Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @jojo, fijn dat jullie zo'n leuke dag hebbn gehad.

@muggen, tja ook wij hebben hrren, maar ze staan op wacht om via de voordeur naar binnen te gaan als je de deur open doet.

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hen. Wij willen geen groot gezin. Al komen we beiden wel uiteen gezin van 8 en 9. Vier is wel onze max. Maar ik moet überhaupt nog zien of dat lukt. Ik heb namelijk 2 miskramen gehad. En dat wil ik niet teveel meemaken. We zijn al intens gelukkig met z.

Jojo. Ik dacht aan zeehonden wandeling. Haha. Maar het is zee hondenwandeling. Wel super gezellig denk ik. Ons meisje vindt de honden van de gastouder ook helemaal leuk.

Muggen. Hier valt het nu mee. Maar we hebben er al wel veel gehad.

3. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Liedjepiedje, hahaha, dat dacht ik ook even, tot ik het ging lezen

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dani: hoe is het nu met de kleine man?

Siep: beterschap voor de mannen met de buikgriep
    (ik durfde het ook niet aan mijn baas te vertellen, begon ook net bij een nieuwe baas dus dat maakte het nog een stuk ingewikkelder ;)
    Maar gelukkig reageerden ze heel positief, zelfs toen ik met 23 weken niet meer kon werken.
    Ze hebben zelfs mijn contract verlengd in mijn verlof van R2.
    Daar was ik wel heel blij mee, want was echt bang om zonder werk te komen zitten)

Patje: wat goed van Femke zeg!

Jojo: dat klinkt inderdaad als een heerlijke dag

Hen: ik zou ook wel een groot gezin willen, maar mijn man vindt het goed zo.
    Dus ik denk dat we het hierbij laten.

Liedjepiedje: jullie allebei uit een groot gezin, dat ik wel apart in deze tijd.
    Lijkt me wel beregezellig (en druk ;) )

Wat betreft buikgriep, daar heb ik het afgelopen weekend ook last van gehad (of iets verkeerd gegeten kan ook nog)
    Het begon zaterdag avond toen ik nog aan het werk was.
    Gisteren was ik echt zwaar beroerd en vandaag gaat het gelukkig weer wat beter maar mijn maag is nog niet helemaal zoals het hoort.

5. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Blondie. Ja dat klopt. Het is ook echt heel gezellig. Mijn man is wel echt een nakomertje. Zijn oudste broer is al 50!
    Bij mij thuis is de jongste nu 20 en de oudste begin 40.
    Nu is het heel leuk, maar het was echt niet makkelijk voor mijn ouders. Ik zou het niet willen. Dan ben je alleen nog maar bezig met: koken, wassen, strijken, opruimen, op bed leggen, naar school brengen, enz, enz,

Vervelend je buikgriep. Fijn dat het nu beter gaat.

Voor alle meiden, hoelang slapen jullie kindjes overdag? En hoeveel slaapjes.
    Hier is het tegenwoordig nog maar 2 en heel soms drie slaapjes van 1 uur. En dan soms een uitzondering 2 a 3 uur. Nu is ze ook al weer na 3 kwartier wakker.
    Verder slaapt ze 's nachts van 7 tot 7 als ik moet werken en anders van 7 tot 8.

6. Krekeltje

Blondie, nog even goed uitzieken dan. Hoe heet het bedrijf waar je voor werkt eigenlijk?

Liedjepiedje, L gaat na haar fruit om 11.00 uur naar bed, en slaapt dan goed! Meestal 2,5 tot 3 uur! Dit is echt pas sinds kort hoor. Ze slaapt nu meer dan vroeger hahaha.
    Dan om 13.30 / 14 uur er uit. Een keer een boterhammetje, en dan probeer ik haar rond 16 a 17 uur weer in bed te krijgen, maar meestal wil dat niet zo. Uiteindelijk is ze zo moe dat ze wel even slaapt. Vaak maar 20-30 minuten....
    Het zou fijn zijn (en goed uitkomen) als ze dan nog wat langer sliep, want ze is dus wel altijd moe.
    Dan om 19.30 proberen we het nog eens, soms gaat ze slapen, maar soms ook pas om 20.30/21.00 uur. Gister om 22.00 uur.
    En dan slaapt ze 's nachts (op zich) door tot 7.45 a 8.00 uur.
    Maar de laatste paar dagen heeft ze ook nog eens best veel nachtmerries gehad. Althans, dat denk ik. Krijsen midden in de nacht, helemaal in paniek. Blijven huilen en niet wakker worden. Als ze uiteindelijk wakker is, gaat het met 10 a 15 minuten wel weer en slaapt ze weer verder. Ben er ondertussen wel gaar van. Vanacht ook 2x.

