzeker heb haar gezegd dat ze het echt van zich af moet zetten en dat deze zwangerschap niet persé hoeft te eindigen zoals de vorige maar is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...
    Oh wat wil ik nu zelf ook graag weer zwanger zijn:)
    Mijn gevoel zegt dat we voor een 2de gaan maar voorlopig luister ik nog even naar mijn verstand en wachten we nog een beetje totdat ik zekerheid heb rond de eventuele nieuwe werksituatie.
    Ohja en worden jullie kleintjes ook eenkennig? Emeric wilt de hele dag bij me zijn zelfs mijn moeder mag hem niet even overnemen! Ik hoop zo dat dit maandag niet zo gaat zijn als ik hem naar het kdv moet brengen...

De plicht roept, er heeft iemand honger;)

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Wat een lieverd!

8. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Leuke foto Patje!

Jojo, ik vroeg het. Lijkt wel afgesproken werk met je moeder. ;)
    Zelfde dag jarig, even oud zwanger, kleintjes uit dezelfde leeftijd.

Borslift: kunnen we niet voor een groepskorting gaan? :p

Thriska hoe gaat het met je zwangerschap?

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @jojo, dat nieuws van je moeder heb ik dus gemist, hoever is je moeder zwanger? ( heb ik toch goed begrepen???)
    Wat toevallig dat jullie precies even oud waren!!

@borstlift: nuh niet nodig, ze hangen wel wat meer, maar met een goeie bh kom ik een heel eind. Ik had altijd 75D/E en nu nog wel, maar nu meer cup D.

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Patje: leuke foto zeg
    En gelukkig hebben ze vannacht doorgeslapen, ik zal onze kids ff laten smsen dat ze voortaan gewoon allemaal door moeten slapen bij jullie.

11. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ja inderdaad mijn moeder is zwanger, maar nog heel pril hoor ongeveer 4-5 weken vermoed ze. Ze moet 28 september de eerste keer naar de gyneacoloog dus dan zal ze meer weten.
    Ze heeft vorig jaar een miskraam gehad met 10 weken dus ze is wel bang hoor....

12. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Nouuu, een week geleden at Linde nog amper wat, maar nu gaat het goed! Ze heeft vandaag zelfs een heel potje ( 4 maanden) potje worteltjes op! En fruit eet ze ook al goed.
    Welke hoeveelheden zitten jullie nou qua eten?

We zaten eerst op 4x 210 fles, maar doen nu 3x 180 en 1x 210. Wanneer zijn jullie naar 3 flessen gegaan? en hoe doen jullie dat met slaapjes? Linde doet nog 3 slaapjes overdag, 2 korte en 1 lange.

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    jojo: heb ik ook even gemist. dus je krijgt nog een broertje of zusje? Klinkt zo raar..de meeste moeders van de mensen hier zijn niet meer in de fase van een baby krijgen.. :)

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @niki, hahah nee mijn mams is 61 dus dat zie ik niet meer gebeuren. ( plus dat ze dan nog eerst een lover moet vinden....)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    suzannes: fruit eet sam eigelijk zo veel als ik aanbiedt. meestal bied ik 150 gram aan maar van het weekend had ik 2 potjes banaan, samen 250 gram at ie ook zo op.
    groente begint ie nu steeds beter te eten. 150 gram eet ie wel op.
    als ik weer nieuwe potjes ga maken ga ik denk ik 200 gram maken.

Sam eet wel heel makkelijk. Vandaag stukjes aardbei (dus echt stukjes) at ie zo op. En ook een halve druif verdwijn zo in zijn mondje, had ie geen moeite mee... Misschien dat ik wel ga prakken in plaats van pureren.

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    jojo: had het niet eens gezegd maar wat leuk voor je moeder! Hoop dat alles goed gaat.

sparen: wij sparen ook een vast bedrag per maand voor de jongens.

