Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Hier ook problemen met de tuitbeker. L snapt niet dat ze er aan moet zuigen. Met siliconentuit wel, maar harde niet. Dan is het gewoon 'hee nieuw speeltje'.
    Die siliconen snapt ze wel, maar komt niet altijd genoeg uit.
    Tupperware niet, en nuby ook niet.
    Verder mepal en bambino ook geprobeerd, maar is het ook niet....:cool:

2. Krekeltje

Niki, ik hoop dat je vanacht een betere nacht zal krijgen. Balen zeg dat ze niet kan liggen hoe ze wil.

Avent antilekbeker: ik weet zeker dat ik hem ergens afgeprijsd zag, maar waar ook al weer?

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @krekeltje was trekpleister :) ga m ook halen!

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    hier drama heb van 20u tot 22.30 met huilende krijzende jari gezeten wilde geen borst helemaal niets uiteindelijk heeft ie m na 2 uur toch genomen en is lekker gAan slapen... vaag hoor ga nu slapen ben helemaal kapot

5. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees hier dat meer babies er een potje van maken 's nachts:( Dus dit zijn de alom gevreesde gebroken nachten? Sim weet hem idd goed te breken. We slapen al een week of twee met het raam 's nachts dicht, om te voorkomen heel de buurt wakker ligt. Ze ligt ook echt te krijsen.
    Please kan iemand mij vertellen dat dit een tijdelijke fase is! Een tijdelijke fase van zeer korte duur:(:( 2a3 uur slaap per nacht en een nieuwe job, is niet echt een fijne combi:(

Ontbijten, grut door de wasstraat en in de kleding, inladen, afleveren, wegwezen...

6. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi dames,

kom ook weer ff buurten :)

@verkoudheid, waterpokken, griepen, beterschap allemaal!! hoop dat de mama's en kindjes snel weer opgeknapt zijn. Griep heerst kennelijk weer.

@Pluutje gefeliciteerd met je nieuwe baan! Bevalt het een beetje?

@gebroken nacht, helaas zijn deze hier ook weer terug sinds een weekje. We weten niet waar het aan ligt. Over het algemeen slaapt R van 20.00 tot vroeg in de ochtend 6.00-7.00. maar sinds een weekje wordt ie s'nachts gewoon wakker tussen. Soms 2.00, 3.00. Vannacht was het om 23.00. Flesje erin en dan slaapt hij weer voor ongeveer 5 uurtjes door. maar de aaneengesloten nachten zijn er niet. Denk zelf dat hij misschien toch overdag te weinig drinkt waardoor hij s nachts weer verlangd naar een flesje. Verveledne is dat ons kleintje helemaal geen speen wilt. Vroeger toen hij een maandje oud was, lukte het om de nachten te rekken met een speen.

@oppasoma. Mijn moeder past iedere vrijdag op de kleine bij ons thuis. Ondanks dat we echt tegen haar zeggen dat het haar oma dag is, kan ze het niet laten om toch voor ons een heerlijke avondeten klaar te zetten. Niets is zo lekker als mama's eten :D ze zuigt en stof ook regelmatig de benedenverdieping af.

@Maxicosi, die van ons zit nog in de maxi cosi. Hij kan nog niet echt goed zitten. voor;opig blijft het nog zo. maar aangezien zijn beentjes buiten beginnen te bungelen, gaan we de opvulkussen wel eruit halen. Dan kan hij nog een paar maandjes mee.

@eetstoel, hebben jullie al een eetstoel voor de kleine? Ik weet niet wanneer hij daarin mag. Hij probeert steeds meer te zitten, maar hij heeft nog echt ondersteuning nodig. Nu geven we hem zijn hapjes in zijn wipstoeltje. Ik ben wel wezen kijken voor een eetstoel maar vind het zo groot voor hem

@1ste kinderfeestje, jaja we horen er nu officieel bij de papa en mama's club. afgelopen zaterdag had R zijn eerste kinderfeestje. Het was heel gezellig en natuurlijk hardstikke lekker weer. Er was een groot kleedje op het gras gelegd waar alle kids konden kruipen, lopen spelen. De jarige was 1 geworden. Ben nu al aan het nadenken wat we met R's eerste verjaardag gaan doen, aangezien het wel hartje winter is ;)

@dilemma opvoeding. Onlangs een aanvaring met schoonfamilie gekregen, waardoor je toch in een dilemma komt te staan. We hebben een bepaalde opvoeding voor het oog die wij ons zoontje zeker willen meegeven. Dan gebeurt er iets (door anderen gedaan) dat tegen je principes in gaat. Wat doe je dan? kies je het verstandige pad om de vrede met de fam. te behouden. Of ga je op de strepen te staan omdat het in het beste belang is van je kind. Allemaal nieuwe ervaringen waar wij toen er nog niet was niet bij stil stonden. Heb ergens op het forum ook al een topic geplaatst over de aanvaring. Dat is wel ff minder. Overschaduwt toch je pret en geluk.

