Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    he wat een goed nieuws allemaal!

pluutje feli met je nieuwe baan!

suzannes: feli met je nieuwe huis!

jojo: feli met de echo van je moeder!
    is e trouwens al 9 kilo? Want onder de 9 kilo mogen ze niet in het autostoeltje he... als je dan moet remmen blokkeert het riempje niet... doet het pas vanaf 9 kilo.
    Hier wacht ik er zowieso nog ff mee. Schijnt zowieso iets beter te zijn om langer te wachten maar ik wil eigelijk dat sam pas daarin gaat als emma ook doorschuift naar een volgend stoeltje (duim duim duim)

vosjejemi: ik heb een speciale oefenbeker van difrax... daar gaat het iets beter mee maar nee hoor, ben al blij als ie
    uit een tuitbeker wil drinken.

liedjepiedje: ze wil ook zelf gaan zitten!

niki sam houdt niet zo van rijst... wel van pasta bleek vanavond maar weer...

krekeltje leuk iets winnen!

Ik heb een prive intertoys op zolder :p Heb alles nog van Emma bewaard en ik had echt veel te veel.
    Nu weer zo een opblaasrol ding waar ze achter aan kunnen tijgeren en een draaitol van zolder gehaald.
    En het leuke is dat emma het ook weer vergeten is dus ze spelen heerlijk samen.

Vandaag heerlijk genoten op de klimduin in schoorl van mijn kids. Zo leuk! Nu sam zelf zit kan hij veel leuker spelen. Hij geniet er echt van.
    Hij at trouwens wel zand op haha... dus toen hebben we hem maar even in de wagen gezet ;)

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Debby: Nee hij is nog geen 9kg maar doordat hij zo groot is komt zijn hoofdje al tot aan de rand van de maxi-cosi en volgens wat ik gehoord had moeten ze dan toch over naar de autostoel niet?
    Wij hebben de autostoel van maxi-cosi Tobi, kan nog best plat liggen ook.
    Leuk zo'n eigen speelgoedwinkel op zolder:D
    Zo'n rol om achteraan te zitten is trouwens wel erg leuk speelgoed, had mijn broertje ook toen hij baby was (17jaar geleden;))
    Gezellig dagje gehad lijkt me, ik en Emeric hebben ons ook even buiten gezet en toen ging hij gras eten niet zo'n goed idee:D

@Krekeltje: Wat een leuk nijntje!

@Niki: Heb nog nooit rijst gegeven ga ik ook eens proberen.

@Nu naar bed, morgen ochtend naar de kinderarts

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Oh nog juist even spammen;)
    Afgelopen zondag op de zee-hondenwandeling met zijn nieuwe hemdje van p'tit filou;)

4. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    En nog 1tje van vandaag
    Spelen in het gras!

5. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ok ok de laatste:D
    Prinsheerlijk in de autostoel

6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    jojo: volgens mij zit ie al harstikke goed in de autostoel. soms hoeft het qua kilo's ook niet helemaal te kloppen. een vriendin van mij heeft een grietje van 3 en die is 10 kilo haha..zou ze net sinds 1 kilo pas in de autostoel mogen officieel haha.

Leuk blouse'je joh!!!!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojo ik weet het eigelijk niet... maar dat is wat ze in de winkel vertelden...

o en meiden het is mamamazzeldagen dit weekend he bij prenatal. 20% korting op alles (alleen op autotstoelen 15%) dus als je op zoek bent naar een vervolgopvolgstoeltje is dit je kans...

8. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Debby ik ben wezen kijken naar de autostoellen, en nog was babydump goedkoper.
    Maar Milan kan denk ik tot aan de kerst in de maxi cosi
    , nog genoeg ruimte behalve de benen dan.

Voor welke autostoel gaan jullie?
    ik denk dat ik de maxi cosi tobi koop.

Jojogirl. zo te zien zit hij heerlijk in de autostoel, en wat een leuke blouse, die vind ik ook leuk voor Milan.

Krekeltje, altijd leuk om dingen te winnen.
    Ik heb ook nog veel speelgoed van de oudste.
    Heb nog kado bonnen van de doop van intertoys weet niet wat ik er moet kopen.
    Ben het denken aan duplo en dat weg zetten.

Wat een heerlijk weer trouwens wederom vandaag.
    Wij gaan straks naar het gaia park.

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Heey allemaa

Zo kids op bed ff tijd om te reageren ;)

Wat een heeerlijk weer krijg gelijk vakantie gevoel :p en we boffen dat we vrij zijn toch? hihi

@ Jojo ohh hij zit mooi in die stoel! kan ie veel meer zien ;) Hier al ruim 10 kilo maar nog in de mc hoor haha til me wel een breuk oef!!
    Hoe was het bij de kinderarts?

