Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier een enorme blunder begaan ;) , geef ik mn oudste melatoninepilletjes ivm zn slaapprobleem, blijkt dr lactose in te zitten kom ik gister achter! ik gelijk andere lactosevrije gehaald, maar heb die jongen dus ongemerkt toch een hele tijd lactose gegeven arm kind...

2. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @thriska, had hij iig geen last van harde ontlasting...

@jojo, he bah wat een vervelend nieuws. Verschrikkelijk dat je moeder dat 2 keer achter elkaar moet meemaken.
    Dikke knuf voor jullie!!

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    jij schrijft precies mijn gedachte op! Ik had er ook al aan zitten denken, maar toch niet durven plaatsen. Maar hoop echt dat we het mis hebben hoor.. is ze niet lid van de hyve?

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @jojo dikke knuf, wat balen (zacht uitgedrukt)

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @trishka, heeft ie dr geen last van gehad? Gelukkig maar, en een foutje moet kunnen hoor.. zolang er geen erge gevolgen zijn.

@kruipen, dat kontje gaat steeds omhoog, en iedere keer wippen idd maar hij komt nog steeds niet vooruit.. probeer m al steeds op de grond te leggen maar achteruit gaat ie op zn buik :D

@winkelwagen, ik vroeg me dit ook af, vorige week geprobeerd, hij vond het super, moet alleen zorgen dat ik niet te dicht bij de schappen kom want dat is oh zo interesant ;)

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ff spammen :D

7. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @patje20, lief!

@trishka, ahh kan gebeuren meid, kan je ook niet altijd bij stil staan.

@winkelwagen, hier ook al geprobeerd, ging goed! Ze had het erg naar haar zin!

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    krekeltje: nee hee moet niet gekker worden met die sanne..wat bezielt die mensen..pff dat ze dat leuk vinden.

Vind het nog steeds wel erg vervelend hoe het met de wondertjes hyves is gegaan dat ik door die shanna voor vanalles werd veroordeeld. Terwijl ik juist diegene was die ook die sanne heeft ontmanteld.

ongi: hier nog niks maar komt misschien door de bv. geef nu alleen nog maar om 23.00 maar toch zal dat t tegenhouden.

9. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @niki, zin om een paar van die lekkere recepten met ons te delen? Zo kan ik die ook eens klaarmaken voor elisa.

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    @pluutje> we moeten nog steeds daten maar nu jij ook weer in het rijk de werkenden zit wordt het waarschijnlijk nog lastiger... Ben wel erg benieuwd naar pluutje jr en Sim :)

11. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    dat hele hyves gebeuren heb ik toendertijd gemist?

hier ook geen ongi hahaha :D :cool: .

Jessey: nou af en toe had ie wat buikpijn en wat dunne poep, maar goed.. ken t niet terug draaien en ben blij dat ik dr uberhaupt ben achtergekomen! vandaag uitslag van zn bloedtest binnen en idd weer een ijzertekort dus aan de ijzerpilletjes, dat drankje was toen elke dag strijd maar nu gaat t met t pilletje wel goed jeeeej!

12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    recepten opperdepop:

Zacht-zoet witlof hapje:

150 gram aardappels geschild in blokjes koken
    1 struikje witlof in repen koken
    2 appels geschild en in blokjes koken
    2el rijstebloem naturel
    evt: opvolg/moedermelk keukenmachine/staafmixer

(HET KOKEN EN BEREIDEN SPREEK VOOR ZICH NEEM IK AAN)

Kiphapje met wortel en doperwtjes

150 gram wortel geschrapt en in plakjes koken
    100 gram aardappel geschild en in blokjes koken
    150 gram doperwtjes koken
    1el olie (om de kip in de bakken)
    75 gram kipfilet in reepjes bakken
    evt: opvolg/moedermelk keukenmachine/staafmixer

Je kunt de hapjes allemaal zo fijn maken als je zelf wilt naarmate de leeftijd van de kleine.

Kookvocht bewaren kan handig zijn om het hapje soms wat dunner te maken na het pureren..

Ik zet er nog een paar in het volgende bericht..

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Bruine bonen met tomaat en kip:

100 gram bruine bonen uit pot koken
    3 tomaten- velletjes en zaadjes verwijderen (kant en klaar uit blik kan ook)
    1/2 el olie om kip in te bakken
    50 gram kipfilet bakken
    evt: opvolg/moedermelk staafmixer/keukenmachine

Kip met groene groenten en rijst

150 gram courgette koken samen met 150 gram broccoli
    30 gram witte rijst koken
    1el olie voor kip in te bakken
    75 gram kipfilet in reepjes bakken
    evt. " " " "

Pasta met vis en tomaat:

60 gram macaroni koken
    300 gram bloemkool in roosjes koken
    3 tomaten (kan ook uit blik)
    1el (olijf)olie voor bakken vis
    75 gram witvis zonder graat( tilapia-kabeljauw) bakken
    evt: " " " "

Baby's visschoteltje met groenten en rijst:

30 gram witte rijst koken
    150 gram wortel geschrapt en in plakjes koken samen met,
    150 gram sperziebonen koken
    1 takje peterselie grof gehakt
    1 el olie om vis in te bakken
    75 gram witvis zonder graat( tilapia of kabeljauw) bakken
    evt: "" ""

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    #2994 niki86, 7 okt 2011
    Laatst bewerkt: 7 okt 2011
    De fruithapjes lijken mij voor zich spreken.. Ik heb wel vandeweek een toetje gemaakt voor L. Kun je denk ik zelfs invriezen aangezien de aardbeien dalijk niet meer lekker zijn.