@kraamvisite, yeps hier gaat het ook nog steeds door. Beschuit met muisjes doen we niet meer.

fijne werkdag nog allemaal

7. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tuitbeker, ik heb er 1 van nuby met zachte tuit. Daar drinkt hij best goed uit.

@ niki, ik roerbak groente regelmatig. Als ik het voor mezelf niet zou koken doe ik dat voor R ook niet. Misschien is dat een idee?

@patje, jullie blijven maar aan de beurt met wakkere kindjes he, sterkte!

@pluutje, sterkte met de combi werken / gebroken nachten. Hier was het inderdaad anderhalf a 2 weken en toen sliep meneer weer lekker door.

@kinderstoel, zijn we hier rond 6 maanden gaan gebruiken. Ons mannetje zit ook nog niet lang los, maar in de kinderstoel gaat het heel goed.

8. Krekeltje

Wij hebben ook al de kinderstoel al zo'n 1,5-2 maanden in gebruik.

Pluutje, zwaar he die nachten. Zeker met je nieuwe baan, dat kost toch altijd al veel energie. Geloof dat blondie nog wat energie over had, misschien kan die je helpen? :p

Shaida, zal zo eens lezen over die aanvaring, maar nu eerst wil L haar fruit.

L werd vanmorgen een uurtje (weet ik mag niet klagen) vroeger wakker, helemaal overstuur. Zit haar rompertje onder het bloed.
    Ze heeft al een tijdje exceem en hier ook een hormonenzalfje voor. Maar vanacht kennelijk nogal kriebel gehad, want ze had het dus goed open gekrabt. :( Ach gut....
    Nu gaat het wel weer met de kriebeltjes.

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    krekeltje: L. haar exceem gaat best goed nu. heeft ze ook al bijna vanaf het begin. heb dr net pas voor het eerst een melkproduct gegeven. had aardbei met yoghurt door de staafmixer gedaan,ze vond het heerlijk. nu kijken hoe ze erop reageert. aardbei mag niet te vroeg maar vond dat het nu wel moest kunnen toch? hebben jullie dat al gegegeven?

10. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2890 Shaida, 4 okt 2011
    Laatst bewerkt: 4 okt 2011
    @Krekeltje: R heeft ook last van uitslag rond z'n mondje. Verschillende zalfjes geprobeerd "lanette vaseline, huizingacreme" helpt allemaal niet. Alleen de hormoonzalf. We hebben nog niet kunnen achterhalen waar het aan ligt. Het is inderdaad erg vervelend.

@Niki, alleen met fruithapjes heeft hij weleens aardbeien meegekregen, maar vers nog niet. Tot zover vers alleen nog appel, peer, banaan, mango en kiwi. Btw gesproken over fruit sinds een paar dagen laat ik hem meesnoepen als ik een mandarijntje eet. Mag dat? R vind het leuk om samen met ons te eten en het liefst hetgeen ook wat wij eten.

11. Krekeltje

Nee, L heeft nog geen aarbeitjes gehad. Ik heb het idee dat ze die uitslag kreeg na een potje waar mandarijn in zit (van jumbo).
    Werd na een tijdje minder. Dokter dacht dat het daar niet aan kon liggen, leek hem geen voedselallergie. 2 dagen terug weer dat potje gegeven en is weer erger. Misschien dus toch?

Shaida, mandarijn mag wel, alleen is een citrusvrucht, dus kindjes kunnen er op reageren. Even kijken dus hoe je zoontje het doet.

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Aardbeien: Wij hebben wel al aardbeien gegeven (vers) in het begin toen Emeric nog geen fruit kreeg had ik eens aardbeien gegeven en een dag later stond Emeric vol rode stipjes dus toen dachten we dat hij via de moedermelk reageerde hierop maar nu hij het zelf gegeten heeft heb ik geen reactie gemerkt..

@Patje20: Raar zeg dat J. zo overstuur was! Verder wel een goede nacht gehad?

@Niki: Vervelend van de gebroken nachten! Lijkt me ook niet zo makkelijk om met zo'n ding te slapen... Sterkte ermee!

@Pluutje: Jij ookal gebroken nachten! Was jij nu niet aan het afbouwen met de bv? Krijgt ze 's avonds een fles voor het slapengaan? Mischien heeft ze nog wat honger? Weet het niet hoor denk maar even met je mee... Sterkte in ieder geval!

@Shaida en krekeltje: Wat zielig zo'n eczeem! Beterschap ermee!

