Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Dani: Die beker is van Nuby, ik vind het persoonlijk wel een goeie, lekt (tot nu toe) ook niet.

@Hen: Fijn dat het beter gaat met de pokjes! Jammie, witloofschotel;) Ga ik mischien morgen maken.

@Blondie: Gelukkig is de koorts al wat gezakt! Arme meid!

@Pluutje: Hier natuurlijk geen "mama-doen" fase maar wel een enorme "Ik wil mama-fase"! Vind ik ook best lastig hoor, soms mag papa hem zelfs niet nemen en zit hij alweer met de armpjes wijd open mij aan te staren;)
    In het begin vond ik het wel heel schattig en voelde ik me toch wel vereerd, maar nu begint het soms wel lastig te worden;)
    Hoe was je nacht trouwens?

@Patje: Job had het druk op zijn 7maand-dag:D
    Succes met je schoonheidssalon;)

@Shaida: Hier op de boterham ook jam, smeerkaas, boter en 1x had hij een stuk boterham met honing van me gejat:)
    Weet eigenlijk niet of dit mag maar vermoed dat hier nogal veel suikers inzitten?

@Iosola: Kostenplaatje loopt behoorlijk op hé bij de dierenarts... Al moet ik wel zeggen dat wij een hele goedkope dierenarts hebben.

@All: Nu snel nog wat opruimen want binnen een uurtje moeten we naar een verjaardagsfeestje:)
    Deze ochtend de kindjes van mijn zus bij me gehad en lijkt alsof er hier een bom is ontploft:D

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    @jojo> honing kan gevaarlijk zijn voor die kleintjes vanwege een bacterie die in honing kan zitten, vandaar geen honing onder een jaar

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mama/papavoorkeur: dat wisselt hier mega sterk. Kinderen schijnen instinctief aan te voelen bij wie ze iets het beste te kunnen halen. Bijvoorbeeld, papa is toegeeflijker, mama knuffeliger etc...
    Toen ik zwanger was/pas bevallen was emma een enorm papas kindje. Ik mocht bijna niet in de buurt komen als ze aan het stoeien/knuffelen waren. Maar goed is ook logisch want ik kon niks door mijn bekkeninstabiliteit en emma en reno waren altijd samen.
    Nu is er weer een mama periode. Ze wil niet eens met papa mee boodschappen doen ofzo. Maar goed dat komt omdat ik heel veel thuis heb gezeten en reno veel gewerkt heeft.
    Wij beide zien het niet echt als compliment/afwijzing hier...

Sam is wel een mamas kindje op het moment. Maar goed, ik doe ook het meeste van de zorg...

O was wel schattig vandaag... mijn vader ging oppassen en sam gooide een paar boekjes uit een mand en mijn vader zei op een grappige, strenge toon: jij stoute jongen, dat mag toch niet!
    Nou sam schrok enorm en moest heel erg huilen. Arm joch... volgens mij wordt het een watje ;)

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Debby: hihi, dat Sam er zo heftig op reageerde.
    Zie het helemaal voor me

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @debby, hahah heel herkenbaar, je kan er bijna vanuit gaan dat het een gevoelig jongetje word!! Dit had Pim namelijk ook, en nog steeds. Als je boos op hem word gaat e heel hard huile en dan vind ik hem heeeeel aandoenlijk......

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    patje ik vind het stiekem niet zo erg als hij een beetje gevoelig wordt. Vanaf dat ik wist dat ik een jongetje zou krijgen is mijn schrikbeeld echt heel erg van die jongens die altijd maar vechten enzo... Lijkt me heerlijk zo een lief mamaskindje...

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Debby: Ik hoop ook stiekem een beetje dat Emeric zo'n gevoelig mannetje word, volgens mij gaat hij dat ook wel zijn hoor want hier vaak dezelfde reactie als Sam (hoe kan het ook anders;))
    Wanneer je ook maar een beetje je stem verheft gaat hij heel hard huilen, zo zielig:p

@All: Ik weet het even niet meer.. Ik dacht echt dat ik ongesteld ging worden had al een week verschrikkelijk pijnlijke tepels en nu sinds gisteren opeens bruinverlies.
    Alleen; het breekt nooit door heb nu 1 dag bruinverlies gehad met wel wat buikpijn maar nu is alles alweer voorbij...
    Dit is nu al de 2de x dat ik dit heb en nooit echt bloed gezien.
    Dit is dan toch geen menstruatie?
    Zou dit normaal zijn?
    Zal er wel even bij vermelden dat ik PCO heb mischien heeft het daarmee te maken?
    Geef ook nog wel borstvoeding mischien dat dit de "doorbraak" tegenhoudt?

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ohja! Daarom was dat! Ik had daar wel ooit al van gehoord maar was dat compleet vergeten...
    Gelukkig heeft hij dan niks overgehouden aan de gestolen boterham:)

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Is ook erg leuk!! Onze meid is veel zelfstandiger en stapt op alles en iedereen af. Is ook wel handig maar dit heeft ook wel wat.

Ik ben trouwens super trots op onze kleine meid!! Ze heeft vandaag haar tweede plaatje gehaald bij het zwemmen.
    Hadden we helemaal niet verwacht, wat ze hadden gezegd dat ze in dit jaar maar 1 plaatje zouden krijgen en dan 1 of 2 plaatjes als ze 5 worden. Nou ja, teken dat ze het goed doet.