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

het gaat hier wel beter. goeie nacht gehad Arjen heeft nog wel iets verhoging en hoest en snotterd maar kwa eten en drinken zit ie wel weer aardig op de rit

Jarno is heel vervelend en ook ontzettend verkouden..

heb toch de ha maar weer eens gebeld over t hoesten. Word alst goed is eind vn de ochtend.. is nu geloof ik .. haha terug gebeld (telconsult) ben benieuwd ;)

--

@ loszitten nee hier nog niet meneer tijgert liever!

@ Jojo haha ik las dat ook zeehondenwandeling.. maar t was zee hondenwandeling. fijn dat Emeric het zo goed heeft gedaan en mooi weer!

@ Blondi beterschap!

@ liedje; slapen hier meestal smorgens een uurtje.. 9-10 en dan van 13:30 tot zo`n 14:30 a 15:00 (soms 15:30) en dan vaak ook nog rond eten 17:30 - 18:00 maar die gaat er nu een beetje af..

@ muggen zo wat veel ja hier ook horren maar toch wel een enkele mug gesignaleerd hoor. Volgens mij is Arjen ook geprikt. heeft eenbultje op z`n hoofd ;)

Oh bonjehier.. haha samen op de grond wil nog niet erg vandaag..
    doei

8. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @groot gezin: bij ons is 3 genoeg. Anders ben je idd alleen maar aan het "werk" voor je gezin. Ik heb nu al vaak dat ik denk van: huh ik had de wasmand toch leeg???

@slapen, hier ovedag meestal tussen 9.30 en 11.00 dan van 13.00 tot 15.00 en rond 17.00 even een half uurtje.
    s'nachts....heel wisselvallig, vannacht kwam meneer weer om 22.00, 4.00 en 6.00. Ik hou het maar op de tandjes....hij lag iig om 6.00 in de box en ik weer in bed. Kleine etterbak af en toe.;)

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ohja, het lijkt wel of onze kids de waterpokken hebben, zo vaak zijn ze geprikt.

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    groot gezin: nee vind 2 genoeg denk ik. met minder kids kun je sneller weg,beter oppas vinden,normale auto,meer geld over voor gezinsuitjes. etc

vandaag ruim 2 uur in het radboud ziekenhuis vertoefd en L. heeft dr spreidbroek gekregen. ze moet hem helaas toch 24 u per dag dragen. ze heeft gelukkig wel maar een lichte vorm van heupdysplasie. 6 weken moet ze hem dragen.

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @niki, dat is wel even een tegenvaller, maar gelukkig hoeft ze hem niet zolang te dragen.

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ niki aah wat sneu maar je moet eens zien hoe snel ze er mee uit de voeten kan ;)
    En het is voor een goed doel :)

13. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Niki. Echt sneu zeg! Maar inderdaad voor een goed doel.
    Dani. Beterschap met je zieke kindjes. Echt zo vervelend voor jou en de kids.

14. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    hallo meiden,
    ik ben bang dat ik jullie een beetje verwaarloosd heb de afgelopen tijd, maar gelukkig gaan jullie gewoon door met kletsen ;)

hier erg druk geweest, de eerste 3 werkweken zitten er weer op. Heerlijk om aan het werk te zijn, maar tis wel even wennen naar het zoeken van een goed ritme. Verder heel druk geweest, mijn man is veel weggeweest dus zat er veel alleen voor met lavendel jr. allemaal goed gegaan, maar geen tijd of geen puf gehad om daardoor 's avonds mee te kletsen.

vandaag ben ik jarig, en heb nu ff geen visite, dus probeer een poging om terug te lezen. Verder gaat het overigens allemaal goed hier.

@ fruit/groentevraagje, hoeveel gram fruit en groente 'moeten' de kinderen op deze leeftijd eten? in het boekje van het cb staat als advies 2 a 3 eetlepels. Vind ik een beetje vaag, zeg maar gewoon hoeveel gram das voor mij duidelijker;)

fruit gaat erin als koek, groente gaat nu ook goed. Afgelopen paar dagen heeft ze voor het eerst aardappel gaat, een pureetje van aardappel, witlof en appel. Ze vond het heerlijk.

15. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    helaas....zit bij te lezen maar tis zo veel....en nu staan mijn schoonouders op de stoep tot later maar weer

16. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Gefeliciteerd Lavendel.
    Volgens mij mogen/moeten ze 150 a 200 gram? Of heb ik het mis?
    Fruit gaat er hier ook makkelijk in. En groente... ik ben blij als er 1 klein minihapje gegeten wordt. Ik probeer het elke avond. Maar het gaat eerder slechter dan beter. Ik probeer het nu alke avond a la rapley maar nog geen succes. Terwijl we al 2 maanden bezig zijn!!!

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @liedepietje, heb geduld, doe desnoods even niks! Probeer het dan en paar weken later gewoon opnieuw.

@lavendel, gefeliciteerd!! En geeft niks dat je ons verwaarloosd, doe ik ook wel eens. Soms heb je er gewoon ff geen tijd of zin in.
    En wat fruit betreft, ik geef Job soms een heel potje maar als ik vers maak dan pak ik bijv een halve appel en banaan. Gisteren had ik een halve meloen met een appel in de blender gedaan. Heb geen idee hoeveel ze meten hebben.

18. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo, wat ben ik ziek geweest. Zaterdagavond ben ik ook geveld door het fijne kinderdagverblijfbuikgriepvirus dat hier in huis rondwaarde, en geloof me, jullie willen de details niet weten. Sinds zaterdagavond heb ik 1 snee brood op.

@dani, bij jullie gaat het gelukkig ook weer beter.

@jojo, ik dacht dat jullie zeehonden gingen kijken, maar het was dus met de hond op het strand wandelen. Ook leuk.

@hen, bij anderen vind ik een groot gezin leuk. Hier eerst maar eens zien wanneer ik een 2de wil.

@suzannes, fijn hoor, dat L nooit ziek is.

@blondie, fijn zeg een baas die zo goed reageerde.

@liedjepiedje, hier al een hele tijd 2 slaapjes. In totaal overdag zo'n 3 uur slaap, maar ook weleens veel minder.

@krekeltje, pfff even zware nachten dus. Sterkte!

@niki, bah wat een tegenvaller! Gelukkig hoeft ze hem niet zo lang aan.

@lavendel, gefeliciteerd!

@vraagje aan de ervaren moeders, hoeveel van die kdv virussen gaan we nog krijgen. We hebben er nou in 3 weken 2 gehad. Dat vind ik persoonlijk wel veel. Of moet ik daar toch rekening mee gaan houden...

19. Krekeltje

Hieperdepiep..........HOERA voor Lavendel.

Ja, zware nachten. Iemand nog ideeen wat we er mee kunnen?

20. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ff reageren,

@cb laat ze ook lekker lullen hoor.. hij gaat hardstikke goed en ga het mooi niet anders doen. Zoals bij velen gaat het er aan de ene kant in en aan de andere kant uit..

@niki, toch gestopt.. als het beter voelt waarom niet! Wat balen van het broekje, maar aan de andere kant, het is wel voor een goed doel.

@muggen, hier een paar.. was gestoken op mn ooglit.. helemaal dik dus van het weekend :cool:

@tijgeren/zitten, hier wel iets wat erop lijkt maar niet echt vooruit zegmaar.. en zitten gaat hardstikke goed! Kan best al wel los zitten enz.

@jojo lekker zo een dagje gehad. ik las ook precies het zelfde als de andere meiden.. maar het was dus wat anders :D

@groot gezin, eerst wilde ik er graag 4.. maar nadat we zolang hebben moeten klooien in het zh enz toch bijgesteld naar 2.. maar voorlopig zeker nog niet

@verkouden, hier ook geweest jari en ik allebij tegelijk.. niet echt handig als je de hele dag aan de telefoon zit!

@slapen, jari slaapt als ik vrij ben tot 8/9 u daarna niet meer krijgt ie rond 11 zn fruit. en ff daarna voeding. Slaapt dan van 13 tot 15 ong. endaarna doen we maar wat.. soms valt ie in slaap rond deze tijd.. maar nu dus nog niet. dan 20.30 naar boven en 21u slapen.

@lavendel, gefeliciteerd!! Geeft niet hoor, gebeurd ons allemaal wel.. soms is het gewoon drukker dan anders.. en qua fruit en groente, ik geef maar wat, ongeveer 3 eetlepels.. geen idee hoeveel gram dat is

hier gaat het lekker, vandaag thuis gebleven van werk.. niet zo lekker. al de hele dag koppijn enz. zal zo eens op hyves kijken.

Deel Deze Pagina