jojo ja dat is normaal je eerste ongesteldheid. Is eigelijk een grote schoonmaak van je lichaam. Kijk er echt niet naar uit. tandjes: nog steeds niks te bekennen. Nou ja, hoeven we ook niet te poetsen (tandenborstel ligt wel al klaar) schoonmaak: wij hebben hier geen eigen "taken" ofzo. Wij doen gewoon waar we zin/tijd voor hebben. Ik ben dan wel meer vrij maar ik doe ook meer met de kids. Ik sta vaak s ochtends op en ga even met ze weg zodat reno kan uitslapen als ie tot laat heeft gewerkt. Ik zwem met sam en dans met emma en ben bij sam als reno met emma gaat zwemmen. Op donderdagmiddag ga ik naar de markt en maak dan fruit en groentehapjes. Er blijft eigelijk niet zo veel tijd over op mijn vrije dagen. Wij verdelen het eigelijk ook zo goed mogelijk. Reno doet vaak de was op zijn vrije dagen en hij kookt meestal, vind ie leuk. Ik hou het dagelijks een beetje bij en zorg voor de kleertjes van de kids. Grote schoonmaak en boodschappen doen we samen. Hier is er niks wat de ander niet even doet als de een geen zin/tijd heeft. En ik vind ook niet dat ik meer moet doen omdat ik "maar" 3 dagen werk... ik kom tijd te kort. Als ik (waarschijnlijk) vanaf december thuis zit zal ik wel iets meer doen denk ik maar ik moet dan natuurlijk ook solliciteren en moet nog 1 dag in de week naar werk voor workshops enzo.
Jojo. Doordat je zwanger bent geweest kan je menstruatie wel veranderd zijn. Hen. Wij hebben niet eens een vaatwasser. Ik zou er in ons nieuwe huis zeker wel 1 willen maar vind m niet noodzakelijk. Al is dat natuurlijk anders met drie kleintjes. Blondie. De vierde al? Hier nog niet 1. En ook niet in zicht. Niki. Goed bezig!! Juffie. Petje af voor jullie! Zo'n eind lopen met z'n drieen elke week!
jojo: kan emeric al lang alleen zitten? kruipen doet L. al wel maar zitten maar een paar seconden. ze begint nu in de box op dr knietjes de rand vast te pakken dus begin het nu eng te vinden. ga de box zo naar beneden doen..anders springt ze er een keer uit haha. jullie hebben de box denk ik al een tijd laag he?! Ik werk niet echt,heb een webshop waar ik thuis aan kan werken. dus ben daar een beetje ouderwets in dat ik t huishouden doe en mn man fulltime werkt en het meeste geld binnenbrengt. Maar soms kan het even niet anders. Hoop dat ik snel weer een poets vind.
zo lavendel jr ligt in de box, de activity center er proberen af te trekken....veel kabaal dus ben sinds een uur zo verschrikkelijk misselijk, heel irritant! tandjes poetsen, moet zeggen dat het de laatste tijd er bij in schiet, maar moet het wel weer gaan doen, moet er alleen ritme invinden. We poetstsen eerst met een vingertandenborstel, nu hebben we een 'gewone'. Heb alleen nog niet met tandpasta gedaan, deed het poetsen tot nu zonder tandpasta. Maar nu ze er al 5 heeft is het misschien toch goed om daar mee te gaan beginnen....? @ Deb, weet niet meer of ik al op je gereageerd had van je werk, maar dat is geen leuk vooruitzicht! Er zijn geen opties nog binnen je werk? En hoe is met je sollicitatie afgelopen, wat ga je daarmee doen?