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @jojo, wat vervelend, ik hoop dat je snel ongi word, dit is ook niet wat.

11. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Patje: Ja erg vervelend.. zou zo graag eens een normale cyclus hebben maar dat zal er helaas nooit inzitten...
    Zou wel handig zijn voor de toekomst voor een eventueel 2de kindje!

Ooh en gefeliciteerd aan Femke!! Flinke dame!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojo voor mijn gevoel hoort een doorbraakbloeding niet echt perse bij pco. Omdat je eitjes dan niet goed rijpen zou er ook geen opruiming plaats moeten vinden. Maar goed is meer een gevoel en niet wetenschappelijk onderbouwd...
    Ik denk dat het met de borstvoeding te maken heeft. Dat je cyclus langzaam op gang komt. Vandaar ook de gevoelige tepels misschien?

Nadeel van gevoelige mannetjes is wel dat ze misschien gepest worden (brrrrrrrr) zal hem dan wel wat weerbaarder moeten maken ;)

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojo was jij aan de clomid? Ik had met clomid een geweldige cyclus van 30 dagen (vergeleken met wat ik had was dat echt halleluja). Ik mocht van de gyn als ik aan een derde willen beginnen direct bellen en dan kreeg ik weer direct clomid... mag jij dat niet?

14. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Debby: Ja ik heb ook 2x clomid gebruikt. Voor een eventueel 2de kindje moesten we zowieso ook weer op voorhand een afspraak maken bij de gyn voor controle en dan gaan wij opnieuw aan de clomid ik had toen ook een betere cyclus maar oh wat zou ik het leuk vinden moest het gewoon spontaan gaan want toen moest ik elke 2 weken naar de gyn om te controleren of ik rijpe eitjes had en dan als ik niet ongi werd medicatie nemen om ongi op te wekken, ok ik ben de gyn echt verschrikkelijk dankbaar maar is toch telkens in de medische molen dat je terecht komt (al mag ik natuurlijk helemaal niet klagen als ik andere vrouwen hun verhalen hoor...)
    Ivm gevoelige jongetjes; ja die worden wss wel vaker gepest... mischien moeten we maar voor een goed evenwicht zorgen tussen gevoelige jongen en toch wel wat karakter:)

Had dit mischien wat eerder moeten posten;) Ga net naar toilet en bloed bij het afvegen dus volgens mij is het nu echt doorgebroken, vreemd lichaam;)

15. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Goedemorgen dames!

Nou ik ga weer naar NL! Gisteren geboekt. Van 15 nov. tot 24 nov. ben dus tijdens de sinterklaasintocht in het land!!!! Waahhhh heb er zo zin in!

@gevoelige jongentjes, luca huilt hier als hij slaapliedjes hoort en wanneer we boos op hem zijn. De tranen verdwijnen trouwens evensnel als ze zijn gekomen. Kusje en alles is weer ok.

@patje, wat goed dat ze een tweede plaatje heeft gehad! (heb overigens geen enkel idee wat het inhoud :D)

@blondie, gelukkig is de koorts gezakt. Hoe gaat het nu met je meisje?

16. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ff snel reageren op jojo en deb, hier ook pco (tenminste voordat ik zwanger werd) Maar had wel een cyclus van 36 ongeveer, maar geen eitje, het laagje zoals ze dat zo mooi noemen was er wel. Dus dat werd dan ook afgestoten. Als we aan een 2e beginnen gaan we niet meer naar het zh, jari is er ook zomaar gekomen. Hier kan het dus wel. (eerst afvallen ;) )

17. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Patje: dat gaat goed dan met zwemmen!
    Gefeliciteerd voor Femke

Iosola: wat leuk zeg.
    En net gisteren is mijn man in "jouw" plaats geweest om te lossen :)

Regan is nog steeds huilerig en heeft wat rode vlekken.
    Dus het is waarschijnlijk de 6e ziekte

R1 is gisteren met papa een ritje meegeweest op de vrachtwagen.
    Hij vond het helemaal prachtig.
    Heeft ook een beetje meegeholpen met lossen en dus kreeg hij daar van het personeel een doos met koekjes.
    En op de terugweg heeft hij samen met papa bij de Mac gegeten.
    Hij was helemaal heppie-de-peppie toen hij thuis kwam :D

18. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    wat leukkk voor R1! jessey wil hier ook heel graag mee met papa op de vrachtwagen, das met mn mans werk jammer genoeg niet zo makkelijk te regelen, maar kan me heel goed voorstellen hoeveel lol ze gehad zullen hebben samen :) .

19. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wat leuk iosola!! Welkom in NL!

Even een vraagje tussendoor. Heeft iemand ooit nog wat gehoord of gelezen van Lottebo? Het schoot me net weer te binnen en had eerder ook al eens aan haar gedacht.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    iosola geweldig! Alleen sinterklaasintocht is 12 november...

jojo: zwanger worden met pco kan wel... Emma is spontaan gekomen tijdens de allereerste ronde... toen wist ik niet eens dat ik pco had (wel een hele maffe cyclus ;))
    Bij Sam duurde de cyclussen gewoon lang. Het was niet dat het veel rondes was maar moest telkens zo lang wachten dat ik snel naar het zkh ben gegaan. Eerste ronde clomid was raak.

Blondie super leuk voor r1!

Deel Deze Pagina