@ Debby thnx voor de tip van Prenatal.
    --
    Wij zoeken nog een stoeltje maar denk dat ik die voor Jarno koop en dan Arjen doorschuif. Maar de stoel van Jar is zo verkleurd.. (was zwart/grijs) misschien ff een hoes erom..
    welke autostoelen hebben jullie? Voor Jar hebben wij de maxicosi Priori.

@ Vosjejemie hier ook bij de benen weinig ruimte.. hoofd schiet ook al aardig op. Jarno hebben we met 9 maanden overgedaan geloof ik..
    wat is gaia park? :)

@ krekeltje leuk zeg wat winnen;)

@ Pluutje van harte met je nieuwe baan!!

@ Suzannes leuk een nieuw huis gefeliciteerd! in de buurt waar je al woonde of andere plaats?

Hier ook eerst een tuitbeker hoor.. pas vanaf 9 maand hoeven ze uit een grote beker en ach een jaar is ook geen ramp :p :p
    ze moeten toch ook zelf kunnen drinken..

Hier nog niet zelf zitten.. Arjen is zo ondernemend dat ie gelijk z`n kont onderuit gooit om te tijgeren haha
    uit zich zelf heeft ie er ook nog geen zin in wil meteen weer staan e.d.

Er komt een voortandje aan en nog meer bobbels lijkt wel of ze allemaal tegelijk komen. Ook te zien aan de luiers. pff wat dun en zuur hele billen kapot arm mannetje.. soms is t niet eens een poep luier maar een scheet met gevolgen :D

Nou ik ga een wasje ophangen en heerlijk genieten van de zon!

xx

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    voor emma heb ik een tobi en die kan over een maand of 6-8 over. Sam kan nog wel een aantal maanden in de maxi cosi en in de tussentijd die rest gebruik ik denk ik even een stoeltje van een vriendin. Vind het jammer om zo een duur stoeltje te kopen anders.

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Jojo: fijn dat alles goed was met je mam, ik duim ook mee.
    Leuke foto's zeg

Pluutje: succes met de 2 banen en kijk je wel uit dat je niet teveel hooi op je vork neemt?

Suzannes: gefeliciteerd met de nieuwe woning

Vosjemi: ik begin daar nog niet aan (gewone beker) doe dat over een tijdje wel.

Krekeltje: gefeliciteerd met je prijs

Autostoel: ik had gehoopt Regan in de Romer King te zetten waar R2 nu in zit,
    maar hij weegt nog geen 13 kg dus hij mag nog niet doorschuiven... dilemma ;)
    R1 heeft trouwens een Maxi Cosi Rodi (vond de naam zo leuk :p)

CB was goed verlopen, we zijn er anderhalf uur mee zoet geweest hihi.
    En als laatst kreeg Reese zijn prikje. Hij deed het geweldig en gaf geen kik.
    Ben zo trots op hem.
    R2 is echt maar een klein manneke, hij is nu met 3 jaar 93 cm en 12,9 kg (vandaar dat sommige maten 86 nog passen ;) )
    R3 was nu 105,5 cm en 17,8 kg
    Regan's stats staan in mijn onderschrift

12. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    hoi

Jeetje, hier erg druk, over 6 weken ( 15 november) al de sleutel, dus nu eerst druk met alles omtrent koopovereenkomst / hypotheek / notaris etc. En al rondnuizen wat we allemaal moeten kopen enzo.

Iemand tips waar je een mooie eethoek kan scoren?

zal morgen eens even teruglezen.

13. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    dag dames,

is weer even geleden, erg druk vandaar niet echt tijd om even mij te melden.. haah...

dank voor alle felicitaties! hij is heel erg verwonnen;)
    enorm veel playmobil:D

Ritme: hier gaat t beetje anders op moment, met veel moeite heb ik afstand gedaan van de borstvoeding, heb er wel rot gevoel over maar t is beter zo, ze beet me de laatste tijd zo erg, dat t zelfs bloedde. iedere keer pijn bij t voeden schiet niet op. voeding zat, sta nu nog op klappen, maar ik heb me besluit genomen, vond t echt moeilijk, maar steeds maar die pijn schiet ook niet op. en ze vond t zelfs leuk ook..:(
    heb er wel een traantje over gelaten, maar denk dat iedereen dat wel heeft, ik hou in mn achterhoofd, dat ik ooit (mogen er nog meer komen) weer bv ga geven.. ach eens zal je toch moeten stoppen. Ben wel trots op mezelf dat ik zo goed heb volgehouden:D.