@Niki: Ja Emeric zit al heel erg lang alleen, wanneer hij dan iets ziet wat buiten zijn bereik ligt laat hij zich voorzichtig opzij of naar voor vallen zodat hij verder kan kruipen achter het speeltje. Box staat hier sinds deze week naar omloog om dezelfde reden als wat L. nu aan het proberen is, vond het ook al eng zag hem er in gedachte al over vallen! Nu vind hij het helemaal geweldig, doet niks anders meer dan zich optrekken en terug te laten zakken @ongesteldheid: Ja is de 1e keer, dus het is normaal, dat is al een geruststelling! @Lavendel: Beterschap! @Huishouden: Nu ik terug aan het werk ben moet ik wel zeggen dat mijn vriend veel behulpzamer is ook met de verzorging van Emeric (verversen, kleden, voeden) Badmoment is wel nog steeds voor ons niet dat hij het niet kan hoor maar eerder omdat hij het niet zo graag doet maar dat vind ik dan weer niet zo erg vind dit een heerlijk momentje zeker na een lange werkdag. Poetsen is wel nog steeds voor mij maar soms heeft hij dan al eens aardappels geschild, opgeruimd of tafel gedekt. @Tandjes: Er zijn er toch nog wel een paar die nog tandloos door het leven gaan hé Emeric heeft nu de 2 onderste en denk dat hij vanboven nu ook eentje krijgt.
Tandjes poetsen. Wij doen dat na de laatste fles, in bedje. L doet haar mondje wagenwijd open en vindt het leuk. Badstoel: wij hebben ook zo'n ring. Zit ze al 2 maanden in. Ze vindt het geweldig! Ongesteldheid: ik had de eerste keer ook behoorlijk erg. Trouwens nogmaals respect voor de mama's met 2 (of meer) kleine kindjes!! Hier gaat het soms heel lekker en doet L het zo goed, dat ik denk, oke, een 2de zou misschien nog lukken. (of ik wil is wat anders). Maar vandaag en gister dus het zoontje van mijn vriendin hier, nou ik kwam handen en ogen te kort! Wat een drukte!! Hoe doen jullie mama's dat?! Ik zou het niet voor elkaar krijgen. We waren met zijn 3-en druk bezig met 2 kindjes! L vond het echt machtig mooi! Kon haar ogen niet van het knulletje afhouden. Steeds kijken wat hij deed, contact zoeken, etc. 's avonds op haar kamertje was ze hem nog aan het zoeken. Ik geloof dat L een broertje of zusje wel leuk zou vinden. Deze papa en mama (nog?) niet.
krekeltje ja het is gewoon een kwestie van doen. Weet je het valt wel mee... weet je nog toen je zelf geen kids had? Toen leek het toch ook veel werk 1 kindje? En je doet het toch ook? Bovendien is Emma ook wat ouder dus dat is al heel anders. Vandaag was Reno wel de hele dag thuis en we zijn ook thuis gebleven en hij zei dat hij nu pas besefte hoe intensief zo een dag is. Maar was ook wel extreem. Emma was erg druk en we hebben geverfd en stickers geplakt en een tent gebouwd in de woonkamer. Ja dan ben je wel even bezig. Weet je, ik vind het allerleukste aan 2 kinderen hebben de interactie tussen de kids. Dat is echt geweldig. Als Emma wakker wordt dan roept ze: Sammie ook wakker? Sammie even snel kusje geven! En laatst ging ik met haar alleen naar dansen. Sam bleef bij Reno. En toen ging ze opeens heel hard huilen. Dus ik vroeg wat er was. Zei ze, Maxi cosi vergeten, sammie vergeten!!! Dikke tranen. Gekke meid! En Emma gaat hem al echt zijn speentje brengen als ie huilt of komt me halen en zegt : mama, sammie troosten! En ze kunnen samen zo lekker kroelen en "stoeien". Ja dat vind ik echt een toegevoegde waarde...
Ha meiden, Mag ik even mijn frustratie kwijt? Mijn man gaat over een uur weg. Hij gaat voor zijn werk tot vrijdag naar Turkije. Nu is hij werkelijk al vanaf het moment dat hij wakker werd tot nu bezig op de computer om vanalles te doen. Hij vind het leuk. Ik niet. Ik zit nu ook ongeveer de hele dag achter mijn pc. We zien elkaar een week niet en dan moet ik alles hier in mijn eentje regelen. Komt best goed hoor maar dan zou het wel fijn zijn als hij mij gewoon nog wat aandacht geeft. Haha... heb een beetje zelfmedelijden. Moest het ff kwijt.