Yoghurt met aardbeien pureren. (evt nog met perzik erdoor)

Ik heb alles ook op de hyves gezet. dan kunnen jullie het evt nog nakijken!

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Zo wat een geklets hier!

Ik kook ook wel eens uit opperdepop, maar flans ook zelf in elkaar. Ik pak nu ook wel eens de recepten vanaf 10 maand zoals kip kerrie. heb ik die alvast in de vriezer.
    Arjen vind je 1e macaroni of 1e pasta zo lekker met kaas e.d :D

hier ook net een vis mondje open lepel erin en mondje dicht en idd als het niet te snel gaat hoor je t wel :D

Ik ben nog steeds nie fit.. hang een beetje op de bank.. hoesten en brr alles doet zeer.. moe moe en nog eens moe.. maar geen koorts en ook nie veel trek..
    zou niet weten wat ik zo moet eten. bijna niks in huis geen pizza oid.. en ga ook nie door de regen naar de winkel! ..

@ Jojo he jee bah wat schrikken zeg! wat kl*te voor jou maar vooral je moeder!! kreeg gewoon kippevel toen ik je berichtje las. ontzettend veel sterkte!

@ Pluutje kijken mag aankomen niet! :D:D:D
    Is de lekkage nu verholpen?

@ krekeltje heb ook geen sinaasappel meer ;) heb een pcmmetje genomen en lekker naar bed gegaan wel redelijk geslapen..
    in t winkelwagentje volgens mij als ze kunnen zitten?

haha idd oppassen geblazen bij de schappen want ze proberen alles te pakken. deed Jarno ook toen ie klein was hihi de ondeugd!

@ Patje20 haha wat een guitige foto!

@ De rest sorry maar ik weet het niet meer.. hopelijk ben ik snel weer de oude en kan ik op jullie reageren! :)

XXX

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    #2996 debby82, 7 okt 2011
    Laatst bewerkt: 7 okt 2011
    patje bekend petje! Erg leuk is ie he! Ik heb hem nu in 74, 80 en 86 haha

trollen: ach weet je, het is maar een gevoel en ik kan er ook gewoon naast zitten, dat komt gewoon omdat ik te veel heb meegemaakt op het forum. Iemand die zwanger was van een tweeling die bij de geboorte een drieling bleek te zijn... helaas bleek ook niet waar. Iemand die haar vriend verdacht van vreemdgaan en hem ging volgen, ook niet waar. Het zijn meestal de heftigste verhalen en mensen die niet lang op het forum zitten...

Hier is sam lekker bezig... Ik verbaas me echt hoe hard hij gaat. Hij gaat telkens op zijn knieeen zitten en zit dan al los op zijn knieen. Hij trekt zich overal aan op maar omdat hij nog best klein is lukt staan hem alleen bij lage dingen. Hij wil zelfs al een stapje langs de tafel doen maar dat lukt nog niet goed dan valt hij heel hard...
    Ik snap het niet, hij is nog niet eens 8 maanden. Ik vind het echt niet normaal.
    Ik vind het wel een nadeel dat hij nog zo jong is. Ben ik even in de keuken komt hij me achterna gekropen (sinds vandaag kruipt hij ook echt met zijn knieen, hij tijgert niet meer) en hij komt overal aan natuurlijk. Ik kan natuurlijk wel zeggen dat iets niet mag maar hij is nog veel te jong om dat te begrijpen...

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ja kan me voorstellen dat dat lastig is af en toe, hoe schattig aan de andere kant t ook is! anders als je echt ff je handen niet vrij kan hebben ivm corrigeren dat ie in de box kan?

gaat idd zoooo snel allemaal opeens!

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    thris in de box wil die soms wel hoor, maar daar gaat ie ook staan en weer gaan zitten lukt nog niet... dus dan is het al gauw huilen dat ik hem neer moet zetten (en 5 minuten later staat ie weer)

had jessey trouwens last van de lactose? Of viel het mee?

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en over opperdepop... die heb ik niet... maar ik gebruik www.keukenkikker.nl staan ook erg leuke recepten op.
    Vandaag rijst gegeven. Dat is niet zo een favoriet. Sam houdt meer van witlof met appel en ham of van iets met aardappels of pompoen.

20. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Debby: wow, Sam gaat echt als een trein. Waar is dat kleine babytje gebleven?

Trishka: dat is balen, maar gelukkig heb je het nu ontdekt en andere gehaald

R1 gaat volgende week 2 dagen wennen op school.
    Nu gaat het ineens snel...

Deel Deze Pagina