@Kinderstoel: Hier ookal in een kinderstoel sinds een maand ofzo, hebben wel een stoel die je kan verstellen dus platter of meer rechtop kan zetten. Heel handig.

@All: Emeric is nog steeds zo verkouden.. Zou nu toch wel wat moeten beteren? Hij word 's ochtends ondanks de eucalyptus zetpil helemaal snotterig wakker en kan dan echt met moeite drinken..

Oh ik wil nog even foto's spammen echt lief:D

Met zijn nieuwe badjas van Woody

13. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Nog eentje met de badjas maar deze keer ook tandjes aan het poetsen:D

14. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    De laatste hoor ;)
    Flink zitten.

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Nog eentje? :)

Ging even piepen tijdens een dutje, hij lag zo schattig te slapen:p

16. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jojo, lieve foto's

@krekeltje, oh, wat zielig.

@aardbeien, toevallig van het weekend de laatste uit eigen tuin gegeven. Geen reactie gemerkt. Ik geef ook wel eens stukjes sinaasappel, ook geen reactie.

17. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @jojo, lieve foto's!

@aardbei, daar ga ik hier nog even mee wachten.

@niki, wat vervelend voor je meisje, zal idd niet lekker slapen. Wbt de tomatensaus, ik doe daar nog parmezaanse kaas door en rauwe olijfolie (extravergine).

@krekeltje, wat6 zonde dat ze zich heeft opengekrabt! Hopen dat ze gauw van dat vervelende eczeem af is.

Hier heeft elisa vanochtend een poging gedaan zich aan de bank optetrekken! Ze stond met wiebelende gebogen knietjes! Waahhhhh!!! Het gaat zo snel nu! Voorik het weet lopen ze hier achter elkaar aan te rennen en te kletsen...

18. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Dag meiden, gister zw.test gedaan en was nega, we gaan er maar vanuit dat de test betrouwbaar is;), nu dus maar afwachten wanneer ongi komt.

@ beker, gister haar met een gewone beker laten spelen, heel grappig, ze pakte met haar beide handjes de beker zo in 1 keer vast en bracht beker naar haar mond. Net of ze wist hoe het moest.

@ Jojo hoe voel jij je nu? Leuk die foto’s!
    @ patje wat vervelend zeg van gisteravond.
    @ iedereen met gebroken nachten sterkte! Hopelijk is het voor zeer korte duur.
    @ pluutje ben je al begonnen met je nieuwe job dan?

@ kinderstoel, willen we binnenkort ook aanschaffen. Als iemand tips heeft….verder zit ze hier nog in de wipstoel als we fruit en groente geven.

@ shaida, das niet verkeerd een oppasschoonmaakoma J geniet er maar van. En wat betreft dilemma opvoeding, jij wilt je kind opvoeden op jouw manier, dat hebben anderen maar te accepteren.

@ krekeltje, wat sneu zeg, heeft ze veel last van eczeem?

@ aardbeien, hier nog niet gegeven. Die doen we volgend jaar wel weer. Verder al wel veel fruit, ook wel eens sinaasappel met banaan. Heb niet het idee dat ze reactie krijgt. Ook niet van de kiwi. Verder appel, peer, banaan, mango, nectarine, perzik, meloen, abrikoos (gewelde) al gehad. En mevrouw vind alles lekker.

ons meisje rolt sinds het weekend af en toe op haar buik, en weer terug. Mijn man had het gezien, maar ik geloofde hem niet echt:) tot ik het vanmorgen zelf zag :) nu moet ik het wel geloven;)

verder is het zo'n nieuwsgierige meid, dat gaat nog wat worden. Ligt ze op de commode, komt ze helemaal met haar hoofdje om hoog om te zien wat er allemaal gaat gebeuren.
    Sinds gister maakt ze ook weer andere geluidjes, vandaag hebben we weer een hoge gildag....tjonge wat kan dat geluid hard zijn van zo'n ukkie.

nu gauw verder met de was en alvast lasagne maken, hoeft het vanavond alleen nog in de oven

19. Krekeltje

Jojo, wat een mooi kereltje is het toch! Hij kan zo wijs kijken al.

Lavendel, nee op zich valt het wel mee hoor. Net nu een periode. Ze heeft wel een droog huidje, maar niet zoals sommige anderen echt helemaal onder ofzo. Gelukkig vaak alleen romp.

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    lavendel: wij hebben de bloom fresco en tripp trapp. de tripp trapp mogen ze echt pas in als ze fatsoenlijk rechtop kunnen zitten en hier zit ze pas een paar seconden alleen dus vind dr nog te klein voor de tripp trapp. de bloom kunnen ze al vanaf de geboorte in dus ze zit al een tijd bij ons aan tafel ideaal. maar voor straks zou ik de tripp trapp wel aanraden. doe je zo lang mee..

Deel Deze Pagina