Borsten: word echt niet blij als ik mijn bh uitdoe maar om er iets aan te doen gaat me te ver.. Gelukkig zegt mijn man nog steeds dat hij me mooi vind;)

patje: wat een schatje!

hier: kindjes zijn weer beter gelukkig! Vanavond werd Matthijs net wakker toen we aan het eten waren en hij had blijkbaar honger. Toen maar wat gebakken aardappeltjes geprakt en had zelfgemaakte appelmoes zonder suiker. Beetje ddor elkaar geprakt en hij heeft toch gegeten:$ Is wel niet een echte groentemaaltijd maar voor een keertje kan het best natuurlijk. Echt grappig. Als de lepel komt werd hij helemaal wild:D

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oh ja Matthijs eet bij potjes gewoon 1 6 mnd potje groente en fruit. Vers eet hij een avent bakje vol groente en fruit ook zo iets. Meestal bijna 2 stuks fruit gepureerd..
    verder nog 3 flessen. 2 van 180 + 6 en 1 van 210 + 7. Eerste en laatste fles papfles.
    Kleine man is een lekker hongerlapje;)

18. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @debby, pas op met aardbeien!! Kunnen ze allergisch voor zijn. Ik heb het nooit voor dat ze ongv. 1 jaar waren gegeven.

Hier ook potjes 6 maand of een aventbakje vol. Job is dol op bloemkool met aardappel......hij lijkt niet op mij, hahah.

@juffie, fijn dat hij weer wat gegeten heeft!

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @jojo, wat graapig zeg dat je nog een broertje of zusje krijgt. Ik hoop voor je mams dat het allemaal goed gaat! Spannende tijd!

Ik ben trouwens voor een beetje ontspanning gaan zpagetti haken! Leuk joh, heb al een schoudertas voor mezelf klaar, een telefoontasje/hoes en een tasje voor een vriendinnetje van Femke. Ben nu bezig met een tasje voor Femke.

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Niki, Patje, Juffie: Bedankt voor de felicitaties, vind het zelf ook nog steeds gek hoor, op mijn leeftijd en met een eigen zoontje van inmiddels bijna 7 maand nog een broertje/zusje op komst...
    Maar ergens vind ik het ook wel leuk, hoop alleen dat mijn moeder nu nog aandacht gaat hebben voor Emeric en daar vrees ik wel wat voor want heb het bij mezelf ook gemerkt dat je wereld echt rond je eigen kind gaat draaien...
    Ik duim gewoon voor ze dat het wel goed komt, ze zou er echt kapot van zijn moest het deze keer ook mis gaan!

@Suzannes: Hoeveelheden bij groente zijn hier meestal ook een avent potje vol en dat eet hij dan tot de laatste hap met veel smaak op.
    Bij fruit is het hier de gewoonte van eigenlijk een papje te maken (betterfood koekje, appel, banaan, sinaas, ...)
    Fruit wisseld natuurlijk naar gelang wat je zelf wilt geven. Maar meestal krijgt hij dus 1 koekje, halve sinaas(sap), halve appel, halve peer of van een ander stuk fruit de helft.
    Dat eet hij ook met gemak weg en daarvoor biedt ik hem eerst nog de borst aan, dus hier eigenlijk ook wel een vreetzakje!
    Vind het echt leuk voor je dat Linde nu wel goed eet!

@Debby: Ik heb ookal aardbeien gegeven, heb een periode gedacht dat Emeric allergisch was (hij kreeg dan een kleine hoeveelheid via de moedermelk) maar nu hij het zo uit het vuistje of in het groentepapje krijgt heb ik nog niks gemerkt..
    Emeric eet trouwens ook echt al grote stukjes uit de hand, gaat dan echt zitten kauwen alsof hij al een mond vol tanden heeft:D

Ooh de animatiefilm "Up" begint, ga verder kijken;) (is echt een mooie film!)

Deel Deze Pagina