Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    beeb is helemaal goedgekeurd, jeeej! aaron is wel flink aan t snotteren en hoesten dus misschien dat ie daar vanacht ook last van had, aankomende nacht maar paramollie erin en heb m al neusspray gegeven, hopen dat t dan iets rustiger verloopt!

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    oh, maar Linde ligt ook niet meer in de bak hoor, ze zit in de maxi cosi als we gaan wandelen. Linde kan wel al een beetje zitten, maar nog niet erg goed, ook niet al te lang in kinderstoel, zouden we dan wel al doormogen naar zitgedeelte van kinderwagen? Wij hebben de Maxi cosi Mura 4

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    die van ons ook (bugaboo) maar het staat er wel op, geen id waarom

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    yes! gefeliciteerd!

5. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    Hier ook sinds vandaag in de buggyzit van de kinderwagen ipv in de bak, daar lag ze echt bijna klem in. Nu de wieg nog opruimen en dan is de babybabytijd echt voorbij :(
    Merkte van de week wat lichte jaloerse gevoelens bij de dikke zwangere buik van een collega. En dat terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik niet nog een 3e wil.. Rare dingen die rammelende eierstokken ;)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sjalleke ken je gevoel... nooit meer zo een heerlijk pasgeboren babytje... moet ik ff slikken hoor!

7. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Weerstand:
    Ff een korte uitleg:
    Bij een zwangere vrouw gaat de weerstand omlaag, omdat ze anders haar vrucht afstoot (=foetus een vreemd object in je lichaam en normaal zou je lichaam dat afstoten)
    En na een zwangerschap heeft dat tijd nodig om te herstellen.
    Dus als het goed is is het over een tijdje weer goed gesteld met onze weerstand :D

Siep: hier is de fles van 19u ook de 3e en laatste fles.
    En die drinkt ze nog steeds helemaal leeg.

Niki: ze lijkt er niet zoveel van onder de indruk te zijn.
    Fijn dat ze wel goed heeft geslapen... O, zie dat er te vroeg gejuichd is.
    Ik hoop dat het vannacht beter gaat.

Lavendel: ik weet niet hoe flink jouw baby is, maar R2 is nu pas net uit maat 86 en die is dus nu al 3 jaar.

Hen: gefeliciteerd met de grote man!

Trishka: wow, heftig zo'n spooknacht.
    Ben je de dag wel een beetje doorgekomen?
    Fijn dat de beeb is goedgekeurd

Dani: succes bij de EHBO

Suzannes: toevallig heb ik Regan 2 dagen geleden overgezet in het zitgedeelte van de wagen.
    Het babynestje werd echt te klein en ze wilde zelf ook graag wat meer zien als alleen de lucht ;)

Patje: ah wat lief dat je dochter dokter speelt.

Morgen BIG checkup bij het CB.
    Ze moeten alle drie :)
    R1 moet prikjes, ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren.

En lekker druk hier geweest vandaag:
    R1 is aan het oefenen zonder zijwieltjes
    R2 is sinds gisteren aan het plassen op het potje en
    Regan heb ik vandaag voor het eerst in de loopkar gezet (op de schommelstand, die zit er ook op)
    Regan was zo aan het jammeren in de box en in de loopkar zitten vond ze helemaal geweldig :D

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Niki, heb nu wat kleertjes besteld in 86. Dan is je dochter inderdaad niet te lang ofzo, maar ze komt zo lang over. Sneu van de nacht, hopelijk went ze snel.

@ hen gefeliciteerd! fijne dag?

@ wagen, lavendel jr ligt nog in de wagenbak. Zal alleen niet lang meer duren

@ patje, haha, ik moest je berichtje ook even paar keer lezen voordat het met mijn slaperige hoofd doordrong. Was de dokter wel lief?

@ Thriska wat fijn dat het goed is!