@Liedepietje, klaag maar hoor, ik zou daar ook van balen. @jojo, ik had dat ook heel erg na mijn zwangerschappen, pas na een maand of 9 werd het minder. ( na Femke dan want bij Pim werd ik pas na 9 maand voor het eerst ongi en toen Pim 11 maand was was ik weer zwanger....) Ik ben nu aan de pil en het is daardoor beduidend minder, maar die pil zet ik wel zsm weer aan de kant. @ krekeltje, je rolt er vanzelf in hoor met meerdere kids. Ik heb er nu 3 maar als er andere kids zijn is het toch drukker op de één of andere manier. We hebben vanmidag verjaardag van mijn oma gehad, kom ik er achter dat ik tegen mijn nichtje moet handballen. Ze zit dit jaar voor het eerst in de dames, dus dat word volle bak op de tribune straks.
liedjepiedje: die van mij kan er ook wat van met zn laptop. soms moet ik hem ook echt even terugfluiten en vragen of ie aaaasjeblieft samen met mij tv wilt kijken hihi. maar ik zit er ook veel op hoor...
niki o dat is hier omgekeerde wereld. Ik kijk vrijwel geen tv. Vind er geen bal aan. Soms vind ik een serie wel leuk maar wordt al snel gestoord door de reclames en dan is mijn aandacht snel weg. Heb meestal ook geen geduld om een week te wachten op een volgende aflevering. Mijn man en ik kijken nu op donderdag samen naar de serie: "overspel" vind het echt wel een goede serie en geen reclames tussendoor maar verder als hij er niet is s avonds staat dat ding altijd aan. Ik vind ook dat de tv altijd zo aanwezig is. Je kan geen normaal gesprek voeren want iedereen loert naar dat ding. Snap ook de toegevoegde waarde van samen tv kijken niet heel erg. Meestal zit ik dus op de bank te laptoppen omdat reno altijd maar tv kijkt. En vaak ook nog eens van die dingen... voetbal of van die series met geweld erin (mag hij dus niet kijken van mij als de kids wakker zijn). Maar hij vindt het geweldig dat ik geen tv kijk omdat hij altijd baas over de afstandsbediening is. Het is tot nu toe 1 keer voorgekomen dat ik een documentaire wilde zien en dus zat te kijken toen hij thuis kwam. Nou hij zat te dralen op de bank om te schakelen. Heb hem toen maar weer de afstandsbediening gegeven. Ga ik wel weer achter mijn laptop.
@Debby: Emma lijkt me zo'n leuk kind! Zo'n echt dametje! En wat lijkt ze lief voor haar broertje Dat vind ik dus ook het leuke aan 2 kids, ik merk nu ook heel erg goed hoe graag Emeric het heeft als er kindjes op bezoek komen! Ik heb nu elke dinsdag een oppaskindje die 6 weken ouder is als Emeric en die 2 spelen echt al samen, zo lief! @Krekeltje: Ik vind ook dat het nog altijd anders is om je eigen kind en een kind van een ander erbij te hebben met je eigen kind weet je waar je aan toe bent en wat je mag verwachten en daar ben je ook strenger tegen dan tegen een "vreemd' kind. Ik denk ook dat je er vanzelf wel in rolt hoor net zoals bij een eerste zal het vast wel wat wennen zijn @Liedjepiedje: Bah... niet leuk! En dan al helemaal niet dat hij je de laatste dag niet wat extra aandacht gaf! @hier; vriendlief heeft een heel weekend moeten werken... Is hier 2x in het jaar tuindagen (verkoop van plantjes, ...) en dan gaat hij bijverdienen Op zich altijd wel mooi meegenomen want zijn leuke centjes voor Emeric Nu schrok ik wel van hem daarstraks toen hij thuis kwam, hij had een bloemetje voor me gekocht Ben ik niet van hem gewoon maar wel erg lief!
jojo haha lief! heeft ie iets goed te maken Ik krijg gelukkig wel regelmatig bloemen... Dank je! Emma is wel lief hoor maar ook heel druk en moet continu vermaakt worden. Ach ja, alle kids hebben wel wat.