nu gaat t hier zo een beetje:
    ong 7.00 fles
    rond 10.00 fruit
    rond 12.00 brood en fles (150)
    soms wil ik de fles schuiven naar 13.00 dan doe ik er 180 in, dan slaapt ze hele middag.
    16.30 groente
    en rond 19.30 fles

als ze tussendoor wakker word, krijgt ze nog lange vinger, en lekker sapje;)

Moet t weekend werken, dus zal er niet veel van komen denk om me hier te melden. k probeer uiteraard wel;) morgen moet ik van 7-15 en zondag van 15-23. op zich wel lekker paar uurtjes werken;)

En wat een geweldig weer is het zeg.. we hebben zelfs met de verjaardag van de oudste buiten gezeten.. t was bijna nog te warm hier tussen de huizen.. Heerlijk:D... en de kindere ravotte:p

suzannes@ leuk nieuwe woning...gefeliciteerd!!
    zieke kindjes@ beterschap allemaal.. hier begint nr 2 met waterpokken:(...zijn we dus weer een weekje zoet mee:(

14. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @autostoel hier van de week de maxicosi axxis gekocht heb m nog niet maar leek me wel handig dat ie 90 graden kan draaien. ga m zodra ik hem heb gelijk gebruiken qua gewicht kan het makkelijk

15. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    hier geen twijfels meer over bv, heb een dip gehad en kolf nu weer voldoende! alleen heb ik het gevoel dat ik m te kort doe ofzo, hij krijgt smorgens bv rond 11 fruit daarna nog bv dan slaapje van 2u word ie wakker een korstje en 17 bv daarna tussen 18 en 19 groente en als laatst 21u weer bv! moet ie nog wat extra krijgen? geef m wel wat water tussendoor

16. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Patje20 naar die stoel heb ik ook geken, maar ze raden hem af hier bij de prenatal en babydump. hun zeiden tegen mij bij de bubydump dat ik dan beter de goedkopere of de ietjes duurde kon pakken, omdat hij uit de test niet helemaal top is uitgekomen.
    maar ik denk dan weer waarom verkopen ze hem dan dan zal die ook wel goed zijn.

Gaiaprark is een dierentuin.
    GaiaPark ZOO hij is heel mooi vind ik.
    en ik woon er 1 minut vanaf, dus ik wandel er vaak doorheen.

17. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @vosje, had ik ook gelezen.. maar als ie dan echt niet zo goed zou zijn moeten ze hem ook niet verkopen lijkt mij idd ook..

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    patje20 in principe zijn alle autostoeltjes ok hoor... anders mochten ze hem niet verkopen.

De priori (de gewone dan) schijnt ook niet heel goed te zijn met een zijdelingse botsing... en je kan het beste voor isofix kiezen geloof ik... nou vind het allemaal maar lastig. WIj hebben nu de tobi en die blijft mooi.

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    autostoel: Voor Matthijs straks de Axxis. Nathan is al over naar de ferofix van Maxicosi. Hij is nog niet zo zwaar maar wat lengte betreft kon hij al in de vervolg stoel Nathan was steeds aan het zeuren omdat de Axxis te strak zat en die kon niet meer omhoog. Nu staat de Axxis dus even op zolder en daar gaat Matthijs straks mooi in..
    Wij hebben trouwens bij beide stoelen en de maxicosi een stoelhoes. Ze zien er echt nog als nieuws uit daardoor.

20. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Blondie, ze moet van de zomer in 86 zitten anders heb ik niets aan die leuke zomerkleertjes!
    @ Pluutje, eerst gefeliciteerd met je baan! Top, maar ook wel spannend. Heel veel succes ermee, en wie weet gaat het bevallen!
    @ Suzannes, gefeliciteerd met je nieuwe huis! Leuk joh, dat wordt een drukke maar leuke tijd. Een huis helemaal naar je zin, of moet je nog veel klussen?
    @ Deb, haha dus altijd handig zo’n speelgoedwinkel op zolder!
    @ Autostoel, gut….daar moet ik mij toch ook in gaan verdiepen.
    Pffff de rest kan ik niet zo goed onthouden. Lekker drukke werkweek gehad, wacht nog op mijn man die thuis moet komen en dan kan het weekend echt beginnen.

Kunnen jullie even kijken naar het schema van mijn dochter, deze week drinkt ze de fles na het fruithapje niet op, is het dan tijd om een fles te laten vallen? En heeft ze nog meer nodig…of zitten we zo goed?
    07.30 fles 180cc
    11.00 fruithapje
    11.30 fles 180 cc (ze houdt de laatste dagen 100-60cc over)
    15.30 fles 180 cc
    16.30 groente
    19.30 fles 180 cc

Deel Deze Pagina