@ Blondie, uh 3 jaar en nog in 86? Mijn dochter is niet heel flink ofzo, heb momenteel geen idee hoe lang en hoe zwaar, dat weten we pas over 3 weken als we bij cb zijn geweest. Succes morgen bij cb!

@ lavendel jr kan een beetje zitten, nog niet lang, en zeker niet als ze van alles om haar ziet liggen want dan wil ze het grijpen en voor je het weet valt ze om. Moet wel zeggen dat ze elke dag beter en meer kan zitten, behalve als ze moe is;)

nou meiden, ik ga mijn bed opzoeken trusten!

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Lavendel: ja, echt waar. Hij is echt pas sinds de zomer over naar 92.
    En ik heb hem zelfs nog een broekje van maat 80 aangehad en die pastte ook nog.
    Maar ik moet wel zeggen dat hij vrij klein en smal is.

Maar het zou dus zomaar kunnen zijn dat 86 nog echt te groot is volgend jaar ;)

10. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    ik lees dat een aantal kindjes nog in een bak liggen of zitten.. waarom hebben jullie dat gedaan?,, elize zit voort los op de grond te spelen, en is voort het eerst gaan staan.. zo sweet.. maar die bak is er hier al een tijdje uit hoor..

groetjes..

11. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

2 flessen: inderdaad nog de 1e voeding, en pap voor het slapen gaan. Dus:

8.00: 210 melk
    10.30 u fruit
    14.30 boterham
    18.30 uur groente
    20.00 fles pap 210

Wandelwagen: L lag klem in de bak toen ze 5 mnd was.

Thriska van harte proficiat met je goede 20 weken echo!
    Heb je al een mooi buikje? Hoe gaat het met je man?

Blondie, wat een knappe kindjes heb jij al!

Hier vandaag een hele zielige L. Heel erg last en krijsen... :(
    Morgen weer een nieuwe dag, hopelijk beter dan vandaag.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier vandaag overdag ook een fles minder gedaan.
    Heb fruitsap gegeven ipv melk om 11 uur. Om 13.30 uur wilde hij wel echt een fles en toen ook echt weer om 18:00 uur. Ik hoop dat ie vanavond ook geen fles meer hoeft...

13. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @kinderwagen: Hier ook al een hele tijd over naar het zitgedeelte, meneertje moest en zou alles rondom hem zien!

Trouwens, Emeric heeft dit weekend de 1ste x in de autostoel gezeten;) Dan vind ik pas echt dat de babyperiode volledig voorbij is! Is wel enkel in 1 van onze auto's dat de autostoel er al in zit want in mijn auto neem ik hem nog steeds mee in de maxi-cosi.
    Hij vond de autostoel trouwens echt schitterend!
    Was zo onder de indruk dat hij de hele rit naar zee (ong. 3 kwartier rijden) niet heeft geslapen, terwijl hij anders altijd slaapt in de wagen!:D

@Trishka: Zoooo fijn voor je dat alles ok is met de beeb! Al naampjes in gedachten?

@Blondie: Succes met de groepscheck-up:D

@Sjalleke: Ik herken je gevoel ook! Mijn verstand zegt van nog te wachten met een 2de kindje maar mijn moederhartje schreeuwt om nog eens zwanger te mogen zijn:) Lijkt me zooo moeilijk als je echt weet dat het de allerlaatste keer was!

@All: Hier een ziek mannetje.. Hoest heel erg, zit helemaal vol snot en het zieligste vind ik nog dat hij geen stem heeft...
    Hij maakt niet echt koorts maar wel wat verhoging 37,8°c
    Denk dat ik toch maar even de kinderarts bel morgen.
    Ohja en mijn mama is vandaag naar de gyn geweest en alles is super goed!!! Heeft het hartje horen kloppen en alles liep goed.
    Ze is nu 6weken en 4 dagen, baby is uitgerekend voor 19mei:)
    Mijn duimen draaien voor hen dat het zo blijft gaan!
    Ga nu naar bed!
    Slaapwel!

14. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden, ik meld mij even als tijdelijke meelezer. Vorige week op sollicitatiegesprek geweest: direct aangenomen en ook direct gestart voor een tijdelijke klus voor 6 weken. Inmiddels is ook het andere wat nog in de pijpleiding zat er goed uitgekomen, en daar ga ik over 2 weken starten... betekent dat ik zometeen tijdelijk even met 2 banen zit en fulltime ga werken (opa en oma springen bij). Vind het super, maar wel even erg druk en erg wennen na zoveel maanden thuis.

15. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    heb nog niet teruggelezen, maar we gaan verhuizen! gisteren deal gemaakt voor een nieuw huis, leuk!! Wrs al 1 december erin, dus zal drukke tijd tegemoet gaan!

16. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Suzannes proficiat een nieuwe woning, die drukke tijd kan ook leuk zijn.
    Een nieuwe woning een nieuwe omgeving altijd spannend.

Pluutje Hoera een nieuwe baan, hopelijk bevalt het.

jojogirl beterschap met kleine, altijd rot als ze ziek zijn. dan wil het liever altijd zelf hebben.
    En leuk zeg een klein broertje of zusje voor jou, spannend lijkt me dat vooral als het je eigen moeder is en je maakt dit van kortbij mee.

Hier gistren naar het cb geweest.
    ze raden aan Milan uit een gewone beker te laten drinken, nou ik vind het maar niks, word dan toch alleen maar rommel.
    of doen jullie dit wel al?
    Hij was 8 kilo en 68 cm, dus dat gaat de goede kant op, alleen zei ze dat hij onder die middelijn bleef zwerven en nu een stuk na onder was gevallen.( komt door het kruipen lijkt mij)
    De nachten gaan hier nog altijd goed om 20:00 naar bedje en om 7:30 maak ik hem wakker.
    Middag eten vind hij wel nog altijd vies, wel gistren gestart met yogert en aarbeitjes erin, dat vond hij heerlijk.

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Vosjejemi: Wat een prachtig mannetje is Milan! Ik vind het trouwens wel prima hoor, Emeric was laatst 8kg280 dus scheelt niet zoveel hé en die is zelfs een pak groter, 72cm dus ik vind Milan dan in verhouding echt super!
    Drinken uit een bekertje; in het kdv drinkt Emeric soep en water uit een bekertje en dat gaat prima naar het schijnt.

@Pluutje: Druk druk druk! Hopelijk bevalt het maar dat komt vast wel goed:)
    Succes ermee!

@Suzannes: Oh leuk een nieuw huis! Enkel het verhuizen zelf is altijd een heel gedoe hé!
    Jullie ook succes met de nieuwe woonst en vooral gefeliciteerd!

@All: Ik ben officieel met verlof voor de komende 2 weken! Normaal moest ik vandaag en morgen ook nog werken maar ben deze middag naar huis gekomen en heb nog 2 daagjes bij genomen omdat de kleine man ziek is.
    Morgenvroeg naar de kinderarts...

18. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Debby. Ik moet net zooo lachen. Z. deed exact hetzelfde als wat Sam deed. Zo met haar kont omhoog en hoofd op de grond. Zo grappig!

19. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Net L. een rijst-cougette hapje gegeven en ook nog wat ingevroren. ze vond het best lekker.

Voor onszelf een heerlijke lasagna en frisse salade klaargemaakt..

20. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

#2820 Krekeltje, 29 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2011
    het zoontje van een vriendin zag het ook al doen hihi.

Suzannes, proficiat met het nieuwe huis!

En pluutje, jij met je baan! Effe druk dus.

Ik heb bij de intertoys 7.50 euro gewonnen!!! Heb er meteen een nijntje wiel met duikelaar voor 'gekocht'. Kan niet wachten om morgen met L te gaan spelen.

Deel Deze Pagina