Goedemorgen meiden, Ik hoop dat jullie allemaal een goede nacht hebben gehad! @ Krekeltje, haha ik snap wat je bedoelt. Lavendel jr zou een broertje of zusje ook erg leuk vinden. Ach en wij tzt ook wel J. Denk dat als er een 2e komt je er ook wel in meegroeit, kind van je zelf is ook altijd weer anders dan van een ander. @ liedjepiedje, dikke knuf voor jou! En gooi het er maar uit, ik zou er ook flink van balen. @ Deb, heerlijk zon dagje met de kids in huis spelen! Klinkt erg gezellig. @ ongi, nou als ik jullie zo lees moet er dus een stormvloed komen, ik hoop dat het meevalt maar ben nog wel steeds aant wachten @ Tv kijken, meestal gaat tv pas rond 8uur (journaal) aan. Dan zitten we samen koffie te drinken en onze meid de laatste voeding te geven. Bepaalde programmas kijken vind ik wel leuk (robinson bijvoorbeeld) maar verder gelukkig geen man die van voetbal, enge films houdt. Maar als ik kijk bij onze buren, daar staat dag en nacht de tv aan. Kan ik mij wel eens aan storen dat je daar gaat koffiedrinken ofzo, en dan blijft dat ding ook nog eens aan staan. Heel irritant (vind ik), en ze hebben ook nog eens een mega tv. Dus of je wilt of niet, je wordt steeds naar dat beeld getrokken. @ Jojo, je hebt je vent toch wel een dikke knuf gegeven he van dat bloemetje!? nou ik ga kleine meid er eens uithalen
@Tv. Bij ons gaat hij meestal rond half negen aan. En hij is sowieso uit als er visite is. Ik kan er wel onwijs van genieten. Maar we zitten ook regelmatig allebei op de laptop. Ik vind dat niet erg. Maar baal er op zo;n dag als gisteren wel van. @jojo. Wat ontzettend lief van je man! @Niki. Die brand van gisteren zag ik inderdaad op sbs6.
eens kijken wat ik heb onthouden... @ongi, nou hier nog steeds een stormvloed. Wel veel minder pijnlijk dan voor mijn zwangerschap. @jojo, dat is schrikken, zomaar bloemen @tweede, ik denk idd dat je er in meegroeit, en mocht je nu zwanger blijken te zijn dan komt het pas over 9 mnd he. Nr 1 is dan al weer anderhalf (vast ook geen makkelijke leeftijd, maar wel veel zelfstandiger...) @baby missen, helemaal niet, ik ben zo trots bij alles wat hij zelf kan. Maar ja, ik riep dan ook tijdens mijn zwangerschap "ik heb helemaal niks met baby's" . @tv kijken, ik vind het heerlijk. Probeer wel met mate te kijken, overdag niet enzo. Maar sommige programma's zijn pure ontspanning. De tv gaat wel altijd uit als er visite is. @liedjepiedje, sterkte! Ik zou er ook van balen. @verdeling huishouden, wij hebben (in tegenstelling tot debby) juist een hele strakke verdeling wie wat op welke dag doet. Voor ons werkt dat, anders komen er irritaties. @hier, er ligt er toch 1 te gillen, de buren zullen wel denken... Maar het is uit pure lol...
Haha, helemaal herkenbaar! Vind alles wat ze leert geweldig en vind dit zoveel leuker dan dat hele kleine babytje! Enige leuke van kleine baby is dat ze zo lekker rustig in je armen kunnen liggen. Maar verder vind ik dit zoveel leuker. Trouwens, zijn jullie kids ook zo bewegelijk? Linde kan werkelijkwaar geen seconde stil zitten/liggen.
@ tv kijken, wij zijn hier allebei wel echte tv kijkers. Tv staat veel aan. Maar uiteraard niet als er visite ofzo komt.